News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

RRRrrrintama!!1! Perussuomalaiset vs. Muutos 2011

Started by Jari Leino, 18.03.2010, 14:40:53

Previous topic - Next topic

antero

Quote from: Jussi Halla-aho on 18.03.2010, 17:13:55
Quote from: jmk on 18.03.2010, 16:57:42
Quote from: Jussi Halla-aho on 18.03.2010, 13:34:52
Jos nyt vaikka oletetaan, että Tampereella ovat ehdolla Mäki-Ketelä ja Luoto tai Turussa Lohela ja Keronen, eivätkö heidän äänestäjäkuntansa muka ole päällekkäisiä?

Edelleenkään en tiedä, mitä tälle tilanteelle pitäisi tai voisi tehdä, mutta näin se nähdäkseni on.

Jaa-a, onpas paha rasti. Miten olisi vaaliliitto.

Oletatko minun päättävän asiasta?

No voisit ainakin henkilökohtaisesti markkinoida sitä aktiivisesti?
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

turha jätkä

Quote from: IDA on 18.03.2010, 17:13:10
Quote from: Jari Leino on 18.03.2010, 17:04:56
Mielestäni Perussuomalaisia markkinoidaan sellaisilla mielikuvilla, jotka eivät pidä täysin paikkaansa.

Eurovaaleissa teemana oli "Timo Soini nyt äänestettävissä kaikissa vaalipiireissä." Se kantoikin hedelmää ihan kiitettävästi. Eduskuntavaaleihin lähdetään saman teeman variaatiolla: "Soini sisäministeriksi." Kuten Soini itsekin sanoi, tarkoituksena ei edes ole saada valovoimaisia ehdokkaita muihin vaalipiireihin, vaan tarkoituksena on, että ihmiset äänestäisivät kaikkialla Soinia hänen apostoliensa kautta. Yhdellä erittäin karsimaattisella ehdokkaalla pyritään keräämään koko maan äänet puolueelle.

Mikäli PS:ää markkinoidaan väärin keinoin, niin tässä taas Muutos 2011 johtohenkilö jakaa ihan sumeilematta väärää todistusta lähimmäisestään vaikka tietääkin asian paremmin.

Oho, jätkien vaalikampanjointi alkoikin jo nyt. Way to go! Tapelkaa äänestäni!

Valkoinen Enkeli

Quote from: Jari Leino on 18.03.2010, 17:04:56
Tältä pohjalta minä en pitäisi perusteltuna äänten keskittämistä PS:lle kaikissa vaalipiireissä vain yhden karismaattisen ehdokkaan ja puolueen oletetun mamukriittisyyden takia.

Tuollaista ei ole (kai) juuri kukaan ehdottanutkaan, eli tuo on vähän kuin Jay Lenonin "Don't blame Conan!" olkinukke.

On esitetty vain toivomuksia, että vahvimmin juuri nuivuudella/maahanmuuttokritiikillä profiloituneet PS ja Muutos -ehdokkaat eivät kilpailisi samoissa vaalipiireissä. Eli jos vaikka Persuilla on jossain ehdolla rutinuiva, niin sinne sitten Muutokselta enemmän suoran demokratian mainostamista. Jos Persuilla on taas jossain ehdolla herrakaunainen yleisjuntti, niin siihen piiriin taas Muutokselta selkeästi nuiva ehdokas. Jne. Mitään sen kummempia vaaliliittoja ei välttämättä edes tarvita, eikä Soinin lupaa mihinkään.

requiem

No jopas saatiin taas hajoittajaiset aikaiseksi. Samoista asioista on jo väännetty aikas moneen kertaan. Jotenkin puuduttavaa lukea taas asiakysymys/vaaliliitto/puoluekanta/puoluekuri/kannatuspohja/miellyttääkö jonkun pärstä tms. kissanhännänvetoa, kun lähtökohdat eivät edellisestä kerrasta ole muuttuneet mihinkään suuntaan.

Jos koet Muutoksen asiakysymysnäkökannat liian eroaviksi omistasi, tee oma ratkaisusi miten toimit vaaleissa. Anna Muutoksen tehdä niin kuin se haluaa.

Vaaliliittoja tehdään tai sitten ei tehdä, tämä on Muutoksen ja muiden puolueiden keskinen asia. Jos mahdollinen liittoutuminen tai liittoutumattomuus, oli syy sitten mikä tahansa, on se lopputulos, anna Muutoksen toimia niin kuin se haluaa ja toimi itse kuten edellä on kehoitettu.

Jos et koe voivasi kannattaa Muutosta puoluekantasi vuoksi, anna Muutoksen tehdä omaa työtänsä ja toimi itse kuten edellä on kehtoitettu.

Jos Muutoksen sisäinen toimintamalli ei miellytä sinua, anna Muutoksen toimia niin kuin se haluaa ja toimi itse kuten edellä on kehoitettu.

Jos Muutos kalastelee mielestäsi toisten apajilla, Muutoksella on aivan yhtälainen oikeus kalastella siellä kuin millä tahansa muulla taholla. Toimi itse kuten edellä on kehoitettu.

Jos jonkun pärstä/habitus/tapa vastata puhelimeen/esiintyä mediassa tms. ei vain yksinkertaisesti miellytä, toimi itse kuten edellä on kehoitettu.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

svobo

Persuilla on olemassaolevana eduskuntapuolueena riittävästi pelimerkkejä, jotta he voivat jättää vaaliliitot tms. reviirienjaot suosiolla tekemättä. Heillä on varaa menettää ensi vaaleissa jokunen ääni, jos se on hinta joka kilpailevan puolueen pudottamisesta pitää yksissä vaaleissa maksaa. Muutokselle ensi vaalit taas ovat kuolemankysymys. Jos nyt ei tule samantien ainakin yhtä kansanedustajapaikkaa, niin meno töksähtänee siihen ja Persut voivat jatkaa vuoden 2015 vaaleihin ainakin ilman tätä kilpailijaa. Tästä syystä Persuilla ei ole mitään intressiä varsinkaan auttaa Muutosta minkäänlaisella yhteistyöllä, koska kasvava Muutos saattaisi pidemmällä aikavälillä muuttuakin heille todelliseksi uhkaksi, mitä se ei vielä ole.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Jussi Halla-aho

Jari:

QuoteJotta Jussin ei tarvitsisi tulla esittämään tätä ennustettaan (jonka hän on esittänyt aiemminkin) jokaiseen ketjuun joka kerta kun Muutos 2011 saa yhdenkin neutraalin mediamaininnan, avasin tälle ikuisuusaiheelle ihan oman ketjun:

Oikeastaan viestini ei ollut automatisoitu refleksi Muutosta koskevaan neutraaliin mediamainintaan vaan kommentti niihin puheenvuoroihin, joissa ihmeteltiin tätä neutraalia mediamainintaa.

Mikkostadista: Jos sinusta tuntuu, että joku muu on saanut paremmin aikaan kriittistä keskustelua maahanmuutosta, sinun ehdottomasti kannattaa äänestää häntä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Teemu Lavikka

Olisiko Muutos parempi jätkä, jos se luopuisi maahanmuuttokriittisyydestään vaalien ajaksi ja keskittyisi vain suoraan demokratiaan ja muihin ajamiinsa asioihin?
Mitä, jos suhtautuisimme positiivisesti työperäiseen maahanmuuttoon silloin, kun sille on tarvetta ja jätettäisiin kaikenlainen kriittinen suhtautuminen Persuille ja muutamalle suurten puolueiden nuivalle ehdokkaalle? Muutos - posittivisten asioiden puolue  :)
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Punaniska

Quote from: Vapaa Umpihanki on 18.03.2010, 17:41:59

Dressmannin puvut eivät pala tulessakaan.

Soini on jo osoittanut pätevyytensä ja Halla-ahosta tulee koko ajan esiin se armeijaa pakoillut sivari. Sitten on nämä muut, joilla on muuten vain se napanuora Soiniin vielä katkaisematta.

No joo... johan tässä kaveerattiinkin, ei muuta kuin virtuaalimorat (made in sweden) heilumaan  :facepalm:
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

myötäjuoksija

Luulisin, että tämäkin ongelma saa lopulta perinteisen ratkaisun (toiminut tähänkin asti):

Halla-aho listaa yhden suosikkiehdokkaansa jokaisesta vaalipiiristä, ja enemmistö nuivista sitten äänestää näitä.

Listalle voidaan valita pari muutoslaista (niistä päällekkäisyystapauksista, jotka näyttävät Muutoksen kannalta suosiollisimmilta) ja loput persuja - enpä usko, että Soini tästä mitään itkupotkuraivaria saisi, kyseessähän on pelkkä suosittelulista...

"Halla-ahon lista" on kyllä vähän härski ratkaisu, mutta mikäpä ei politiikassa olisi? Kunnallisvaaleissa taisi listalta olla 60% valituksitulemismahdollisuus - nyt sitä "puoluekuria" vain, nuivat, me kyllä tiedämme miten homma toimii...
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

OlliH

Quote from: myötäjuoksija on 18.03.2010, 18:09:03
Luulisin, että tämäkin ongelma saa lopulta perinteisen ratkaisun (toiminut tähänkin asti):

Halla-aho listaa yhden suosikkiehdokkaansa jokaisesta vaalipiiristä, ja enemmistö nuivista sitten äänestää näitä.

Listalle voidaan valita pari muutoslaista (niistä päällekkäisyystapauksista, jotka näyttävät Muutoksen kannalta suosiollisimmilta) ja loput persuja - enpä usko, että Soini tästä mitään itkupotkuraivaria saisi, kyseessähän on pelkkä suosittelulista...

"Halla-ahon lista" on kyllä vähän härski ratkaisu, mutta mikäpä ei politiikassa olisi? Kunnallisvaaleissa taisi listalta olla 60% valituksitulemismahdollisuus - nyt sitä "puoluekuria" vain, nuivat, me kyllä tiedämme miten homma toimii...

Sitten kun Soini saa tästä vihiä, niin seurauksena on, että hän kiristää Mestarilta lausunnon ettei mitään Halla-Ahon yksityisiä listoja julkisteta, tai ehdokaspaikka menee. Tässä tapauksessa Mestari voisikin sitten luontevasti siirtyä Muutoksen ehdokkaaksi.

Mikäli Soini ei saa vihiä, niin Halla-Ahon lista tietenkin voisi toteutua sen jälkeen kun ehdokkaita ei enää voi vaihtaa. Seurauksena tosin saattaisi olla, että Mestari ei enää koskaan ole persujen ehdokkaana niin kauan kuin Soini päättää.

Tommi Korhonen

Quote from: Rouge on 18.03.2010, 17:16:00Joten 2011 vaalit on ainutkertainen tilaisuus, joka kannattaa kämmätä esim. keskinäisellä kinastelulla.

No onko tähän vastaus iskeä Muutoksen hanskat tiskiin ja äänestää Persuja kun ei Muutos yksin pärjää, vaaliliittoa ei saada, ja seuraavissa vaaleissa ei varsinkaan voidan pärjätä?
Keskinäiseen tangoon tarvittiin kaksi? Yksinkin voi kiukutella, mutta vaikea kuvitella että se näkyisi vaalijulisteisiin tai -ohjelmaan asti.

Minusta nyt siis pitää yrittää saada Muutos 2011 tunnetuksi, koska tämän jälkeen konsensuspolitiikka rulaa. Persuilla on nyt (nuivien ja kansanvallan kannattajien kannalta) vielä ihan hyvin välinearvoa, mutta Soini on osoittanut pelottavia merkkejä konsensuspoliitikosta. Tupuhupulupu. Vasemmisto ja RKP eivät varmaan tule kasvamaankaan enää, niiltä voidaan vain tienata ääniä. Eikä niiden laiva käänny yhtään mihinkään joten niiltä ei Suomen poliittista uudistusta kannata odotella. Ainoa valopilkku (Muutosmaisen ajattelun kannalta) siis jäisi Persut tai KD. Persut eivät ilmeisesti Soinin mahtikäskyllä leiki Muutoksen kanssa. KD:stä en tietenkään tiedä.

Milläs sitä ollaan nyt kämmäämättä?
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

myötäjuoksija

Quote from: OlliH on 18.03.2010, 18:16:27
Sitten kun Soini saa tästä vihiä, niin seurauksena on, että hän kiristää Mestarilta lausunnon ettei mitään Halla-Ahon yksityisiä listoja julkisteta, tai ehdokaspaikka menee. Tässä tapauksessa Mestari voisikin sitten luontevasti siirtyä Muutoksen ehdokkaaksi.

Mikäli Soini ei saa vihiä, niin Halla-Ahon lista tietenkin voisi toteutua sen jälkeen kun ehdokkaita ei enää voi vaihtaa. Seurauksena tosin saattaisi olla, että Mestari ei enää koskaan ole persujen ehdokkaana niin kauan kuin Soini päättää.

Jussihan voisi vaikka kysyä Soinilta, että "laitanpa tällaisia äänestysvinkkejä sivuilleni, saanko laittaa siihen muitakin kuin persuja?" jolloin Soini mitä todennäköisemmin sanoo "mikäs siinä!"

Mikäli ei sano, voi Jussi jättää Muutos-vaalipiirit mainitsematta ja todeta, että niistäkin hän kyllä tuntee hyviä ehdokkaita, mutta koska nämä eivät ole persuja, ei hän persuille lojaalina voi niistä tässä mainita tms. jne. Lojaaliuspisteitäkin kertyisi.
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

rankka

Quote from: JNC on 18.03.2010, 18:29:17
Toivoisin, että Muutos ottaisi kuitenkin selkeäksi pääteemaakseen suomalaisten edun ajamisen muidenkin asioiden (esimerkiksi lapset, vanhukset, ympäristö) osalta kuin ainoastaan maahanmuuttopolitiikan.
Muutoshan ajaa tietenkin Suomalaisten etuja jokaisessa asiassa, ei vain mamupolitiikan osalta. Näin mä olen vähä käsittänyt asiaa...

BastardoGrande

Quote from: JNC on 18.03.2010, 18:29:17
En ymmärrä sitä lähtökohtaa, että jotkut pitävät kuin itsestään selvyytenä, että hommalaiset pitäisivät persuja "meidän miehinä".

Keitä ovat 'hommalaiset'?
Omasta mielestäni 'hommalaiset' ovat Suomessa harjoitettuun maahanmuuttopolitiikkaan tyytymättömiä kansalaisia ja/tai Homma- forumilla notkuvia yksittäistapausnettikirjoittajia.

He voivat olla persujen, Muutoksen tai ihan minkä tahansa puolueen tai ryhmittymän jäseniä tai kannattajia.
Varmastikin osa on myös, ainakin toistaiseksi, vailla poliittista kantaa tai sidosryhmää.

Kirjoittaakseen yleensäkin nettiin tai tänne Homma- forumille, ei tietääkseni tarvitse kantaa minkään aatteen tai puolueen värejä.
Mielipiteitä voi siis esittää ihan ominakin, kuten monet tekevät. Poliittisesti jo värittyneiden on sitä vaan välillä kenties vaikeata ymmärtää.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

IDA

Quote from: turha jätkä on 18.03.2010, 17:26:13
Oho, jätkien vaalikampanjointi alkoikin jo nyt. Way to go! Tapelkaa äänestäni!

No en rupea ehdokkaaksi mihinkään :)

On kuitenkin itsestään selvää, että PS:lle tulee itsenäisiä ehdokkaita, jotka eivät ole vain keräämässä ääniä Soinille varmaan ihan kaikkiin vaalipiireihin. Itse asiassa niistä vaalipiireistä mistä mitään tiedän on tulossa erittäin hyviä ehdokkaita. Pitäisin aika ihmeellisenä, jos heidät voi nähdä jonain marionetteina.

IDA

Quote from: Jari Leino on 18.03.2010, 17:59:44
Mikä kohta tuosta lainaamastasi meni mielestäsi väärin?

Otetaanko yhteisen hyvän lisäämiseksi pieni veto: minä tarjoan sinulle kaljan jokaisesta valovoimaiseksi laskettavissa olevasta uudesta ehdokkaasta, jonka PS ottaa listoilleen (aiemmin kunta- tai muissa vaaleissa ehdolla olleita ei lasketa). Sinä tarjoat minulle kaljan jokaisesta nuivasta tai valovoimaiseksi laskettavissa olevasta ehdokkaasta, joka yllättäen ei olekaan listoilla. Veltto voidaan jättää vedosta pois, jos sen poisjäänti tulee sinulle yllätyksenä.

No väärin meni se mitä tuossa aiemmin sanoin.

En siis väitäkään, että tulisi välttämättä uusia ehdokkaita vaikka en tuosta tiedä muualta maasta. Ne, jotka tulevat ehdokkaiksi ovat jo pääosin valtuustoissa ja heistä saa erittäin hyvän ryhmän ehdokkaita. Todennäköistä onkin, että jos uusia, valovoimaisia ehdokkaita tulee ne tulevat nimenomaan puoluejohdosta päin. Piireissä etusija on varmasti niillä, jotka ovat olleet mukana toiminnassa.

Kaljat voin tarjota muutenkin, vaikka itse olen taas nykyään raivoraitis ;)

Joka tapauksessa kannattaisi lähteä siitä, että tilannetta jotenkin tarkastelee piirikohtaisesti, koska on lähes satasen varmaa, että ilman jotain ihmettä valtakunnallista vaaliliittoa ei tule.

Teemu Lavikka

Tulipa tuossa nyt vielä sekin mieleeni, että tuolla feissatessa, kun on kertonut Muutoksen ajavan suoraa demokratiaa, siitä ollaan tykätty aika laajasti. Itseasiassa en muista kenenkään kritisoineen sitä. Jos äänestäjä pitää suoraa demokratiaa hyvänä ajatuksena ja äänestää Muutosta sen perusteella, mielestäni Muutos ei ole silloin "vienyt" ääntä keneltäkään.
Muutoksesta pääsee eroon, kun alkaa ajamaan samoja asioita kuin se. Helppoa, vai mitä?
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

mikkostadista

Quote from: Jussi Halla-aho on 18.03.2010, 17:33:45
Jari:

QuoteJotta Jussin ei tarvitsisi tulla esittämään tätä ennustettaan (jonka hän on esittänyt aiemminkin) jokaiseen ketjuun joka kerta kun Muutos 2011 saa yhdenkin neutraalin mediamaininnan, avasin tälle ikuisuusaiheelle ihan oman ketjun:

Oikeastaan viestini ei ollut automatisoitu refleksi Muutosta koskevaan neutraaliin mediamainintaan vaan kommentti niihin puheenvuoroihin, joissa ihmeteltiin tätä neutraalia mediamainintaa.

Mikkostadista: Jos sinusta tuntuu, että joku muu on saanut paremmin aikaan kriittistä keskustelua maahanmuutosta, sinun ehdottomasti kannattaa äänestää häntä.

Jussi Halla-Aho, on lähes koomista että kuvittelet minun valitsevan ehdokkaani ainoastaan "kriittisen keskustelun" aikaansaamisen mukaan. Myöskin on hilpeää, että oletat minun äänestävän Sinua, mikäli parempaa ei löydy. Tämä on aika itsekeskeistä ja omahyväistä ajattelua, voisin nimittää sitä jopa äänestäjien aliarvioimiseksi.
Vilpittömät kiitokset kuitenkin urheasta pioneerityöstäsi maahanmuuttokritiikin parissa.

ikuturso

Hei, mulla on idea.

Ensin pitää saada Muutos2011 rekisteröityä puolueeksi, jotta se saadaan mukaan puolueiden kannatusgalluppeihin.

Katotaan sitten uudelleen?

Jos Muutos lähtee vaaliliittoon KD:n kanssa, minun ääneni on 100% varmasti siinä potissa. Vastaiskohan Räsänen Mäki-Ketelän sähköposteihin, jos Soini ei kerta vastaa?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Jussi Halla-aho

Quote from: mikkostadista on 18.03.2010, 19:25:57

Jussi Halla-Aho, on lähes koomista että kuvittelet minun valitsevan ehdokkaani ainoastaan "kriittisen keskustelun" aikaansaamisen mukaan.

No äänestä sitten sitä, jolla on tiukimmat näytöt käytännön puolella.

Myöskin on hilpeää, että oletat minun äänestävän Sinua, mikäli parempaa ei löydy.

No itse asiassa on aika hilpeää, ellet äänestä minua, mikäli parempaa ei löydy. Onko tapanasi yleensä äänestää toiseksi parasta ehdokasta? Vai huonointa?

Tämä on aika itsekeskeistä ja omahyväistä ajattelua, voisin nimittää sitä jopa äänestäjien aliarvioimiseksi.

Valitan, jos loukkasin tunteitasi.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Jussi Halla-aho

Quote from: myötäjuoksija on 18.03.2010, 18:09:03

Ristiin- ja yhteismarkkinointia varmasti harrastetaan kuten edellisissäkin vaaleissa, mutta juuri tästä syntyy ikäviä tilanteita, kun samassa vaalipiirissä on kilpailevia nuivia ehdokkaita.

En minä puhu tästä asiasta siksi, että haluaisin pyytää jotakin osapuolta lyömään hanskat tiskiin. Puhun tästä siksi, että ainakin ihmissuhdepuolella välttyisimme kauheilta tuhoilta ensi talvena.

Huomaan kuitenkin, että asia joko tiedostetaan ilman minun sanomisianikin tai siitä ei haluta puhua, joten en jauha asiasta enempää.

- nimim. sivullinen.

kurko69

Vaalit ovat aika ovella jo. En usko, että Muutos 2011 yli 5 paikkaa saa. Koska muutos on niin nuori puolue ei vielä edes syntynyt. Mahdetaanko saada tarpeeksi mainontaa.

Meinaan vaan, että ihmiset jotka katselevat ehdokasta voi siilmät pyöreinä ihmetellä "mikä ihmeen Muutos2011" Toisaalta vuosi on pitkä aika. veikkaanpa vaan että YLE:ltä tai Hesarilta on turha odottaa yhtään mainontaa joten eläkeläiset ovat varmasti suht tiedottomia koko Muutos puolueesta. 
Tämä on täysin pinnallinen asia. Tämä on muotia taviksille. Heille myydään ajatusta, jossa he nousevat tavisten yläpuolelle tässä tapauksessa ulkomaalaisen poikaystävän kautta, koska multikulti on kul. Ironista tietysti on se, että sillä tavoin he tekevät itsestään todellisen taviksen. -elven archer

Jussi Halla-aho

QuoteSiis joku voisi olettaa vaikka sinun edes ystävällisesti tiedustelevan asiaa, joka täällä niin montaa mietityttää. Onko se ihan vailla pohjaa oleva kaukaa haettu oletus?

Monet ihmiset, minä mukaanlukien, yrittävät kaikenlaista, mistä ei voi tulla reaaliajassa toitottamaan Hommaforumille, niin mukavaa kuin se olisikin.

- nimim. sivullinen.

BastardoGrande

Monet ihmiset, minä mukaanlukien, yrittävät kaikenlaista, mistä ei voi tulla reaaliajassa toitottamaan Hommaforumille, niin mukavaa kuin se olisikin.

Tuosta on kyllä rivien välistä luettavissa yhtä sun toista, hmmm....
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Turkulaine

Quote from: ikuturso on 18.03.2010, 20:29:04
Pitäisikö sinun mielestäsi siis Muutoksen vetäytyä kokonaan ja kaikkien nuivien liittyä persuihin? Kun ei tuosta muutakaan johtopäätöstä voi vetää.

...

Tilanne on vaikea, Muutoslaiset ehdottavat vaaliliittoa. Jos se ei onnistu, onko muita mahdollisuuksia kuin Muutoksen vetäytyminen rintaman yhtenäisenä pitämiseksi? Ehdotuksia?

Toivottavasti kaikki nyt jo viimeistään tajuavat, että maahanmuuttokriittisellä poliittisella vaikuttamisella ei ole välttämättä minkäänlaisia edellytyksiä, ellei äänestäjillä ole mahdollisuutta "kiristää" puolueita ja niiden johtajia. Muutoksen tai vastaavan aidon vaihtoehdon olemassaolo on ainoa syy, miksi mikään puolue (pl. persut) sietää nuivia ehdokkaita riveissään.

Jos koko kriittisen "rintaman" ainoa vaihtoehto on Soinin johtama puolue, niin silloin Soini määrää käytännössä millaista maahanmuuttokrittiikkiä poliittisesti ajetaan ja missä mittakaavassa. Mm. eurovaaleissa hajaäänten keräilijät kelpasivat mutta todellinen kandidaatti Jussi ei.

Aikaisemmin puolueilla oli jopa sopimus ettei maahanmuuttokysymyksellä kampanjoida. Nyt kun on vaara että ihmiset voivat äänestää todellista vaihtoehtoa alkaa muistakin puolueista tulla nuivia mielipiteitä. Joko rehellisiä tai taas kerran hajaäänten kalastelua, mutta kuitenkin.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

ElinaElina

Esimerkiksi sokeritautiset tietävät, ketkä ehdokkaat ovat sokeritautisia. Psoriaatikkojen ykkössuosikki on Hannu Takkula. Monille voisi olla tärkeää, että ehdokas on sekä nuiva että omaa sairautta, mitä tahansa, kantava.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Julmuri

"Meidän" kannaltamme nähdäkseni ongelma on lähinnä siinä jos maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita äänestetään ristiin.

On kuitenkin epätodennäköistä, että Muutos liike vetäytyisi enään tässä vaiheessa kovinkaan helposti. Mikäli vaaliliitot on poissuljettu asia, jonkinlaista yhteistyötä kriittisten kohdalla kuitenkin toivoisi näkevänsä, ettei kampiteta toista.

Minimitoivomus kuitenkin olisi, ettei se "RRRrrintama" repeäisi keskenään riiteleviksi enemmistöläisiksi ja vähemmistöläisiksi tai hallislaisiksi ja keteläisiksi. Se on kaikkein vähiten kenenkään edun mukaista ja antaa vastustajillemme aivan uusia aseita.

hoxpox

Quote from: JM-K on 18.03.2010, 16:28:29
Quote from: hoxpox on 18.03.2010, 16:19:48
Muutos2011 pilaa mahdollisuutensa puoluekurin vastustamisella. Jos puoluekuri olisi huono asia niin miksi se olisi käytössä kaikilla nykypuolueilla.

Siksi, koska niiden tarkoitus ei ole ajaa Suomen ja suomalaisten asiaa, vaan vetää hillot kotiinpäin.

Minä ainakin haluan äänestää puoluetta jolla on puoluekuri.

Puolue jolla ei ole puoluekuria ei pääse hallitukseen. Tällöin sille antamani ääni menee käytännössä hukkaan.

Muut puolueet eivät halua ottaa puoluekuritonta puoluetta hallituskumppaniksi siitä syystä että he eivät voi luottaa että puoluekurittoman puolueen kansanedustajat äänestävät hallitusohjelman mukaisesti. Hallitusohjelma on kompromissi johon jokainen hallituspuolue on saanut vaikuttaa. Puoluekuriton puolue äänestää kyllä hallitusohjelman mukaisesti itselleen tärkeissä kysymyksissä, mutta ei muille hallituspuolueille tärkeissä kysymyksissä.

Tästä syystä muille hallituspuolueille ei ole mitään hyötyä puoluekurittoman puolueen kansanedustajista kun hallituksen päätöksistä äänestetään. Jos heille ei ole mitään hyötyä puoluekurittoman puolueen kansanedustajien äänestyskäyttäytymisestä, miksi he antaisivat puoluekurittoman puolueen vaikuttaa hallitusohjelmaan millään lailla tai ottaisivat puoluetta ylipäätään hallitukseen.

Puoluekurin noudattaminen mahdollistaa sen että puolue pääsee oikeasti päättämään asioista. En voi ymmärtää miksei Muutos2011-puolueessa voida äänestää sisäisesti eri kysymyksistä ja sen jälkeen noudattaa puoluekuria.

Tuomas2

Quote from: ikuturso on 18.03.2010, 20:29:04
Tilanne on vaikea, Muutoslaiset ehdottavat vaaliliittoa. Jos se ei onnistu, onko muita mahdollisuuksia kuin Muutoksen vetäytyminen rintaman yhtenäisenä pitämiseksi? Ehdotuksia?

Minusta on aika selvää että rintamaa ei voi pitää yhtenäisenä jos vaaliliitto ei ole mahdollista. Seuraavaksi paras vaihtoehto on sitten mennä vaaleihin omilla listoilla, mutta keskittyä asian (maahanmuuttopolitiikan ongelmien) esillä pitämiseen sen sijaan että heiteltvisiin paskaa keskenämme.

161-5 on hyvä slogani molemmille listoille.  

rankka

Kaikki varmasti tietää että on pikkiriikkisen vaikeaa kysellä vaaliliittoja kun ei ole puolue vielä kasassa. Olisiko siis mitään järkeä siinä että hoidettas nyt ensin se puolue pystyyn?

Joka jannu, minä mukaan lukien, vois ottaa viikonlopun tavotteeksi poistumisen ummehtuneesta peräkammarista ja käydä hieman raittiissa ilmassa.