News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Oikeusasiamies tyytymätön Turun vankilan tapaamisiin

Started by rähmis, 27.01.2010, 18:04:03

Previous topic - Next topic

rähmis

Oikeusasiamies on tyytymätön vankien ja heidän lapsiensa tapaamismahdollisuuksiin Turun vankilassa.

Asiasta kertoi Ylen Turun radio. Saramäen vankilassa kaikki tapaamiset järjestetään tiloissa, joissa vanki on erotettu vierailijoista pleksilasilla ja valiseinillä.

Pienille lapsille tapaaminen kuvatunlaisissa tiloissa voi olla järkyttävää, sanoo oikeusasiamies Petri Jääskeläinen.

Rikosseuraamusviraston mukaan kaikissa suljetuissa vankiloissa pitäisi olla valvotut tilat, joissa vanki ja hänen lapsensa saisivat olla kosketuksissa.

Hesari

Eino P. Keravalta

Tyhmempi, kuten minä, saattaisi luulla, että lapselle on kasvatuksellisesti aika pirun hyvä nähdä, mitä voi tapahtua kun lähtee rikosten poluille. Jos lasten alitajuntaan syötetään viestiä, että vankila on vain jonkinlainen päiväkoti, jonne voi mennä vähän leikkimään isin kanssa, teemme lapsille karhunpalveluksen. Pilttien pitääkin vähän säikähtää. Vielä parempi olisi, jos se isukkikin vähän säikähtäisi sähläyksiään.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kalevi Soilander

Quote from: Eino P. Keravalta on 27.01.2010, 18:12:57
Tyhmempi, kuten minä, saattaisi luulla, että lapselle on kasvatuksellisesti aika pirun hyvä nähdä, mitä voi tapahtua kun lähtee rikosten poluille. Jos lasten alitajuntaan syötetään viestiä, että vankila on vain jonkinlainen päiväkoti, jonne voi mennä vähän leikkimään isin kanssa, teemme lapsille karhunpalveluksen. Pilttien pitääkin vähän säikähtää. Vielä parempi olisi, jos se isukkikin vähän säikähtäisi sähläyksiään.

Minä olen kyllä vähän eri mieltä. Tuolla logiikalla se tekisi hyvää sinunkin lapsillesi, ja heidät kannattaisi viedä kerran kuussa vankilaan tuollaiseen tilanteeseen. Se on totta, että sen isukin pitäisi vähän säikähtää, jos hän yhtään välittää lapsistaan.

Meillä on Muutos 2011:ssa perusteilla Rikos ja Rangaistus-ryhmä, jossa alamme pohtia kriminaalipolitiikkaa tarkemmin. Jonkin ajan päästä varmaan kaipaamme enemmänkin keskustelua asiasta. Tämä nyt vain tällaisena tiiserinä...
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Simo Hankaniemi

Vankilassa kuuluukin olla eristyksissä normaalimaailmasta. Sitä kannattaa miettiä ennen kuin hakeutuu vankilaan.

Jos isukki saisi esteetttömästi tapailla lapsiaan, niin miten varmistetaan, ettei lapsia käytetä "muuleina" kiellettyjen aineiden ja esineiden tai viestien välittämiseksi isukille? Vankilaan kuskataan huumeita jo nykyistenkin menetelmien vallitessa.

Miniluv

Quote from: Eino P. Keravalta on 27.01.2010, 18:12:57

Tämä toimisi vain, jos lapsi on niin vanha, että tajuaa syy- ja seuraussuhteen.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/