News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-04-18 HS Mielipide: Töitä koulutetuille maahanmuuttajille

Started by skrabb, 18.04.2010, 07:47:07

Previous topic - Next topic

Jaska Pankkaaja

Quote from: skrabb on 18.04.2010, 07:47:07
QuoteTöitä koulutetuille maahanmuuttajille
Njoroge Ndungu

Otan osaa maahanmuuttajien kotoutumista koskevaan keskusteluun. Nostan esiin muutamia epäkohtia.

Osa maahanmuuttajakursseista on silkkaa rahastusta: firmat ansaitsevat pitämällä ihmisiä koulunpenkillä, mutta juuri mitään hyödyllistä siellä ei opita, ainakaan sellaista, mitä tarvitaan työelämässä. Kieliopin yksityiskohdat, Suomen historia ja Seurasaaren puulajit on mukava tietää ja osata sitten myöhemmin, kunhan on muuten päästy käsiksi yhteiskuntaan ja varsinkin työhön.

..
Helsinki

http://www.hs.fi/verkkolehti/mielipide/artikkeli/T%C3%B6it%C3%A4+koulutetuille+maahanmuuttajille/1135256185363

Tässä on se syy miksi valtapuolueet muuttavat Suomen afroislamilaiseksi: hyötyjiä on niin monta. Halvemmaksi toki tulisi etelä-amerikkalainen tyyli jossa paikalliset matit ja jyrkit täyttävät taskunsa suoraan valtionpankin holvista, pönttöbideitten ja viljasten nostaessa kenraalinpalkkaa ja nauttiessa huomattavia sivutuloja esim. huumekaupasta. No taapero sai sentää latinotyyliin kokoomukselta sen polliisijohtajan paikan, mutta se onkin enemmänkin välttämätön työkalu: saatanan tyhmä mutta lojaali varastelevalle eliitille, kuin itse toimija.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

eetos kukkura

Tästä pitäisi tehdä oma topicinsa, mutta sanotaan kun asiaan kuitenkin liittyy.

Tämä ulkomaalaisten koulutustehtailu. Kymmenet tuhannet vierasmaalaiset saavat vuosittain ilmaisen koulutuksen ja ylöspidon, ja Suomi maksaa. Samaan aikaan oma nuorisomme tallustaa vailla koulutuspaikkaa, saaden moitteita syrjäytymisvaarastaan.

AMK on perustanut oikein rekrytointipisteitään valituille kansoille. "Pääsykokeita" järjestetään heidän omissa maissaan, etupäässä Afrikan mantereella. Tulijoita riittää, mutta valmistuneita tuskin samassa määrin. Tuosta opintojen etenemisestä olisi mukava nähdä faktaa. Pysyvään oleskelulupaan päästään joka tapauksessa avioitumalla jne., kun maahan on "opiskelemaan" päästy.

Tämähän ei ole mikään porsaanreikä, vaan tietoista maahanmuuttopolitiikkaa. Hallintomme ei halua missään nimissä kiinnitettävän huomiota tähän maahanmuuton valtaväylään, sillä luvut ovat aivan muuta kuin turvapaikkamenettelyn kautta tulevilla. Aineksessa ei kuitenkaan ole merkittäviä eroja.

Ernst

Quote from: Jari Leino on 18.04.2010, 19:02:45
Mulla on toi sama.

Jotkut harvat suomalaiset ymmärtävät minua, mutta heitä on liian vähän, ehkä yksi kolmessa miljoonassa.

Menin naimisiin sellaisen naisen kanssa, joka tuntui ymmärtävän minua. Olin väärässä. Välillä hän ei tunnu ymmärtävän tekemisiäni lainkaan.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)