News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-04-30 YLE1 Jälkiviisaat

Started by skrabb, 30.04.2010, 13:14:38

Previous topic - Next topic

Kokoliha

Jan Eerolan puolustukseksi on tosin mainittava, että jos en väärin muista, niin hän on naimisissa änkyräradikaalifeministi Anne Moilasen kanssa. En siis voi olla tuntematta pientä empatian hiventä häntä kohtaan; itse olisin moisesta kohtalosta varmaan jo suljetulla osastolla, vaikka avohoito onkin nykyään pop.

MW

Quote from: krauta on 30.04.2010, 19:56:55
Toimittaja sanoi, ettei suomalaiset suostu tiettyjä töitä tekemään. Mitä on ne työt, mitä suomalaiset ei suostu tekemään?

Suvikset projisoivat, eli puhuvat niistä töistä joita he eivät itse olisi halukkaita tekemään, eivätkä parhaan tietonsa (mikä voipi olla ohkanen) mukaan joudukaan koskaan tekemään.

Syyllistävät sitten omasta yybermensch-asenteestaan ne kaikki muut. "En minä."

E:
Quote from: Kokoliha on 01.05.2010, 02:14:35
Jan Eerolan puolustukseksi on tosin mainittava, että jos en väärin muista, niin hän on naimisissa änkyräradikaalifeministi Anne Moilasen kanssa.

No huh. Anne on hankkinut jättimäisen, puhuvan pehmolelun.

MW

Toimittaja sanoi, ettei suomalaiset suostu tiettyjä töitä tekemään. Mitä on ne työt, mitä suomalaiset ei suostu tekemään?

Ja vielä, anteeksi nyt vaan, on sesonki ja rata takana.

Tämä väite on kuultu monta kertaa tiedotusvälineissä. Miksi ei kukaan kysy väittäjältä, että "Sinäkö et sitten heikomman tilanteen kohdalle sattuessa suostuisi näitä töitä tekemään? Miksi et? Miksi mielestäsi jonkun muun on ne tehtävä? Pitääkö sinun saada siitä korvaus?"

Luonteva jatkokysymys vastauksesta riippumatta liittyisi tietenkin väittäjän oletettuun "suomalaisuuteen".

Perkele.

Melbac

Taitaa mennä niin ettei esim siivousfirmat ota kuin ulkomaalaisia koska ne ei tiedä oikeuksiansa ja niille voi maksaa vähemmän liksaa?.

nuiseva

Isokallio faneille:

http://www.kalkhas.fi/kolumnit.htm

Suomalainen ei joitakin töitä koska sossusta saa enemmän rahaa tai palkalla ei elä.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

Lentomestari

Quote from: nuiseva on 01.05.2010, 07:16:19

Suomalainen ei joitakin töitä koska sossusta saa enemmän rahaa tai palkalla ei elä.

Siis, joillain aloilla on niin pieni palkka, että sossun työmarkkinatukikin on isompi? Jos näin on, ymmärrän työttömän tilannetta oikein hyvin, itse toimisin samoin.

JR

Kyllä sekin totta on, että maataloustöihin ei suomalaisia saa isolla rahallakaan ja jos saa, niin niistä ei ole mihinkään. Venäläisten varassa ollaan siinä suhteessa ja kuulopuheitten mukaan ovat ahkeria ja tunnollisia.
Ikävää, että olemme paaponeet oman nuorisomme pilalle.
Itse tykkään traktoritöistä, on hienoa kyntää peltoa hämärissä, kun pakoputki hehkuu punaisena ja nokalla jyllää iso dieselmoottori, siinä on voiman ja hallinnan tunnetta. En ole kyllä viiteentoista vuoteen kyntänyt, mutta kivaa se oli.

Porilainen munalla

Quote from: JR on 01.05.2010, 10:17:12
Kyllä sekin totta on, että maataloustöihin ei suomalaisia saa isolla rahallakaan ja jos saa, niin niistä ei ole mihinkään. Venäläisten varassa ollaan siinä suhteessa ja kuulopuheitten mukaan ovat ahkeria ja tunnollisia.
Ikävää, että olemme paaponeet oman nuorisomme pilalle.
Itse tykkään traktoritöistä, on hienoa kyntää peltoa hämärissä, kun pakoputki hehkuu punaisena ja nokalla jyllää iso dieselmoottori, siinä on voiman ja hallinnan tunnetta. En ole kyllä viiteentoista vuoteen kyntänyt, mutta kivaa se oli.
Sama on ongelma monella muullakin alalla. Ravintola-ja matkailuala kärsivät myös kyvyttömistä ja haluttomista suomalaisista työntekijöistä.

Minä en ihan ymmärrä tätä yritysten syyllistämistä näissä maahanmuuttoasioissa. Valtion holtiton maahanmuuttopolitiikka ei ole vähääkään yritysten vika vaan päinvastoin, monet yritykset koettavat opettaa maahanmuuttajia maan tavoille, työssäkäynti/ajankäyttökulttuuriin jne.
Yksikään yritys/yrittäjä ei ole toivonut,eikä toivo, lukutaidottomien muslimien joukkotuontia Suomeen.

Se että muutama mätämunayrittäjä työllistää jotain kiinalaisia kivenhakkaajia euron tuntipalkalla ja asuttaa heitä parakeissa, ylittää kyllä uutiskynnyksen, mutta ei se ole lainkaan totuudenmukainen kuva koko yrittäjäkentästä.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

krauta

Kuinka isosta rahasta puhut?

Laita lehteen ilmoitus, haetaan työntekijää maataloustöihin, palkka 20€/h

Jos ei tekijää löydy, niin tulen itse. Tuo 20 euroa tunnissa on noin keskiansio
"In a time of deceit telling the truth is a revolutionary act."
~George Orwell
"The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much."
~Ronald Reagan

TeemuT

Quote from: krauta on 01.05.2010, 16:06:33

Kuinka isosta rahasta puhut?

Laita lehteen ilmoitus, haetaan työntekijää maataloustöihin, palkka 20€/h

Jos ei tekijää löydy, niin tulen itse. Tuo 20 euroa tunnissa on noin keskiansio

Minä voisin lähteä 15€/h. Missä tämä työ sijaitsee?

Sibis

Olen varma että suomalainen tekee mitä työtä vaan, jos palkka on sopiva.

Joo ja lisäksi samat edut kuin maahantunkeutujilla, asunnot, kuteet ja soffat, KOKO perheelle(suvulle?)!
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.