News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

maahanmuutosta yleisemminkin,100 miljoonaa maahanmuuttajaa Suomeen!

Started by kovvoo hommoo, 04.03.2009, 07:27:52

Previous topic - Next topic

HaH

Vaikka yleisesti sanotaankin, että "netti ei unohda", niin virtuaalimaailmasa on viime aikoina tapahtunut outoja abduktioita ufo-miesten toimesta, joten on hyvä tuoda Lillin juttu ja Talan teksti tänne Hommaan turvaan:

Tala ei halua maahanmuuttajia

Lauantai 28.2.2009 15:26 | Kirjoittanut: Lilli Earl | Aihe: Kunnanvaltuutetut

Järvenpääläinen kunnanvaltuutettu Heikki Tala (ps.) ei usko Suomen kestävään kehitykseen maahanmuutajien avulla.

-Japanin väkiluku on tasaisessa laskussa ja siellä on maailman ikääntynein väestö, mutta ei siellä ole pienintäkään tarkoitusta ruveta rahtaamaan sinne väkeä Afrikasta, Lähi-Idästä tai edes Kiinasta, toteaa Tala.

Heikki Tala kommentoi:

Tiistai 3.3.2009 16:29

Minulla ei itse asiassa ole kovin sementoitua kantaa maahan/maastamuuttoon. Molempia olen näet itsekin harrastanut, kun olen asunut yli 7 vuotta eri maissa - aina työn tai opiskelun merkeissä ja aina olen Suomeen palannut.

Japanissa olen asunut 1½ vuotta neljännesvuosisadan kuluessa ja nähnyt siellä tapahtuvan kehityksen. Väki ikääntyy ja on jo ikärakenteeltaan maailman vanhin. Kaiken lisäksi syntyvyys on pienempää kuin kuolleisuus. Maapallon kestävän kehityksen kannalta se on kestävää tiettyyn rajaan asti - maailma ei näet missään tapauksessa tule kestämään nykyistä ihmisten määrän kasvua. Jollakin tavalla se tullaan rajoittamaan ja lienee jo muutamissa kassakaapeissa tarkat suunnitelmatkin, miten se tehdään. Tai sitten luonto hoitaa homman.

Mikä on Suomen vastuu maapallon ihmisistä? Meillä asumiskelpoista maata on paljon enemmän kuin esimerkiksi Japanissa. Siellä ihmisiä on 125 miljoonaa. Sen perusteella Suomi voisi avata rajansa rajoittamattomalle maahanmuutolle ja ottaa nyt alkuun ainakin 100 miljoonaa ihmistä. Se muuttaisi kertaheitolla suomalaisuuden, vaan haitanneisko tuo? Suomen nykyinen väkiluku on jo reilusti alle promillen kaiken maailman ihmisistä. Meidän häviämisellämme ei olisi minkäänlaista merkitystä kokonaisuuden kannalta. NOKIAkin on amerikkalaisten naisleskien omistama, että se siitä.

Mutta jatketaanpa spekulointia tuolla rajoittamattomalla maahanmuutolla. Mitä kieltä silloin Suomessa enimmäkseen phuttaisiin? Pakkoruotsiako? Tuskin. Venäjän kieli on paljon todennäköisempi tai sitten arabia. Kiinalaiset nuoret miehet lähtevät ilmeisesti etsimään naisia muualta, kun tytöt siellät tuppaavat tukehtumaan jo kehtoon.

Vielä tuosta Suomen globaalista vastuusta. Suomi ei koskaan ole ollut siirtomaaisäntä, vaan päin vastoin suomalaiset ovat lähes koko historiansa olleet Ruotsin alistamia välittömästi tai välillisesti - aivan tähän päivään asti. Kaikki täällä tuotettu vietiin satojen vuosien ajan emämaahan tai sen kautta maailmalle. Hyöty jäi Ruotsiin. Suomalaiset miehet taistelivat Ruotsille suurvalta-aseman ja keräsivät sotasaalista, joka sekin jäi Ruotsiin. Autonomian aika oli ruotsinkielisen eliitin apartheid-hallintoa, jonka päätehtävä oli yrittää estää suomalaisuuden nousu. Vielä tänään Suomessa on pakkoruotsi ja Ruotsi suunnitteli vain pari vuotta sitten asettavansa oman virkamiehen Suomen opetushallitukseen valvomaan suomenkielisten lasten ruotsalaistamista.
Meillä ei ole samanlaista vastuuta ottaa tänne maahanmuuttajia kuin on entisillä siirtomaaisännillä. Voimme siis hyvällä omallatunnolla pohtia maahanmuuttoa puhtaalta pöydältä.

Ja nyt vielä yksi kysymys. Onko järkeä siinä, että jonkun afrikkalaisen yläluokkaperheen aikuistumassa oleva lapsi salakuljetetaan väärin paperein Suomeen, missä hänen ylläpitonsa maksaa tuhat kertaa enemmän kuin lasten kouluttaminen kehitysmaissa?

Enemmän minulla on kysymyksiä kuin vastauksia.

Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

ihminen

Ihan samoja ajatuksia liikkuu varmaankin monen normaalin kansalaisen päässä. Toisaalta aihe on vasta viime kuukausina noussut tavallisen asioita seuraamattoman ihmisen tietoisuuteen. Loppu kommentista tulee mieleen että on käyty seuraamassa Homman samalla rahalla juliste ketjua. :D