News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Onko Homma turvassa??

Started by suomelle, 22.03.2010, 18:30:08

Previous topic - Next topic

suomelle

Voimmeko olla varmoja siitä, ettei MIKÄÄN tai KUKAAN pääse hävittämään Hommafoorumilla olevia tekstejä, tai mitään muutakaan maan tulevaisuuden kääntävää kirjoittelua nyt, tai koskaan, ikinä?!

Kuinka hyvin domain 'hommaforum.org' on suojattu? Onko meillä varmasti KAIKESTA pidetty huolta? Oli tai ei, minä kuitenkin lataan ja tallennan kaiken :)

PaulR

Mistään ei tietenään voi olla varma. Uskon Homman pelaantuvan. Olet tervetullut varmistamaan sen.

soometus

Quote from: suomelle on 22.03.2010, 18:30:08
Voimmeko olla varmoja siitä, ettei MIKÄÄN tai KUKAAN pääse hävittämään Hommafoorumilla olevia tekstejä, tai mitään muutakaan maan tulevaisuuden kääntävää kirjoittelua nyt, tai koskaan, ikinä?!

Emme voi olla varmoja, koska portaalin tietoturvaan liittyvät uhat ovat olemassa sekä CMS (content management system) että palvelin-tasolla haavoittuvaisuuksien osalta.

Käytännön tasolla hommaforumin sisällön arkistointi lienee huolehdittu automatisoituina mySQL tietokanta-backuppeina, jotka ikäänkuin tarjoavat tietosisällön CMS muodostaman "luurangon" ympärille forumjaotteluineen ja postaussisältöineen. Tyypillisesti täysimittaisia backuppeja otetaan isoilla portaaleilla aamuyön tunneilla kerran tahi useammasti viikkotasolla - potentiaalinen mahdollisuus kadottaa jotain on siis selkeästikin olemassa backuppien ottamisen välimaastossa, mutta se lienee trade-off'na välttämätön, koska reaaliaikainen jatkuva varmuuskopiointi ei ole resurssoinniltaan toteutettavissa.

Kuinka hyvin domain 'hommaforum.org' on suojattu? Onko meillä varmasti KAIKESTA pidetty huolta? Oli tai ei, minä kuitenkin lataan ja tallennan kaiken :)

Krakkerit liikkuvat aina askeleen edellä sen osalta mitä satunnaisesti löydettyihin tietoturva-aukkoihin tulee. Tämän vuoksi suojautumiskeinoksi jää ajantasalla olevasta tietoturvasta huolehtiminen sekä portaalin että palvelimen osalta ylläpidon toimesta parhaan tietämyksensä mukaisesti. Tämä on varmasti huomioitu homman propellipäiden puolesta.

Joku vannoutuneempi harrastaja saattanee tahtoa lisätä sanansa, mutta tuossa tuo konsepti lienee kutakuinkin tiivistettynä.
»Se mikä tuhosi Rooman, lienee väitetty akveduktien lyijy, se mikä meidät; mielivaltaisesti sovellettu keinoälyllinen tasa-arvon konsepti, joka ensivaiheessaan mahdollisti kiintiöfemakkoälykköjen nousun valtaan sivilisaatiossamme.» Näin lausui Prefect Tamperensis, kohottauduttuansa vielä hyvästiksi.

desperaato

tallennan kaiken

Tee se, mun broidini, mun veljeni.

Quote from: soometus on 22.03.2010, 18:47:12

Emme voi olla varmoja, koska portaalin tietoturvaan liittyvät uhat ovat olemassa sekä CMS (content management system) että palvelin-tasolla haavoittuvaisuuksien osalta.

Käytännön tasolla hommaforumin sisällön arkistointi lienee huolehdittu automatisoituina mySQL tietokanta-backuppeina, jotka ikäänkuin tarjoavat tietosisällön CMS muodostaman "luurangon" ympärille forumjaotteluineen ja postaussisältöineen. Tyypillisesti täysimittaisia backuppeja otetaan isoilla portaaleilla aamuyön tunneilla kerran tahi useammasti viikkotasolla - potentiaalinen mahdollisuus kadottaa jotain on siis selkeästikin olemassa backuppien ottamisen välimaastossa, mutta se lienee trade-off'na välttämätön, koska reaaliaikainen jatkuva varmuuskopiointi ei ole resurssoinniltaan toteutettavissa.

Juuri tätä tarkoitin.

suomelle

Quote from: desperaato on 22.03.2010, 18:48:22
tallennan kaiken

Tee se, mun broidini, mun veljeni.

Heh, eikä minun tarvitse tuollaisen asian takia öitäni valvoa, automaatio pelaa. Jossain tuolla mainitsinkin, että tämän päivän 'omiin holhottaviin' kuuluu yli 300K websivua, eikä minulla ole varaa menettää niistä yhtäkään.

PaulR

Quote from: suomelle on 22.03.2010, 18:54:23
Heh, eikä minun tarvitse tuollaisen asian takia öitäni valvoa, automaatio pelaa.

Näillä nukutaan taas rauhassa.

jupeli

Mutta onko HOMMA turvassa kaikenmaailman rasisminvastaiseksi itseään kutsuvien barrikaadityyppien keksimiltä lakien tulkinnoilta ja mahdollisilta uusilta laeilta.
Eikös "mokutus" sanaakinehdotettu rasistiseksi?
Saa nähdä, koska vanhanen ja hänen oligarkiakalabaliikkiystävänsä saavat aikaiseksi, että sana HOMMA on rasistinen ja kaikki homman kirjoittajat smana tien.

Mokutuksen ja pakkoruotsittajien rivit ovat olleet aina samaa sakkia, mutta veikkaan vahvasti, että ensi vaaleihin kilpailu kiristyy sairaan rajuksi ja rasismisyytteitä rapisee oikeuslaitoksen toimiessa syyttäjänä ja tuomarina.
Kumpi sitten on suurempaa rasismia?
Vastustaa maatamme ja kansaamme taloudellisesti ja henkisesti repivää pakkoruotsia, vai
vastustaa maatamme ja kansaamme taloudellisesti ja henkisesti repivää pakkomokutusta.
Kummatkin kun vielä tehdään vastoin kansan enemmistön tahtoa, sen ääntä kuuntelematta.

PaulR

Mitään tässä maailmassa ei tarvitse pelätä kuin pahansuopia typeryksiä.

desperaato

Quote from: jupeli on 22.03.2010, 19:06:02
Mutta onko HOMMA turvassa kaikenmaailman rasisminvastaiseksi itseään kutsuvien barrikaadityyppien keksimiltä lakien tulkinnoilta ja mahdollisilta uusilta laeilta.

Sen takia on muutos2011.fi

Muutos 2011 kannattaa:

Suomen kansalaisten etua

Suoraa demokratiaa

Sananvapautta

Konsensus politiikan hylkäämistä

Maahanmuuttopolitiikan järkeistämistä

Oikeudenmukaisia tuomioita rikoksista

PaulR

suomelle

Kannatetaan mitä kannatetaan hyvä 'desperado', mutta uskallan väittää, että tämä peli menee vielä niin kovaksi, että nyt valtaa pitäviltä voidaan odottaa aivan mitä tahansa, jotta muutosta ei tulisi. Mutta se tulee, eikä sitä voi enää estää mikään eikä kukaan, eikö vaan hyvät ystävät ja kylänmiehet?

desperaato

Quote from: suomelle on 22.03.2010, 19:33:06
tämä peli menee vielä niin kovaksi, että nyt valtaa pitäviltä voidaan odottaa aivan mitä tahansa, jotta muutosta ei tulisi.

Näin se tulee meneen, hyvä 'suomelle'.

PaulR

Peli tullaan vetämään juuri niin kovalle kuin se on tarpeen vetää.