News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Katainen: Lisää maahanmuuttopuintia

Started by elias, 19.02.2009, 14:49:27

Previous topic - Next topic

elias

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/02/katainen_haluaa_maahanmuuttopolitiikan_puolivaliriiheen_-_thors_hammastelee_avausta_557331.html

Katainen haluaa maahanmuuttopolitiikan puoliväliriiheen - Thors hämmästelee avausta

Valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok.) on puuttunut viime aikojen kiivaana käyneeseen maahanmuuttokeskusteluun. Hän haluaa että hallitus käsittelee asiaa ensi viikon alussa pidettävässä puoliväliriihessä. Maahanmuuttoministeri Astrid Thors (r.) kummastelee avausta, koska hän on jo sovitusti valmistellut riiheen asiaa koskevan esityksen.

Valtiovarainministeri ja kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Katainen haluaa nostaa maahanmuuttopolitiikan hallituksen puoliväliriheen. Hänen mukaansa hallituksen on käytävä vakavaa keskustelua siitä, miten ongelmien syntymistä voidaan maahanmuuttajakysymyksissä välttää.

- Me haluamme tehdä hyvin selväksi sen, että rasismia ei suvaita, Katainen sanoi puhuessaan kokoomuksen puoluehallituksessa.

Hän on kuitenkin huolissaan myös siitä, että maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat vaiennetaan ja leimataan rasisteiksi.

- Tämänkaltaista palautetta on tullut kun olen kiertänyt eri puolilla Suomen ja olen erittäin huolestunut siitä. Silloin kun jostain asiasta ei saa puhua, niin se vaan kasvattaa paineita, Katainen sanoi.

Taloustkimuksen YLE Uutisille tekemän kannattaja-arvion mukaan myös kokoomus on menettänyt änestäjiään Perussuomalaisille. Perussuomalaisten keskuudessa maahanmuuttokeskustelu on ollut voimakasta.
Thors kummastelee avausta

Maahanmuuttoministeri Astrid Thors (r.) hämmästelee Kataisen avausta, koska hän on jo itse valmistellut riiheen esitykset kotouttamisesta ja maahanmuutosta.

Thorsin esityksillä pyritään muun muassa vahvistamaan kuntien edellytyksiä huolehtia hyvästä kotouttamispolitiikasta. Valmistelu pohjautuu ministerin mukaan elokuun budjettiriihessä RKP:n aloitteesta tehtyyn päätökseen