News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2010-03-26 Spekulointia ja presisointia, YLE: Ylioppilaskirjoitusten knopit

Started by Make M, 29.03.2010, 22:49:26

Previous topic - Next topic

Make M

Holle Holopainen
Spekulointia ja presisointia: Ylioppilaskirjoitusten knopit

QuoteNo niin hyvät oppilaat. Olette nyt elämänne käännekohdassa. Kun tämän käännekohdan selvitätte kunnialla niin teistä tulee mallikelpoisia Suomen kansalaisia ja nostatte tämän maan uuteen kukoistukseen. Suurempaan kukoistukseen kuin koskaan ennen. Jaan teille nyt ylioppilaskirjoitusten reaalikysymykset. Kas tässä, ottakaa kiinni! Noiin! Ja ehkä minä ensin selvitän teille, mistä on kyse, kun kysymyksistä on kyse.

Ensimmäisenä aiheena on psykologia ja siinä on kolme kysymystä.

Onko maahanmuuttaja viisaampi kuin aito suomalainen? Ja ihan vain vihjeenä: kannattaisi harkita, että kaikille ei ole jaettu samanlaisia viisauden lahjoja kuin meille suomalaisille kantaväestöön kuuluville.

Ja toinen kysymys kuuluu: Kuinka voin sortaa ja haukkua nykytekniikan välineitä käyttäen? Tähänkin vain ihan vihjeenä: nettikeskustelut. Sieltä se vastaus löytyy. Kun vaikka kymmenen meistä kirjoittaa keskustelupalstalle: "Ei salli maahanmuuttoa", niin silloin voidaan medioida: "Maahanmuuttokriittisyys on lisääntynyt". Ihan tämä vain vihjeeksi.

Ja kolmas kysymys: Mikä on sinivalkoinen oireyhtynä? Tämä on kompa. Ei tarkoita urheiluisänmaallisuuden tunteen yliläikkymistä vaan rajojen sulkemista niin, että me kyllä pääsemme ulos mutta kukaan ei pääse sisään.

Ja kääntäkää(?) sitten toinen aihe: filosofia. Siellä kysytään: Kumpi on suurempi filosofi, Himanen vai Muhammad? Nyt pitää taas olla tarkkana. Molemmilla oli ja on iso parta, joten se ei auta. Ottakaa sitten fifty-fifty ja jäljelle jää Himanen, alkuperäinen suomalainen.

Ja toinen filosofian kysymys siinä toisena: Kuinka maahanmuutto auttaa peruskansaa filosofoimaan? Vaikea, vaikea kysymyksenasettelu. Mutta muistakaa avainsanat: sossu, pakkasensietokyvyttömyys ja hottentottaus.  Sijoittakaa nämä sanat oikeisiin paikkoihin niin pisteitä ropisee!

Ja kolmas kysymys, se on helppo: Missä yhtyeissä soittivat Kungfutse, Laotse ja Mentse? Kompa tämä ei ole. Ei ollut Baseballs vaan itämaiden Cream (?).
Ja historia ja fysiikka. No ne ovatkin aivan helppoa kauraa. Googlatkaa jos ettette tiedä.

Ja annan teille vielä biologian kysymykset. Kysymys numero yksi: Osaako ulkomaalainen maahanmuuttaja hiihtää? Hehhehhehheh... ja tähän tietenkin vastaatte: kompakysymykseltä tuntuu. Mutta ei ole. Vastaatte: Jos oikein yrittää ja pakotetaan sinivalkoisia latuja taivaltamaan, niin ehkä. Mustikkasoppaa eivät kuitenkaan osaa kaataa ryntäilleen oikeaoppisesti.

Ja toinen kysymys: Jos ihminen muuttaa toiseen maahan, niin muuttuuko hän heti mamuksi? Tässä nytnytnyt tarkkana. Jos on erivärinen, puhuu molotuskieltä, omaa omituiset käytöstavat, eikä osaa Mannerheimin päiväkäskyjä etu- ja takaperin, niin... heh.  Niin no minä nyt vain ehdotan. Kyllä se silloin, silloin on, mutta saatte toki tehdä omat johtopäätöksenne. En vastaa, mihin johtavat.

Ja vielä kolmas yliopppilasten biologian kysymys: Voiko mikään muu ihmisrotu kuin kantasuomalainen syödä rautaa ja ulostaa kettinkiä? No, hohhoh oijoi, ei tietenkään. Tuosta tulee pisteet kotiin kaikille.

Ja ei muuta. Onnea kirjoituksiin, te Suomen nuoret, kansan uudet kasuavaiset!

Julkaistu: 26.3.2010 klo 09.55
http://areena.yle.fi/audio/854123

Litterointi ja lihavoinnit: Make M

Vasarahammer

"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

IDA

Quote from: Vasarahammer on 29.03.2010, 22:52:35
Ei naurattanut. Kehnoa huumoria.

Ei minuakaan. Holopainenhan on sortanut ja haukkunut ihmisiä ihan valtion palkalla siitä lähtien, kun itse olin vielä lapsi.

Make M

Quote from: Vasarahammer on 29.03.2010, 22:52:35
Ei naurattanut. Kehnoa huumoria.

Ei taida nuivalle löytyä sellaista mokutushuumoria, joka olisi samalla sekä hauskaa että ei tahatonta  :(

Itse olen vuosikausia pitänyt Hollen tyylistä, sanataituruudesta ja huumorista. Mutta tuo radiosta kuulemani pätkä toi esiin hänen todelliset karvansa. Muuten hauska ja sympaattinen veikko osoittautuikin pahalaatuisen mokutusviruksen saastuttamaksi. Sääli.