News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Jussi Halla-aho asettuu Perussuomalaisten ehdokkaaksi 2011 eduskuntavaaleissa

Started by Hommaforum Admin, 04.03.2010, 20:00:53

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: Mirka MuukkonenHalla-Ahon poliittiset linjaukset esimerkiksi vanhustenhoidon tai terveyskeskusverkoston kehittämisen suhteen tai näköalat suomalaisten tuloerojen kasvuun ja suomalaiseen köyhyteen ovat minulle jääneet täysin pimentoon. Tiedän Halla-Ahon ainoastaan maahanmuuttokriittisen nettikirjoittelun perusteella. 

Sinänsä hauskaa, että tiedän turkulaisen kunnallispoliitikon linjauksen kaikkiin näihin asioihin. Mieluummin en tietäisi. On jotenkin söpöä, kun joku tunnustaa avoimesti olevansa täysin pihalla.

Quote from: Mirka MuukkonenJussi Halla-Aho ei kykene eikä ilmeisesti edes halua käydä aitoa keskustelua maahanmuutosta. Keskusteluun hän kykenee vain niiden kanssa, jotka ovat jo valmiiksi samaa mieltä hänen kanssaan eikä kyseenalaista hänen sanomisiaan.

Olen joskus lähettänyt Muukkoselle korjauksia hänen esittämiinsä tosiasiaväitteisiin. Niitä ei koskaan julkaista.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

mökö

Onnea tulevalle kansanedustajalle, Mestarin läpimeno on selviö, sääli ettei nähty Jussia Muutoksen riveissä. Veikkaan hänelle todellista äänivyöryä.
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja

SkaSkin

Hienoo!!!

Jos Sinivalkoiset ei pääse mukaan Jussi saa meidän äänet.
Iso, kalju ja tatuoitu. Homma etenee.

Tuomas2

Quote from: Juha J. on 05.03.2010, 18:54:01
En jaksa idioottien typeriä puheita Muutoksen turhuudesta. Älkää olko noin pihalla.

Molemmille on tilaa ja kukaa ei voi varmasti sanoa mikä olisi tilanne jos Muutos2011 kortteja ei kerättäisi.

Keskinäinen nokittelu kannattaa jättää muille ja kukin sitten päättää siellä kopissa mitä äänestää. (täytyy tunnustaa että petyin hieman J-Ha:n ratkaisusta, mutta luottamusta loytyy sen verran että uskon ratkaisun olleen hyvän ihan taustoja tuntemattakin.)

Jussi Halla-aho

Femakolla näyttää olevan se käsitys, että minä olen jokin Soinin käyttöliittymä. En ole.

Minä en määritä persujen kantoja mihinkään kysymykseen. Minä en kuulu persujen eduskuntaryhmään. Jos on mussuttamista persujen eduskuntaryhmän toiminnasta, sopii olla yhteydessä eduskuntaryhmään.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Taikakaulin

Awesome! ;) Onneksi olkoon Jussille ehdokkuuden varmistamisesta. Nyt on hyvä aloittaa vaalityöt. Persut GO! 8)
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

pw

vapaanimi

:facepalm: Arvostan suoraa demokratiaa paljon enemmän kuin Jussin tekemää työtä, jota sinänsä arvostin jo h********i. Vanha äänestäjä siirtyy nyt uuteen tallin. Hyvää matkaa.

Ketäs Helsingistä nyt voi äänestää?

Aapo

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Sir Mustapossu

Quote from: Jussi Halla-aho on 05.03.2010, 14:08:22
Taneli Heikka Almamediasta jo lähestyikin sähköpostitse:

QuoteVoitko kertoa, mitä tarkoitat "tiskin alitse" vaalirahoituksen vastaanottamisella?

Mietipä sitä, Taneli.

Tänään La 6.3.2010 Aamulehden Mistä kysymys -palstalla on painettuna seuraavaa (otsikko ja kysymykset boldattu, kuten näköislehdessä):

---
Mitä vastaanotatte "tiskin ali", Halla-aho?

Taneli Heikka

Aamulehti, Helsinki

Helsinkiläinen kuntapoliitikko Jussi Halla-aho ilmoitti torstaina lähtevänsä perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokkaaksi. Halla-ahon tiedotteessa julkaistiin seuraava teksti:

"Vaalikampanjaan voi antaa virallista rahallista tukea sitten, kun rahankeräyslupa joskus aikanaan haetaan ja saadaan. Toivon mukaan kolehti voidaan tälläkin kertaa toteuttaa keskitetysti useiden samanmielisten ehdokkaiden kesken. Ennen tätä avustushalukkaat voivat toki olla yhteyksissä epävirallisesti ja sopia asioista "tiskin alitse"."

Alma Median lehtien Helsingin toimitus tiedusteli ilmaisun merkitystä Halla-aholta sähköpostitse.

Jussi Halla-aho, voitteko kertoa, mitä tarkoitatte "tiskin alitse" vaalirahoituksen vastaanottamisella?

- Mieti sitä.

Ettekö halua selittää, kun asiallisesti kysytään? Onhan tuo aika epätavallinen tapa kerätä rahaa kaiken vaalirahoitukseen liittyneen sotkun jälkeen.

- Missä kohdassa olen sanonut ottavani vastaan rahaa "tiskin alitse"? Yritä nyt pidätellä intoa sen verran, että faktat pysyvät kohdallaan. Kirjoitapa vaikka kohujuttu Aamulehteen. Odotan mielenkiinnolla.

Kirjoituksenne kahdessa edeltävässä lauseessa, jossa kirjoitatte rahasta. Täsmennättekö vielä, mitä tarjoudutte ottamaan vastaan avustushalukkailta "tiskin alitse" ja mistä asioista sopimaan heidän kanssaan, jos ette puheena olevasta rahasta?

- Toivotan hyvää päivänjatkoa.

---

ElinaElina

Voi hyvät hyssykät, nyt se Taneli Heikka pisti Aamulehteen ihan etusivua myöten tämän tiskinalitse jutun. On siitä se hyvä puoli, että netinkäyttäjät tulevat uteliaaksi ja katsovat Scriptasta. Netittömät voivat tulla epäluuloisiksi.

Olisihan se hyvä, että tämäkin lause käännettäisiin selkokielelle. Minä käsitin sen omalla tavallani, mutta kuinka muut käsitti? Toimittaja voi käsittää erilailla kuin lukija.

Vanhemmalle polvelle tulee ehkä mieleen pula- ja korttiaika ja silloinhan kaupoissa oli tiski, osittain saranallinen että siitä pääsi kun nosti sitä. Osa asiakkaista sai tiskin alle jemmattua tavaraa ostaakseen (kortitta), ne jotka ei saaneet, loukkaantuivat ja näitä muisteluksia olen kuunnellut.

Toisaalta, jos kirjoittaa selkokieltä niin se on tylsää ja tenhoava lukuelämys jää kokematta. Scripta viettelee lukemaan äärettömällä ilmaisurikkaudellaan ja tällöin moni ilmaisu voi olla moniselitteinen. Pitäisikö sitten kaikilla olla tönkköploci?
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

pelle12

Hyvä veto tuo 'tiskin alta'. Takaa median mielenkiinnon, ja tässä vaiheessa kaikki mainos on hyvästä.

Valkoinen Enkeli

Quote from: pelle12 on 06.03.2010, 10:49:12
Hyvä veto tuo 'tiskin alta'. Takaa median mielenkiinnon, ja tässä vaiheessa kaikki mainos on hyvästä.

Siltä todellakin näyttää. Tuo Tanelin Heikan tiskicausti ansaitsee oman ketjun Homman mediapuolelta ja eiköhän näin tapahdukin.

todellisuus

No niin, erinomaista. Nyt voi lopettaa hedelmättömät spekulaatiot ja ihmissuhdedraaman vatvomisen ja keskittyä vaaleissa itse asiakysymyksiin.

Ilmoittelepa foorumilla, kun tarvitset vapaaehtoistyöntekijöitä mainostamiseen ymv.

QuoteJussi Halla-aho, voitteko kertoa, mitä tarkoitatte "tiskin alitse" vaalirahoituksen vastaanottamisella?

- Mieti sitä.

Ettekö halua selittää, kun asiallisesti kysytään? Onhan tuo aika epätavallinen tapa kerätä rahaa kaiken vaalirahoitukseen liittyneen sotkun jälkeen.

- Missä kohdassa olen sanonut ottavani vastaan rahaa "tiskin alitse"? Yritä nyt pidätellä intoa sen verran, että faktat pysyvät kohdallaan. Kirjoitapa vaikka kohujuttu Aamulehteen. Odotan mielenkiinnolla.

Kirjoituksenne kahdessa edeltävässä lauseessa, jossa kirjoitatte rahasta. Täsmennättekö vielä, mitä tarjoudutte ottamaan vastaan avustushalukkailta "tiskin alitse" ja mistä asioista sopimaan heidän kanssaan, jos ette puheena olevasta rahasta?

- Toivotan hyvää päivänjatkoa.
;D ;D ;D
Aika asialliset vastaukset, loppujen lopuksi. Asiaa tuntematonta lukijaa vain jää hämäämään se, että haastattelu lopetetaan kun kysytään yksityiskohtia. Tulee vaikutelma, että olisi jotain salalailtavaa :D

QuoteOlisihan se hyvä, että tämäkin lause käännettäisiin selkokielelle. Minä käsitin sen omalla tavallani, mutta kuinka muut käsitti?
Jaa. No minun mielestäni oli päivänselvää, että kyse oli niiden fanipaitojen ja kirjan ostamisesta josta tuotto valuu Halla-ahon omiksi rahoiksi, joista hän voi rahoittaa omaa vaalikampanjaansa. Kun vielä samalla sivulla oli selkeä mainos Halla-ahon omaan kirjaan, joka päätti kappaleen.
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.

Mika.H

juuri noin.

ja tyhmiin kysymyksiin pitää vastata mahdollisimman tyhmästi.

jussillehan riittää se, että 10% kansalaisista ymmärtää hyvin mitä jussi sanoo. 90% mielipiteellä ei ole mitään väliä kun ne eivät jussia äänestä kuitenkaan. no ok voipi olla 20/80  tilannekin.. se, että 100% pitää jussia hyvänä kakkosvaihtoehtona tarkoittaa jussille tasan 0 ääntä, joten ääripäät tuon kisan ratkaisevat!

pääasia on se, että jussi saa julkisuutta. tuollaiset toimittajien idiotismit kääntyvät jossain vaiheessa toimittajakuntaan vastaan ja sitten on latu auki.

tästä tulee vielä kivaa..;)

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

ElinaElina

QuoteJaa. No minun mielestäni oli päivänselvää, että kyse oli niiden fanipaitojen ja kirjan ostamisesta

Jaa. Minun mielestäni taas kyse oli löyhistä sopimuksista että paljonko antaisin (karkea arvio) sitten kun lupa keräykseen on tullut. Tiskin yli voisi antaa sitovan sopimuksen, esim että minä annan 2 e 55 c 1.2.2011. Annetaanko sitten tiskin ali vai yli aiesopimus, että kun näen kesälaitumilla stadilaisia, lupaan valistaa heitä? Kyse on siis virtuaalitiskistä, jonsei sellaista ole hommattu maitokaupan lopettajaisista.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Juki

Quote from: Mika.H on 06.03.2010, 11:25:36

juuri noin.

ja tyhmiin kysymyksiin pitää vastata mahdollisimman tyhmästi.

- -

pääasia on se, että jussi saa julkisuutta. tuollaiset toimittajien idiotismit kääntyvät jossain vaiheessa toimittajakuntaan vastaan ja sitten on latu auki.

Pitää vastata tyhmästi? Pitääkö? Millä perusteella? Jos pitää, mikä latu siitä siis avautuu: latu uppojäälle?

Selitäs, mitä tämä tiskin alta tarkoittaa niin että kaikki muutkin kuin vain tyhmät toimittajat ymmärtävät asian...

K-M Halkola

Edelleen epäilen Soinin tarkoitusperiä, takki saattaa kääntyä vielä moneen kertaan vuoden aikanana...

elven archer

Ei. Tässä vaiheessa kaikki mainos ei ole hyvästä, koska jokainen jo tietää Jussi Halla-ahon. Tässä vaiheessa päätetään, mitä ihmiset ajattelevat Jussi Halla-ahosta. Tässä vaiheessa, tästä eteenpäin vaaleihin asti ja ylikin. Tuo veto yhdistettynä Stradan "ole nyt hiljaa" ja "vihaan tyhmiä/tyhmyyttä" -juttuihin on erittäin ikävää julkisuuskuvan kannalta. Ymmärrän, että pännii, kun media kippaa kakkaa niskaan jo ties monetta vuotta, mutta se nyt vain täytyy kestää. Ja kun sanon täytyy, niin tarkoitan, että sillä on huomattavaa merkitystä Halla-ahon suosion ja imagon kannalta. Se, mitä Halla-ahon täytyy, on tietysti vain hänen itsensä päätettävissä.

Viimeiset pari päivää ovat synnyttäneet Jussi Halla-ahosta hyvin ylimielisen ja töykeän kuvan. Pahinta on, että minäkään en Halla-ahoa kohtaan tuntemistani sympatioista huolimatta pysty syyttämään tuosta mediaa. Tuon kuvan loi tällä kertaa Halla-aho itse omalla esiintymisellään. Jos minä ajattelen noin, mitä ajattelee joku selvästi vähemmän näitä asioita seurannut? Älkää suhtautuko ehdokkuuteen kuin jo se itsessään takaisi läpimenon.

Klementti

Quote from: K-M Halkola on 06.03.2010, 12:38:44
Edelleen epäilen Soinin tarkoitusperiä, takki saattaa kääntyä vielä moneen kertaan vuoden aikanana...
Halla-ahon ehdokkuus julkistettiin kesken Muutos2011 korttikeräyksen. Itse pidän tätä Soinin taktiikkapelinä vaikeuttaa uuden puolueen syntymistä, kun varsinkin oli näköpiirissä monen Persun loikkaaaminen Muutokseen.

Täyttämällä Muutoksen kannattajakortin varmistat, että vaihtoehtokin on tarvittaessa, jotta et tulisi taas kerran pettymään Soinin suhteen. Homma tulee nyt pelata varman päälle.

kertsu59

Quote from: Klementti on 06.03.2010, 14:04:29
Halla-ahon ehdokkuus julkistettiin kesken Muutos2011 korttikeräyksen. Itse pidän tätä Soinin taktiikkapelinä vaikeuttaa uuden puolueen syntymistä, kun varsinkin oli näköpiirissä monen Persun loikkaaaminen Muutokseen.

Täyttämällä Muutoksen kannattajakortin varmistat, että vaihtoehtokin on tarvittaessa, jotta et tulisi taas kerran pettymään Soinin suhteen. Homma tulee nyt pelata varman päälle.
Puhut kallita sanoja veliseni...
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Taikakaulin

Oliko Soini ennen EU-vaaleja luvannut, että Halla-aho asetettaisiin ehdolle? Ei.

Onko Soini siis syönyt sanojaan? Ei.

Antoiko Soini myöntymyksensä asettaa Halla-ahon ehdolle eduskuntavaaleihin? Kyllä.

Luuletko siis että Soini kusettaisi äänestäjiä koko kansan nähden, ja ilmoittaisi että häntä ei asetetakkaan ehdolle?
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Ammadeus

Veljet tässä edellä todistavat vahvasti,vaihtoehto tarvitaan.
"Roikkuva räkä"katkaistiin todella mielenkiintoisessa vaiheessa
ajatellen muutoksen korttikampanjaa.
Pelin politiikan timo osaa,jäämme odottelemaan mitä tuleman pitää
kun muutos rekisteröidään puolueeksi ja vaalit lähestyvät.
Toivottavasti maahamuuttokriittistä rintamaa ei turhilla sutkauksilla
rikota.

Joosef

Quote from: ElinaElina on 06.03.2010, 10:45:39
Olisihan se hyvä, että tämäkin lause käännettäisiin selkokielelle. Minä käsitin sen omalla tavallani, mutta kuinka muut käsitti?

Eiköhän suurin osa käsitä sen niin kuin mitä tarkoitus on. Tiskin alta, siis pimeästi.;D

Klementti

Quote from: Taikakaulin on 06.03.2010, 16:10:29

Oliko Soini ennen EU-vaaleja luvannut, että Halla-aho asetettaisiin ehdolle? Ei.

Onko Soini siis syönyt sanojaan? Ei.

Antoiko Soini myöntymyksensä asettaa Halla-ahon ehdolle eduskuntavaaleihin? Kyllä.

Luuletko siis että Soini kusettaisi äänestäjiä koko kansan nähden, ja ilmoittaisi että häntä ei asetetakkaan ehdolle?

Olet kysynyt ja vastannut omiin kysymyksiisi.

Minä en luule enkä ole myöskään väittänyt, etteikö Soini asettaisikaan Jussia ehdokkaaksi. Totta kai hän asettaa, koska tarvitsee Halla-ahoa kannatuksensa ylläpitämiseksi.

Foorumilla odotukset Eu vaaleihin olivat suuret ja petyttiin, joten uusien pettymysten välttämiseksi tarvitaan vaihtoehtoa kaiken varalle. Kannattaako vuosi ennen vaaleja laittaa kaikkea sinisilmäisesti yhden kortin varaan? Mielestäni ei ja kun vaalitulos ei vielä varmista miten homma etenee sen jälkeen.

B52

http://siikala.blogit.uusisuomi.fi/2010/03/06/vaarallisia-itsekkaista-ajatuksia/

Pekka poika töräyttelee taas huolella, Halla-ahosta ei ole mihinkään, hän on itse fiksumpi ja pätevämpi.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Kalevi Soilander

Quote from: B52 on 06.03.2010, 16:55:18
http://siikala.blogit.uusisuomi.fi/2010/03/06/vaarallisia-itsekkaista-ajatuksia/

Pekka poika töräyttelee taas huolella, Halla-ahosta ei ole mihinkään, hän on itse fiksumpi ja pätevämpi.

Siikala on kyllä ihan klassikko!

Jos Halla-aho pääsee eduskuntaan, niin viinaa saa joka kadunkulmassa ja vammaiset heitetään katuojaan. Lisäksi Suomi joutuu sotaan.

Jos Siikala saisi jotain taiteilija-apurahaa, niin hänestä voisi vielä tulla oman sukupolvensa nuori vihainen mies. Hänet voisi pistää Kiasmaan esittämään postmoderneja huuto- ja kiroiluperformansseja.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Juki

Quote from: Kalevi on 06.03.2010, 17:19:13
Quote from: B52 on 06.03.2010, 16:55:18

Siikala on kyllä ihan klassikko!

Jos Halla-aho pääsee eduskuntaan, niin viinaa saa joka kadunkulmassa ja vammaiset heitetään katuojaan. Lisäksi Suomi joutuu sotaan.

Niin, "pahimmoillaan", mitä petkuttia se ikinä mahtaakaan tarkoittaa. Siinä olisi Jussilla ainakin persoonallinen eduskunta-avustaja; eikö jo monen suusta tulleen hokeman mukaan kaikki julkisuus ole pelkästään hyvästä, joten ei muuta kuin tuumasta toimeen. Kohta koko Eurooppa puhuu kumppanuksista.

kertsu59

Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Ammadeus