News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kysely kansanedustajille

Started by do.ut.des, 06.02.2010, 17:18:58

Previous topic - Next topic

do.ut.des

Lähetin alkuviikosta 200 kansanedustajalle seuraavan kyselyn liitteineen. Massapostituksen tarkoituksena oli saada edustajat lukemaan liitetiedostot ja siten asialle huomiota, enkä niinkään odottanut edustajien vastausta kyselyyn. Muutama kuitenkin vaivautui vastaamaan. Suurin osa, yli 2/3 edustajista kuittasi viestin luetuksi ja pari kymmentä poisti viestin lukematta sitä sekä lopuilta viesti jäi kuittaamatta - painoivat peruuta- nappia kuittauspyynnön yhteydessä.

Otsikko: Arvoisa kansanedustaja

Oletteko Te huolissanne

a) maamme ylivelkaisuudesta?    **ks, liite1

b) verorahojen haaskauksesta, sekä niiden väärinkäytöstä?   **ks, liite2

c) kansanvallan, sekä sanan- ja mielipidevapauden kaventumisesta?   **ks, liite3

Jos vastaat myöntyvästi - millaisiin toimenpiteisiin Te, kansanedustajana aiotte ryhtyä asian korjaamiseksi?

d) lisäksi, olisitteko Te valmiit osallistumaan yhteiskunnalliseen säästötalkoisiin tinkimällä omasta palkka- ja työkustannuksistanne?

terveisin, XXX

Saadut vastaukset

QuoteZyskowicz Ben

Vastaan kyllä ja että kyllä olen.

Ystävällisin terveisin
Ben Zyskowicz

QuoteJääskeläinen Pietari

Hei
vastaukset kysymyksiisi.
olen todella huolissani

a) maamme ylivelkaisuudesta
b) verorahojen haaskauksesta, sekä niiden väärinkäytöstä
c) kansanvallan, sekä sanan- ja mielipidevapauden kaventumisesta
Kaikista asioista olen ottanut kantaa!
d) lisäksi, olen valmis osallistumaan yhteiskunnalliseen
säästötalkoisiin tinkimällä omasta palkka- ja työkustannuksista - Tein tästä eduskuntaloitteen.

QuoteSatonen Arto

Terve!

Olen hyvin huolissani velkaantumisesta ja olen myös valmis tekemään muutoksia sen hillitsemiseksi. Olen myös valmis tinkimään omista eduistani samassa suhteessa kuin yhteiskunnassa muutenkin tehdään. Esim. Osana eläkeratkaisua voidaan luopua kansanedustajien sopeuttamiseläkkeestä.

Terveisin Arto Satonen

QuoteKärkkäinen Kari

Hei XXX! Kerrotko mihin tarkoitukseen vastauksiamme käytetään? Kuka olet? YT: kari k

QuoteSarkomaa Sari

Hyvä XXX,

Kiitos viestistänne. Esille nostamasi asiat ovat niitä, joihin eduskunnan on keskityttävä työssään eli nostamaan Suomi taantumasta kestävällä tavalla ja pehmentämään laman vaikutuksia kansalaisten elämään.

Parhain terveisin ja hyvää vuoden jatkoa toivottaen,

Sari Sarkomaa

QuoteKallis Bjarne

hei
tietenkin olemme huolestuneita tilanteesta ja sitä varten olemme esittäneet ja tulemme edelleen tekemään esityksiä miten tästä ongelmasta päästään.
t. bjarne k

QuoteSasi Kimmo

Kyllä. Ensi vaiheessa pyrin hillitsemään kaikkien menojen kasvua.
Kimmo Sasi

QuoteTynkkynen Oras

Hei

Kiitos viestistä. Vastauksena kysymykseen d) olen viisi vuotta maksanut omasta palkastani toista tuhatta euroa ihmisen työllistämiseen. Tämä käynee tinkimisestä.

Terveisin,

Oras Tynkkynen
"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

do.ut.des

QuoteKiitos viestistäsi,

Velan ottaminen on nyt välttämätöntä, jotta vaikeimman talouskriisin ylitse päästään. Tietenkin on samalla huolehdittava siitä, että velkaa voidaan tulevaisuudessa myös lyhentää.
Yhteiskunnan on vaikeassa taloudellisessa tilanteessa pidettävä huolta heikossa asemassa olevista ihmisistä, myös maahanmuuttajista. Säästötalkoiden sijaan on nyt huolehdittava siitä, että kaikki osallistuvat tasapuolisesti kykyjensä mukaan. Siksi on esimerkiksi pääomaverotusta ja osinkoverotusta kiristettävä.

ystävällisin terveisin,

Annika Lapintie
Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän puheenjohtaja
www.annikalapintie.net
"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat