News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jevgeni "Zenja" Fokin: Suomalaiset naiset ovat elegantteja

Started by JM-K, 25.04.2010, 18:15:20

Previous topic - Next topic

JM-K

Yksi Viron kuumimmista nimistä muodin saralla on ympäri maailman matkustellut julkkisstylisti Jevgeni "Zenja" Fokin. Hänellä on telkkarissa oma muotiohjelma.

Vaikka meille suomalaisille toistuvasti uskotellaan, että olemme persjalkaisia perunaneniä, Jevgeni uskaltaa (ulkomaalaisena?) olla täysin eri mieltä:

"Suomalaiset naiset ovat rohkeampia pukeutumaan kuin virolaiset. Vaikka ei olisikaan kovin pienikokoinen, niin uskalletaan vetäistä rohkeasti päälle minihame. Kun olet tyytyväinen itseesi, niin se huokuu ulospäin. Silloin voi pukeutua vaikka jätesäkkiin ja näyttää hyvältä. Suomalaisilla ei ole niin paljon ulkonäkökomplekseja kuin virolaisilla. Vanhemmat naiset eivät yritä näyttää itseään nuoremmilta. Suomalainen nainen osaa olla elegantti",
kiittelee Zenja.

Olen sanaton. Paitsi, että olen Jevgenin kanssa koko lailla samaa mieltä.

Naistutkimuslaitoksen vastaiskua odotellessa.

Marjapussi

Jotenkin tulee mieleen, että Puolueenjohtaja keräilee naisten ääniä. :) Mielestäni itäeurooppalaiset naiset pukeutuvat keskimäärin tyylikkäämmin ja naisellisemmin kuin esimerkiksi suomalaiset naispolitiikot ja vihreät talonvaltaajat. Vaan eipä auta alkaa tästä asiasta enempää kiistelemään.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

JM-K

Quote from: Marjapussi on 25.04.2010, 18:23:00
Jotenkin tulee mieleen, että Puolueenjohtaja keräilee naisten ääniä. :) Mielestäni itäeurooppalaiset naiset pukeutuvat keskimäärin tyylikkäämmin ja naisellisemmin kuin esimerkiksi suomalaiset naispolitiikot ja vihreät talonvaltaajat. Vaan eipä auta alkaa tästä asiasta enempää kiistelemään.

Kyllä minä olen aina ollut naisten perään, vaikka eräällä nettipalstalla usein toisin väitetäänkin.

Jos vertailukohtana on suomalaiset naispoliitikot ja vihreät talonvaltaajat, niin Kiinan kansanarmeijakin pukeutuu tyylikkäämmin...

Kari Kinnunen

Hiukkasen olen eri mieltä mutta makuasioista ei soi kiistellä sano koira kun persettään nuoli.

Perustan näkemykseni jonkinasteiseen kokemukseen kulkemisesta itäisessäkin euroopassa. Sanotaanko näin, että tyylikkyys on ehkäpä kulttuurisidonnainen asia.

Vihreät surusimmuhippiplikat sitten taas asia erikseen.

Kyllä suomalainen nainen osaa pukeutua tilanteen ja ikänsä mukaisesti. Ei iltapuvussa Siwaan eikä tuulipuvussa yökerhoon.

Ari-Lee

Luin otsikon ensin vahingossa "Suomalaiset naiset ovat elefantteja".
Mutta olen lukenut että suomalaiset olisivat "tuulipukuisia lähiönorsuja". Mielipide ei siis ole minun vaan olen lukenut sellaisesta. Kyllä minäkin aina naisen parasta ajattelen vaikken sitä saisikaan. Itäblokin naiset osaavat kyllä pukeutua tyylikkäästi, mutta tunnen enimmäkseen alkuasukasnaisia ketkä ovat todella tyylikkäitä. :)
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ninni

Olisi mielenkiintoista käydä Virossa tsekkaamassa miten ne oikein pukeutuu, kun siitä aina paasataan... mulla on sellainen kuva, että naiset kulkee minihameissa ja korkkareissa, meikkaa paljon ja aina on hiukset nätisti  :roll:

erilainen

Eikös se ole se runko mikä eniten ratkaisee? Minusta ainakin. Tämä on mielestäni vielä hyvin reilua, kaikki voivat pitää runkonsa kunnossa, mutta kaikilla ei ole varaa hienoihin vaatteisiin. Vaatteilla sitten vaan korostetaan tai peitellään runkoa tarpeen mukaan. Eli peitetään totuus. Odotellessa tutkimusta siitä minkä maalaisilla naisilla on mielyttävimmät rungot...

PS. Varmasti moni nainen tykkää siitä kun kehutaan elegantiksi, verraten sitten vaikka kauniiseen tai joihinkin muihin kehuihin.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Kari Kinnunen

Quote from: Ninni on 25.04.2010, 19:41:25
Olisi mielenkiintoista käydä Virossa tsekkaamassa miten ne oikein pukeutuu, kun siitä aina paasataan... mulla on sellainen kuva, että naiset kulkee minihameissa ja korkkareissa, meikkaa paljon ja aina on hiukset nätisti  :roll:

Käy toki tsekkaamassa mutta älä kovasti ota mallia.

Ninni

Quote from: erilainen on 25.04.2010, 19:47:21
Eikös se ole se runko mikä eniten ratkaisee? Minusta ainakin. Tämä on mielestäni vielä hyvin reilua, kaikki voivat pitää runkonsa kunnossa, mutta kaikilla ei ole varaa hienoihin vaatteisiin. Vaatteilla sitten vaan korostetaan tai peitellään runkoa tarpeen mukaan. Eli peitetään totuus. Odotellessa tutkimusta siitä minkä maalaisilla naisilla on mielyttävimmät rungot...

PS. Varmasti moni nainen tykkää siitä kun kehutaan elegantiksi, verraten sitten vaikka kauniiseen tai joihinkin muihin kehuihin.

Niin, kyllä se runko varmaan ratkaisee, mutta niin kuin mainitsit.... niin sitä voi vaatteilla kikkailla itselleen vaikka ampiaisvyötärön ja poven  :D Mutta joskus joku on myös sanonut että ihan sama mitä se nainen pistää päällensä niin miehillä on silti röntgenkatse... Hahaha  :D
Elegantti on muutes vaarallinen sana... näppäimistössäkin g ja f kirjain ovat niin lähellä toisiaan.. ;D

Aldaron

Quote from: JM-K on 25.04.2010, 18:25:39

Kyllä minä olen aina ollut naisten perään, vaikka eräällä nettipalstalla usein toisin väitetäänkin.

Jos vertailukohtana on suomalaiset naispoliitikot ja vihreät talonvaltaajat, niin Kiinan kansanarmeijakin pukeutuu tyylikkäämmin...
Nyt on kyllä pakko olla samaa mieltä:
http://www.youtube.com/watch?v=YpymuGCqTpM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=UaV8K8ACq5k&feature=related
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Kari Kinnunen

Quote from: Ninni on 25.04.2010, 20:24:12
Elegantti on muutes vaarallinen sana... näppäimistössäkin g ja f kirjain ovat niin lähellä toisiaan.. ;D

Hiukan peräkammarin kamaa mutta kun eleganteista elefanteista mieleeni.

HUOM! Linkki sisältää epäkorrektia sanoitusta.

http://www.youtube.com/watch?v=1ZKIo-qlzms

Ammadeus

Onko eleganttia sanoa että"Mikäs se siinä"ja juosta nauraen pois? :-\

Kari Kinnunen

Quote from: Ammadeus on 25.04.2010, 20:36:15
Onko eleganttia sanoa että"Mikäs se siinä"ja juosta nauraen pois? :-\

Ei ainakaan elefantille...

Ammadeus

Quote from: Kari Kinnunen on 25.04.2010, 20:28:10
Quote from: Ninni on 25.04.2010, 20:24:12

Hiukan peräkammarin kamaa mutta kun eleganteista elefanteista mieleeni.

HUOM! Linkki sisältää epäkorrektia sanoitusta.

http://www.youtube.com/watch?v=1ZKIo-qlzms

Onko tuossa solistina kansanedustaja virtanen?

Martel

Sori vaan, soomlaset peipit. Ceteris paribus, virolaiset naiset (kenties miehetkin, en ole seurannut) pukeutuvat suomalaisia tyylikkäämmin. Vaikka suomalainen nainen pukeutuisi jätesäkkiin, jostain löytyisi sille ymmärtäjä. Joku Fokin' Zenja jos ei muuta.

Kulttuurilliset erot ovat toki sellaiset, että viimeisen päälle pukeutunut, kunniallinen virolainen nainen näyttää suomalaissilmiin hutsulta verkkosukissaan. Virossa tapaa sellaistakin, että pukeutuminen on hoidettu lähes maailmantähti-meiningillä, mutta sitten asutaan jossain murjussa Lasnamäellä tai Koplissa. Viimeiset rahat menevät manikyyriin, joka on "elementaarne osa naiselikkus". Tässä kohdin arvostan suomalaisten naisten järkevämpää asennetta.

On elegantistikin pukeutuvia suomalaisia naisia (ja kaikilla on hyvät ja huonot päivänsä), mutta yleensä ottaen asetun Curt Lindströmin linjoille. Hän piti suomalaisia naisia kauniina, mutta pukeutumista katastrofina. Ruotsalaisten naisten ongelma puolestaan on liian samankaltainen pukeutuminen. Pari vuotta sitten kaikilla oli pitkävartiset saappaat, farkut, leveä vyö jne. Samaa geneeristä svenssonin mallia ruotsalaiset vaateliikkeet tyrkyttävät miehille Suomessakin: taktinen parta, kauluspaita, farkut, pikkutakki.

Ehkäpä joskus 5-10 vuoden kuluttua talouskatastrofi vapauttaa meidät näistä pohdinnoista.

Kari Kinnunen

Quote from: Ammadeus on 25.04.2010, 20:48:05

Eipä ole.

Eräs toinen Manserokin legenda elikkä Mauri 'Moog' Konttinen.

Moogin tunnetuin aikoinaan oli ehkä:

http://www.youtube.com/watch?v=VHjgzueavfU

Myöskin semihitti:

http://www.youtube.com/watch?v=7fJcWSW2HAI&feature=related

Oli hänen käsialaa.

Ammadeus

No,kuulosti vaan niin kovin Pertiltä.
Vaikka ei kaip ne Virtasen jälkeen paljoa musaa kimpassa tehneet.

JM-K

Quote from: Aldaron on 25.04.2010, 20:26:42
Quote from: JM-K on 25.04.2010, 18:25:39

Nyt on kyllä pakko olla samaa mieltä:
http://www.youtube.com/watch?v=YpymuGCqTpM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=UaV8K8ACq5k&feature=related

Ai perskeles, kun olikin komiaa marssimista! Sitten lopullisen suuren voiton jälkeen järjestän paraatin Tampereelle. Tuo ko. videossa marssiva poppoo marssii pitkin Hämeenkatua. Vastaanotan porukan raatihuoneen kulmalla.

Oppisivatkohan Kiinan tytöt huutamaan, "Terve, Päällikkö"?

JM-K

Quote from: Martel on 25.04.2010, 21:16:41
Ehkäpä joskus 5-10 vuoden kuluttua talouskatastrofi vapauttaa meidät näistä pohdinnoista.
Ei kai siihen noin kauaa mene? Veikkaan ihan 2-3 vuotta, niin johan on taas kierrätys in.

Itse olen muuten käyttänyt farkkuja ja pikkutakkia jo kauan ennen ruåtsalaisten vaatetusliikkeiden maihinnousua. Innostuksen ko. muotiin sain vuonna 1979 nähtyäni Pelle Miljoona & 1980:n keikalla Puntilla Parkanossa. Tumppi Varonen oli pukeutunut vanhaan puvuntakkiin, farkkuihin ja valkoisiin tennareihin. Siitä se sitten lähti. Käyttökelpoinen asu, menee nykyään kohta jo hautajaisissakin.

JM-K

Quote from: Vapaa Umpihanki on 27.04.2010, 15:29:44
Quote from: JM-K on 26.04.2010, 15:00:36
Oppisivatkohan Kiinan tytöt huutamaan, "Terve, Päällikkö"?

Varmasti. Kuitenkin, jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin ennen pitkää se muoto on "Molo!".
Mutta tuo se vasta hivelisikin!

Ammadeus

Quote from: Kari Kinnunen on 25.04.2010, 22:53:31
Quote from: Ammadeus on 25.04.2010, 20:48:05

Eipä ole.

Eräs toinen Manserokin legenda elikkä Mauri 'Moog' Konttinen.

Moogin tunnetuin aikoinaan oli ehkä:

http://www.youtube.com/watch?v=VHjgzueavfU

Myöskin semihitti:

http://www.youtube.com/watch?v=7fJcWSW2HAI&feature=related

Oli hänen käsialaa.

Parasta antia on myös kaikkien kiljuntekijänetsien tunnusbiisi"Annas kun hörppään"
Linkittäisin jos osaisin.

Kari Kinnunen

Quote from: Ammadeus on 27.04.2010, 18:59:06
Parasta antia on myös kaikkien kiljuntekijänetsien tunnusbiisi"Annas kun hörppään"

Enpä löytäny Hörppäystä tuubista.

Tässä lohdutuspalkintona:

http://www.youtube.com/watch?v=cG4PY8BCtEQ

No joo, eiköhän tämäkin puhuttele kiljuntekijöitä:

http://www.youtube.com/watch?v=bzFAKwqJtKk&feature=related

MW

Kari Kinnunen

Quote from: MW on 27.04.2010, 19:38:15
Peräkammarissa harvinaiset juhlapäivätkään niin kummosia ole...

Nojoo, jos joskus vasemmalla ja vasenkätiset oikealla....

Aitoja asioitahan peräkammareissa nähdä kuin Anttilan luetteloissa.

Sinna

Jevgeni on mielipiteensä ilmaissut, itse olen kyllä toista mieltä.
No ainakin omalta kohdaltani. Tyylikäs ja naisellinen pukeutuminen on useasti valitettavan kaukana kun haetaan mukavuutta.
Minihameessa palelee perkuleesti, korkokengät tarttuu a) pihasaveen b) kytkimen ja kumimaton väliin. Jo ajatus sirosti pukeutuneena työmatkalla auton juututtua umpihankeen keskellä jorpakkoa -20 asteen pakkasessa ei houkuttele juuri muutenkaan.

PaulR

Ulkopuolinenhan todistaa väkevästi. Pruukattu maata nainen, eikä runkoa.

Jotakin kiehtovaa ja erikoisempaa täytyy löytyä.

Vaikka jakkupukuisia pankkineitejä onkin mukava katsella Nordeassa asioidessa.  ;)

erilainen

Quote from: Ulkopuolinen on 27.04.2010, 20:53:40
Quote from: erilainen on 25.04.2010, 19:47:21
Eikös se ole se runko mikä eniten ratkaisee? Minusta ainakin.

Ei.

Eniten ratkaisee aivot. Nainen, jolla on upea runko ja kauniit kasvot mutta sahajauhoa ja sammalta päässä ei todellakaan herätä minkäänlaisia intohimoja. Sen sijaan terävä, oivaltava, mukaansatempaava ja älyllisesti haastava nainen (joka tajuaa senkin, että älyllinen haastaminen ei saa koskaan olla sosiaalista haastamista ellei ole tarkoitus julistaa sotaa) voi olla ruma kuin latopiru ja kiehtoa silti. Paras kombinaatio on tietenkin terävä nainen, jolla on upea kroppa ja kauniit kasvot ja kruununa hieno luonne.

Jos sellaisen löytää ja käyttöjärjestelmät sopivat yhteen niin kannattaa kosia ajoissa, sillä vetkuttelijoille voi jäädä pelkkä naru käteen.

Eikös täälä ollut puhe lähinnä ulkoisesta olemuksesta? Tästä itse olen puhunut. Kuitenkin olet oikeassa siinä mitä sanot.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Ammadeus

Quote from: Kari Kinnunen on 27.04.2010, 19:26:31
Quote from: Ammadeus on 27.04.2010, 18:59:06

Enpä löytäny Hörppäystä tuubista.

Tässä lohdutuspalkintona:

http://www.youtube.com/watch?v=cG4PY8BCtEQ

No joo, eiköhän tämäkin puhuttele kiljuntekijöitä:

http://www.youtube.com/watch?v=bzFAKwqJtKk&feature=related

On se siellä,domarilla kuvattu pätkä..