News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2008-12-19 19:55 Nelonen/B-Studio: vieraana Jussi Halla-aho

Started by Teemu Lahtinen, 16.12.2008, 16:48:43

Previous topic - Next topic

Sivari

Olen maahanmuuttopolitiikasta suunnilleen samaa mieltä kuin Halla-aho, mutta en silti äänestäisi ihmistä, joka ilmoittelee nimeltä, kenet hänen mielestään pitäisi raiskata, jos raiskaukset kerta lisääntyvät tai puhuu yhtään mitään kenenkään päähänampumisajatuksistaan. Mielestäni myöskin termi "ihmissaasta" on ruma.

Sivumennen sanoen Petra Mauria taitaa olla vihreiden äänestäjä.
Hänen Nuudelisen Ulokkeensa koskettama.

Alpo

Quote from: Sivari on 09.01.2009, 21:30:54
Olen maahanmuuttopolitiikasta suunnilleen samaa mieltä kuin Halla-aho, mutta en silti äänestäisi ihmistä, joka ilmoittelee nimeltä, kenet hänen mielestää pitäisi raiskata, jos raiskaukset kerta lisääntyvät tai puhuu yhtään mitään kenenkään päähänampumisajatuksistaan. Mielestäni myöskin termi "ihmissaasta" on ruma.

Ihan hyvin perusteltu argumentti, ja kyllä minäkin äänestämättä ja tukematta jättäisin, jos ajattelisin (poliittisesta) korrektiudesta nykyistä tiukkapipoisemmin. Äläkä ymmärrä väärin, en väitä sinua tiukkapipoksi tuosta syystä.

HommaTM ei kuitenkaan henkilöidy, eikä pidä henkilöityäkään Halla-ahoon, joten näe syytä miksi hänestä pitää suotta jauhaa. Kritiikkiä häntä kohtaan sinä ja kaikki voivat halutessaan osoittaa, mutta se ei edistä Hommaa lainkaan, että jauhat siitä vähän joka välissä. Yhteinen asia, samat mielipiteet ja tavoitteet, joten miksi tarttua jatkuvasti asian kannalta epäolennaisiin ristiriitoihin?

Pöllämystynyt

Olen maahanmuuttopolitiikasta suunnilleen samaa mieltä kuin Halla-aho, mutta en silti äänestäisi ihmistä, joka ilmoittelee nimeltä, kenet hänen mielestään pitäisi raiskata, jos raiskaukset kerta lisääntyvät tai puhuu yhtään mitään kenenkään päähänampumisajatuksistaan. Mielestäni myöskin termi "ihmissaasta" on ruma.

Vaikka sivarin motiivit eivät ole selvinneet minulle (en seuraa kovin paljon peräkammaria) niin täytyy sanoa, että hän on tässä osittain oikeassa. Tapa millä hän tuo asian esiin on kuitenkin täysin väärä. Halla-aho on jyrkästi raiskauksia ja muuta väkivaltaa vastaan, eikä valtionpolitiikan tukijoukkojen käyttämä tarkoituksellisen leimaava tapa tuoda esiin asiayhteydestään irrotettuja Halla-ahon kommentteja näytä kovin uskottavalta maahanmuuttokriitikoksi esittäytyvältä.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Sivari

Quote from: Pöllämystynyt on 09.01.2009, 21:52:44

maahanmuuttokriitikoksi esittäytyvältä.

En ole sanonut olevani maahanmuuttokriitikko. Olen vain todennut, että olen Halla-ahon kanssa sisällöistä suunnilleen samaa mieltä.

M.K.Korpela

Nyt on sanottava , että silloin kun ollaan poliittisesti alakynnessä tiuskitaan kuten Halla-Aho teki mitä tulee hänen huomautuksistaan vihreitä naisia kohtaan.

Vertailukohtana voidaan sanoa , että hyvin koulutettujen , ja erityisesti väittelytekniikkaan erittäin hyvin koulutettujen taistolaisten kanssa oltiin syvällä nesteessä 70-luvulla. Taistolaisten keskustelijoiden kyky pestä musta valkeaksi erinomisella väittelyteknikalla , välihuudoilla , keskeytyksillä , "voisitko täsmentää" , "mikä tutkimus" ynnä muulla kampittamisella oli ylivoimainen. Näistä on ollut taistolaisten omia muistelmia kuinka heille ei voinut kukaan mitään. Kyky todistaa N-liiton hyvyys oli ylivoimainen. Niinpä joskus tapahtui , että länsimaista yhteiskuntamallia kannattavalla vastaväittäjällä joskus paloi pinna : "Sulle olisi oikein joutua Siperiaan""

Tilanne muistuttaa hieman taistolaisia siinä mielessä , että hyvin treenatun monikulttuuristin kanssa monille vastaväittäjille tulee väittelyn happivelkaa , ja niinpä uskon että Halla-Aholle kävi juuri näin. Monikulttuuristien erinomainen kyky todistaa islamilaisen kulttuurin hyvyys on verrattavissa siihen taitoon jota taistolaiset osoittivat 70-luvulla Neuvostoliittoa puolustaessaaan. Mutta monikulttuuristien yliotteesta huolimatta muslimikulttuurien ja seksuaalirikollisuuden välillä on kiistaton kulttuurillinen syy-yhteys kaikesta monikulttuuristien taidosta huolimatta. Tavallaan Halla-Aho toivotti vihreät naiset islamin Siperiaan.

EDIT: En tietenkään voi puhua Halla-Ahon puolesta , mutta epäilen tämän olleen se henkinen tapahtumaketju joka tiuskaisuun johti. Monikulttuuristien kyky todistaa musta valkeaksi ottaa joskus aivoon.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Alpo

Väittelyn voi hävitä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, ettei olisi oikeassa. Valitettavasti liian moni ei tajua tätä tai osaa ajatella syvemmin.

Zngr

Quote from: M.K.Korpela on 10.01.2009, 14:29:59
Tekstiä plus.... Monikulttuuristien kyky todistaa musta valkeaksi ottaa joskus aivoon.

Hyvä postaus.

Asiaa sivuten minua henk. koht. risoo eniten tapa väittää mustaa valkeaksi ja päivää yöksi, jos ollaan poliittisesti korrektilla asialla, koska silloinhan ei muka tarvitse mitään oikeita todisteita mistään, pelkkä "Hyvä" ja oikein ajateltu asia riittää itsessään.

Monikulttuuria ihannoivat henkilöt esittävät usein erilaisia ajatuksia, vaikka että Suomi "ei voi sulkea rajojaan" jos se haluaa olla "globaalisti merkittävä tekijä" tai että meillä on "velvollisuus ottaa maahanmuuttajia" tai että kaikenlainen maahanmuutto on peräti itsearvoisesti "rikkaus" ja "suunnaton voimavara". Suunnaton se kyllä on, mutta omaan nuivahtamiseeni ovat vaikuttaneet kaikista eniten tällaiset tosiasioina esitetyt mielipiteet tai oikeastaan (hölmöt) toiveet joita julkisuudessa on esitetty toista vuosikymmentä ja se kuinka eritavalla ajattelevat, usein hyvin järkiperäisesti mielipiteensä perustelevat ihmiset, pyritään leimaamaan välittömästi ikäänkuin heidän mielipiteensä ei olisi validi koska se on poliittisesti väärällä tavalla ajateltu.

Ikäänkuin huomasin, että jos toinen puoli ei voi puolustella sanomisiaan mitenkään muuten kuin lyömällä erilaisilla leimakirveillä toisia heillä ei voi olla oikeastaan liikaa sisältöä väitteidensä tukena.

Toki se silti ärsyttää kun väitetään monikulttuurin oleva rikkaus vaikka väite onkin täysin perusteeton, ehkä miltei enemmän koska osa ihmisistä kuvittelee ettei heidän tarvi perustella tätä jatkossakaan.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Ismo Alatalo

Tuli viimein katsottua tuo B-Studio ja täytyy sanoa, että yllätti positiivisesti. Itse asiaa ei tietenkään nuin lyhyessä ohjelmassa kerkiä juuri käsitellä, mutta saa kuitenkin jonkunlaisen(minä ainakin positiivisen) kuvan Jussi Halla-ahosta.

Salaperäinen avain jäi minua vaivaamaan, kun se näytti jotenkin tutulta. Viimein tajusin mihin sitä käytetään ja että mullahan on samanlainen. Tai ainakin luulen niin...

M.K.Korpela

Quote from: Sivari on 10.01.2009, 18:22:31
Minä ainakin tykkään värinästä yliopiston käytävillä.

Näköjään sosiologisen postauksen paikka ....

On hyvin tavallista että yliopisto-opiskelijat eivät ole ensimmäisiä jotka ovat tekemisissä sen parhaan rikastuksen kanssa. Sensijaan lähiöissä asuvat - yleensä ammattikoulun käyneitä - eivät ole rikastukseen ihastuneita. Tämä ilmiö toistuu kyllä kaikkialla , oli sitten kyseessä Helsinki , Tukholma tai Kööpenhamina. Sanotaan että myönteisyys monikulttuuria kohtaan nousee koulutustason noustessa , mutta tosiasiallisesti on vain niin että korkeakoulutetut harvoin asuvat rikastuslähiöissä.

Ruotsissa ihmetellään - tai ollaan ihmettelevinään - miksi Skoonessa Ruotsidemokraattien kannatus on noussut niin kovasti , ja erityisesti kauhistellaan Landskronaa , jossa SD sai kokonaista 22 % prosenttia äänistä. Asia ei ole niin hirveän vaikeaselkoinen. Landskrona on pienehkö kaupunki - 35 000 asukasta - ja niinpä Landskronassa tuloerojen mukainen enklavisaatio on tietenkin vaikeampaa kuin Tukholmassa. Tästä vuorostaan seuraa , että koko kaupunki saa nauttia albaaniväestön tarjoamasta rikastuksesta paljon tasaisemmin kuin esimerkiksi Tukholmassa , jossa Lidingön (eräänlainen Tukholman Lauttasaari) monikulttuurisuutta kannattavat suurituloiset asukkaat ovat täysin tietämättömiä siitä parhaasta esimerkiksi somppujen tarjoamasta rikastuksesta. Samanaikaisesti esimerkiksi Jakobsbergin (eräänlaine Tukholman Jakomäki) asukkaat ovat erittäin hyvin tietoisia siitä parhaasta rikastuksesta.

Niinpä on ymmärrettävää , että Ruotsidemokraattien äänisaalis Landskronassa on erinomainen , sillä parhaan rikastuksen tietoisuus koskettaa olennaisesti suurempaa osaa väestöstä.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

ihminen

Quote from: Sivari on 10.01.2009, 18:22:31
Minä ainakin tykkään värinästä yliopiston käytävillä. Mielestäni se on rikkautta. Intissä värisijä, yksittäistapaus jota ei saa yleistää, puolusti minua kun suomalaiset kiusasivat ja kun minusta ei siihen ollut. Olen tästä syvästi kiitollinen.

Itselläkin maisterin paperit takataskussa ja aikanaan katsellut opinahjoni värinää jossa noin 50% MA opiskelijoista oli ulkomailta. Väriskööt rauhassa jos itse maksavat opintonsa. Itse en halua maksaa verorahoistamme yhdenkään täältä ilmaisen kolutuksen hakevan ei suomalaisen opintoja. Ulkomaisille opiskelijoille lukukausimaksut tai vaihtoehtoisesti työvelvoite opintojen jälkeen.

Miniluv

Sekalainen psykohistoria jatkossa muualle kuin Uutisiin. Kiitos.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Zngr

Quote from: Sivari on 10.01.2009, 23:56:54
Olin hankkinut aggressiivisella möykälläni ja lapsellisella Hitler-fanituksellani paskamaineen.

En halua kuitenkaan puhua siitä sen enempää, vaan vapautan heidät ja itseni ja siunaan heidät kaikki rakkaudella.

One love.

Ihmisiä kannustetaan heittäytymään uhreiksi ja syyttämään yhteiskuntaa. He vaativat ns. hyvinvointiyhteiskunnalta asioita, joita voivat vain itse antaa itselleen ja toisaalta syyttävät yhteiskuntaa kaikista ongelmistaan

Näin on, meillähän on sama mieli kaikesta! Henkilöt joita "yhteiskunta" kohtelee kaltoin usein tietävät oikeutensa, mutta eivät koskaan velvollisuuksiaan.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Sivari

Minä olen Brian Tracyn ja Dale Carnegien kannustamana lopettanut väittelyn, koska netissä sitä ei voi voittaa ja muuallakaan siitä aniharvoin on menestyksen kannalta hyötyä.  Olen mahdollisimman paljon kaikkien kanssa kaikesta samaa mieltä. Halla-aholaisten kanssa tämä on joskus tuottanut vaikeuksia.