News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2010-02-16: IL: Väkivaltainen oppilas pakotti ruotsalaiskoulun vartiointiin

Started by KTM, 17.02.2010, 11:26:43

Previous topic - Next topic

KTM

QuoteYhden ainoan oppilaan väkivaltainen käytös on pakottanut keskiruotsalaisen Forsnäsin koulun turvautumaan vartijoiden apuun.

Univormuasuiset Securitas-vahdit partioivat nyt koulun tiloissa, kirjoittaa Värmlands Folkblad.

Yksi yläasteen oppilas on pitkään hyökännyt muiden oppilaiden ja opettajien kimppuun. Lisäksi hän on uhkaillut monia väkivallalla.

Yksi kouluavustaja on parhaillaan sairauslomalla.

Koulun työsuojeluvaltuutettu Jan Johansson vahvistaa, että uhkailujen takana on yksi oppilas.

- Siinä ympärillä pyörii kyllä laajempikin jengi, mutta siinä on kyse pikemminkin järjestysongelmista.

Munkforsin kunnan päättäjät puuttuivat asiaan sen jälkeen kun Ruotsin opettajaliitto oli nostanut asian julkisuuteen.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010021711138341_ul.shtml

Eihän tässä jutussa toki mainita että kyseessä olisi kultamuna, mutta jotenkin siltä vaikuttaa kun asialle ei pystytä mitään tekemään ja vartijoita joudutaan palkkaamaan.

Jotenkin tuntuisi kuitenkin järkevämmältä poistaa mahdollinen kultamuna koulusta kuin alkaa palkkaamaan vartijoita? Varsinkin kun kyseinen yksilö ei todennäköisesti tule ikinä olemaan yhteiskunnalle hyödyllinen.

Lentomestari

Minun mielestä tästä jantterista on ollut jo aiemminkin uutista, kyseinen "nuorukainen" on jo poistettu koulusta, mutta hän edelleen luuhaa siellä lähistöllä aiheuttaen hankaluuksia.

Siiseli

Hyvä Ruotsi! Jämpti meininki! Älkää antako rasistisen yhteiskunnan enää turmella nuorukaista, vaan viekää psykiatritädin luokse vaikka väkisin!
Vihreys kiteytettynä: "Mitenkäs muuten tähän reagoisi kuin tunteella."

Simo Hankaniemi

No tästä minä olen puhunut jo pitkään, että vartijat tulevat kouluihin ja niiden on syytäkin tulla, koska opettajista ei ole järjestyksen pitäjiksi. Vartijoiden lisäksi kouluihin tarvitaan putkat.