News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Samalla rahalla -julistekilpailu ^^^

Started by Homma Admin, 22.02.2009, 20:47:59

Previous topic - Next topic

B.Wisser

Hieno kampanjaidea. Käsittääkseni tekijänoikeudet siirtyvät "kollaashin" tekijälle, jos kuvien avulla synnytetään uusi teos. Sinänsä teoskynnyksen ylittyminen lienee hieman monitulkintainen kysymys. Tuostahan voisi saada ihan siistin bannerikampanjan (pari erikokoista banneria + laskeutumisalusta hommaforumille.)

Tosiaan somaleihin keskittyminen kääntää asian nopeasti itseään vastaan. Aiheen kutkuttavuudesta huolimatta kannattanee keskittyä siihen, mitä rahalla saa aikaiseksi avustamalla maailman köyhiä paikan päällä (Eli nämä Unicefin yms. kampanjat pohjaksi). Samalla voisi vertailla humanitääristä suojelua saavien ja maailman köyhien määrää. Muutama satatuhatta humanitäärisen suojan tarvitsijaa voivat kyllä romauttaa kokonaisia kaupunginosia anarkiaan länsimaissa, samalla kun suorat ja välilliset kustannukset ovat valtavia, mutta nämä muutamat sadat tuhannet tulijat ovat vain pisara satojen miljoonien hätää kärsivien meressä.

hmoilanen

Monikulttuurisuus on rikkaus!

(http://img230.imageshack.us/img230/5599/kuvatus.jpg)

Deloch

Tässä on oma tuunatumpi versio alkuperäisestä kuvasta kun oli puhetta että 'somali' voitaisiin korvata 'pakolainen'-sanalla ja vaihtaa toinen kuva osoittamaan isompaa lapsijoukkoa. Muutenkin pientä viilausta tekstien paikkojen suhteen. Pahoittelen jos joku ehti edelle.

http://img8.imageshack.us/img8/2665/57000e.jpg

Voisiko joku sitten valaista tästä tekijänoikeusjutusta? Käyttämäni kuva on peräisin täältä http://oursurprisingworld.com/nepal-photo-part-1/ Itse en ainakaan löytänyt erillisiä kieltoja kopioimisen ym. suhteen (paitsi copyright merkin tietysti), mutta kuten sanoin.. en tunne asiaa tarkemmin.

IDA

En nyt halua nillittää, ideahan on erittäin hyvä, mutta ehkä vähän arveluttavaa käyttää noita lehtikuvia, joihin nuo yksilöt ovat tahtomattaan joutuneet näissä.

Meinaan vain, jos näistä tulee jotain hittejä, kuten tietenkin tuleekin, niin on kohtuutonta, jos jostain tulee tahtomattaan mannekiineja.

Jouko

Käyttäisin sanaa turvapaikanhakija. Se on oikeampi termi kuvaamaan näitä karva-ankkureita ja elintasopakolaisia. Olen samaa mieltä että pelkästään somaleja ei pidä pitää esimerkkinä kuvissa vaikka ovatkin yliedustettuina siellä ja täällä negatiivisissa yhteyksissä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

JT

Tässä kuva, jota saa kuvan oikeudenomistajan (minun) puolesta käyttää. Ei ehkä iskevin mahdollinen, mutta ajaa asiansa.
http://i446.photobucket.com/albums/qq190/jannujannu/010908lokkaroi048.jpg
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Onnensoturi

Quote from: Jaska Pankkaaja on 22.02.2009, 21:18:15
Ihan hyvä! Tuosta 57 000 eurosta tuli mieleeni Mercedes - Benz henkilöauto. Uskon mielleyhtymän olevan niin vahva että väistämättä mieleeni tulee, tuoltapa taapertaa mersu kun näen seuraavan kerran ns. varsinaisen maahanmuuttajan.
parahin Jaska,
Minkäänlaisen Mersun liisaaminen 1 vuodeksi ei voi maksaa 57.000 euroa.

Sillä omistaa mersun lopuksi iäkseen, kun taas varsinaisen maahanmuuttaja maksaa sulle toisen Mersun hinnan taas seuraavana vuonna.

Alkuasukas

(http://img156.imageshack.us/img156/3838/karvaankkuri.jpg)
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Turkulaine

Tän ei vissiin ollut tarkoitus olla huumori- tai sarkasmiprojekti, mutta en voi vastustaa kiusausta.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Sarastus

Ajan puutteen vuoksi liitän selittelyt mukaan myöhemmin.

syrjittyvhm

Tästä samalla rahalla jutusta tuli mieleen tälläinen pieni vuodatus. Olen toiminut aikanaan yrittäjänä ja maksanut tälle Albaanialle huomattavia veroja (150 000-200 000mk/v). Yritys meni konkursiin itsestäni riippumattomista syistä/sattumista samaan aikaan. Jäin velkaa albaanialle ja sen instituutioille n. 10 000€. Viimeiset seitsemän vuotta minulta on ulosmitattu kolmasosa brutto palkastani ja tällä hetkellä olen enää 20 000€ velkaa Albaanian instituutioille. Itse Albaania oli niin reilu että antoi velat anteeksi viiden vuoden jälkeeen kun itseasiassa en ollut koskaan ollutkaan velkaa. Olin vaan jättänyt toimittamatta tarvittavat a4:set. Pankkikriisin vuoksi nykyisen duunin ansiot on pudonneet neljännekseen. vesivahingon vuoksi tarvitsisin uuden asunnon. En sitä saa kun olen rahaton ja huolimaton rahaasioissani. Maksanut vaan 2x enemmäm veroja Albaanialle kuin tavallinen työläinen. Minun olisi pitänyt pystyä säästämään tuloistani sen jälkeen kun Albaania on vienyt 67% (ulosotto+verot)palkastani. Olenkin muuttamassa lähiaikoina sillan alle. Samaan aikaan Afrikan ihmeet saavat hotellimajoitusta keskustasta koska heidän on helpompi hoitaa asioita sieltä!!!

Googlettelinkin näitä asunto asioita ja sain selville että suomessa on n. 10 000 tuhatta asunnotonta. Pääkaupunkiseudulla on n. 5000 asunnotonta (kaikki ei ole tilastoissa). Näistä 18% on niin sanottuja sosiaalitapauksia loput on ihan tavallisia luottotietohäiriöisiä opiskelijoita, nuoria, ex yrittäjiä. Miten helvetissä voi olla mahdollista ottaa n.4000 tuhatta turvapaikan hakijaa vuodessa jos pääkaupunkiseudulla pystytään asuttamaan vain 1200 natiivia vuodessa. Jos yksi kolmasosa afrikan ihmettä potkittaisiin takaisin sillä rahalla hoidettaisiin minun asiani kuntoon. Mutta ei minua voi päästä jaloilleni koska tällä hetkellä olen Albaanialle hyvä bisnes. Harva sijoitus tuottaa näinä aikoina takuu varmasti 16% korkoa. Tällä rahalla voikin sitten rakentaa uusia vastaanottokeskuksia.

Maxwell Smart

Tervetuloa Syrjittyvhm!

Kurja sun tapauksesi. Muitakin vastaavanlaisia varmasti löytyy Homman lukijoista.
Jos saadaan mamuvirta pienenemään, ehkä tilanne alkaa näyttää valoisammalta.
BTW. Sun juttusi sopisi ehkä paremmin johonkin muuhun ketjuun. :)

reino

Quote from: ämpee on 22.02.2009, 22:36:01
"Valitettavasti" nyt näyttää siltä, että ankkurilasten lähettäminen on melkein pelkästään somalien monopoli, eli jos ankkurilapsi näyttää somalilta, niin se johtuu siitä, että se ankkuri"lapsi" on somali.
Kasvoja toki pitää kierrättää, ei ole tarkoituksenmukaista leimata vain jotain etnistä ryhmää, jos johonkin ongelmaan on osallisina muitakin.

Vuoden 2008 kolmen kärki:
Afganistan 63 ankkuria
Irak 210 ankkuria
Somalia 353 ankkuria
ja muut tulee kaukana perässä. Mutta ei siis missään tapauksessa somalien monopoli.

Hyviä termejä on ehkä ankkurilapsi, "lapsi", "pakolaislapsi" jne.

Kuvien oikeudet on tietysti ongelma. Mutta piraattitouhuahan tämä on muutenkin. ;) Kannattaa googlata kuvia ulkomaisista lähteistä. Ne tulevat pienemmällä todennäköisyydellä räksyttämään. Ja editoida rankasti, niin voidaan ainakin väittää, että kyseessä on kollaasi.

Noiden avustusjärjestöjen kuvia voi varmaan käyttää huoletta, koska tässähän avustuskampanja esitetään positiivisessa valossa ja järkevämpänä vaihtoehtona.

Mutta periaatteessa kannattaa ajatella siten, että jos jotain haasteita tms. julkisuutta tulee, niin se on julkisuutta, ja sitähän NE eivät halua tällekään kampanjalle antaa.  :) Yksittäiset photoshoppaajat ovat tietenkin turvassa Hommaforumin leveiden hartioiden takana.

Alkuasukas

(http://img11.imageshack.us/img11/4146/plasma.jpg)
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Lauttasaaren Emiiri

Kuvathan kannattaa uploadata esim. http://bayimg.com

Tuolla voi vielä laittaa poistokoodin, jos liiaksi alkaa vähemmistövaltuutetun uhkailu kypsyttää. Ja ainahan kuvan voi "löytää" internetistä.

Tosin ainakaan tietääkseni Bayimagen ylläpitäjien hirvittävässä intresseissä ei ole viranomaisien määräyksien perusteella kuvien poisto, ylläpitäjät kun ovat jo muutoinkin raastuvan puolella heidän pääbisneksestään (Piratebay).
Onko falskia sitten sanoa, että edustan suomalaisia, jos en kuitenkaan halua puhua sellaisten puolesta, jotka elämästä vieraantuneina ajattelevat vain omaa napaansa, täyttävät vatsansa teollisesti kasvatetulla lihalla ja katsovat maailmaa televisiosta ja autonsa ratin takaa mukavasti istuen?
- Kimmo Helistö

SakariNora

(http://img301.imageshack.us/img301/8136/mattoveitsi.jpg)
No retreat. No surrender.

nevahood

QuoteTuo "ankkurilapsi" kuvaa parhaiten ongelman takana olevaa systemaattista toimintaa, vaihtoehtona "ankkurinuori" saattaisi olla jopa realistisempi.
Hommaan nyt vaan kuuluu valtamedian lanseeraamien käsitteiden pyörittely niin kauan, että ne saavat koomisia piirteitä. Lapsi on juuri oikea sana tuohon kuvaan.

Itse vertaisin vielä esimerkiksi...

Mitä saa 156 eurolla?
- Yhden päivän yhdelle pakolaiselle Suomessa.
- Ammattikoulutuksen ja perustarvikkeet oman yrityksen käynnistämiseksi nuorelle itse valitsemaansa ammattiin Intiassa, Kolumbiassa, Keniassa ja Ugandassa. Yli jäävällä osalla saadaan vielä 60 lapselle rokoteannos poliota vastaan.
Suurkiihottaja Runeberg

axmrdr

Quote from: JT on 23.02.2009, 08:27:15
Tässä kuva, jota saa kuvan oikeudenomistajan (minun) puolesta käyttää. Ei ehkä iskevin mahdollinen, mutta ajaa asiansa.
Kuva on ilmeisesti otettu 1.9.2008 Rovaniemellä, rautatieaseman edustalla? Käsittääkseni nämä tyypit tulivat tänne opiskelemaan. Yhdet kasvot ainakin luulen tunnistavani Viirinkankaan kampuksen opiskelijaksi.

Kissapeto

Quote from: Turkulaine on 23.02.2009, 10:38:48
Tän ei vissiin ollut tarkoitus olla huumori- tai sarkasmiprojekti, mutta en voi vastustaa kiusausta.

Sama vika rahikaisella, mutta näitähän voi sitten siivota roskiin/peräkammariin, jos ja kun "Kansa raivostui julistekilpailusta".

(http://i93.photobucket.com/albums/l61/rkissha/SamallaRahalla.jpg)

Nissemand

Joku voisi pyörittää myös kuvan mitä tuolla rahalla saa Suomessa aikaan! Nykyään kun puhutaan esim. luokkakokojen kasvattamisesta ym. ikävästä..
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Ernst

Quote from: Kinji on 23.02.2009, 12:03:37
Kannattaa olla tarkkana noiden kuvien tekijänoikeuksien kanssa. Ei ole mitään väliä jääkö tekijänoikeuksien tai käyttöoikeuksien haltialta rahaa ansaitsematta. Luvaton käyttö on luvaton käyttö vaikka voissa paistaisi.

Yksinkertaisinta olisi kysyä esim. Kymen Sanomista (tai sen valokuvaajalta) lupa käyttää KySa:n kuvia tässä kilpailussa. Ja järkevintä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ämpee

Quote from: Kinji on 23.02.2009, 12:03:37
Kannattaa olla tarkkana noiden kuvien tekijänoikeuksien kanssa. Ei ole mitään väliä jääkö tekijänoikeuksien tai käyttöoikeuksien haltialta rahaa ansaitsematta. Luvaton käyttö on luvaton käyttö vaikka voissa paistaisi.

Tekijänoikeuslain tarkoituksena ei ole suojata kuvia katselulta, eikä musiikkia kuuntelulta, vaan turvata niiden ihmisten tulot, jotka ammatikseen noita kuvia tai musiikkia tuottavat, eli kyllä pelkästään rahasta on kyse.
Lisäkuuluisuudesta näille tuottajille ei ole ainakaan haittaa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

JT

Quote from: axmrdr on 23.02.2009, 12:05:24
Kuva on ilmeisesti otettu 1.9.2008 Rovaniemellä, rautatieaseman edustalla? Käsittääkseni nämä tyypit tulivat tänne opiskelemaan. Yhdet kasvot ainakin luulen tunnistavani Viirinkankaan kampuksen opiskelijaksi.
Niinhän se Google sanoo ajankohdasta. Jos nuo on opiskelijoita, niin minun nimi on Aku Ankka. Mutta Aku on utelias. Kerro toki lisää tästä porukasta, jos tiedät.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.

Joomies

Quote from: JT on 23.02.2009, 12:51:28
Quote from: axmrdr on 23.02.2009, 12:05:24
Niinhän se Google sanoo ajankohdasta. Jos nuo on opiskelijoita, niin minun nimi on Aku Ankka. Mutta Aku on utelias. Kerro toki lisää tästä porukasta, jos tiedät.

No herra Ankka, voin kyllä todentaa, että kyseessä on todellakin ramk:n  opiskelijoita. Tarkemmin sanottuna ensimmäisen vuoden DPIT opiskelijoita. Kyseiset herrat ovat Etiopista kotoisin, ja etuudet mitä he saavat on tosiaan tuo opiskelu veronmaksajien piikkiin. Se kyllä taitaa yhteiskunnalle maksaa ainakin tuon 57 000 eugenia/vuosi/opiskelija.

Mutta kummiskin uusi keskustelija esittäytyy. Ajankohtaisesta kakkoseta ja Pressiklubista ärsyyntyneenä tänne rekisteröidyin :D. Morjesta pöytään!

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Alceste

"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

tuukka

Quote from: Jussi Savola on 22.02.2009, 21:09:50
Hatunnosto!

Pitkään aikaan paras ja tärkein threadi.

En tiedä kuka keksi idean, mutta tarjoan pitkän tuopin kolmannen veroluokan olutta tavattaessa.

Epäys:
- vain yksi tuoppi
- vain yhdelle henkilölle
- tarjousta ei voi siirtää toiselle henkilölle

Olut kuulunee luultavasti minulle :D Tai en tiedä kuka on tämän "inkarnaation" takana mutta itse meilasin asiasta jo kuukausia sitten Jussille (siis en julistekampanjasta mutta UNICEFin sivuilta selviävien lukujen suhteuttamisesta turvapaikanhakijoiden kustannuksiin) ja lähetin myöskin A-studion keskusteluun tekstarin "Afrikassa kuolee joka vuosi miljoona lasta malariaan. Yhden lapsen pelastaminen maksaa 8 euroa. Montahan lasta saisi pelastettua yhden turvapaikan hinnalla". Hyvä että tämä asia rupesi saamaan vihdoin tuulta alleen. Toi maahanmuuttoministeri vs. 280 opettajaa oli aivan loistava.

namnam...kaljaa...

finiteinfinity

Uutta pukkaa. Vaihtoehtoja nämäkin ;). Pressiklubin kuvakaappauksen olen tehnyt itse, ja Hesarin otsikoillakaan tuskin on kopiosuojaa tässä kontekstissa. Tiedän, että Hesarin otsikoista olisi saanut "kuvaavammankin" joukon, mutta en jaksanut kahlata läpi Scriptan vieraskirjaa, Hesarin arkistoa jne. monelta vuodelta. Jos jollain on halua, siitä vain :).

Edit: Typo korjattu kuvasta.

JT

Quote from: Joomies on 23.02.2009, 13:19:40
No herra Ankka, voin kyllä todentaa, että kyseessä on todellakin ramk:n  opiskelijoita. Tarkemmin sanottuna ensimmäisen vuoden DPIT opiskelijoita. Kyseiset herrat ovat Etiopista kotoisin, ja etuudet mitä he saavat on tosiaan tuo opiskelu veronmaksajien piikkiin. Se kyllä taitaa yhteiskunnalle maksaa ainakin tuon 57 000 eugenia/vuosi/opiskelija.
Herra Ankka kiittää ja kuittaa, ja toivottaa kuvan herroille (ja kuvan taksiin porukasta ensimmäisenä nousseelle huivipäiselle tytölle) onnea ja menestystä - keitä sitten oikeasti ovatkin. Kuvaa saa silti käyttää minun puolesta ihan missä yhteydessä tahansa - vaikka Brunbergin suukkomainoksessa. En ole rahaa vailla.
...Mutta muistakaa muuten kuvien tekijänoikeudet, ne pitää minun käsityksen mukaan selvittää ennen kuvan käyttämistä.
-Kari Suomalainen

rähmis

Quote from: tuukka on 23.02.2009, 14:13:23
Quote from: Jussi Savola on 22.02.2009, 21:09:50
Hatunnosto!

Pitkään aikaan paras ja tärkein threadi.

En tiedä kuka keksi idean, mutta tarjoan pitkän tuopin kolmannen veroluokan olutta tavattaessa.

Epäys:
- vain yksi tuoppi
- vain yhdelle henkilölle
- tarjousta ei voi siirtää toiselle henkilölle

Olut kuulunee luultavasti minulle :D Tai en tiedä kuka on tämän "inkarnaation" takana.

namnam...kaljaa...

Syyllisen viitta saattaa langeta allekirjoittaneen ylle, kun menin jalostamaan LW:n viestiä kurdinkarkoitus-ketjussa.

Nyt jo lähes infernaaliset mittasuhteet saavuttanut samalla rahalla-liike ansaitsee täyden tuen, sillä se tuo keskusteluun kansantajuista konkretiaa vastapainoksi turmiolliselle "ei-niin-väliä-koska-valtio-maksaa" -ajattelulle.

Ohrapirtelöäsi en kuitenkaan vaadi, koska en käytä alkoholia. ;D