News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Räksytystä vaihteeksi omalta puolelta

Started by JM-K, 27.02.2009, 10:20:01

Previous topic - Next topic

Fatman

Quote from: Jussi Halla-aho on 27.02.2009, 11:42:56
Sika-Käkelälle vinkkinä...

Onko "Sika-Käkelä" jo poliittinen kilpailija, jota pitää jo nimitellen ruveta dissaamaan, vai "kevyttä huumoria". ?

Esa N.

Quote from: Fatman on 27.02.2009, 20:30:21

Onko "Sika-Käkelä" jo poliittinen kilpailija, jota pitää jo nimitellen ruveta dissaamaan, vai "kevyttä huumoria". ?

Et voi kysyä ainakaan tosissas...  ;D
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

MW

Heh heh, politiikassa maahanmuuttokriittisyys onkin niin suosittu genre, että tunkua ruppee olemaan huippua myäten ;D.

Tars kai alkaa terottelemaan kyynärpäitä...

reino

Quote from: Sivusta seuraaja on 27.02.2009, 20:02:01
Olen melko varma, että Hommassa on tälläkin hetkellä sisällä kaiken maailman myyriä.

Kumpi voittaa
myyrä vai siiseli
kysyi minulta
töissä Mestari

Mikä minä olen
siihen vastaamaan
multa luvut
jäi kesken aikanaan
...

Äiti pojasta rotumaisteria toivoi... mutta siitä huolimatta sekä myyrät että siiselit ovat rotuun katsomatta huomenna tervetulleita räksyttämään Hommakerholaisten superviikonlopun tilaisuuksiin eri puolilla Suomea.

Siitä se lähtee.

Esa N.

Quote from: reino on 27.02.2009, 20:55:54
mutta siitä huolimatta sekä myyrät että siiselit ovat rotuun katsomatta huomenna tervetulleita räksyttämään Hommakerholaisten superviikonlopun tilaisuuksiin eri puolilla Suomea.

Siitä se lähtee.

Ja paskat. Mä ainakin joudun netseilemään ihan keskenäni kun kaverit ei haluu manata päättäjiä.  ;D

Onneks olut on hyvää, vaik yksin jois.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Sivusta seuraaja

QuoteÄiti pojasta rotumaisteria toivoi... mutta siitä huolimatta sekä myyrät että siiselit ovat rotuun katsomatta huomenna tervetulleita räksyttämään Hommakerholaisten superviikonlopun tilaisuuksiin eri puolilla Suomea.

Voi olla, että Oulun tilaisuuteen tulen joskus menoiltani osallistumaan.

Jussi Halla-aho

Mäki-Ketelän nimi tuottaa huomattavia vaikeuksia varsinkin kiihottuneelle kansanosalle. Sika-Käkelän lisäksi olen törmännyt ainakin Mäki-Kukkolaan ja Väki-Säkylään.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

IDA

Onko liikkeemme taas hajoamassa?

Oli miten oli: Itse pyristelen kohti klassista sivistystä joka tapauksessa  >:(

Zngr

Naurettavaa. Käsittelit kommentissasi asiaa jonka uskon vakaasti selittävän monia ilmiöitä uskonnon sijaan, mm. nuorten ja nuorten miesten elämän sisällöttömyyden ja suuren kaipuun löytää jokin tarkoitus jostain, mistä tahansa, täällä moraalin ja dialogin superklusterisassa joka EU on olevinaan. Se voi olla identifikaatio radikaalin islamin, fasismin, huumeita käyttävän alakulttuurin tai vaikka äärivasemmistolaisen aatemailman kanssa mutta ainakin touhussa pitää olla tarpeeksi jyrkät asenteet jotka haastavat vihollisen, eli valtakulttuurin ja yleiset arvot. Sillä voi kätevästi yrittää täyttää henkisen tyhjiön josta kärsii.

Kirjoitit pelkkää asiaa, jos soittaja oli oikeasti joku "homma-aktiivi" oli kyseessä täysi typerys ja, etten sanoisi, luiskaotsa.

LISÄYS: no perkele, kirjoitin kommentin joskus aamulla mutta tietyistä syystä tietoliikenneyhteydet ovat olleet katkipoikki ja painoin "LÄHETÄ SPÄM" namiskaa vasta nyt - huomatakseni ketjun muuttuneen HUUMORIPLÄKÄYKSEKSI. Haistakaa Sikä-Käkelät ja Tohtori Vihat tiedätte mitä.

ps. SANNA, HUOMIO!, PS:n ja halla-aholaisten rivit hajoavat keskinäiseen kyräilyyn ja vihanpitoon sekä erimielisyyksiin siitä kuka saa olla seuraava suurlohikäärme, lisäksi joukkoon voi olla myös soluttautunut äärimyyriä
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Timo Hellman

Quote from: IDA on 27.02.2009, 21:11:17

Oli miten oli: Itse pyristelen kohti klassista sivistystä joka tapauksessa  >:(

Älä suotta pyristele vastaan Stephen Kingin kutsua.   8)
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

IDA

Quote from: Timo Hellman on 27.02.2009, 22:30:58

No en. Itse asiassa pidän Kolkuttajista ( Tommyknockers ). Se on hyvä, klassinen romaani. Ainoa mikä häiritsee on se tyyli kirjoittaa lomittaen asiat niin, että yksi tarina kehitetään aina huippuun, mutta ei ratkaista ja siirrytään toiseen ja sitten taas palataan tekemään jonkinlainen "epäonnistunut hyppy", joka ei välttämättä toimi.

Ano Nyymi

Quote from: IDA on 27.02.2009, 22:40:34
Quote from: Timo Hellman on 27.02.2009, 22:30:58

No en. Itse asiassa pidän Kolkuttajista ( Tommyknockers ). Se on hyvä, klassinen romaani. Ainoa mikä häiritsee on se tyyli kirjoittaa lomittaen asiat niin, että yksi tarina kehitetään aina huippuun, mutta ei ratkaista ja siirrytään toiseen ja sitten taas palataan tekemään jonkinlainen "epäonnistunut hyppy", joka ei välttämättä toimi.

Kingin kirjat Koluttajineen ovat satua, mutta suomen kesäisissä puistoissa vaanivat Mulkuttajat ovat totisinta totta. Je ne käyvät kuulemma ihan laumana päälle.

JR

Armahtakaa vähän meitä, jotka emme ehdi lukea palstaa kaiken aikaa, jos viljelette kovin paljon sisäpiirin juttuja, niin me tipahdamme kelkasta. En minä huumoria muuten vastusta.
Negatiivinen palaute on varmaan hankalaa käsiteltävää, mutta voi sitä yrittää käsitellä. Kaupassa töissä ollessani tein mielenkiintoisia huomioita erilaisista narisijoista. Negatiivinen palaute ei välttämättä liity itse asiaan ollenkaan, tai vain osaksi. Monesti kokee yllätyksen, jos vaivautuu keskittymään itse henkilöön ja ottaa hänet tosissaan, sävy saattaa muuttua ihan toiseksi. Akka on aamulla haukkunut ja ihmisparka on kokenut padottua kiukkua koko päivän ja johonkin se pitää purkaa, tai jotain muuta yhtä hassua.
Melkeinpä parhaat asiakkaani olivat sellaisia, jotka alkuun pistivät myyjän koville ja testasivat, voiko tähän luottaa, kun luottamus oli saavutettu, kauppa
alkoi kulkea.
Kansalaisvaikuttaminen on yhdenlaista matkasaarnaajan hommaa, negatiivinen palaute on otettava nöyrästi vastaan, se pitää käsitellä, mutta siitä pitää osata sen jälkeen päästä eroon. Ei ketään voi torjumalla käännyttää.

Alpo

Olen melko varma, että Hommassa on tälläkin hetkellä sisällä kaiken maailman myyriä.

Totta kai on. Onhan tämä julkinen foorumi ja aiheeltaan melko kipeä monille. Mutta ainakaan itselläni ei ole ongelmaa kertoa mielipiteitäni täällä, koska omatuntoni on puhdas, enkä pyri perusteettomaan tai laittomaan toimintaan.

IDA

Quote from: Ano Nyymi on 27.02.2009, 23:55:08
Kingin kirjat Koluttajineen ovat satua, mutta suomen kesäisissä puistoissa vaanivat Mulkuttajat ovat totisinta totta. Je ne käyvät kuulemma ihan laumana päälle.

Ehkä noin, mutta nämä eivät ole toisistaan riippumattomia asioita.

ElinaElina

Nimet muuttuvat. Riitta Väisäsen mies E. Mäkkylä pitäisi olla alkuperäisesti Mäki-kylä. Mäkkylä on helpompi. Monet Taavitsaiset eivät taida tietää olevansa alunperin Davidsonov.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

M.E

Minä puolestani "tiedän", että täällä on julkkiksia; mm. Sanna Ukkola, Rami Mäkinen ja Jaakko Hämeen-Anttila ovat rekisteröityneet salanimillä...
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

gloaming

Quote from: M.E on 28.02.2009, 17:19:51

Minä puolestani "tiedän", että täällä on julkkiksia; mm. Sanna Ukkola, Rami Mäkinen ja Jaakko Hämeen-Anttila ovat rekisteröityneet salanimillä...

Enpä tiedä. Pitkäaikainen altistuminen nuivuuden singulariteetille nimittäin sisältää huomattavan nuivistumisriskin. Pimeälle puolelle (ei kuun) ajautuminen uhkaa. Se tapahtuu vähitellen.

Aluksi huomaa tuntevansa outoa halua ampua Tehtaankadun homoa päähän tuliaseella. Sitten hankkii tuliaseen alkaa harrastaa niiden kiillottamista pimeässä kellarissa. Tämän jälkeen alkaa tuntua, että vihreiden naisten rikastumisessa onkin jotain runollista oikeutta. Tulee pakottava tarve kirjoittaa siitä. Eräänä aamuna sitä sitten herätessään huomaa olevansa muumi.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

John Bircher

Aika noloa, että Seppo Lehtokin identifikoi itsensä maahanmuuttokriittiseksi. Eli sinällään tuo tilanne saattoi olla jonkun Sepon tapaisen järjestämä. Viittaan siis aloitusviestiin.

Eikös termi Homma ollut uusnatsien käytössä tässä joskus?
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

Sikanez

Kahlattuani "mitä nuivat lukee" -ketjun tuli mieleeni, että harmi kun ei tullut otetuksi myyrä-nimimerkkiä.

Edit: Tämä taitaisi kuulua peräkammarin puolelle, mutta en tiedä onko sopivaa itse yrittää siirtoa vai kuuluuko se moderoijille.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Fatman

Quote from: Jussi Halla-aho on 27.02.2009, 21:07:15
Mäki-Ketelän nimi tuottaa huomattavia vaikeuksia varsinkin kiihottuneelle kansanosalle. Sika-Käkelän lisäksi olen törmännyt ainakin Mäki-Kukkolaan ja Väki-Säkylään.

Näin voi olla. Tuottaako se vaikeuksia sinulle ?
Yksi hyvä sääntö internet -kirjoittelussa:
Voitko sanoa saman minkä kirjoitit internetissä myös ko. henkilölle henkilökohtaisesti päin naamaa ?
Jos et, niin älä kirjoita.

Ernst

Mikä oli tämän Fatmanin viestin pointti?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ano Nyymi

Quote from: M on 28.02.2009, 19:53:40

Se pääsi tärkeilemään ;)

Lemmy

Quote from: Fatman
Voitko sanoa saman minkä kirjoitit internetissä myös ko. henkilölle henkilökohtaisesti päin naamaa ?

Riippuu täysin siitä, onko tuo naama omasi, vai lainasitko paviaanilta takapuolen?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

kgb

Quote from: M on 28.02.2009, 19:53:40

Ilmeisesti osoittaa aukottomasti, ettei tunne scenehuumoria saati sitten keskustelun osapuolien keskinäisiä suhteita.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Opuksen valvova silmä

Quote from: ämpee on 27.02.2009, 11:41:46
Quote from: Alpo on 27.02.2009, 11:25:47

Husein Muhammedilla on minunkin mielestäni hyviä ja kannatettavia ajatuksia, vaikka olen kyllä joistain asioista eri mieltäkin. Ei se, mitä hän edustaa ole todellakaan lähtökohtaisesti paha asia.

Tuota, lue aloitusviestistä alkava kirjoitussarja, ja pohdi lukemisen jälkeen mitä tulikaan sanottua.
Asioista on hyvä tietää, ettei vahingossa tule annettua väärää kuvaa jostain asiasta joka sellaista ei missään nimessä ansaitse.

Vahinkoja sattuu, itse kullekin.

?

Husein Muhammed kirjoittaa kyllä ihan asiaa, esimerkkinä vaikka tämä blogikirjoitus, josta kannattaa myös lukea kommentit. Siitä linkittämästäsi kirjoituksesta, se on yksi näkökulma samaiseen aiheeseen, jos aiheena on Islam.

Tähän maailmaan mahtuu monia näkökulmia. Linkittämäni Huseinen kirjoitus on juuri syntynyt tuomaan tähän keskusteluun eri näkökulmia, koska niin usein nuivien blogeissa islamista kirjoitetaan vain yhdestä näkökulmasta, usein vielä ilman omaa kokemuspohjaa.

Esim. Jiri Keronen kirjoitti blogissaan näin:

"Maltillinen islam on sikiämisalusta ääri-islamismille, eikä ääri-islamismia kehity juuri missään muualla kuin maltillisen islamin piirissä."

ja myöhemmin jatkaa:

"Perustelu, että myös kristinuskossa on ääriliikkeitä ja myös kristinusko on aiheuttanut paljon pahaa, ei tee islamista yhtään sen parempaa uskontoa. Koko argumentti ei ole millään tavalla islamin puolesta oleva argumentti, vaan se on argumentti kristinuskoa vastaan. Suurin osa kristillisistä fundamentalisteista on saanut kristillisen kasvatuksen, juuri samalla tavalla kuin suurin osa ääri-islamisteista on saanut muslimikasvatuksen. Se, että on olemassa myös kristillisiä murhaajia, ei tee islamista yhtään sen parempaa uskontoa, koska kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa."

http://keronen.blogspot.com/2008/12/maltillinen-islam-aiheuttaa-ri.html

Olisiko maailma turvallisempi paikka jos Islam kiellettäisiin esim. länsimaissa ja muslimeille määrättäisiin oikeus ainoastaan kahteen tai jopa yhteen lapseen, jotteivat he täyttäisi maapalloa uusilla muslimeilla? Koska Kerosen mukaan osa näistä syntyjään maltillista muslimeista voi radikalisoitua ääri-islamisteiksi. Mikä osa ja millä todennäköisyydellä, varmasti jostakin löytyy tilasto tähänkin kysymykseen.

Jos uskonnon harjoittamisen kieltäminen tai syntyvyyden rajoittaminen eivät ole konkreettisia vaihtoehtoja, niin mikä sitten olisi? Suomessa ainakin vallitsee toistaiseksi uskonnonvapaus. 
Onko kyllä vai kyllä vai ei? Kyllä vai ei?

Ernst

Quote from: Opuksen valvova silmä on 01.03.2009, 02:54:26

Jos uskonnon harjoittamisen kieltäminen tai syntyvyyden rajoittaminen eivät ole konkreettisia vaihtoehtoja, niin mikä sitten olisi? Suomessa ainakin vallitsee toistaiseksi uskonnonvapaus. 

Maahanmuuttopolitiiikka. Islamilaisten maiden ylijäämäväkeä ei maahan. Siitä se lähtee.

Toinen tapa on ylläpitää maan lainsäädäntö ja lainvalvonta mahdollisimman maallisena. Uskonnollisilla perusteilla ei erityisoikeuksia työelämässä, opinnoissa eikä julkisissa tiloissa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

JR

Pakko taas puuttua tuohon valmiiseen totuuteen "Kristinuskokin on aiheuttanut paljon pahaa". Tää on taas niitä totuuksia, joista varmaan on tehty "useita tutkimuksia".

Opuksen valvova silmä

Quote from: JR on 01.03.2009, 10:39:20

Pakko taas puuttua tuohon valmiiseen totuuteen "Kristinuskokin on aiheuttanut paljon pahaa". Tää on taas niitä totuuksia, joista varmaan on tehty "useita tutkimuksia".

Kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa läpi historian, mutta se ei ollut tuon jutun pointti eli todistelu siitä onko myös kristinuskon nimissä tehty pahaa vai ei, kuten myös Keronen itsekin totesi.

Opuksen valvova silmä

Quote from: M on 01.03.2009, 08:00:16
Quote from: Opuksen valvova silmä on 01.03.2009, 02:54:26

Maahanmuuttopolitiiikka. Islamilaisten maiden ylijäämäväkeä ei maahan. Siitä se lähtee.

Toinen tapa on ylläpitää maan lainsäädäntö ja lainvalvonta mahdollisimman maallisena. Uskonnollisilla perusteilla ei erityisoikeuksia työelämässä, opinnoissa eikä julkisissa tiloissa.

1. tapa tuskin toimisi, koska se olisi etnistä profilointia. Miten määrittelisit ylijäämäväen?

2. tapa. Myönnetäänkö uskonnollisin perustein nyt erityisoikeuksia työelämässä, opinnoissa tai julkisissa tiloissa?

Uintihallivuoroja on käsitelty jo niin paljon että ne voi ohittaa, vaikkakin houkutus on varmasti suuri ottaa ne mukaan tähän keskusteluun. Yritetään laajemmalla spektrillä ja syvemmällä pöyhinnällä. Mitä muuta esimerkkejä löytyisi kuin uimahallivuorot?

Kysymykselläni en tarkoita pelkästään Islamia, vaan ihan kaikkia uskontoja tai uskonnottomuutta. Onko ateisteille erityisoikeuksia suomalaisessa yhteiskunnassa?