News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-04-21 Apu: Timo Soini: Terve menoa, rasistit!

Started by Iloveallpeople, 21.04.2010, 21:17:45

Previous topic - Next topic

Ammadeus

Quote from: Olli Immonen on 22.04.2010, 19:02:15
Soinin sanomiset tietää parhaiten Soini itse. Kannattaa siis kysyä asiaa suoraan Soinilta eikä muodostaa näkemyksiä hänen sanomisistaan jonkun kommunistitoimittajan kirjoitusten perusteella. Ei muuta kuin ottakaa puhelin käteenne ja soittakaa: +3222845757 tai lähettäkää sähköpostia: [email protected]

Helppo ratkaisu selvästikin vaikeaan ongelmaan?

Arvaappas vastaako timpsu maileihin?

pelle12

Quote from: Ulkopuolinen on 22.04.2010, 17:55:59

Lienee kaikkien kiistanalaisten julkisuuden henkilöiden ongelma. Ainakin oma Halla-aho -kiinnostukseni lähti siitä kun kiinnitin huomiota siihen, miten iso ero oli sen kanssa mitä Halla-aho kirjoitti ja mitä hänen kirjoitettiin kirjoittaneen.

Nimenomaan. Luulenpa, että tässä on tapahtunut väärinkässäreitä yhdelle jos toiselle. Eikä niitä Soininkaan jokaista sanaa kannata ottaa liian vakavasti. Sattuuhan sitä lapsuksia itse kullekin, ja jos kysymykset ovat luokkaa:' Joko olet lopettanut vaimosi hakkaamisen?', miten siihen vastaat järkevästi, jos et vaimoasi ole koskaan hakannutkaan.

Miniluv

Isommat taistelut siirsin rrrintamalle.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Oami

En näe mitään ongelmaa siinä, että rasistit toivotetaan ulos. Niin minäkin mielelläni toivottaisin, missä ikinä puolueessa sitten vaalien aikaan vaikuttaisinkaan.

En ole rasisti enkä kannata rasisteja, vaikka heidän sananvapauttaan kannatankin.

Pikauusinta: rasistilla tarkoitan henkilöä, joka syrjii ihmisyksilöä tämän rodun tai siihen rinnastettavan etnisyyden perusteella, tai kannattaa tällaista syrjintää.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Miniluv

Lemmy kuulepas.

Usko pois, että jos tämä alatyylin teemapäivä vielä jatkuu, niin olet bannissa alta aikayksikön.

Vedä henkeä, mieti mitä kirjoitat ja mieti vielä kerran ennen Lähetä-napin painamista.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Olli Immonen

Quote from: Jari Leino on 23.04.2010, 10:36:51
Quote– Se on erittäin toivottavaa. "Muutos 2011" on hyvä projekti. Jos on perussuomalaisia rankempia asenteita, siellä on oikea ryhmä. Toivon heille kohtuullista ja ansaitsemaansa menestystä.

Voinemme luottaa siihen, että Timo Soini on sanonut tuon ylläolevan, joka on laitettu suoraksi sitaatiksi. Jos näin ei ole, Soini varmaankin korjaa asian blogissaan.

Voinemmeko ihan aidosti luottaa? Minä en välttämättä luottaisi siihen, mitä kommunistitoimittaja maahanmuuttokriittisistä, perussuomalaisista tai heidän sanomisistaan kirjoittaa. Onhan näiden erilaisten kirjoitusten "totuudenmukaisuus" tullut jo monta kertaa todistetuksi muun muassa Halla-ahon tapauksessa. Voit toki yrittää pyytää Soinilta selvennystä asiaan, jos se jää vaivaamaan. Voihan olla, ettei Soini ole edes itse lukenut kyseistä haastattelua.

Yksi vaihtoehto on tietysti myös se, että Soinin puheissa on kyse politiikan tekemisestä, jolloin pyritään eliminoimaan kaikki puolueen menestystä mahdollisesti haittaavat tekijät. Jotkut puolueen jäsenet voisivat jopa edellyttää puolueen puheenjohtajaa toimimaan näin. Tiedäpä tästä?

Jussi Halla-aho

Quote from: Jari Leino on 23.04.2010, 10:36:51
Quote– Se on erittäin toivottavaa. "Muutos 2011" on hyvä projekti. Jos on perussuomalaisia rankempia asenteita, siellä on oikea ryhmä. Toivon heille kohtuullista ja ansaitsemaansa menestystä.

Voinemme luottaa siihen, että Timo Soini on sanonut tuon ylläolevan, joka on laitettu suoraksi sitaatiksi. Jos näin ei ole, Soini varmaankin korjaa asian blogissaan.

Jatkanpa hieman Timben pyllyvaon nuolemista:

a) Jos olisin puoluejohtaja, hyvin todennäköisesti pyrkisin puheillani marginalisoimaan muita samoilla teemoilla vaaleihin lähteviä puolueita. Muunlainen käytös olisi nähdäkseni mielisairasta.

b) Nähdäkseni Soinia ja persuja arvostellaan täällä usein juuri siitä, että niiden katsotaan vetävän liian löperöä linjaa maahanmuuttokysymyksissä. Implisiittisestihän tämä tarkoittaa sitä, että muutoslaiset itsekin pitävät itseään rankempana vaihtoehtona.

Sitten, kun Soini sanoo tämän, siinä kuitenkin on jotain väärin. Miksi?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

L. Brander

Mun on kyllä pakko kysyä, että mitähän vittua tällä PS/Muutos poskensoitolla yritetään saavuttaa? Jos nyt välttämättä haluaa niitä yhteenottoja, niin käykää purkamassa sitä turhautumista tai muuta vitutusta siihen mokutusrintamaan. Käsittäkää nyt jo, että Muutos ja PS EIVÄT OLE UHKA TOISILLEEN.

LB
Dystooppinen salamasota

Vasarahammer

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.04.2010, 13:38:55

b) Nähdäkseni Soinia ja persuja arvostellaan täällä usein juuri siitä, että niiden katsotaan vetävän liian löperöä linjaa maahanmuuttokysymyksissä. Implisiittisestihän tämä tarkoittaa sitä, että muutoslaiset itsekin pitävät itseään rankempana vaihtoehtona.

Sitten, kun Soini sanoo tämän, siinä kuitenkin on jotain väärin. Miksi?

En nyt ole ihan ymmärtänyt asiaa noin. Nähdäkseni pääasiallinen syy arvostella Timbeä on se, että puolue henkilöityy niin voimakkaasti häneen. Timbe myös on yhtä kuin puolueen linja, joka taas määräytyy Timben mielenliikkeiden mukaan. Timbe on myös toistuvasti haukkunut omia kannattajiaan eikä esimerkiksi ottanut Jussia eurovaaliehdokkaaksi, koska halusi miellyttää mediaa ja vihreitä naisia.

Se, että arvostelee maahanmuuttopolitiikan prioriteettiä persuissa, ei tarkoita, että maahanmuuttopolitiikkaa tärkeämpänä asiana pitävä puolue olisi radikaalimpi tai linjaltaan jyrkempi. Timbe on selväsanaisesti kertonut, että maahanmuuttopolitiikka ei kuulu persujen tärkeimpiin asioihin vaan on jossain sijoilla viisi tai kuusi.

Monille ainoa syy äänestää persuja on maahanmuuttopolitiikka. Ne Timben muut prioriteetit eivät välttämättä erityisemmin kiinnosta.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Ammadeus

Valaiskaa tahvoa oi te asioista perillä olevat lähteet.
Mitkä ovat ne Persujen tärkeimmät asiat listalla ennen maahanmuuttopolitiikkaa?
En mielelläni lukisi vastausta"kaikki mikä on ihmiselle hyväksi"

Jussi Halla-aho

Quote from: Vasarahammer on 23.04.2010, 13:50:28
Timbe on myös toistuvasti haukkunut omia kannattajiaan eikä esimerkiksi ottanut Jussia eurovaaliehdokkaaksi, koska halusi miellyttää mediaa ja vihreitä naisia.

Ensinmainittuun kritiikkiin yhdyn varauksin, mutta jälkimmäinen ei pidä paikkaansa. Minun ehdokkuuteni ei kilpistynyt Soiniin. En aio sanoa, mihin seikkoihin se kilpistyi, joten pyydän vain uskomaan, kun näin kerron.

Timbe on selväsanaisesti kertonut, että maahanmuuttopolitiikka ei kuulu persujen tärkeimpiin asioihin vaan on jossain sijoilla viisi tai kuusi.

Kuten ennenkin olen sanonut, Timben ei kannata ryhtyä meuhkaamaan maahanmuuttoasioilla, koska hänen henkilökohtainen kannatuksensa (ja suuri osa persujenkin kannatuksesta) perustuu muihin tekijöihin kuin maahanmuuttoasioihin. Lisäksi Soini pj:nä ja persut puolueena ovat nykyiselläänkin kriittisempiä vaihtoehtoja kuin kaikki muut ek-puolueet.

Minulle on aivan sama, vaikka mamukysymykset sijoittuisivat Timben prioriteettilistalla sadanneksi, kunhan hän sallii nuivien persujen vetää omaa showtaan.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Olli Immonen

Quote from: Ammadeus on 23.04.2010, 13:58:40
Mitkä ovat ne Persujen tärkeimmät asiat listalla ennen maahanmuuttopolitiikkaa?

Kuten muissakin puolueissa, myös Perussuomalaisissa jokainen jäsen saa varmasti asettaa puolueen teemat sellaiseen tärkeysjärjestykseen, kuin itse haluaa.

Esimerkiksi minulle tärkein teema on maahanmuuttopolitiikan järkeistäminen. Sitä seuraavat sitten muun muassa EU:n liittovaltiokehityksen vastustaminen, pakkoruotsin vastustaminen jne.

Totuusko?

...eikä esimerkiksi ottanut Jussia eurovaaliehdokkaaksi, koska halusi miellyttää mediaa ja vihreitä naisia.

Kovin olet olevinasi tietäväinen motiiveista. Uskottavuus onkin sitten niin ja näin...

Totuusko?

Nähdäkseni pääasiallinen syy arvostella Timbeä on se, että puolue henkilöityy niin voimakkaasti häneen.

Ja tämä "voimakas henkilöityminen" on siis ongelma nimenomaan muutoksen miehille? Kerrassaan omituista. Minua ei ainakaan haittaa yhtään se, että Muutos2011 henkilöityy melko voimakkaasti Mäki-Ketelään.

Se, että arvostelee maahanmuuttopolitiikan prioriteettiä persuissa, ei tarkoita, että maahanmuuttopolitiikkaa tärkeämpänä asiana pitävä puolue olisi radikaalimpi tai linjaltaan jyrkempi. Timbe on selväsanaisesti kertonut, että maahanmuuttopolitiikka ei kuulu persujen tärkeimpiin asioihin vaan on jossain sijoilla viisi tai kuusi.

En antaisi koskaan ääntäni "yhden asian puolueelle".

Monille ainoa syy äänestää persuja on maahanmuuttopolitiikka. Ne Timben muut prioriteetit eivät välttämättä erityisemmin kiinnosta.

"Monille" on melko suhteellinen käsite. Puhutaanko kahdesta, kymmenestä vaiko peräti sadasta äänestäjästä?

Ant.

Quote from: Ammadeus on 22.04.2010, 20:49:25
Quote from: Olli Immonen on 22.04.2010, 19:02:15
Soinin sanomiset tietää parhaiten Soini itse. Kannattaa siis kysyä asiaa suoraan Soinilta eikä muodostaa näkemyksiä hänen sanomisistaan jonkun kommunistitoimittajan kirjoitusten perusteella. Ei muuta kuin ottakaa puhelin käteenne ja soittakaa: +3222845757 tai lähettäkää sähköpostia: [email protected]

Helppo ratkaisu selvästikin vaikeaan ongelmaan?

Arvaappas vastaako timpsu maileihin?

Ainakin minulle on vastannut. Lähetetyn viestin sävy vaikuttaa. Sekä tietenkin se, että Soini saa paljon postia. Hänellä ei ole aikaa ryhtyä väittelyihin meilitse.
Homma is the new black.

Ammadeus

Myönnetään,että lähettämieni meilien sävy
on ollut maltillisen kriittinen.
Mutta ei missään nimessä loukkaava tahi asiaton.

Hessu

Pakko sanoa, että aika vitsikästä miten yksi ainoa entinen kommunisti ja nykyinen sosialidemokraatti saa sydämet sykkimään täällä. Ajatelkaapa jos niitä olisi kaksi. Voi itku sitä parkua.
Tätä ketjua seurattuani en ole enää aivan ihmeissäni Soinin viime keväisistä sanoista. Aika tavalla hiekkalaatikkoleikin makua. Kuka vei mun lapion ja ämpärin?

Hymyillään edes hiukan. Ei tämä niin vakavaa ole. Timppa sitä  ja Timppa tätä. Jussi toista ja joku muu eriä.

Katkeruudella ja omien solvaamisella ei mennä eteenpäin. Moittikaa niitä, jotka ovat vastuussa tästä hullutuksesta. Soini ei taida olla ihan ensimmäisten joukossa.

Hyvää vappua kaikille. Yrittäkää löytää se yhteinen hiili ja puhaltakaa lujaa.

Vasarahammer

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.04.2010, 14:08:35
Minun ehdokkuuteni ei kilpistynyt Soiniin. En aio sanoa, mihin seikkoihin se kilpistyi, joten pyydän vain uskomaan, kun näin kerron.

Tuo on minulle uutta tietoa. Persujen puoluehallitus teki päätökset ehdokasasetteluista ainakin muodollisesti.

Kuten ennenkin olen sanonut, Timben ei kannata ryhtyä meuhkaamaan maahanmuuttoasioilla, koska hänen henkilökohtainen kannatuksensa (ja suuri osa persujenkin kannatuksesta) perustuu muihin tekijöihin kuin maahanmuuttoasioihin.

Tämän ymmärrän täysin, mutta kuten edellisessä viestissä sanoin, omien kannattajien haukkuminen ja alituinen irtisanoutuminen "ihmisvihasta" kertovat tarpeesta pelata kaksilla korteilla.

Lisäksi Soini pj:nä ja persut puolueena ovat nykyiselläänkin kriittisempiä vaihtoehtoja kuin kaikki muut ek-puolueet.

Tämä pitää paikkansa. Persujen riveissä on kasvamassa useita lupaavia poliitikkoja, jotka ovat selkeäsanaisia ja järki-ihmisiä. Ehdokkaiden profiili on myös muuttunut ratkaisevasti monipuolisemmaksi aiemmasta taksikuski-kampaaja -linjasta (mitenkään taksikuskeja ja kampaajia väheksymättä). Tämä näkyi selkeästi viime kunnallisvaaleissa.

Minulle on aivan sama, vaikka mamukysymykset sijoittuisivat Timben prioriteettilistalla sadanneksi, kunhan hän sallii nuivien persujen vetää omaa showtaan.

Minua huolestuttaa Soinin hinku ministeriksi. Hallitusneuvotteluissa vähemmän tärkeistä tavoiteista luovutaan. Kannattaa myös muistaa, että muiden puolueiden tavoitteena on pysäyttää persujen kannatuksen kasvu hallitusvastuun avulla (vrt. Pekka Vennamo).
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Jussi Halla-aho

Quote from: Vasarahammer on 23.04.2010, 22:40:46
Minun ehdokkuuteni ei kilpistynyt Soiniin. En aio sanoa, mihin seikkoihin se kilpistyi, joten pyydän vain uskomaan, kun näin kerron.

Tuo on minulle uutta tietoa. Persujen puoluehallitus teki päätökset ehdokasasetteluista ainakin muodollisesti.

Myös de facto. Mutta vastoin yleistä luuloa Soini ei ole yhtä kuin persujen puoluehallitus.

Tämän ymmärrän täysin, mutta kuten edellisessä viestissä sanoin, omien kannattajien haukkuminen ja alituinen irtisanoutuminen "ihmisvihasta" kertovat tarpeesta pelata kaksilla korteilla.

Niin selittelyltä kuin tämä kuulostaakin, merkittävä osa noista irtisanoutumisista on luotu toimituksissa leikkaa ja liimaa -menetelmällä. Mitä omien kannattajien haukkumiseen tulee, olen itsekin antanut Soinille asiasta suoraa kritiikkiä. Se on otettu hyvin rakentavasti vastaan, ja parhaan käsitykseni mukaan harkitsemattomien lausuntojen taustalla on pääasiassa ollut Soinin vaillinainen käsitys siitä, mitä netissä oikeasti tapahtuu, ja mitä porukkaa esim. tällä foorumilla pyörii. Ei hän seuraa nettiä. Hän on pitkälti sen varassa, mitä lehdistä lukee.

Minua huolestuttaa Soinin hinku ministeriksi. Hallitusneuvotteluissa vähemmän tärkeistä tavoiteista luovutaan. Kannattaa myös muistaa, että muiden puolueiden tavoitteena on pysäyttää persujen kannatuksen kasvu hallitusvastuun avulla (vrt. Pekka Vennamo).

Hmm... Soinin "hinku ministeriksi" on pitkälti tällä foorumilla keksitty juttu. Puheet sisäministerin salkusta nyt olivat pelkkää toimittajien provosointia. Miksi Soini hinkuaisi ministeriksi? Nykyistä heikkoa tulotasoaan parantaakseenko?

- nimim. sivullinen.

Vasarahammer

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.04.2010, 23:12:02
Niin selittelyltä kuin tämä kuulostaakin, merkittävä osa noista irtisanoutumisista on luotu toimituksissa leikkaa ja liimaa -menetelmällä.

Ei, vaan ne on tehty Velton kanssa tv-lähetyksessä.

...harkitsemattomien lausuntojen taustalla on pääasiassa ollut Soinin vaillinainen käsitys siitä, mitä netissä oikeasti tapahtuu, ja mitä porukkaa esim. tällä foorumilla pyörii. Ei hän seuraa nettiä. Hän on pitkälti sen varassa, mitä lehdistä lukee.

Tämä on toki selvää. Soini näkee netin yksipuolisesti julistamiseen tarkoitettuna mediana, mistä ploki on yksi todiste.

Hmm... Soinin "hinku ministeriksi" on pitkälti tällä foorumilla keksitty juttu. Puheet sisäministerin salkusta nyt olivat pelkkää toimittajien provosointia. Miksi Soini hinkuaisi ministeriksi? Nykyistä heikkoa tulotasoaan parantaakseenko?

Iskulause "Soini sisäministeriksi" on osa Soinin vaalikampanjaa. En lähde arvailemaan Timben motiiveja, mutta jonkinlaisen merkinnän hän haluaa itsestään Suomen historiaan kuten kuka tahansa poliitikko.

Juha J.

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.04.2010, 23:12:02parhaan käsitykseni mukaan harkitsemattomien lausuntojen taustalla on pääasiassa ollut Soinin vaillinainen käsitys siitä, mitä netissä oikeasti tapahtuu, ja mitä porukkaa esim. tällä foorumilla pyörii. Ei hän seuraa nettiä. Hän on pitkälti sen varassa, mitä lehdistä lukee.
Tämä ei yllätä ollenkaan.

Netti ja vapaa sana on kuitenkin tavallaan niinku silleen Soinin puolella. Tätä kautta saadaan helmiä hiottua, uusia ideoita ja rehellistä puhetta.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Vasarahammer

Luin vasta äskettäin Timo Soinin haastattelun Apu-lehdestä. Se oli paljon kammottavampi kuin kuvittelinkaan. Soinista piirtyi kuva omahyväisenä miehenä.

Tommi Korhonen

Hmmh?
Tässä ketjussa tietysti on tullut hyvin esille edustuksellisen demokratian käytäntöjä ja pakkoja. Ei niille mitään voi; jo pienessä yhdistyksessä huomaa saman tyyppisiä ilmiöitä kun ihmiset eivät vain ole samaa mieltä asioista. Eivätkä tule samanmielisiksi vaikka kuinka keskusteltaisiin.

Tuo Jussin kirjoittama kuitenkin hieman herätti mielenkiintoa. PS:n toiminnassa siis on jotain ehdokkaiden valikointiin liittyvää päivänvaloa kestämätöntä? Jotain muutakin kuin Jussin tai perheensä intiimeitä asioita?

Tiedän toki että on olemassa jotain asioita joita ei kannata käsitellä koko kansan nähden, eikä aina ole kyse kotiinpäin vetämisestä. Mutta jotenkin sitä idealistina demokratian kannattajana haluaisi nähdä hieman enemmän tämän "demokraattisen prosessin sisälle" että se mielestäni voi säilyttää luotettavuuden myös kansalaisten näkökannalta katsoen.

Edelleenkin uskon että on olemassa joitain syitä jonka vuoksi asioita voidaan pimittään myös kansalaisilta. Mutta niitä on olemassa todella vähän, esimerkiksi maanpuolustukseen liittyvät salaisuudet. Oletusarvoni onkin että jos jotain pidetään piilossa niin lasken sen kyseisten toimijoiden kannalta negatiiviseksi jos se ei päivänvaloa kestä. Tämän keskustelun kannalta PS:n, en Jussin vaikka ehkä umbra sinnekin yltää.

Vastavaavasti voin kysyä että ovatko hallitusohjelmat avoimia ja kansalaisten käsiinsä saatavilla? Jos ei, niin miksei? Jossain määrin puolueet ovat antaneet ennen vaaleja omia tavoitteitaan julki, mutta ne minä katson kyllä vaalilupauksiksi. Niiden pitävyydestä toki voimme aina keskustella lehmien kotiintuloon asti. Jos myös vaalien jälkeen olisi nähtäville puolueiden tavoitteet, mieluummin sisäpiiriltä saatuna, niin kansalaiset voisivat vähän helpommin seurata oman puolueensa luotettavuutta ja toimintaa omaan ideologiaansa nähden.

Jos tuo vielä konkretisoituisi hallitusohjelmaan että kansalaiset näkisivät mihin äänestyksiensä lopputulos kokonaisuuten edes yrittää pyrkiä, niin oltaisiin jo aika lähellä edustuksellisen demokratian mahdollisuuksia.
Suora demokratia ilman vastuuta ja ymmärtämistä ei ole toimiva ratkaisu sekään, mutta silti uskon että kansalaisia pitäisi kansalaisyhteiskunnassa huomioida.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.