News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kansallisvaltion merkitys Suomalaisille.

Started by Griffinvaari, 07.05.2010, 03:52:21

Previous topic - Next topic

Griffinvaari

Kävin tässä Eu-äänestämässä ja selailin siellä kommentteja, ja sen jälkeen katselin haulla kansallisvaltiota koskettavia otsikoita ja yllätyin, ettei ainuttakaan tuoretta aihetta kasallisvaltion käsitteestä tai merkityksestä löytynyt. Joten katsoin aiheelliseksi sellaisen avata, aihe on niin mamu-läheinen että ihmettelen sen sivuuttamista, vai onko nyky sukupolvet jo niin vieraannutettu omasta perinnöstään.
Itse olen kansallisvaltioon syntynyt, siinä kasvanut ja sille sotilasvalani tarkoituksella antanut, ja myös kansastani historioineen ylpeä. Tähän osioon ovat kaikki näkemykset tervetulleita, toivon kuitenkin ettei tästä tule vain äärioikeistolaista hurraa isänmaa osiota, itse olen punaplutoonan päällikön pojan poika, jotka meille itsenäisyyden hankkivat, eikä sitä kyennyt Mannerheimin rälssi joukko, meiltä yrityksestä huolimatta, poistamaan, liittoutuneiden toiminnan ansiosta, vaan syvällisempää pohdintaa kansallisvaltion merkityksestä, erityisesti meille Suomalaisille ,sillä euroopassa on varsin vähäinen määrä maita joihin sopii käsite  kansallisvaltio ja on harvinainen luonnonvara jota omasta mielestäni pitäisi vaalia ja kunnioittaa, vaikka tuntuu siltä että juhlapuheita lukuun ottamatta käsite on nykyään lähes kirosana.
Mitä Suomi kansallisvaltiona Hommalaisille merkitsee. Sana olkoon vapaa.