News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Muutos 2011:n nettisivut auki

Started by JM-K, 31.05.2009, 22:48:36

Previous topic - Next topic

Miniluv

Tässä ketjussa on 18 sivua ja pelkkää asiaa <peukku ylös> :)

Björn on ansainnut oman ketjunsa, joka täältä löytyy.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

dothefake

Quote from: Jari Leino on 27.03.2010, 20:03:09
Quote from: AsiaaAjava on 27.03.2010, 15:17:36
Kokeilin hiukan modernimpaa versiota, mutta mielestäni kuitenkin muutokselle asianmukaista linjaa.

Ei tuo itse asiassa mitenkään pöllömpi ole.

(Porot pysyvät.)

Ei kai tässä nyt ole mitään savuporocaustia kyseessä?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

AsiaaAjava

Quote from: Jari Leino on 27.03.2010, 20:03:09
Kokeilin hiukan modernimpaa versiota, mutta mielestäni kuitenkin muutokselle asianmukaista linjaa.

Ei tuo itse asiassa mitenkään pöllömpi ole.

(Porot pysyvät.)

Kiitos kiitos. Juurikin vertailun vuoks tein.  :)

Ääriuskomaton

Pikaisella vilkaisulla näytti ettei sivuston kävijästatistiikkaa seurata ainakaan Google Analyticsillä. Toivottavasti jollain muulla? Mikäli tälle puolelle tarvitaan jelppiä autan pyyteettömästi hyvän asian puolesta, mikäli tarvetta niin yksityisviestiä tänne päin.
"Suomi ei pysty pitämään kelaa ja sossua yllä ilman maahanmuuttajia."

Nimimerkiltä Realisti HS:n White Flight-ilmiön kommenteissa.

Kalevi Soilander

Quote from: Ääriuskomaton on 27.03.2010, 20:48:50
Pikaisella vilkaisulla näytti ettei sivuston kävijästatistiikkaa seurata ainakaan Google Analyticsillä. Toivottavasti jollain muulla?

Meillä on yksi systeemi, jonka nimeä en nyt muista, josta näkyy paljonko porukkaa käy, ja kuinka monta uniikkia IP-numeroa jne.

Mutta kiitos tarjouksesta.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Noottikriisi

Kävin pitkästä aikaa pikaisesti vilkaisemassa sivuja ja näytti aika hyvältä, asialliset ja ammattimaisen oloiset.
Tutustun huomenna lisää kun olen virkeämpi. :D
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Kalevi Soilander

Quote from: elven archer on 26.03.2010, 20:19:54
Muutama kommentti ulkoasusta. Keskityn vain negatiiviseen, joten älköön kukaan ottako tätä negatiivisuutena. Sivuissa on paljon hyvää, yritän vain auttaa tekemään niistä vielä paremmat.

Kiitoksia hyvästä palautteesta.

Nämä jutut ovat jossain määrin resurssien priorisointijuttuja. Vaikka nettisivut ovat korkealla tärkeysjärjestyksessä, niin niitä tekevillä ihmisillä on rajallisesti aikaa ja paljon muuta tehtävää, joten silloin täytyy katsoa, mikä on heille paras tapa käyttää aikansa. En voi siis luvata, että kaikkia hyviäkään ehdotuksia toteutetaan ihan heti.

Tuosta kuvan teknisestä laadusta (nuhjuisuudesta) viesti välittyy tiedoksi graafikollemme (jolla tosiaan on kädet täynnä töitä, joten ei varmaan ala tälle porokuvalle tehdä nyt mitään).

Hakukentän sijainnista olen vastuussa minä. Kokeilin erilaisia vaihtoehtoja, napilla tai ilman, mutta se nappi näytti rumalta ja asettui jotenkin vinoon. En viitsinyt kuormittaa ylityöllistettyä templaatintekijäämme vaan jätin sen noin. Samaten itselläni oli hieman muutakin kiirettä kuin hakunapin ajattelu, vaikka olen samaa mieltä, että tämmöiset pikkujutut voivat olla hyvin tärkeitä.

Se on varmaan totta, että ihmiset etsivät hakukenttää ylhäältä (ja itse ainakin nimenomaan oikealta), mutta tuo "search dominant"-juttu oli minulle ihan uutta. Osaatko antaa sopivaa linkkiä? Käytettävyyden perusasiat minulla on uskoakseni melko hyvin hallussa, mutta en ole mikään huippuasiantuntija.

Se porokuva on vaihtuva "vuodenaikateema". Kunhan ehdimme niin pistämme jotain muuta - heti kun alkaa tuntua sopivan keväiseltä. Porot siitä siis vaeltavat pian paremmille laitumille. En vielä tiedä millainen seuraava kuva on, kun minä en ole sen tekijä, mutta varmaan taas sellainen että joka toinen tykkää ja joka toinen ei, ihan riippumatta mitä siihen valitaan.

Tai itse asiassa sain eräältä jäseneltämme lahjaksi kuivattua poron sisäfilettä sen takia, että tuossa etusivulla oli niitä poroja, Puhuimme graafikkomme kanssa, että seuraavassa versiossa on sitten sampea, kaviaaria ja samppanjaa tanssityttöjen tarjoiltavana, jos siitäkin joku taas saisi inspiraatiota pientä lahjusta varten...

Kalevi Soilander

Quote from: Femakko on 27.03.2010, 14:18:16
Kun printtasin sivua Usein kysytyt kysymykset ilman, että valitsin tekstiä (mikä on aina vähän hankalaa; valinnalla kyllä onnistui), tuli vain kaksi sivua niin, että kysymykset kutosesta viimeiseen jäivät kokonaan tulematta. PDF:llä vältyttäisiin tältä.

Yritän ehtiä laittamaan tuon pdf-vaihtoehdon tuonne, kunhan ehdin. Ei pitäisi olla vaikeaa. Kiitos huomiosta.

Kalevi Soilander

Kokeilin hiukan modernimpaa versiota, mutta mielestäni kuitenkin muutokselle asianmukaista linjaa. Pistän linkin tähän, mutta sen tietysti saa poistaa, jos näitä ei saa postata, tai jos on muuten tällaisesta toiminnasta haittaa.

http://img51.imageshack.us/img51/6564/ehdotusmuutos.png

Tästä minä itse asiassa tykkäsin. Minusta olisi kiva, jos järjestettäisiin kuvakilpailu, jossa ihmiset lähettäisivät meille kuvia aiheella "Minun Suomeni", ja me voisimme käyttää niistä parhaimmat tuollaisena kuvakoosteena.

"Kilpailuun" voi alkaa lähettää kuvia vaikka heti (huom. vain itse ottamianne kuvia, joiden julkaisuoikeuden voitte antaa Muutokselle), pistäkää vaikka osoitteeseen kalevi.soilander[at]muutos2011.fi

En takaa että ideaa koskaan toteutetaan, mutta jos riittävän monta hyvää kuvaa tulee, niin aion ehdottaa sitä Art Directorillemme.

elven archer

Quote from: Kalevi on 27.03.2010, 22:23:09
Se on varmaan totta, että ihmiset etsivät hakukenttää ylhäältä (ja itse ainakin nimenomaan oikealta), mutta tuo "search dominant"-juttu oli minulle ihan uutta. Osaatko antaa sopivaa linkkiä?
Tuo termi tarkoittaa vain sitä, että moni käyttäjä on tehtäväorientoitunut. He tietävät, mitä hakevat ja haluavat löytää sen mahdollisimman nopeasti. Ei siinä sen enempää ole, että kunhan vain tiedostaa, että on olemassa suuri joukko ihmisiä, jotka ensimmäisenä sivulle tullessaan tapailevat hakukenttää.

Hakukentän oletetusta sijainnista on tehty tutkimuksia ja tämä on tyypillinen havainto:

http://www.hmu.com/blog/2/wheres-the-home-button-users-expectations-for-web-page-content-location/

antero

Nykyinen(?) taustakuva vs teksti on ihan perkeleen häiritsevä.
Tehkää siitä tekstin taustasta vähemmän läpinäkyvä.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

herra 4x

Quote from: antero on 10.04.2010, 16:46:26
Nykyinen(?) taustakuva vs teksti on ihan perkeleen häiritsevä.
Tehkää siitä tekstin taustasta vähemmän läpinäkyvä.

Juuri näin. Sivu on nyt katastrofi. Aiheuttaa välittömän poistumisen sivulta koska tekstin lukeminen on vaikeaa. Ei näin. Perkeleen häiritsevä on tosiaan oikea termi. Kuva sinänsä ok mutta nyt se dominoi 100 %:sti asiasisällön kustannuksella.

Kuvan voisi laimentaa tai tekstiosion läpinäkyvyyttä pienentää. Tehkää jotain ja äkkiä.

Pienet asiat voivat olla ratkaisevia. Esimerkiksi jos nettisivu näyttää amatöörien puuhastelulta se konnotoi että koko asia on sitä satunnaisen kävijän mielestä.

Eikä kyse ole mistään pikkusormi pitkällä -mielipideasiasta. Nyt tekstiä ei ala lukemaan erkkikään. Ja kun tarkoitus päinvastoin on että sivulle tullut imaistaan lukemaan asioista ja potentiaaliseksi äänestäjäksi.

Tämmöiset asiat pitäisi testata ennen julkaisemista jollain sellaisella henkilöllä, jolla ei ole ollut sitä tekemisen vaivaa eikä ole sokaistunut omasta tekemisestään. Aivan yleinen asia että liian läheltä ei helposti näe kokonaisuutta.
Rakkaudesta lajiin.

Veli Karimies

Ei sille kuvalle mitään tartte tehä. Pistää vaan tekstikentän taustalle jonkun värin. Nyt näyttäisi olevan läpinäkyvä.

AsiaaAjava

Täälläkin kannatetaan tekstille taustaväriä. Samoin tuon valikon yläpuolella suht selkeästi näkyvät kuvan värierot vasemmalla ja oikealla "saumalla" olisi fiksua poistaa, vaikkei häiritsekään niin paljoa kuin tuo tekstikentän läpinäkyvä tausta.

Näillä pienillä asioilla on merkitystä kun ensimmäistä käsitystä luodaan.

Veli Karimies

Korjausehdotus, tehkääpä tuosta ylhäällä olevasta logosta taas klikattava, niinkuin vanhoissa sivuissa se oli ja linkki vie sitten etusivulle siitä kun klikkaa.

Valkoinen Enkeli

Uusi kuva on aiheeltaan ehdottomasti paremman ensivaikutelman antava  ja ne porot päätyivät onneksi kylläisten petojen vatsoihin. (Toivottavasti porot  eivät jolkuta takaisin Muutoksen sivuille ensi talven "teemaksi"). Samalla nillitän kuorossa, että taustakuvaksi tuo uusi on hieman sekava ja lukemista häiritsevä, vaikka mukavasti muistuttaakin mökkini veneilymaisemia. Pienempi versio ilman läpinäkyvyyttä voisi toimia paremmin.

Väriasetelma Muutoksen sivuissa on ainakin parempi kuin poliittisilla kilpailijoilla, joten siitä on hyvä pitää kiinni.

Quote from: AsiaaAjava
Kokeilin hiukan modernimpaa versiota, mutta mielestäni kuitenkin muutokselle asianmukaista linjaa. Pistän linkin tähän, mutta sen tietysti saa poistaa, jos näitä ei saa postata, tai jos on muuten tällaisesta toiminnasta haittaa.

http://img51.imageshack.us/img51/6564/ehdotusmuutos.png

Tuossa oli minusta hyvää mallia ja jotain samantapaista mitä olen toivonut. Sekaisin nättiä luontoa ja urbaanisuutta vahvistettuna ihmisillä. Kasvot ovat tietysti yksi tehokkaimmista psykologisista mainos/propagandakuvista, mutta samalla sopivia ihmiskasvoja on hankala löytää poliittisiin tarkoituksiin.

JM-K

Quote from: Valkoinen Enkeli on 11.04.2010, 15:03:10
Tuossa oli minusta hyvää mallia ja jotain samantapaista mitä olen toivonut. Sekaisin nättiä luontoa ja urbaanisuutta vahvistettuna ihmisillä. Kasvot ovat tietysti yksi tehokkaimmista psykologisista mainos/propagandakuvista, mutta samalla sopivia ihmiskasvoja on hankala löytää poliittisiin tarkoituksiin.

Jotain tämäntyyppistä ajattelin itsekin alunperin, mutta se tyssäsi siihen, että ei ollut hyviä kuvia. Mistäs nuo ovat peräisin? Joka tapauksessa ajattelin kesällä räpsiä sopivat kuvat ja sitten Kissapeto hommiin!!!

Kansankiihottaja

Noihin luontokuviin saatan pystyä auttamaan, sillä ystäväpiiriini kuuluu yksi  Vuoden luontokuvan napsannut luontokuvaaja. Sillä on jemmassa muutama megatonni kuvamateriaalia, joten vinkatkaa vaan jos tarvetta on. Ja uskon ma, ettei se rahaan kaadu.

Kalevi Soilander

Kiitoksia palautteesta. Nettisivuja on nyt muutettu paremmin luettaviksi.

Porot on syöty ja ensi talveksi keksitään taas joku muu mieltä kiihottava kuva-aihe.  :)

Poitiers

Olisikohan tätä samaa joku jo ehdottanutkin, mutta olisi hieno juttu kun tuohon Muutos 2011 -verkkosivujen etusivulle saataisiin laskuri, josta näkisi suoraan reaaliajassa montako päivää näihin vaaleihin, eli tähän hyvän ja pahan väliseen suureen eeppiseen lopputaisteluun, vielä on.

http://www.youtube.com/watch?v=sG9gI-nMJLk
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

herra 4x

Jokaisella itseäänkunnioittavalla sivustolla pithää olla favicon. Ehdotan esim. tällaista.
Rakkaudesta lajiin.

Kalevi Soilander

Quote from: herra 4x on 13.04.2010, 20:58:59
Jokaisella itseäänkunnioittavalla sivustolla pithää olla favicon.

No niin pithääkin, siksipä pyysin Kissapetoa sellaisen piirtämään. Tuossa se on odotellut jo useamman viikon, että muistaisin sen.

Pistin sen nyt oikein tuonne muista tehdä-listalleni, eli asia eteni taas huimasti.