News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-04-17 HS Henning Mankel: Rasismi on rikos

Started by skrabb, 17.04.2010, 08:34:49

Previous topic - Next topic

kaivanto

Quote from: gloaming on 17.04.2010, 21:41:16
Ja sitten tämä Jukka Petäjän aivopieru:
QuoteKOMMENTTI
Kenelle suomalaiselle kirjailijalle soittaisin? Kuka olisi halukas ja kyvykäs pohtimaan maahanmuuton ja monikulttuuristumisen problematiikkaa? Kenen sanalla olisi myös painoarvoa?

Petäjä on ystäväni ja erittäin fiksu mies. Pyytäkää soittamaan minulle. Jos ei soita, ei ole enää ystäväni. Tosin esikoiskirjani Kaunaiset Kostomuistelmat on vielä näpyttelemättä, kun on ollut parempaakin tekemistä, mutta olen kyllä Suomen parhaita eläviä laululyyriikan kirjoittajia. Se, että minua ei ole kutsuttu HS-raatiin, on rikos ihan kaikkea vastaan ;)

Maastamuuttaja

Jos minun pitäisi jostain syystä ostaa kirja, joka analysoi yhteiskunnallisia kysymyksiä, en ostaisi dekkaria. Jos olisin kiinnostunut dekkareista - hyvistä sellaisista - kirjoittaisin sellaisen itse.

Jääpää

http://fi.wikipedia.org/wiki/Leif_G._W._Persson

Osaa asiansa, eikä ihmettele "repeämää" ruotsalaisessa yhteiskunnassa kuten Wallander Mankelin sepustuksissa

P.C.Jercild: Jälkeen vedenpaisumuksen-83? ei ole dekkari, mutta olipahan aikansalapsi kirjana sekin.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

IDA

Ruotsalaiset dekkarit ovat jotain mitä terve mieli ei kestä. Eräänlainen pahuuden haavemaailma hyllyt täyttävässä taskukirjamuodossa.

"Jos minä olisin köyhä maputolainen, ryöstäisin taatusti Henning Mankellin!"

Asenne on siis se, että köyhät ovat automaattisesti rikollisia. Köyhissä nähdään myös se rohkeus, joka itseltä totaalisesti puuttuu.