News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Muutoksen ensimmäinen tavoite saavutettu - eliitti höpöttää maahanmuutosta

Started by JM-K, 24.04.2010, 16:08:14

Previous topic - Next topic

JM-K

Kuuntelin tänään - sattuneesta syystä - Ylen ykköstä (siis radio) useammankin tunnin. Noin 80% ajasta puhuttiin maahanmuutosta, demareista ja kokoomuksesta. Erityisesti minua miellytti se, että näkövinkkeli oli hyvin Muutos(2011)-hakuinen.

Eräs liikkeemme keskeisistä tavoitteesta oli todellinen maahanmuuttokriittinen vaihtoehto luomalla pakottaa valtaeliitti hyppäämään junaan mukaan. Ja näinhän siinä sitten kävi. Pelko äänien menettämisestä on ammattipoliitikolle elävä painajainen.

Tuttu demarikansanedustaja sanoi minulle pari viikkoa sitten suoraan, että eliittiä lähinnä nauratti, kun Muutoksen korttikampanja lähti "nihkeästi" käyntiin. Kun kortteja oli kerätty 3000 kpl, ei kuulemma enää naurattanut. 3500 korttia oli se maaginen raja, joka laittoi parinkin jannun sanaisen arkun avautumaan. Sama epidemia on siirtynyt nyt Kokoomukseen. Sielläkin on kuulemma painetta ja pelkoa äänivuodosta.

On tämä politiikka vaan jännä leikki. Vai pelikös tämä oli? Minulle henkilökohtaisesti sekä että.

No, se ja sama. Laitetaanpa pökköä pesään ja painetta kattilaan eli jatketaan!!!1!

Tavoite numero kaksi häämöttää jo = puoluestatus on päivä päivältä lähempänä!

PaulR

Pojat ovat päässeet munkkikahvilla kabineteissa liian vähällä.

Tästähän tulee vielä hauskaa.  :)

Hämeenlinnan Oraakkeli

Elikkä nyt kun pää on saatu auki niin seuraava tavoite voisi olla että poliittisessa keskustelussa alettaisiin eroittelemaan termit

1 Pakolainen
2 Sosiaaliturvapaikanhakijat
3 Työperäinen yms maahanmuutto

ja ennen kaikkea kohtien 2 ja 3 epäkohtien tuominen esiin.

FadeAway

Moni "eliittiin" kuuluva on ihmeissään vaalitenteissä ensi keväänä.
Paneeleissa ja tenteissä  ei voi editoida tyyliin homma&muutos 45 minuuttia ohjelmassa. "Livenä" myös sensurointi on hankalaa. Kaikenlainen Kataistyylinen naureskelu ja iva osuu naureskelijan omaan nilkkaan.
Täältä löytyy osaamista , toimenpide ehdotuksia ja faktoja maahanmuuttoon liittyen , joita ehdokkaat iskevät pöytään reilun puolen vuoden kuluttua. Muutoksen ehdokkaat ovat saaneet treeniä jo pitkään (lähinnä netissä). Tätä osaamista takinkääntäjäeliitillä ei ole. Nyt , jos liturgiat vaihtuvat mokutuksesta kriittisempään suuntaan esim. SDP tarvitsi lainata perussuomalaisten näkemyksiä, koska omia ei ole.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

rankka

Kyllä kyllä!

Quote from: JM-K on 24.04.2010, 16:08:14
Tuttu demarikansanedustaja sanoi minulle pari viikkoa sitten suoraan, että eliittiä lähinnä nauratti, kun Muutoksen korttikampanja lähti "nihkeästi" käyntiin. Kun kortteja oli kerätty 3000 kpl, ei kuulemma enää naurattanut. 3500 korttia oli se maaginen raja, joka laittoi parinkin jannun sanaisen arkun avautumaan. Sama epidemia on siirtynyt nyt Kokoomukseen. Sielläkin on kuulemma painetta ja pelkoa äänivuodosta.

Itse olen huomannut tämän asian kansan keskuudessa. Aluksi oli hieman nihkeää, ja oli jonkun verran naureskelua ja muuta. Loppua kohden vauhti on kiihtynyt huomattavasti.

Yhtä miestä* lukuunottamatta jokainen, toistan, jokainen, on ollut tyytyväinen, ehkä jopa hieman innostunut etten sanoisi, kun olen kertonut että ainakin minä haluan vaalipaneleihin ja tentteihin ihmisen joka kyselee kiusallisia kysymyksiä valtapuolueilta, haluatko sinä?

* Yhden miehen mielestä, jota feissasin Turussa, tänne saa tulla ihan kuka vain, millä perusteella hyvänsä. Siis jopa sosiaaliturvaelätiksi. Kävimme jutustellessamme kaikki vaihtoehdot läpi, ja kaikki tulijat siis kävi hänelle.
Kaikki tämä koska vastuu, vapaa liikkuvuus, maailma on kaikkien, Suomella on varaa jakaa kaikille kaikkea jne.
(Vaimonsa oli kuulema duunissa jossain keskuksessa ... ;) )

mikkostadista

Hyvä Me!

Äänten menetyksen pelko pakottaa politiikot puhumaan asioista joista haluttaisiin vaieta.

pelle12

Quote from: J. Juntunen on 24.04.2010, 18:33:52

(Vaimonsa oli kuulema duunissa jossain keskuksessa ... ;) )

;D Oma lehmä ojassa, siis. Ensin vaimon leipä, sitten moraali.
Joo, kyllä Muutoksen eka etappi näyttää täyttyneen varsin hyvin. Tosin, olisikohan meininki sama ilman tätä taantumaa? Taantuma kun pistää tavallisen kaduntallaajankin hieman mietteliääksi sen suhteen mihin sitä rahaa riittää ja mihin ei.

Kalevi Soilander

Quote from: pelle12 on 24.04.2010, 18:56:41
  ;D Oma lehmä ojassa, siis. Ensin vaimon leipä, sitten moraali.
Joo, kyllä Muutoksen eka etappi näyttää täyttyneen varsin hyvin. Tosin, olisikohan meininki sama ilman tätä taantumaa? Taantuma kun pistää tavallisen kaduntallaajankin hieman mietteliääksi sen suhteen mihin sitä rahaa riittää ja mihin ei.

Kyllähän taantuma varmaan vaikuttaa. Ainakin se on yksi niistä syistä, minkä takia minä olen oikeasti huolissani asioista, kun ei voi tietää, että onko vuoden päästä töitä itsellä tai vaimolla, ja kuinka kauheasti meidän nimissä joudutaan ottamaan vielä lisävelkaa.

Mutta toinen juttu, joka kortteja keräillessä ja nettisivujen kautta tulleen palautteen mukaan vaikuttaa suuresti, on se epäoikeudenmukaisuus, jota ihmiset sanovat kokeneensa suhteessa esim. turvapaikanhakijoihin.

Juuri tuli viesti muutama päivä sitten joltain eläkeläiseltä, kuinka häntä risoo, kun naapurin turvapaikkashoppailijat kertovat saavansa milloin minkäkinlaisia maksusitoumuksia huonekaluihin, vaatteisiin, milloin mihinkin, ja kuinka he saavat toimeentulotukea tuosta vaan, kuin automaatista. Samaan aikaan tämä suomalainen veroja vuosikymmenet maksanut eläkeläinen ei saa juuri mitään. Katsele siinä sitten vieressä ja mieti, onko Suomi enää oma maa kun on toisen luokan kansalaisena täällä.

Tänään yksi vuosaarelainen eläkeläispariskunta tuli allekirjoittamaan kortit, sanoivat kuulleensa Muutoksesta keskiviikkona televisiosta. Hekin kertoivat juuri tuon saman tarinan, kuinka he tuntevat että heitä syrjitään etnisen alkuperänsä vuoksi, omassa maassaan.

Tässäpä valtapuolueille vielä yksi asia, jonka korjaamalla he voisivat vähentää ihmisten kiinnostusta Muutokseen. Onko ottajia?
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Sinna

Aivan, lisävelkaahan otetaan ihan reippaasti mm. auttaaksemme Kreikkaa. Kun samaan aikaan omassa pesässäkin olisi korjattavaa vaikka millä mitalla.
Uskon siihen, että suomalaisten omakohtaiset kokemukset syrjinnästä lisääntyy. Samalla lisääntyy närästys siitä, että pyydettäessä apua, sitä ei saa. Sen saa joku muu.
Tällaisissa tilanteissa saattaapi mieleen juolahtaa, että tässä maassa tarvitaan muutosta.

joniq

Quote from: pelle12 on 24.04.2010, 21:46:40
Niinpä niin, surullista (meikäläisen näkökulmasta), mutta nähtävästi pitää sattua omaan nilkaan tai lähipiiriin, ennen kuin massat alkavat miettiä nokkaansa pidemälle. Meikäläisen ei tarvinnut kuin vähän katsella ympärilleen niin meillä kuin muuallakin, eikä sattua edes omaan nilkkaan, ja nuivistumisen prosessi alkoi. Toisaalta olen aina ollut sitä mieltä, etteivät katkeruus ja viha välttämättä ole niitä parhaita polttoaineita muutokselle, mutta toisaalta mikäns teet.
Viha ja katkeruus eivät todellakaan ole toivottavia tunteita ja ne kuluttavat ihmistä, joten niitä tulee välttää. Kuitenkaan niiltä ei voi täysin välttyä työskennellessään alalla jonka työpaikalla 80 % saattaa olla ulkolaisia. Lisäksi vielä omat kansalaiset naljailevat ahneista työläisistä tietämättä lainkaan mikä alan käytännön palkkataso on. Voi sanoa suoraan, että joskus vituttaa.

JoKaGO

Quote from: Kalevi on 24.04.2010, 20:06:27
Kyllähän taantuma varmaan vaikuttaa. Ainakin se on yksi niistä syistä, minkä takia minä olen oikeasti huolissani asioista, kun ei voi tietää, että onko vuoden päästä töitä itsellä tai vaimolla, ja kuinka kauheasti meidän nimissä joudutaan ottamaan vielä lisävelkaa.

Juuri näin. Ajatelkaas, jos pässit päättäjämme olisivat tajunneet tämän ja alkaneet isoon ääneen tekemään kosmeettisia leikkauksia mamujen etuuksiin ajoissa, miten se olisi pois PerSujen ja Muutoksen kannatuksesta. Mutta "onneksi" ei, vaan jääräpäisesti leikataan kaikkea muuta mahdollista.

Juuri tuli viesti muutama päivä sitten joltain eläkeläiseltä, kuinka häntä risoo, kun naapurin turvapaikkashoppailijat kertovat saavansa milloin minkäkinlaisia maksusitoumuksia huonekaluihin, vaatteisiin, milloin mihinkin, ja kuinka he saavat toimeentulotukea tuosta vaan, kuin automaatista. Samaan aikaan tämä suomalainen veroja vuosikymmenet maksanut eläkeläinen ei saa juuri mitään. Katsele siinä sitten vieressä ja mieti, onko Suomi enää oma maa kun on toisen luokan kansalaisena täällä.

Tähän katkeruuteen olen joutunut törmäämään omien vanhempieni kanssa, jotka katsovat huuli pyöreänä nykymenoa. Itse saavat kirjeitä, joissa todetaan, että ei ole tarvetta myöntää tuettuja taksimatkoja tai ei ole edellytyksiä saada palveluasuntoa. Naapurin sosiaalitapaukset (nuoria kantiksia) törkelevät asunnossaan, kerran kuussa ajellaan taksilla kaljaa asuntoon, ryypätään porukalla pois ja sitä rataa.
Onneksi nyt näkyy valoa vanhempieni kohdalla, ja heidän asiansa tulee pian kuntoon. Mutta kuinka monta ysikymppistä avioparia tai yksineläjää on vieläkin hissittömässä kerrostalossa "jumissa", kun palveluasuntopaikkaa ei ole järjestää? Tai huonokuntoisia kasikymppisiä? Miksi tähän epäkohtaan ei ole laittaa rahaa?

Niinpä niin, surullista (meikäläisen näkökulmasta), mutta nähtävästi pitää sattua omaan nilkaan tai lähipiiriin, ennen kuin massat alkavat miettiä nokkaansa pidemälle. Meikäläisen ei tarvinnut kuin vähän katsella ympärilleen niin meillä kuin muuallakin, eikä sattua edes omaan nilkkaan, ja nuivistumisen prosessi alkoi.

Noin minäkin. Muistan kuulleeni pariin otteeseen Suomen Sisusta ja nähneeni TV:ssä Teemua, fiksua sanavalmista nuorta miestä, ja ihmettelin, että tuollaisiako ovat rasistit. Siis jos puhuu järkeviä, perustelee sanansa järkevästi, eikä ota yhtään kierroksia muiden "ket"tuilusta huolimatta, on rasisti? Jussi Halla-ahoa ihmettelin, miksi kunnallisvaalien jälkeen TV:ssä näytettiin taksissa istuvaa hiljaista siiselin näköistä kaveria, taisi tupakoidakin. Kiinnostuin, löysin Skriptan ja sitä kautta päädyin lopulta tänne.
Monet ihmiset vaan tosiaan tarvitee jalkapallon nivusiin, ennenkuin heräävät. Heinäluomalle on selvästi tullut kentältä pallo nivusiin, ja ehkäpä hän antoi tuskissaan syötön Jutalle, joka pisti pallon komeasti maaliin. Nyt uskalsi itse Heinäluomakin esiin, kun Jutta ei saanutkaan pahemmin paskaa niskaan.
Vanhanen ja vihapuheet, my ass! Stubb hirttäytyy mokuköyteen ja Katainen on loppuun asti savolainen.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Jouko

Quote from: JoKaGO on 26.04.2010, 10:25:26

Juuri näin. Ajatelkaas, jos pässit päättäjämme olisivat tajunneet tämän ja alkaneet isoon ääneen tekemään kosmeettisia leikkauksia mamujen etuuksiin ajoissa, miten se olisi pois PerSujen ja Muutoksen kannatuksesta. Mutta "onneksi" ei, vaan jääräpäisesti leikataan kaikkea muuta mahdollista.

Tähän katkeruuteen olen joutunut törmäämään omien vanhempieni kanssa, jotka katsovat huuli pyöreänä nykymenoa. Itse saavat kirjeitä, joissa todetaan, että ei ole tarvetta myöntää tuettuja taksimatkoja tai ei ole edellytyksiä saada palveluasuntoa. Naapurin sosiaalitapaukset (nuoria kantiksia) törkelevät asunnossaan, kerran kuussa ajellaan taksilla kaljaa asuntoon, ryypätään porukalla pois ja sitä rataa.
Onneksi nyt näkyy valoa vanhempieni kohdalla, ja heidän asiansa tulee pian kuntoon. Mutta kuinka monta ysikymppistä avioparia tai yksineläjää on vieläkin hissittömässä kerrostalossa "jumissa", kun palveluasuntopaikkaa ei ole järjestää? Tai huonokuntoisia kasikymppisiä? Miksi tähän epäkohtaan ei ole laittaa rahaa?

Niinpä niin, surullista (meikäläisen näkökulmasta), mutta nähtävästi pitää sattua omaan nilkaan tai lähipiiriin, ennen kuin massat alkavat miettiä nokkaansa pidemälle. Meikäläisen ei tarvinnut kuin vähän katsella ympärilleen niin meillä kuin muuallakin, eikä sattua edes omaan nilkkaan, ja nuivistumisen prosessi alkoi.

Noin minäkin. Muistan kuulleeni pariin otteeseen Suomen Sisusta ja nähneeni TV:ssä Teemua, fiksua sanavalmista nuorta miestä, ja ihmettelin, että tuollaisiako ovat rasistit. Siis jos puhuu järkeviä, perustelee sanansa järkevästi, eikä ota yhtään kierroksia muiden "ket"tuilusta huolimatta, on rasisti? Jussi Halla-ahoa ihmettelin, miksi kunnallisvaalien jälkeen TV:ssä näytettiin taksissa istuvaa hiljaista siiselin näköistä kaveria, taisi tupakoidakin. Kiinnostuin, löysin Skriptan ja sitä kautta päädyin lopulta tänne.
Monet ihmiset vaan tosiaan tarvitee jalkapallon nivusiin, ennenkuin heräävät. Heinäluomalle on selvästi tullut kentältä pallo nivusiin, ja ehkäpä hän antoi tuskissaan syötön Jutalle, joka pisti pallon komeasti maaliin. Nyt uskalsi itse Heinäluomakin esiin, kun Jutta ei saanutkaan pahemmin paskaa niskaan.
Vanhanen ja vihapuheet, my ass! Stubb hirttäytyy mokuköyteen ja Katainen on loppuun asti savolainen.
Törkeää savolaisuuden aliarvioimista. Katainen on pumpulissa ja tynnyrissä kasvanut broileri jolla ei ole käsitystä tavallisen ihmisen arjesta. Heinäluomalla sentään on mutta ei hänkään mahda puolueensa moku-osastolle mitään. Yhtä vähän kuin Kari Rajamäkikään, joka harvinaisena SDP-nuivana joutuu alistumaan ryhmäkuriin.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito