News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-02-05 Ylioppilaslehti: Linnoituksen purkaja

Started by Femakko, 15.03.2010, 16:18:03

Previous topic - Next topic

Kajsaniemi R

Quote from: Phantasticum on 21.03.2010, 21:05:41
Ashraf Sahil opiskelee ammattioppilaitoksessa ainakin tämän jutun mukaan.

http://www.sivistys.net/uutiset/nutukka_koulutus_ei_saa_jatkoa_.html

Näin näyttää olevan. Kiitos hyvistä linkeistä. Kuitenkin myös tämän linkin perusteella asiassa on ilmeisesti syytä epäillä tapahtuneen jotain laitonta:

"Lakia uhmanneen kasvatustieteilijän ansiosta Ashraf Sahil on nyt ammattiopinnoissa."

Missähän vaiheessa LAIN UHMAAMISESTA on tullut hyväksyttävää ja ihannoitavaa toimintaa?
"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

Kajsaniemi R

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 21.03.2010, 21:00:53
Siis kaverisi on nyt seitsemän vuotta tehnyt 70-tuntista viikkoa päästäkseen kouluun? Herää pari kysymystä:
1. Millä hän on tämän ajan elänyt?
2. Montako vuotta hän on vielä ajatellut olla ammatiltaan "pääsykokeisiin lukija", vai olisiko kohta aika mennä muihin töihin?

Ihan lyhyt vastaus, koska tämä ei liity aiheeseen mitenkään. Ilmeisesti hän on pyrkinyt kuusi vuotta, jos nyt on seitsemäs yritys menossa. En tiedä tarkkaan. Ei oikeastaan kiinnostakaan. Kyllä hän töitäkin tekee. Varmaan menee nytkin kesällä töihin, kunhan on saanut pääsykokeensa tehtyä. Eivätköhän kaikki pääsykokeet järjestetä viimeistään tuossa parin kuukauden kuluttua. Tuskin hän 70-tuntisia viikkoja ympäri vuoden on lukenut, mutta nämä muutamat koetta edeltävät kuukaudet kyllä. Kyseinen tapaus oli vain esimerkki, mutta ei käsittääkseni ole mitenkään harvinaista, että monilla aloilla opiskelupaikan saamiseen kuluu enemmän kuin yksi tai kaksi vuotta. Kuusi tai seitsemän tietysti on jo paljon keskimääräistä enemmän.
"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

Phantasticum

Quote from: Kajsaniemi R on 21.03.2010, 21:48:53
Quote from: Phantasticum on 21.03.2010, 21:05:41
Ashraf Sahil opiskelee ammattioppilaitoksessa ainakin tämän jutun mukaan.

http://www.sivistys.net/uutiset/nutukka_koulutus_ei_saa_jatkoa_.html

Näin näyttää olevan. Kiitos hyvistä linkeistä. Kuitenkin myös tämän linkin perusteella asiassa on ilmeisesti syytä epäillä tapahtuneen jotain laitonta:

"Lakia uhmanneen kasvatustieteilijän ansiosta Ashraf Sahil on nyt ammattiopinnoissa."

Missähän vaiheessa LAIN UHMAAMISESTA on tullut hyväksyttävää ja ihannoitavaa toimintaa?

Tässä asiassa kummittelee muutenkin tämä ikuisuuskysymys. Onko oikeudenmukaista pelastaa vain yksi ja jättää ne muut oman onnensa nojaan?

Ashraf sai oikeuden jäädä Suomeen, vaikka hänet oli käännytetty. Lisäksi hän sai opiskelupaikan. Ashrafilla menee luultavasti nyt paremmin kuin ennen. Entä hänen kohtalotovereillaan? Koska Ashraf oli oikeutettu näihin, pitäisikö hänen kavereilleen antaa oikeus samaan? Pitäisi? Ei pitäisi? Miksi? Miksi ei?

Yhtenä asiana tässä koko hela systeemissä minua häiritsee myös se, että toimimalla näin palkitaan ja rahoitetaan samalla rikollisjärjestöjä. Linkistä sai lukea, kuinka monen salakuljettajan kautta Asrafin tiekin vei ennen kuin hän pääsi Suomeen asti. Jokaiselle salakuljettajalle piti tietenkin maksaa. Mistä ne rahat tuli? Mihin ne rahat meni? Talibaneille?

Toinen minua vaivaava asia on se, että afganistanilaiset tytöt ovat vieläkin heikommassa asemassa kuin pojat. En viitti edes aloittaa saarnaamaan tästä asiasta.

Myös tässä on joku loogista ajattelua vastaan haraava ristiriita.

QuoteEn tiedä tarkalleen, milloin olen syntynyt. Syntymäni ajankohta merkittiin Hafezin kirjan kanteen, mutta se katosi myöhemmin. Tullessani Suomeen kesällä 2008 minulla mukanani oli kansalaisuustodistus ja pari koulutodistusta, joiden mukaan täytän tänä vuonna 18 vuotta.

Poliisin tutkimuksissa hänen kansalaisuustodistuksensa todettiin todennäköisesti aidoksi.

http://www.muuttoliikkeessa.fi/index_html?cid=52&lang=suo