News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Räksytystä vaihteeksi omalta puolelta

Started by JM-K, 27.02.2009, 10:20:01

Previous topic - Next topic

JM-K

Kirjoitin eilen pari kirjoitusta A2:ssakin mukana olleen Husein Muhammedin blogiin (http://huseinmuhammed.blogit.uusisuomi.fi/).

Sain äsken tuohtuneen puhelun. Keskustelun aikana soittaja osoittautui "Homma-aktivistiksi". Nimeään hän ei rohjennut sanoa ja jostain syystä soitti salatusta numerosta. Yleensä en salattuihin numeroihin vastaa, mutta nyt vastasin, kun odottelin yhtä tärkeää puhelua POLIISILTA, joka soittaa aina salatusta numerosta (tässä kohtaa lähtee taas se Twilight zonen tunnari soimaan...diudaudiudau jne).

Soittajan viesti oli se, että olen ns. takinkääntäjä. Minun ei olisi kuulemma pitänyt kirjoittaa "neekerin" blogiin eikä varsinkaan nuoleskella muslimeja.

Muutama lyhyt kommentti:
1. Husein Muhammed ei ole "neekeri" vaan käsittääkseni kurdi. Ihan peruskoulupohjalta luulisi ymmärtävän, että tuossa on melkoinen ero. Jos ei muuten, niin katsomalla kaverin kuvaa hänen nettisivuillaan.
2. Minä en nuoleskele ketään. Asiallinen kommentointi ja vuorovaikutus ei ole nuoleskelua. Se on asiallista kommentointia ja vuorovaikutusta. Jos lukija ei ymmärrä lukemaansa, ei se ole minun vikani.
3. Minä en kysele keneltäkään, mihin ja mitä kirjoitan. Jos ei teksti miellytä, niin ei tarvitse lukea.

Hassua muuten, että samaiselle blogille kirjoittamani, maahanmuuttajien integroitumista aika ankarastikin kritisoiva kirjoitukseni ei herättänyt tässä soittajassa minkäänlaisia väristyksiä takinkääntämisestä.

Kuten nettisivuillani totesin, on Halla-ahon suurin ongelma hänen lukijansa, jotka tulkitsevat lukemisensa aina vain omaan ennakkokäsitykseensä sopivasta viitekehyksestä. Minulla näyttää nyt olevan samanlainen ongelma.

Kami

Vai että neekeri. Eräässä yhteydessä tuli hauska huomio sanan englanninkielisen vastineesta:

"I don't mean "nigga" in a disrespectful way, I mean it as a general term for an ignorant motherfucker. Anybody, of any race can be an ignorant motherfucker."

Tässä tapauksessa sanan neekeri saadessa vastaavan (kurdin sanominen neekeriksi ei viitanne  neutraaliin merkitykseen.), negatiivisen merkityksen, voimme todeta soittajan kuuluvan yllämääriteltyyn ryhmään.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

CaptainNuiva

Epäilemättä näitä tulee aina silloin tällöin, väärinymmärtäjiä on aina löytynyt ja niitä tulee löytymään,sekä ns.suvaitsevaisten että ns.anti-suvaitsevaisten piiristä.

Meikä on ihmettellyt että kuinka ihmeessä keskutelu/väittely maahanmuuttopolitiikasta menee melkein aina näin(Siis suvaitsevaiston/toimittajien taholta).Tässä kuviteltu tilanne joka yllättävän hyvin vastaa todellisuutta,vivahteet ja käsitteet vain vaihtelevat:

Väittäjä: Suomen ulkomaalaispolitiikka on pitemmän päälle kestämätön ja tulee ylittämään kuormituksellaan resurssimme
Vastine: Etkö halua antaa ihmisille mahdollisuutta parempaan elämään?
Väittäjä: Kyse ei ole siitä vaan tämän maan taloudellisesta kantokyvystä ja siitä että tänne ei muodostu "valtiota valtioiden sisään" ynnä tasavertaisesta kohtelusta.
Vastine:Oletko ulkomaalaisten vihaaja?
Väittäjä: En,on minulla ulkomaalaisia kavereitakin...
Vastine: Olet siis rasisti?
Väittäjä: En, ei minua kiinnosta kenenkään ihon väri pätkääkään mutta tuossa aiemmin viittasin...
Vastine: Miksi pelkäät ulkomaalaisia, luuletko niiden vievän työt ja naiset?
Väittäjä: Minun puolestani saisivatkin viedä töitä mutta olisi hyvä osata ainekin kirjoittaa ja lukea koska muuten se töiden vieminen ei onnistu, naiset ovat ihmisinä yksilöitä ja minulle eivät toisten tekemiset kuulu,sitä paitsi...
Vastine: Et siis halua kantaa vastuuta toisista?
Väittäjä: Ei tässä ole siitä kyse vaan.....
Vastine: Vaan rasismista!
Väittäjä: Nyt et kuunnellut ja ymmärtänyt mitä tarkoitsin, jos...
Vastine: Rasisti! Ulkomaalaisvihaaja! Ääärioikeistolainen!Natsi!

Näin se siis menee, näköjään melkolailla aina.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Savilinnan Lätäri

Ei kai poliisi soita salatusta numerosta? Minulle on tullut jokunen poliisin yhteydenotto ja numero on ollut aina 7-alkuinen.
Nuivuuteen ei käännytä. Nuivuuteen palataan.

M.E

Quote from: Savilinnan Lätäri on 27.02.2009, 11:04:24
Ei kai poliisi soita salatusta numerosta? Minulle on tullut jokunen poliisin yhteydenotto ja numero on ollut aina 7-alkuinen.

KRP ja SUPO ainakin soittaa salatusta.

Nimimerkillä "kokemusta löytyy".
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Alpo

Ihan ihme settiä. Se, että pyrkii vuorovaikutukseen ihmisten kanssa (vaikka hän olisi kurdi, muslimi, lestadiolainen, satanisti tai minkämaalainen tahansa) on vain positiivista. Jos joku haluaa Homman nimissä kieltää "veljeilyn niiden toisten" kanssa, niin painukoon hiiteen. Ei Homma vastusta ketään ihmistä hänen taustansa takia. Vastakkainasettelu syntyy mielipiteistä, tavoista ja politiikasta.

Husein Muhammedilla on minunkin mielestäni hyviä ja kannatettavia ajatuksia, vaikka olen kyllä joistain asioista eri mieltäkin. Ei se, mitä hän edustaa ole todellakaan lähtökohtaisesti paha asia.

Valitettavaa tosiaan on, että ihmisille muodostuu raakoja ennakkoluuloja ja asioita tulkitaan vain oman maailmankuvan kannalta, eikä edes haluta ymmärtää mitä kukin yrittää sanoa. Tämä toimii siis myös vastavuoroisesti ei-suvaitsevaistenkin keskuudessa.

Hommankin keskuudessa (ei siis välttämättä täällä foorumilla) on myös niitä vähemmän asiallisia tyyppejä ja seppolehtoja. Valitettavaa on etenkin se, että heidän kaltaistensa toiminnan takia itse asian ajaminen koetaan negatiiviseksi, vaikka suurimmalla osalla olisikin puhtaat jauhot. Mutta yleistäähän saa, jos siitä on itselle hyötyä?

P

Quote from: M.E on 27.02.2009, 11:18:01
Quote from: Savilinnan Lätäri on 27.02.2009, 11:04:24

KRP ja SUPO ainakin soittaa salatusta.

Nimimerkillä "kokemusta löytyy".

Minulla vain paikallispoliisi on soitellut - ja hekin salatusta. Ei jummarra miksi ihmeessä poliisi ei voi soittaa näkyvästä numerosta? Varsinkin kun puhelu on ollut vain ihan hommiin liittyvää peruskauraa.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ämpee

Quote from: JM-K on 27.02.2009, 10:20:01

Sain äsken tuohtuneen puhelun. Keskustelun aikana soittaja osoittautui "Homma-aktivistiksi".

Soittajan viesti oli se, että olen ns. takinkääntäjä. Minun ei olisi kuulemma pitänyt kirjoittaa "neekerin" blogiin eikä varsinkaan nuoleskella muslimeja.

Aika erikoinen puhelu, varsinkin kun kirjoittamaasi kommenttia ei kritisoitu millään tavoin, asia jonka luulisi olevan se tärkein, ei pelkästään se, että ylipäätään kirjoitat jonnekin.

Aivan ensimmäisenä epäilisin sitä Homma^^^ aktivismia, vastapuoli ei näe mitään temppua liian likaisena.

Seuraavaksi kohauttaisin olkapäitäni, sillä kun kyse on pelkästään tunteenpurkauksesta, ja vieläpä perusteettomasta sellaisesta, alkaisin aktiivisesti unohtamaan koko jutun.

Hommaankin^^^ mahtuu lähtijöitä joka junaan, niin kuin kaikkiin riittävän isoiksi paisuneisiin joukkoihin, joten ei tuossa tapauksessa ole mitään muuta erikoista kuin se, että puhelinnumerosi oli osunut(?) tuollaisiin käsiin.

Unohda koko juttu, pidetään Homma^^^ !!1!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Risto A.

Suvaitsevaisto asialla. En epäile hetkeäkään. Enkä usko, että homman kannattajissa on yhtä ainutta sellaista paukapäätä, joka luulee hommassa olevan kyseessä joku oikea KKK tai whitepower -liike. Ainoa, joka näin voi luulla on sellainen, joka on ottanut todesta median (kaivon)myrkytyskampanjan, eikä ole tarkistanut asiaa henk. koht.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

reino

Sain äsken tuohtuneen puhelun. Keskustelun aikana soittaja osoittautui "Homma-aktivistiksi". Nimeään hän ei rohjennut sanoa ja jostain syystä soitti salatusta numerosta.

Joopa joo. Että semmoinen "Homma-aktivisti".  :D

Sitä voi jokainen keskenään miettiä, että kukahan täältä tähän mennessä bannatuista tuo on mahtanut olla.

Muistiko soittaja sanoutua mitä jyrkimmin irti Homman kosher-konservatiivisesta siivestä?  ;D

Esa N.

Vatipäitä mahtuu moneen junaan ikävä kyllä ne junat ei vie muumimaahan.. vai miten se oli.  ;D

Kertoo soittajasta paljon kun kutsuu kurdia neekeriksi. Ehkä hänen aivonsa ovat vain niin vihan kyllästämät, ettei järkiperusteiseen ajatteluun ja sen myötä järkevään verbaaliseen ulosantiin millään kykene.

Ei näistä piä möksähellä!

Pidetään Homma^^^
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

ämpee

Quote from: Alpo on 27.02.2009, 11:25:47

Husein Muhammedilla on minunkin mielestäni hyviä ja kannatettavia ajatuksia, vaikka olen kyllä joistain asioista eri mieltäkin. Ei se, mitä hän edustaa ole todellakaan lähtökohtaisesti paha asia.

Tuota, lue aloitusviestistä alkava kirjoitussarja, ja pohdi lukemisen jälkeen mitä tulikaan sanottua.
Asioista on hyvä tietää, ettei vahingossa tule annettua väärää kuvaa jostain asiasta joka sellaista ei missään nimessä ansaitse.

Vahinkoja sattuu, itse kullekin.

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

maitotyttö

En tiedä kuka soiton takana on enkä halua lähteä sitä arvailemankaan. Tärkeää on kuitenkin, ettei tässä Hommassa anneta vihalle periksi. Se iskee omaan nilkkaan ennemmin tai myöhemmin.

Liimaan tähän alle Yodan ja Luken dialogin aiheesta.

Yoda: Yes, run! Yes, a Jedi's strength flows from the Force. But beware of the dark side. Anger, fear, aggression; the dark side of the Force are they. Easily they flow, quick to join you in a fight. If once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will, as it did Obi-Wan's apprentice.
Luke: Vader... Is the dark side stronger?
Yoda: No, no, no. Quicker, easier, more seductive.
Luke: But how am I to know the good side from the bad?
Yoda: You will know... when you are calm, at peace, passive. A Jedi uses the Force for knowledge and defense, never for attack.

Jussi Halla-aho

Sika-Käkelälle vinkkinä, että lieveilmiöitä ei kannata ottaa liian vakavasti, eikä niiden pohjalta kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Meitä on jokaiseen junaan.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Alpo

Quote from: ämpee on 27.02.2009, 11:41:46
Quote from: Alpo on 27.02.2009, 11:25:47

Tuota, lue aloitusviestistä alkava kirjoitussarja, ja pohdi lukemisen jälkeen mitä tulikaan sanottua.
Asioista on hyvä tietää, ettei vahingossa tule annettua väärää kuvaa jostain asiasta joka sellaista ei missään nimessä ansaitse.

Vahinkoja sattuu, itse kullekin.

No joo, tässäpä piileekin se ongelma, että uskoako maltillisen islamin ja muihin kulttuuriin sopeutuvaisten muslimien olemassaolosta? Mikäli islam olisi lähtökohtaisesti paha länsimaiselle ja kristilliselle (vaikken mitään uskontoa tunnustakaan), niin en silti usko, että kaikki olisivat pahoja. Minä ainakin uskon joukossa olevan paljonkin hyväntahtoisia ihmisiä, mutta valitettavasti suurinta osaa hallitsevat imaamit ja koraanin äärijutut. Islamin negatiivisista ilmiöistä en sijaan käy vastaan väittämään, enkä todellakaan toivo sen valtavirtaistuvan Suomessa.

ämpee

Quote from: Alpo on 27.02.2009, 11:50:03

No joo, tässäpä piileekin se ongelma, että uskoako maltillisen islamin ja muihin kulttuuriin sopeutuvaisten muslimien olemassaolosta? Mikäli islam olisi lähtökohtaisesti paha länsimaiselle ja kristilliselle (vaikken mitään uskontoa tunnustakaan), niin en silti usko, että kaikki olisivat pahoja. Minä ainakin uskon joukossa olevan paljonkin hyväntahtoisia ihmisiä, mutta valitettavasti suurinta osaa hallitsevat imaamit ja koraanin äärijutut. Islamin negatiivisista ilmiöistä en sijaan käy vastaan väittämään, enkä todellakaan toivo sen valtavirtaistuvan Suomessa.

Kirjoituksestasi suorastaan paistaa se, ettet sitten kuitenkaan lukenut sitä linkkaamaani kirjoitussarjaa, tai sitten et lukenut sitä ajatuksella.
Luepa se uudestaan, ja tällä kertaa ajatellen, niin saatat havaita tuon "paistamisen" itsekin.

ämpee

Quote from: Jussi Halla-aho on 27.02.2009, 11:42:56
Sika-Käkelälle vinkkinä, että lieveilmiöitä ei kannata ottaa liian vakavasti, eikä niiden pohjalta kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Meitä on jokaiseen junaan.

Mestarin omaperäinen tapa valita rohkaisevia ja kannustavia sanoja tuo esille sen, ettei Homma^^^ tosiaankaan ole tosikkojen ja herkkänahkaisten Hommaa^^^ !!1! ;D

JM-K

Tohtori Vihalle tiedoksi: nyt loppuu suunsoitto! Lähetin vain minulle, Kalifi Huudolle, uskollisen pikku lahtariarmeijani juuri Armfeltintielle. Ovat perillä huomenissa, mikäli pyöräteitä ei ole hiekoitettu sellaiseen kuntoon, että potkukelkka ei enää luista. Kosto! Pyhä viha!

Alpo

Quote from: ämpee on 27.02.2009, 11:54:03

Kirjoituksestasi suorastaan paistaa se, ettet sitten kuitenkaan lukenut sitä linkkaamaani kirjoitussarjaa, tai sitten et lukenut sitä ajatuksella.
Luepa se uudestaan, ja tällä kertaa ajatellen, niin saatat havaita tuon "paistamisen" itsekin.

Totta, en lukenut, mutta otan kyllä ketjun kahlauksen ajan kanssa luettavaksi. Kiitos vinkistä. Suhtaudun silti skeptisesti moniin asioihin, myös islamin äärimmäisempään kritisointiin, vaikka olenkin vahvasti islamisteja ja radikaaleja suuntauksia vastaan. Ilman skeptisyyttä ja yhteiskuntakriittisyyttä saattaisin hyvin olla mokuttajien leirissä, vaikka äidinmaidosta nautittu kansallismielisyys olisi varmastikin heittänyt kapuloita rattaisiin.

Tosin liekö sitten mokutuspropaganda puraissut hieman, kun en välttämättä osaa kaikessa nähdä negatiivisia puolia lähtökohtaisesti, varsinkin kun Huseinin jutuissa on myös järkeviäkin pointteja. On vaan entistä vaikeampaa nähdä sitä tosiasiaa, että islam ja KAIKKI muslimit olisivat radikaaleja ja pyrkisivät koko maailman alistamiseen islamin ja sharian alle. Onko iso osa ihmisistä oikeasti niin sokeita ja puolustavat islamia henkeen ja vereen, vai tekevätkö he sen tietoisesti? Toisaalta tietyille nationalismia, kapitalismia ja suomalaista kultturia vihaaville suomalaisille tämäkään ei ole mahdotonta, jos vaihtoehtona on mikä tahansa muu kuin VHM-voittoinen Suomi.

Kuten myös mokuttajien pyrkimystenkin osalta, myönnän ajoittain olevani täysin ulapalla, kun en kykene ymmärtämään, että miksi he ajavat sellaista asiaa. En ole ehdoton ihminen, vaan haluan nähdä ja yrittää ymmärtää myös sen toisen (tai muut) näkökulman ennen kuin totaalisesti kumoan ne oman ajatusmaailmani osalta. Sanokaa tyhmäksi tai heikkomieliseksi, mutta koko tämän ilmiön (monikulttuurisuus, islamisointi, moraalisäteily, näennäinen maailmanparannus, väkinäinen maahanmuutto, kulttuurin muokkaus jne.) on loppujen lopuksi pienelle ihmiselle hankala ymmärtää kokonaisuudessaan. Liikaa kysymyksiä, etenkin miksi-alkuisia.

Mutta palatakseni ketjun aloitukseen. On täysin asiallista hakea keskustelua vastapuolenkin kanssa, eikä sitä käy kritisoiminen. Tosin todennäköisintä on, että JM-K:tä häiriköi joku preka-eetu ennemmin kuin joku oikeasti Hommamielinen.

Totuusko?

...Kuten nettisivuillani totesin, on Halla-ahon suurin ongelma hänen lukijansa, jotka tulkitsevat lukemisensa aina vain omaan ennakkokäsitykseensä sopivasta viitekehyksestä. Minulla näyttää nyt olevan samanlainen ongelma.

Olen kyllä J.H-a:n lukija/tukija, mutta en tunnista itsessäni mainitsemiasi piirteitä. Hassua, joko yleistät ko. lukijakuntaa voimakkaasti samaan muottiin edellä mainitsemasi hommalaisen kanssa tai sitten itsekritiikkini on hieman puutteellista.  8)

Ps. En ole vielä käynyt lukemassa nettisivujasi, joten ainakin olet välttynyt toistaiseksi yhdeltä ongelmalta... :D

JM-K

Totuusko, kirjoitit: Olen kyllä J.H-a:n lukija/tukija, mutta en tunnista itsessäni mainitsemiasi piirteitä. Hassua, joko yleistät ko. lukijakuntaa voimakkaasti samaan muottiin edellä mainitsemasi hommalaisen kanssa tai sitten itsekritiikkini on hieman puutteellista.

- Yleistämiseen kuuluu lähtökohtaisesti tietoisuus siitä, että yleistys ei koske kaikkia, mutta useaa kyllä.
- pohjaan yleistykseni täysin epätieteellisiin empiirisiin havaintoihini, jotka olen hankkinut lukemalla sekä Tohtori Vihan vieraskirjaa että Homma-foorumia (toisinaan olen ollut kyllä juovuksissakin niitä lukiessani, muumilimpparista, tietysti). Voi olla, että olen väärässä, mutta yleensä en ole, sillä olen yli-ihminen (Übermensch)
- lähetän lahtariarmeijani poikkeamaan myös sinun luonasi. Loppuu turha kyseenalaistamiseni

ämpee

Quote from: Alpo on 27.02.2009, 12:19:28
Totta, en lukenut, mutta otan kyllä ketjun kahlauksen ajan kanssa luettavaksi.

Ok, palataan asiaan sitten kun olet lukenut sen, muutoin emme puhu samasta asiasta, eikä meillä ole mahdollisuutta rakentavaan keskusteluun.

Hablamos...

ämpee

Quote from: Totuusko? on 27.02.2009, 12:19:50

Olen kyllä J.H-a:n lukija/tukija, mutta en tunnista itsessäni mainitsemiasi piirteitä. Hassua, joko yleistät ko. lukijakuntaa voimakkaasti samaan muottiin edellä mainitsemasi hommalaisen kanssa tai sitten itsekritiikkini on hieman puutteellista.  8)

Kannattaa panostaa siihen itsekritiikkiin, minulla ei ollut vaikeuksia ymmärtää, ettei kyse ollut kaikista lukijoista/tukijoista, ainoastaan niistä, jotka tulkitsevat lukemaansa omiin ennakkokäsityksiinsä sopivalla tavalla, so. "noukkivat rusinoita pullasta", aivan kuten ViNa.

JM-K

Hmhhh, sen verran alkoivat mietityttää nuo VAINOHARHAISET epäilynne preka-eetujen vastaiskusta, että uhrasin asiaan muutaman minuutin. Noin kohdassa 1:47 päässäni alkoi kello soittaa, ja niinpä avasin värkkäämäni meilikansion "Kootut parhaat".

No sieltäpähän löytyi hyvin samansisältöinen meili.

Vaihtamalla sanan "neekeri" tilalle "natsi" ja sanan "muslimi" tilalle "rasisti", sain suunnilleen saman sisältöisiä ajatusyhteyksiä, kuin puhelimessa korvaani ladeltu tilitys.

Aika alas on prekariaatti vajonnut. Kannattaisi varmaan mennä töihin, niin saisivat jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa.

jmk

Quote from: JM-K on 27.02.2009, 12:39:19
Aika alas on prekariaatti vajonnut. Kannattaisi varmaan mennä töihin, niin saisivat jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa.

Lienee syytä varoa tällaisia "kannattajien" puheluita. Seuraavalla kerralla asialla on hyvien puolella taisteleva Hufvudstads-Sanomien toimittaja, joka "kannattajana" esiintyen kieli pitkällä odottaa saavansa sinulta edes huumorilla heitetyn kommentin, jonka saisi väännettyä arveluttavaan muotoon ja präntättyä Ilta-Bladetin etusivulle kauhisteltavaksi.

Risto A.

Quote from: JM-KHmhhh, sen verran alkoivat mietityttää nuo VAINOHARHAISET epäilynne preka-eetujen vastaiskusta,

Kuulin aikoinaan hyvän: "if people 'are' looking at you, you probably are 'not' paranoid".

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

jmk

Quote from: jmk on 27.02.2009, 12:46:00
Lienee syytä varoa tällaisia "kannattajien" puheluita. Seuraavalla kerralla asialla on hyvien puolella taisteleva Hufvudstads-Sanomien toimittaja, joka "kannattajana" esiintyen kieli pitkällä odottaa saavansa sinulta edes huumorilla heitetyn kommentin, jonka saisi väännettyä arveluttavaan muotoon ja präntättyä Ilta-Bladetin etusivulle kauhisteltavaksi.

Niin ja tätä ideaa en valitettavasti keksinyt omasta (epäilemättä vainoharhaisesta) päästäni. Tätä taktiikkaa on menestyksellisesti sovellettu ainakin kokoomuksen Petri Saloon viime eduskuntavaalien alla.

http://alastontotuus.blogspot.com/2007/03/tuulennopea-totuus.html
Kohuvideoklipissä vilahtava, Saloa jututtava "perussuomalaisten äänestäjä" on noin 40-vuotias pääkaupunkiseudulla asuva media-ammattilainen, ei kuitenkaan politiikan toimittaja eikä laajemmin tunnettu.

"Väärän lipun operaatiot" ovat tietyissä piireissä ihan peruskauraa.

maitotyttö

Tämä oli kuin minun kynästäni noin 5 vuotta sittten. Minä tartuin tuumasta toimeen ja päätin kerta kaikkiaan tutustua islamiin, sillä eihän se voinut, ei mikään voinut olla niin pahaa kuin mitä siitä puhuttiin terrori-iskuineen kaikkineen. Kaikessa on jotain hyvää ja ihmisyydelle arvokasta.

Runomitta alkaa
Lähinnä nettiä, nettikoraaneita ja -haditheja plus kaikenlaisia uutissivustoja, blogeja, testimonial-sivustoja, keskustelufoorumeita intensiivisesti kahlaten ja kartoittaen tunsin vähitellen kuin mustan imun vetävän minua pimeisiin syvyyksiin. Kaiken kauniinkin alta alkoi paljastua silkaa rumuutta ja metafyysisitä pahuutta. Kävin keskusteluja myös muslimeiden kanssa netissä, jotka eivät nähneet näitä kauheuksia, kuka mistäkin syystä, mitenkään ratkaisevina syinä olla olematta muslimi. Paha kääntyi hyväksi, väärä oikeaksi, mistään ei saanut mitään otetta.

Selkeästi huomasin, miten jossain vaiheessa aloin "antautua" sisältä päin. Jotenkin tämä kamala aate nimeltä islam pelotti minua ja tarjosi samalla ratkaisua siihen kutsumalla kohti. Tiesin koko ajan mitä olin tekemässä, mutta jollain tavalla olin koukussa löytämääni täydelliseen pahuuteen kaikkine naamioitumisen muotoineen. Onneksi terve järki ei väistynyt, ja tämä kauhea vaihe toi minut sen tosiasian eteen, että suojautuakseni löytämältäni pahalta minun on löydettävä myös vastaava metafyysinen hyvä, ja sen on oltava vielä suurempi.

Löysin sen, ja nyt voin turvallisesti käsitellä sieltä käsin aiheita islam ja muslimimaahanmuuttajat. Omaksi lähtökohdakseni tässä hommassa onkin jalostunut se, etten ole ihmistä (muslimiakaan) vastaan enkä lähtökohtaisesti maahanmuuttoakaan vastaan, mutta islamia vastaan olen. Jos sitä vastaan voi toimia vaikuttamalla maahanmuuton määrään ja painotuksiin, niin sitten se on niin ja minä olen siinä mukana.
Runomitta loppuu

Anteeksi avautumiseni, jos se tuli väärään osioon/ketjuun.

Totuusko?

Quote from: JM-K on 27.02.2009, 12:26:24

- lähetän lahtariarmeijani poikkeamaan myös sinun luonasi. Loppuu turha kyseenalaistamiseni

Jooo...mutta olen sitten ensi viikon tavoittamattomissa  ;D, mutta kunhan tulen kotosuomeen takaisin, niin laitan oikein kahvipannun porisemaan vieraiden varalta. Takapihalle voisi lisäksi varrastaa sian peijaisia varten, kun on kerran oikein ammattilahtareita tulossa  ::)

Sivusta seuraaja

Olen melko varma, että Hommassa on tälläkin hetkellä sisällä kaiken maailman myyriä.