News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Pakolainen versus sotaveteraani

Started by Sigridur, 04.04.2010, 18:08:23

Previous topic - Next topic

Sigridur

Itse olen maahanmuuttaja, muta ihmettelin yksi asiaa. Miksi valtio kohtelee parempi afrikalaisia kiintiöpakoilaisia kun omia vanhuksia-sotaveteraaneja?
Sotaveteraanit nyt ovat noin 85-90 v iässä, ja suuri osaa heistä erittäin huonossa kunnossa. He kuitenkin sotivat tämä maan puolestaan kylmissä metsissä, näkivät nälkää, ja sodan jälkeen rakensivat tätä maata. Tekivät töitä vaikka 40 vuotta, 6 päivää viikossa, kun silloin ei ollu edes vapaa launatai. (kun laulussa Työmiehen lauantai,- vaan silloin sai juhlia) Heidän elämää oli raskas, uvuttavaa, tylsää- vaan työ ja taas työ! Nyt ovat eläke-iässä ja monet eivät saa eds 1000 euroa eläkettä, ja he jotka ovat laitoksissa- heidän elämälaatu on kammottavaa!
Kiitoskeksi saavat 3 kertaa päivässa puuroa, ei kunnon ruokaa, ei herkkuja, 30 vuotiaat hoitajat nalkutavat 80 v ihmisille tupakan takia, juomisen takia, ja kun eivät pääse itse wc-hen, saavat maata likaisissa vaippoissa, eivät edes pääsee suihkuun.
Missä inhimillisyys? Eivätkä saa nämä ihmiset elää viimeset vuodet arvokasta elämää? Ei ole rahaa?
Niin, miksi sitten Suomen valtio ottaa 750 kiintiöpakolaiset, maksaa heidän kaikki kustannukset, matkat ja heidän perhejäsenten matkat? Missä on kohtuus? Monet suomalaiset työttömät, jotka ovat naimisissa eivät saa tarveharkkinnan takia edes työmarkkinatukea, ja ovat riippuvaiset puolisosta taloudellisesti. Miksi? Ei ole rahaa...mutta pakolaisiin on. Ottaa päähän tätä.

petebe

Erittäin hyviä kysymyksiä, ja ihan asiasta! Minusta kuitenkaan ongelma tai sen ydin ei ole kiintiöpakolaisissa vaan muissa turvapaikanhakijoissa ja heidän perheissään, joita Suomeen on haalittu valtion suosiollisella avustuksella kymmenintuhansin. Entisenä sotilaana en pysty hyväksymään veteraaniemme huono kohtelua, enkä myöskään vanhusten huonoa kohtelua, koska he tämän maan ovat meille rakentaneet ja kallein uhrauksin myös meillä pitäneet. Nyt ulkosuomalaisena voin vain järkytyksellä lukea ja kuunnella ihmisten kertomaa tämän päivän Suomesta - hyvinvointivaltio on mennyttä ja tilalle ollaan rakentamassa monikulttuurista pahoinvointia!
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

Sigridur

Se ei ole rassismi, mutta totta. Olinkäynyt monessa vanhaikodissa pidämään seuraa vanhuksille, ja olen järkkyttynyt, minkäläista kohtelua saavat. Monet ovat sidotut sänkiin, kun hoitajat eivät riitä. Ruoaksi puuroa ja taas puuroa, huvit eivät sallittua, vanhus ei saa edes polttaa tupakkaa, tai ppupa missään, ja polttamisen takia nuoret hoitajat nalkuttavat. Itse polttan ja paljon, ja tiedän kunika epämukava on lähteä johonkin kauas tupakkalle ulos- mutta pystyn kävelemään ja voin lähteä. Nämä vanhukset eivät pysty. Heitä nöyryytetään, makuutetaan, kun eivät pääsee suihkuun- makaavat sängyssä vaikka viikkoja likaisissa vaatteissa ja monesti omissa ulosteissa. Varsinkin kun koko talvi kyseisissa laitoksissa riehunut noro-virus, joka aiheuttaa oksentelua ja ripulia- ja nämä ihmiset eivät pääsee edes wc.hen. Ei riitä henkilökunta, ei ole kunnilla varaa maksaa lisää. Mutta kaikenlaisiin pakolaisiin varaa on? Ne somaalit eivät tehneet Suomessa päiväkään töitä, eivät tule tekemään, eivät oppi kieltä, eivät osaa edes lukea omalla kielellä. Mitä hyötyä Suomelle tästä pakolaispolitiikasta ja perheiden yhdistämisesta???

ElinaElina

Voisitko Sigidur harkita, että kirjoittaisit kirjan. Vaikka tästä aiheesta?
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

ElinaElina

Mitä motiiveja Sinulla kmruuska on osallistua keskusteluun?  :o

Ant.

Quote from: ElinaElina on 04.04.2010, 18:52:24
Mitä motiiveja Sinulla kmruuska on osallistua keskusteluun?  :o

Miten kmruuskan motiivit liittyvät ketjun aiheeseen? Kai ketjuun saavat osallistua asiaviesteillään myös ne, joita täällä ei yleensä mielletä maahanmuuttokriittisiksi.
Homma is the new black.

Kari Kinnunen

Quote from: kmruuska on 04.04.2010, 18:44:40
Quote from: Sigridur on 04.04.2010, 18:28:09Mitä hyötyä Suomelle tästä pakolaispolitiikasta ja perheiden yhdistämisesta???

Ihan vaan tiedoksi että pakolaisia ei yleensä oteta vastaan siksi että heistä sinänsä olisi jotain "hyötyä" vastaanottavalle maalle, vaan motivaatio kumpuaa pikemminkin vastaanotettavien yksilöllisestä hädästä ja auttamisenhalusta.

Jostakin syystä oma auttamisen haluni hupeni kun neekeri pölli kompuutterin. Suvaitsevaisuutta ei myöskään lisännyt kun vaimoni tulee itkien asemaravintolan vessasta.
Rikastakaa hyysärit ihan niin paljon kuin tykkäätte. Minuun ja minun läheisiin kohdistuva rikastaminen aiheuttaa rikastajaan reiän.

Kari Kinnunen

Quote from: ElinaElina on 04.04.2010, 18:37:20
Voisitko Sigidur harkita, että kirjoittaisit kirjan. Vaikka tästä aiheesta?

Oikeastaan ihan hyvä idis...

Tällä Islannin tytöllä on sillai ulkopuolinen näkemys. Mnjoo. Ei paha.

Mika Mäntylä

motivaatio kumpuaa pikemminkin vastaanotettavien yksilöllisestä hädästä ja auttamisenhalusta.
Näinkin, mutta usein myös sellaisista alhaisista pyrkimyksistä ja ihmismielen ominaisuuksista, joita en lähde tässä nyt erittelemään.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Kari Kinnunen

No Ruuska on mokuttaja,ei siitä sen enempää. Me kaikki tiedämme mokuttajien ideologian.

Elinasta en tiedä.

Kuitenkin olisin sitä mieltä että jätetään keskustelijoista keskusteleminen sikseen ja keskustellaan asioista.

Modet voisivat oikeastaan perustaa ihan threadin jossa voisi keskustella keskustelijoista ja keskustelusta.

*kuinkahan humalassa minä olen?*

OTU

Quote from: Sigridur on 04.04.2010, 18:08:23
Itse olen maahanmuuttaja, muta ihmettelin yksi asiaa. Miksi valtio kohtelee parempi afrikalaisia kiintiöpakoilaisia kun omia vanhuksia-sotaveteraaneja?
Sotaveteraanit nyt ovat noin 85-90 v iässä, ja suuri osaa heistä erittäin huonossa kunnossa. He kuitenkin sotivat tämä maan puolestaan kylmissä metsissä, näkivät nälkää, ja sodan jälkeen rakensivat tätä maata. Tekivät töitä vaikka 40 vuotta, 6 päivää viikossa, kun silloin ei ollu edes vapaa launatai. (kun laulussa Työmiehen lauantai,- vaan silloin sai juhlia) Heidän elämää oli raskas, uvuttavaa, tylsää- vaan työ ja taas työ! Nyt ovat eläke-iässä ja monet eivät saa eds 1000 euroa eläkettä, ja he jotka ovat laitoksissa- heidän elämälaatu on kammottavaa!
Kiitoskeksi saavat 3 kertaa päivässa puuroa, ei kunnon ruokaa, ei herkkuja, 30 vuotiaat hoitajat nalkutavat 80 v ihmisille tupakan takia, juomisen takia, ja kun eivät pääse itse wc-hen, saavat maata likaisissa vaippoissa, eivät edes pääsee suihkuun.
Missä inhimillisyys? Eivätkä saa nämä ihmiset elää viimeset vuodet arvokasta elämää? Ei ole rahaa?
Niin, miksi sitten Suomen valtio ottaa 750 kiintiöpakolaiset, maksaa heidän kaikki kustannukset, matkat ja heidän perhejäsenten matkat? Missä on kohtuus? Monet suomalaiset työttömät, jotka ovat naimisissa eivät saa tarveharkkinnan takia edes työmarkkinatukea, ja ovat riippuvaiset puolisosta taloudellisesti. Miksi? Ei ole rahaa...mutta pakolaisiin on. Ottaa päähän tätä.

Hyvä teksti. Tämä pitäisi lukea joka aamu ikään kuin aamunavauksena mm. alvojohtajallemme, Apstrid Thorsille, Kataiselle, Vanhaselle, punavihereille, SRP:lle, eduskunnassa, ynnä muille pikkuapulaisille.

PS. Kun mikään muu ei tunnu asiassa auttavan, niin auttaisikohan vanhusten kasvojen mustaksi lankkaaminen. Jos se saisi huolehtimisvaiston heräämään myös omia vanhuksia kohtaan. ;)
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

ElinaElina

Kmruuskalle: tämä on kivaa ja hyvin antoisaa. Olen saanut täältä paljon, ehkä olen muutaman korren kantanut yhteiseen kekoon.

Muille: en ole keskustellut keskustelijoista. Jos sanon jotain, mieluummin positiivista. Siinä on se paha puoli, jos kehuskelee jotain, pitäisi kehuskella kaikkia. Jokainen ansaitsee kehuja, jokainen on laulun arvoinen.

EL SID

Quote from: Sigridur on 04.04.2010, 18:28:09Mitä hyötyä Suomelle tästä pakolaispolitiikasta ja perheiden yhdistämisesta???

Ihan vaan tiedoksi että pakolaisia ei yleensä oteta vastaan siksi että heistä sinänsä olisi jotain "hyötyä" vastaanottavalle maalle, vaan motivaatio kumpuaa pikemminkin vastaanotettavien yksilöllisestä hädästä ja auttamisenhalusta.

no, suurin osa tänne tulleista ei ole hädänalaisia pakolaisia, vaan ovat maassa, koska heitä ei haluta (ei voi, ei pysty, viemään irakilaisia irakiin  ;) ) palauttaa takaisi,, eli he eivät ole maassa pakolaisina, vaan turvapaikan saaneena.

Lemmy

Minulle ei tarvitse laulaa, voi vaikka vislata - sen sijaan kmruuskan auttamishaluille minä pieraisen. Ihmisiä autetaan parhaiten omassa maassaan tai sitten niin että heidän maataan autetaan. Ei pönkittämään monikulttuurifanaatikkojen omahyväistä egoa tai kulttuurirelativistien rasitisia väriä katukuvaan fantasioita.

Sigridur on siinä oikeassa, että vanhustenhoito Suomessa alkaa kohta muistuttaa Romanian orpokoteja.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Huscarl

Mitä ihmeen auttamista on rahdata klaanikaupalla kolmekymppisiä sotakuntoisia julleja lonnimaan kylille?

Mielestäni sänkyyn mätänevät suomalaisvanhukset ovat aika helkkarin paljon enemmän hädänalaisia kuin lauma ilmaista täysihoitoa metsästäviä ikielättejä.

Sigridur

Totta, Suuri osaa pakolaisista ovat 30 v terveet miehet, heille pitää ainakin järjestää tekeenistä päivärahojen vastikkeeksi, ja ei ennää vastikkeettomat tuet. Ja kielikursseja, ja pitää osattaa ainakin suomen kielen alkeet 5 vuodessa, ja puhdas rikosrekisteri. Vanhusten hoito on kamottavaa..sellaista sapuskaa mitä syöttetään vanhuksille, pakolaiset eivät pystys syömään.
Lisäksi useissa vanhainkodeissa vanhukset ovat hyllätyt, ja melkein mätänevät sängyssä kun heillä makuhaavoja, ja likaiset vaipat. Ja sellaiseen hoitoon menee monien vanhuk´sen koko kuukausi eläke.

Jaakko Sivonen

Quote from: kmruuska on 04.04.2010, 18:44:40Ihan vaan tiedoksi että pakolaisia ei yleensä oteta vastaan siksi että heistä sinänsä olisi jotain "hyötyä" vastaanottavalle maalle, vaan motivaatio kumpuaa pikemminkin vastaanotettavien yksilöllisestä hädästä ja auttamisenhalusta.

Homman teettämän mielipidetutkimuksen mukaan 56 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, että maahanmuuttajat pitäisi valikoida nimenomaan hyödyn perusteella, ei siis jonkin epämääräisen "auttamishalun" perusteella.

Jos päättäjäeliitti haluaa auttaa kehitysmaiden ihmisiä, lahjoittakoon omista rahoistaan hyväntekeväisyyteen. Miksi se haluaa alistaa koko kansan verovarat oman auttamishalunsa välineeksi, riskeeraten samalla hyvinvointivaltion säilymisen? Tässä on kyse siitä, että päättäjäeliitti yrittää ylhäältäpäin määrätä kansan mielipiteistä.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

ElinaElina

Vanhainkodit eivät pysty toimimaan kunnallisesti, eiväthän kolhoositkaan onnistuneet.

Lemmy

Quote from: Sigridurja pitää osattaa ainakin suomen kielen alkeet 5 vuodessa,

Sulle pitää nostaa pipoa siitä, että olet opetellut kielen niinkin paljon että voit tulla tällaiseen skenehuumorin värittämään keskusteluun. Mä ajattelen jos mä nyt muuttaisin tältä istumalta Islantiin, niin.. öööh... aivot menis jumiin vaikka ehkä kymmenellä kielellä osaan kaljaa tilata.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Sigridur

Niin,mä ymmärrän ihan kaikki suomeksi, olin oppinut ennen tuloa Suomeen, ja itse olen aika monikiellinen..niin, ja kun opiskelin Suomea, olin alkanut kuunnella Irwinin musiikkia, ja ymmärtämään teksiä, joka oli tosiin Vexi Salmen. Itse tykkään tästä artistista enintäin. vaikka hän kuolli v 1991, ja mä tulin Suomeen vasta v 2001. Kuulun myös Irwin-fani klubiin, ja olin kerran voittanut Irwin-karaokekilpailu Kuopiossa. Lauloin yksi viimeisimmistä lauluista Tumma virta.
Ja Pyhä Pietari (portsari portsarien)