News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-02-13 HS: Mummoja ei saa jättää ilman sosiaaliturvaa

Started by -gentilhommehki-, 13.02.2010, 13:25:43

Previous topic - Next topic

ElinaElina

Rikkaammat eläkeläiset reissaa, köyhemmät ei, ei ainakaan niin paljon.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Octavius

Jos vaikka vetää foliopipoa auki, niin miettikää nyt nyt hyvät ystävät yhtä asiaa.

Olisiko se sattumaa, että aina maahanmuuttopolitiikan kritiikin noustessa pinnalle, syntyy jostain aina karkoitettava vanha mummo. Egyptiläinen tai venäläinen tai xxx vanha mummo. Karkoitetaan susien ruuaksi, vaikka mummolla on vähintään viisikymmentä lastenlasta Suomessa, suurin osa kuuromykkäsokeita, joilla on suuret kiinnikkeet Suomeen. Nyyh.

Onko näitä samoja caseja nähty nyt kymmenisen kertaa?

Nyyh. Olisiko se sattumaa? Nyyh.

Eihän kenellekään tule mieleen, että huomio saadaan käännettyä pois Suomea tuhoavasta ongelmasta?

Koska mummokin. Nyyh.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

skrabb

LYHYESTI

Saako myös Posion mummo muuttaa lastensa luo?
Eero Peltola

HS:n pääkirjoitus 13. 2. puolusti sairaiden vanhusten oikeutta muuttaa ulkomailta lastensa luo Suomeen.

Onko oikein, että mummo Pietarista saa muuttaa lastensa luo Helsinkiin, mutta mummolla Posiolta ei ole samaa oikeutta?

Onko kaikille Suomessa asuvien maahanmuuttajien sukulaisille tarjottava ilmainen sairaanhoito Suomessa?

Mielestäni maahanmuuttajat ovat tervetulleita, mutta heille ei pidä tarjota parempia palveluita kuin syntyperäisille suomalaisille.

Virolahti

http://www.hs.fi/verkkolehti/mielipide/artikkeli/Saako+my%C3%B6s+Posion+mummo+muuttaa+lastensa+luo/1135252882710

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Ernst

Minun venäläinen sukulaismummoni ja-pappani asuivat tyttärensä ja tämän perheen luona pitkiä aikoja. He tulivat vierailuviisumilla maahan, hoitivat pieniä lapsia välillä yhdessä, välillä toisen ollessa Venäjällä, jossa he säilyttivät kotinsa ja elinpiirinsä. Viisumi piti käydä uusimassa ajoittain.

Miksi tämä yhteydenpitotapa ei käy näiden monisairaiden vanhempien tapauksissa? Jos lähtee "turistiksi"  toiseen maahan ja luopuu lähtiessään kodistaan, ei voi syyttää sitä toista maata tylyydestä, jos mattoa ei levitetä eteen. Pikemminkin pitäisi katsoa peiliin ja miettiä, näkyykö siellä impulsiivisuutta, piittaamattomuutta, härskiä hyväksikäyttömentaliteettia ja vastuuttomuutta omasta elämästään vaiko herttainen mummo ja hänen rakastavan lapsensa välittävä & hyvää tahtova perhe.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Alkuasukas

Venäjän valtion valuuttavaranto on lienee luokkaa 450 miljardia. Kumma jos sellaisen maan mummoja pitää hoitaa Suomessa, jolla on kohta saman verran velkaa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Ernst

Quote from: Alkuasukas on 14.02.2010, 10:20:40
Venäjän valtion valuuttavaranto on lienee luokkaa 450 miljardia. Kumma jos sellaisen maan mummoja pitää hoitaa Suomessa, jolla on kohta saman verran velkaa.

Venäjän pitäisi ratkoa sosiaaliturvaongelmansa maan sisällä. Meillä ei pitäisi olla tekemistä asian kanssa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

BeerBelly

Quote from: Alkuasukas on 14.02.2010, 10:20:40

On se. Jokin aika sitten luin että Venäjän valtiolla on velkaa noin 40 miljardia Yhdysvaltain dollaria eli selvästi vähemmän kuin Suomen valtiolla. Eli jos sen vähentää valuuttavarannoista niin jää sellaiset 400 miljardia taalaa. Noin 21000 dollaria jokaista yli 64-vuotiasta venäläistä kohden. Ja nämä siis pelkästään Venäjän valtion valuuttavarannot, en tiedä yhtään miten paljon esim. venäläisissä eläkerahastoissa on rahnaa.
Unkari FTW

guest1662

Erinomaisen mainio kolumni Etelä-Suomen Sanomien Pertti Huopaiselta:

QuotePelottavia mummoja

Kumpi on Suomelle pelottavampi uhka – vuoteessa lojuva liikuntakyvytön vierasmaalainen mummo vai nuori maahanmuuttaja, joka on Suomessa hankkinut itselleen Raamatun paksuisen rikosrekisterin?

Arvasitte väärin. Mummo kauhistuttaa. Ainakin viranomaisia. Vuoden sisällä olen kuullut neljästä tapauksesta, jossa mummo on haluttu paiskata rajan yli pyörätuoleineen hankeen pystyyn. Nuorten rikollisten sen sijaan sallitaan jäädä suomalaisten tykö. No, toki joitakin on karkotettu. Niin ja yksi mummo on saanut luvan pysyä täällä.

Mummojen sekä konnien läheiset asuvat Suomessa, entisessä kotimaassa sukua ei enää ole eikä siellä ole heille elämisen ehtoja. Nuorille konnille nämä seikat luetaan plussaksi, mummoille ei.

Erojakin on. Mummelit ovat etupäässä vaaleaihoisia ja he tekevät hengellisiksi heittäytyessään ristin merkkejä. Nuoret konnat ovat aika usein tummempia ja kumartelevat kohti Mekkaa. Näillä seikoilla ei kai ole merkitystä.

Mummoihin suhtautumista voi hiukan ymmärtää. Harmaata kaartia on meillä omasta takaa riittävästi ja lisää tulee. Kulut kasvavat hurjaa vauhtia, kun väki vanhenee ja vaivat nuortuvat. Vieraita ei haluta nauttimaan omien maksamista vero-euroista. Ripaus inhimillisyyttä ei silti ole pahitteeksi.

Nuorella kepulilla on edessään usean vuosikymmenen taival lain toisella puolella. Sekin maksaa maltaita ja vie vierrettä. Ellei sitten kelmi hairahdu uraltaan ja ryhdy tekemään oikeita töitä. Näkis vaan.

Konnilla, sekä vierailla että kotimaisilla, on yksi hyvä puoli: he ovat erinomaisia työllistäjiä. Juuri työpaikoista tässä maassa on parkuva pula.

Uuttera rötöstelijä työllistää poliiseja, syyttäjiä, tuomareita, lautamiehiä, asianajajia, vanginvartijoita, sosiaalitoimistoja ja kriminaalihuoltoa. Hän antaa tekemistä vakuutusyhtiöille, remonttifirmoille, lasiliikkeille ja kaikenlaisille tavarakauppiaille. Osansa saavat myös pelastuslaitokset, sairaalat, erilaiset hoitolaitokset, vammaisten apuvälineiden valmistajat, lääkefirmat, apteekit, hautaustoimistot, kukkakauppiaat ynnä ruumisarkkujen ja hautakivien kilkuttajat.

Ulkomaalaisvirasto saisi lyödä rukkaset tiskiin, ellei täällä olisi muukalaisia, joiden kohtaloa voi pohtia leveän virkapöydän takana hyvällä liksalla.

Nuoret uroot pumppaavat myös uutta verta hiipuvaan heimoon.

Mutta ei työllisyyskään ole mummojen ja rikollisten erilaisen kohtelun syy. Meillä lienee hieman poikkeava käsitys siitä, mikä on perhe. Jos 45-vuotiaalla maahanmuuttajalla on 20-vuotias poika, joka lankeaa rötöstelyyn, poika saanee useimmiten jäädä maahan. Varsinkin jos tuuppaa äkkiä suomalaisneidon tiineeksi.

Jos 60-vuotiaalla työperäisellä muuttajalla on 85-vuotias sairas äiti, niin häntä ei lueta perheeseen kuuluvaksi. Missä mahtaa kulkea raja, jossa vanhempien ja lasten välinen veriside kuivuu olemattomiin ja perheiden yhdistämisen sijasta päädytään niiden hajottamiseen?

Miksi avustuksilla elävä pakolaisperhe voi hinata valtion kustannuksella perässään tänne luku-, kirjoitus-, kieli- ja ammattitaidottomat isovanhempansa ja kasvattilapsensa, mutta maassa vuosia töitä tehneen muuttajan avuton äiti yritetään heivata yli rajan? Vanhan miehen ruosteisilla putkiaivoilla tuota logiikkaa ei tajua. Siihen kai tarvitaan maahanmuutosta ja sosiaaliturvasta vastaavien naisministerien luovaa tunneälyä.

ESS 14.2.2010/Pertti Huopainen

Sigridur

Valtion pitää olla inhimillinen, ja auttaa sairaalle vanhuksille- eikä kääntää kuolevia mummoja Venäjään.
Mutta nuoret kiintiöpakolaiset, jotka pelkästään lisääntyvät, saavat kaikki tuet, eivät tee töitä olenkaan, niitä voi patistaa töihin tukia vastaan.
Mielestäni valtion ei pidä maksaa ilmasta tukea terveelle nuorille ihmisille- vaan vaikka työharjoittelua vastaan. Itse olin monesti työharjoittelussa työmarkkinatuella.

Alkuasukas

Quote from: Sigridur on 14.02.2010, 12:50:32
Valtion pitää olla inhimillinen, ja auttaa sairaalle vanhuksille- eikä kääntää kuolevia mummoja Venäjään.
Vitut. Mummohan on venäläinen. Hänet siis palautetaan kotiinsa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Uljanov

"Valtion pitää olla inhimillinen, ja auttaa sairaalle vanhuksille- eikä kääntää kuolevia mummoja Venäjään."

Et ole edelleenkään vastannut kenen rahoilla tämä maksetaan. Valtion kirstu on tyhjä, velkaa sen sijaan on miljardeja. Valtion kyky hoitaa mummoja on rajallinen, ja tällöin se hoito tulee kohdistaa niihin mummoihin jotka sen hoidon ovat ansainneet.

Yleinen linja viesteissäsi on aina pitää, pitää, pitää. Valtion pitäisi maksaa kaikille täysin vastikkeetonta tukea jota he eivät ole millään tavalla ansainneet, etkä kykene esittämään ainoatakaan keinoa miten tämä rahoitettaisiin. Pitäisi varmaan lopettaa sinulle vastailu, samaa jankkaamista viestistä toiseen. Miten voi olla noin vaikea ymmärtää että resurssit on rajalliset, ja rahaa ei ilmesty taivaista pelkästään vaatimalla.

terrakotta

Lainataan Sigridurilta vaikka tätä vietiä. Viestit ovat kuitenkin kaikki aika samantyylisiä:

Quote from: Sigridur on 13.02.2010, 18:05:08
Itse en ollu Islannissa työttömänä pidämpi aikaa kun 2 kuukautta, ja olin myös tottunut kohtuulliseen elintasoon, ja elin omilla. En koskaan unohtaa minkäläistä se oli olla Suomessa ilman töitä, ja ilman minkäliästä tukea- työttömyyskorvausta, 100% riippuvainen puolisosta taloudellisesti. Puolison tulot ovat pienet (eläke), ja laskut isot.
...

Kun tulin Suomeen, olin terve, työkykyinen ihminen, enkä tienyt, mikä on masennus. Suomessa kun en saanut töitä ja monta vuotta ei edes työttömyyskorvausta- työmarkkinatukea, vuodesta toiseen oli mun tuloja 0- niin olin kärsinyt syvästä masennuksesta, tuli terveysongelmat, kuten kolmoishermon särky.
...

Vaipuin syvän masennukseen, mulla oli jatkuvasti painajaisia- mistä elän, kuinka maksan laskuja- mulla oli velkoja, siltti KELA ei maksanut mitään, anioastaan kun kävin työkarin kursilla ja työharjoittelussa.
Heti, kun pääsin vaikka työharjoitteluun sain 600 euroa kuukaudessa, ja olin iloinen että on ainakin ruokaan ja elämiseen rahaa, ja terveyteni parani heti, olin alkanut harrastaa liikkuntaa, käynyt punttisallilla, hiihtämässä- ja kaikki oli hyvin. Kun harjoittelu loppuu- KELA taas ei maksanut mitään.

Sinulle elämä ei selvästi ole ollut Suomessa ihan helppoa ja kokemus on ollut traumaattinen. Oletan, etä olet sitä mieltä, että se on itse asiassa ollut sen verran traumaattinen, että samaa ei kenenkään tulisi joutua kokemaan. Kerrot omaa tarinaasi tässä ketjussa kai siksi, että samaistut mummoihin ja ajattelet, että he joutuvat kokemaan jotain samantyyppistä jos heidät karkotetaan. Omalla tarinallasi yrität selittää muille, kuinka kamala tilanne todellisuudessa on, sillä oletat, että he eivät sitä muuten käsitä. Uskot, että jos saat heidät ymmärtämään tilanteen todellisen laidan mummon kannalta, hekin päätyvät siihen, että mummojen jääminen Suomeen tulisi sallia. Osuinko lähelle oikeaa?

Mikäli arvaukseni meni edes lähellä oikeaa, tässä näyttää nyt olevan eroavuutta asioiden tärkeysjärjestyksissä. Sinulle tärkeintä on se, ettei yksittäinen ihminen joutuisi käymään läpi sitä mitä sinä olet käynyt mutta monelle muulle on huomattavasti tärkeämpää, että Suomi ei velkaannu vielä entisestään sen takia, että ihmiset, jotka eivät ole mitään kansantalouteemme tuonneet eivät joutuisi käymään läpi sitä mitä sinä. Ne monet muut eivät muuten sitten hyväksy sitä rötöstelevän "nuorison" hyysäämistä sen enempää kuin sinäkään.

Quote from: Uljanov on 14.02.2010, 13:38:43
"Valtion pitää olla inhimillinen, ja auttaa sairaalle vanhuksille- eikä kääntää kuolevia mummoja Venäjään."

Et ole edelleenkään vastannut kenen rahoilla tämä maksetaan.

Minusta Sigridur on epäsuorasti sanonut, että rötöstelevä "nuoriso" pitäisi heittää pihalle ja käyttää ne rahat sen sijaan venäläisiin mummoihin. Vielä jäisi ylikin.

Sigridur

Olette oikeassa! En toivo keneläkään,joka muuttaa Suomeen puolison-sukulaisen perässä, että joutuu kokemaan samaa kun minä! Olin epätoivoinen, hermot meni, olin psyykkisesti aivan lopussa, näin painajaisia, kunto meni huonompaan suuntaan ja olin kärsinyt syvästä masennuksesta tämän takia.
Edelleen, kun mulle loppuu työ keski huhtikuussa, pelkään että taas KELA antaa päätöksen "työmarkkinatuki 0"- puolison tulojen takia- se on pahin pelko, ja olin taas alkanut näkemään tosi pahat unet, en saa unta, miettin vaikka koko yö, mitä teen kun pätkätyö loppuu.
Olin jo kirjóittanut työvoimatoimistoon, että ottan vastan vaikka harjoittelua, kurssi- mitä vaan, kun en olis riippuvainen puolisosta. Se on mahdottonta, koska koko puolison eläke menee laskuihin, ja ei edes riittää. Nyt elämme minun palkkalla. Kun työ loppuu, ja palkka en saa- ei ole mistä elää. Pelkään niin kovasti jäämisesta tyhjän päälle, että rukoilen päivittäin että saan taas kesälle töitä.
Tämän tilanteen takia olin sairastanut neurologisesti ( kolmoishermon särky joka on siettämätön, ja mulla kovaa lääkitys), ja lisäksi mulla kova stressi jo nyt- siitä, millä elään kesällä, mill'ä elämme ja maksamme laskuja, ruokaa, ja kaikki.
En toivo sama tilanne keneläkään. Olen 38v, ja se "puolison tuloista riippuvuus", oli lähes kovinta, mitä olin kokenus, koska se kesti vuodesta toiseen, ja sen takia ottimme lainoja, koska ei millään pystymme 1 eläkkeestä elää- nyt laskut ylittävät tuloja ja ei ole ketään kuka voi auttaa kun mun vanhemmat ovat jo kuolleet.
En toivo tätä sille mummolle- siihen voi jopa kuolla, psykkiikka voi mennä erittäin pahaan suuntaan, että alkaa miettiä jopa elämän riistoa kun ei ole valoa tunnelin päästä.
Olen vielä 3kk töissä ja jo valmiiksi stressaantunut kun työ loppuu, kirjoitan hakemukset, ja kun en saa vastaukset, olen hermoraunio. Pelkään siitä kurjuutta erittäin paljon, ja toivon että muiden ei tarviste käydä läpi sen, mikä itse olin kokenut. Terveytteni meni huonosti ja olin pahimmilaan laihtunut 42 kiloon vaikka olen 168cm pitkä. Vasta kun pääsin töihin sain 4 kiloa lisää.

Nikopol

Virheettömän kaunis kuvio. Pyllynpesijät Afrikasta, pyllyt Venäjältä! Onhan meillä varaa!

Isovanhempani kituivat Koukkuniemessä viime nousukaudella. Omat vanhempani ennemmin kävelevät koskeen kuin kokevat saman. Omat rahani eivät riitä takaamaan ihmisarvoista loppuelämää heille, ja tuskin itsellenikään. Tämän valossa muiden maiden mummot saavat aivan rauhassa kuolla nälkään ja kylmään vaikka näköetäisyydellä Suomen rajasta. Anteeksi.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

gloaming

Maahanmuutto ja siihen liittyvä sosiaalipolitiikka ovat varmasti ainoa politiikan laji, jossa puhdas emootioargumentointi on valtavirtaa.

Vaikka Gutmensch kuinka haluaisi ja toivoisi, Suomi ei voi olla koko maailman fattan luukku, terapiasohva ja vanhainkoti. Palveluita voidaan toki myydä sekä ulkomaalaisille että kotimaisille henkilöille. Jos joku yksittäinen Gutmensch katsoo olevansa moraalianeen tarpeessa, hän saa kustantaa sen aivan omasta kukkarostaan tai sitten alkaa vaikka vapaaehtoiseksi pyllynpyyhkijäksi, vain mielikuvitus on tässä rajana.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Sigridur

Erittäin kovaa tekstiä. Aivan sydämättöntä.Mistä johtuu sellainen kovuus? Näin kovaa teksi ja välinpittämättömyyttä!!
Itsella mulla oli psyykkisesti hyvin raskas työ- olin hautaus-alalla ja työskennelin krematoriossa ennen Suomeen tuloa 12 vuotta. Kun tulin Suomeen, en saanut töitä ja ei edes päivärahaa, vaikka mulla oli erittäin vaikea töitä vainajien parissa. Vein kaikki todistukset KELA..lle, siltti sain päätöstä "työmarkkinatuki puolison tulojen takia 0". En unohda siitä loppun elämän asti. Ensiski ajattelin että ehkä en ymmärrää, tai voi olla joku erehdys, sit kun ymmärsin- olin shokissa, ja olen shokissa edelleen.
Siksi mulla on myötötunto kuin ei edes sairas vanhus saa Suomessa sosiaalliturvaa! Olin kokenut sen, koen sen edelleen, ja muistot Suomen viranomaisista jotka ovat hyvin huonot seuraavat mua läpi elämää. Vanhus voi vaikka kuolla.
Mulla on sydän,koska itse olin kokenut tosi kovia muutton jälkeen.
En toivo muille, että kokevat KELA.ltä samaa kun minä ja jopa rukoilen, että kaikki saavat riittävä toimeentuloa, kun työ ei ole. Kyllä, rukoilen Jumalaa päivittäin, että suojelis muita sellaisesta kokemuksesta.

ElinaElina

Nikopolille. Heidän on muutettava pois, Ylöjärvi on parempi tältä kannalta. Olen asiaa ajatellut jo vuosia ja tarkkaillut tilannetta.

Sigidurille. Sinä tarvitset tutustua toisiin jotka on jätetty samaan tilaan. Älä jää yksin. Netti ei riitä kun tilanne on näin paha.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

gloaming

Sigridur,

en nyt oikein keksi, mitä yhteistä tilanteellasi (jos asian oikein tekstistäsi ymmärsin) on tässä keskustelussa kuvatun asetelman kanssa. Sinulla siis on oikeus sosiaaliturvaan tässä maassa. Kuten aivan kaikkien sellaisten henkilöiden kohdalla, mukaan lukien kuka tahansa valtaväestöön kuuluva (vaikka minä), puolison/talouden tulot vaikuttavat tiettyjen etuuksien määräytymiseen ja etuuden suuruuteen.

Tämän keskustelun asetelmassa on kuitenkin kysymys siitä, kenellä ulkomaan kansalaisella ylipäätään on tai tulee olla oikeus nauttia tämän valtion kansalaisten kustantamasta sosiaalivakuutusjärjestelmästä, minkä tasoiseen sosiaaliturvaan he ovat oikeutettuja ja mitkä ovat tämän sosiaaliturvan nauttimiseksi tarvittavan oleskeluluvan perusteet.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

June

Onhan se kamalaa, kun maailman mummot ja paappat kärsivät. Mutta ei ole suomalaisen veronmaksajan asia huolehtia koko maailman murheista. Häpeällistä on se kuinka huonosti Suomi huolehtii omista mummoistaan ja paappoistaan, jotka tämän maan ovat rakentaneet  >:(
Kannattaa uskoa hyvällä, tulijat eivät lopu vastaanottamalla ! JH-a, Narinkkatori 10.10.2015

RP

Quote from: Sigridur on 15.02.2010, 00:05:32
Erittäin kovaa tekstiä. Aivan sydämättöntä.Mistä johtuu sellainen kovuus? Näin kovaa teksi ja välinpittämättömyyttä!!

Mistä johtuu sinun täydellinen välinpitämättömyytesi sitä kohtaan, millä rahoilla kaikki haluamasi pitäisi maksaa?

QuoteEi edes päivärahaa, vaikka mulla oli erittäin vaikea töitä vainajien parissa.
Et ollut tehnyt päivääkään työtä tässä maassa.

QuoteVein kaikki todistukset KELA..lle, siltti sain päätöstä "työmarkkinatuki puolison tulojen takia 0". En unohda siitä loppun elämän asti. Ensiski ajattelin että ehkä en ymmärrää, tai voi olla joku erehdys, sit kun ymmärsin- olin shokissa, ja olen shokissa edelleen.

Viimeisen kerran: sen enempää sinun kuin puolisosi mieleen ei ollut tullut selvittää asioita etukäteen? Piti sitä oikeudenmukaisena tai ei, työmarkkinatuen tarviharkinta ei ole mikään salaisuus ja se koskee kaikkia kansalaisuusasemasta riippumatta.

QuoteSiksi mulla on myötötunto kuin ei edes sairas vanhus saa Suomessa sosiaalliturvaa!

Maailmassa on satoja miljoonia sairaita vanhuksia. On yksinkertaisesti täysin mahdotonta, että he tulisivat koskaan saamaan sosiaaliturvaa Suomessa. Antonovalla on toki keskimääräistä enemmän siteitä tähän maahan. Suomalainen hän ei silti ole, eikä hänellä ole koskaan edes ollut oleskelulupaa tässä maassa.

QuoteVanhus voi vaikka kuolla.

Vanhukset kuolevat - miljoonat ennenaikaisesti. Miksi suret yhtä vanhusta, jonka lapset ovat vielä vakuuttaneet, että heillä on varoja hoitaa häntä (siis myös Venäjällä)?

Quotejopa rukoilen, että kaikki saavat riittävä toimeentuloa, kun työ ei ole. Kyllä, rukoilen Jumalaa päivittäin, että suojelis muita sellaisesta kokemuksesta.

Edes tämän palstan uskovaisempi siipi ei taida uskoa valtion ja kuntien kassan täyttyvän rukouksen voimalla....
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/