News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-01-10 IL:Tony Halme on kuollut

Started by Mage, 10.01.2010, 19:37:57

Previous topic - Next topic

desperaato

Taikakaulin

Kiitos Tony Halme  värikkäistä vuosistasi. Show-mies urasi oli parasta mitä Suomi on saanut. Olit loistava kansanedustaja, sanoi muut mitä sanoi, oikea kansanmies. Isänmaan ystävä. Sinunlaisiasi tarvitaan aina. Lepää rauhassa.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Jiri Keronen

Viikingit pääsevät kuolemansa jälkeen Valhallan saliin, jossa he odottavat Ragnarökiä syöpötellen, juopotellen ja tapellen sydämensä kyllyydestä. Onneksi Tony Halme oli puoliksi suomenruotsalainen, koska muiden viikinkien kanssa on varmaan vähän helpompi tulla toimeen ruotsiksi kuin suomeksi.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Futuristi

Urheilullinen lahjakkuus ei ollut Tony Halmeen ainoa lahjakkuus. Hänellä oli kiistatta myös sanomisen kykyä. Halmeella oli kuollessaan kirjaprojekti kesken. Mikäli hän olisi kyennyt jättämään päihteet jo vuosia aiemmin, hän olisi voinut elää ja kirjoittaa vielä paljon pidempään.

Toisenlaisissa kasvuolosuhteissa elämänsä aloittanut Tony Halme olisi lahjakkaana ja sitkeänä miehenä saattanut olla jäämättä kokonaan päihdekoukkuun ja elää pitkän ja tuotteliaan elämän. RIP.

ElinaElina

Oven suuren edessäni nään,
sen takana on valoista ja ihanaa,
sen takana on suuri taivaan maa,
nyt mulle köyhälle se avatkaa
ja sulkekaa mun takaa ovet elämän,
nuo luukut mustan tuskan kauhean,
ne jääkööt taakse, ikiunholaan,
käyn porteista nyt valoon ihanaan.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Taavitsainen

Vielä kerran, tämä on muisto aihe.
Tänne muut ajatukset halmeesta:
http://hommaforum.org/index.php/topic,20790
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

vrv

Ei elo ole helppoa ollut muillekkaan. Nämä rivit kirjoitti kooltaan Tonya puolta pienempi, rikki revitty heimosoturi 80 vuotta sitten. Hyvin sopivat Tonyn elämään ja kuolemaan...

Kai unta ma näin. Olen valveilla nyt.
Mut olen kuin uudestisyntynyt.

Oi Tuska, nyt oon sinun voittajas,
käyn vapisematta vastahas

kuin oisit sa toisen tuntema vain,
kuin käynyt et ois minun sielussain.

Oi synti ja rikkomus riettahin,
olet pesty pois. Sinut sovitin. —

Ja haudalle muistoni mustimman,
minä pystylän temppelin valkean.

Sitä kumpua painoi kirous.
Mut temppelin nimi on Siunaus.

Uuno Kailas

"Tulkoot hurttina aroiltaan, multiin mahtuvat tänne"
Uuno Kailas

Homma Admin

Siivosin ketjua.

Kolmelle tyypille tuli päivän pikabanni.

Jos modejen ohjeet eivät ala mennä perille, pistetään pitempiä banneja.

guest3656

R.I.P.

10.1.2010 Punavihreän mokuttajaterrorin uhrina, Suomen puolesta!

V

Kuulun siihen sukupolveen, jolle Tony Halme oli ennen kaikkea Viikinki. Tämä teki hänestä yhden lapsuuteni sankareista, ja olen ikionnellinen että sain nähdä hänet livenä yhdessä toisen sankarini, Merja "Barbi" Ryytyn, kanssa.

Politiikassa arvostin suuresti hänen isänmaallisuuttaan sekä suoraselkäisyyttä, joka ikävä kyllä usein mediassa esitettiin ylimielisyytenä ja röyhkeytenä. Asiat sanotaan niin kuin ne on.

Valhallassa varmasti juhlitaan ja pitkään.
"Whatever the thinker thinks, the prover proves." - Robert Anton Wilson

Valkea

Osanottoni kansanmiehen poismenon johdosta.

Halme matkaa viimeiselle tuomiolle itseään kovemman eteen. Kuten Halmeen kirjan nimessä sanottiin; Jumala armahtaa.

Iiro Iso-Ilomäki

Osanotot tätäkin kautta herran poismenosta.

Muistanpa kun pienenpänä pentuna tuli Gladiaattoreita katottua ja sieltähän ensimmäisen kerran tämän muskelimiehen bongasin. Oli kova juttu pienenä.

Vaikka Tonylla menikin aika heikosti loput vuodet, niin paljon hyvää sai showbisneksessä tehtyä.

Kulkekoon hän rauhassa minne ikinä matka veikin, toivottavasti ylemmät ovat suopeita hänelle.

R.I.P
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Ammadeus

"Onko väärin
jos rakastan
omiani
mutta en teidän

vaikka te minulle
niin opetitte
kun olin lapsi

mikä on oikein
ja mikä on väärin

ja miksi se on väärin
kun minä niin sanon
ja oikein
kun te niin sanotte

ja kuka se muutti"

Tony Halme 2003

Viimeinen suomalainen

Minäkin otan osaa Tony Halmeen poismenoon. Vaikka hän olikin ristiriitainen persoona, hän oli kuitenkin monella tapaa suuri mies. Täysin tyhjästä tullut, omin voimin edennyt, oman elämänsä sankari.

Oli kyllä hienoa seurata sitä aikaa, kun hän on oli kansanedustajana. Hänen kaltaisiaan toiminnan miehiä ja suoraansanojia Arkadianmäellä kaivattaisiin lisää. Tony sanoi mitä ajatteli eikä ajatellut mitä sanoi. Tony oli täysi vastakohta näille nykyisille puoluekurin mukaan taapertaville selkärangattomille vätyksille.

Päihteet veivät kuitenkin veronsa. Isokaan mies ei päässyt huumekoukusta eroon. Huumeet ovat nyky-yhteiskunnan syöpä.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Thor

Tony joutui itselleen vieraisiin ja liian suuriin saappaisiin päästessään äänivyöryllä eduskuntaan eikä pää yksinkertaisesti kestänyt sitä, vaikka mies varmasti yritti parhaansa. Tämän takia nostan Tonylle kaikesta huolimatta hattua. Tällä ihmistarinalla oli surullinen loppu, levätköön Tony nyt rauhassa.

Ukkoteeri

Mies sai elämässään aikaiseksi enemmän, kuin kukaan meistä. Ei tainnut olla silti aina mitään herkkua, etenkään loppuaikoina kaikenmaailman keltaisen lehdistön hyväksikäytettävänä.

Surullisin tapaus jonka muistan oli Seiskan risteily, jossa Tony juotettiin umpitunneliin ja tuotiin sitten yleisön eteen naurettavaksi. Onneksi hyviä muistoja on paljon enemmän.

Suuren nuoruuden idolini muistoa kunnioittaen, lepää rauhassa. Ilman esimerkkiäsi peräänantamattomuudesta, olisi moni asia jäänyt minultakin suunnittelupöydälle.

Warrior

Iso mies, iso suu, vaikka kaikki ajatukset ei yhteen sopinetkaan, niin silti olit minulle yksi niistä rehellisimmistä poliitikoista.

vellihousu

Kaipaamaan jään miestä, joka sanoi maamme häpeästä, presidentti taljasta mielipiteensä julkisesti ääneen.
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Dude

Vapaaottelulegenda muisteli Tony Halmetta: Pelkäsin kuollakseni

QuoteVapaaottelun entinen raskaan sarjan mestari Randy Couture muisteli ESPN-kanavan haastattelussa parinkymmenen vuoden takaista otteluaan sunnuntaina kuolleena löydettyä Tony Halmetta vastaan. Vuoden 1997 kohtaaminen oli molemmille uran ensimmäinen ottelu.

Haastattelusta löytyy YouTubesta, kuin myös tallenne itse ottelusta.

Couture on vapaaottelun todellinen legenda ja hänen uransa alkoi Halmetta vastaan. Hän muisteli entistä vastustajaansa nöyränä. Couture oli 1997 nuori poika, jolla oli vastassa valtavan kokoinen karju.

- Olin ennen ottelua niin peloissani, että paska oli jäykkänä, Couture kertoi.

- Hän oli 150-kiloinen äijä ja minä mietin mihin liemeen olen oikein itseni saanut hommattua.

Couture voitti Augustassa, Georgian osavaltiossa järjestetyn ottelun lopulta melko helposti. Kuristusote lopetti matsin 57 sekunnin kohdalla. Halme ei sen jälkeen jatkanut vapaaottelu-uraansa.

- En kuullut ottelua edeltäviä haastatteluja, mutta äitini oli purskahtanut itkuun kuullessaan Halmeen sanovan, miten hän aikoo repiä minulta kädet irti, Couture muisteli.

IS

Randy oli tosiaankin nuori 33-vuotias poika, mutta mitä pienistä. Enemmän rispektiä tuntuu irtoavan Tonyn suuntaan kuin joiltakin kolumnisteilta.

Ammadeus

Vieläkin menee iho kanikselle kun  muistelee Halmeen nyrkkeilymatseja.
Paskat siitä osasiko Tony nyrkkeillä,ne matsit oli sellaista sirkushuvia
mikä veti kansan katsomoon.
Jengi huusi suoraa huutoa kuuluttajan hehkuttaessa"ja ottelun voitti TONI VIIKINKI HALMEEE"
Eipä jäänyt sellaista fiilistä että olisi maksanut turhasta.

Iiro Iso-Ilomäki

Niin tottahan se on että media ja erinäiset julkisuuden henkilöt varmasti kaivelevat ja huutelevat Tony Halmeesta niitä negatiivisia kommentteja nyt. Ja viimeisien vuosien lööpit ovat olleet täynnä sitä miten Halmeen elämä meni vapaalla vaihteella alamäkeen.

Kuitenkin, ihmiset tulevat muistamaan Tony Halmeen varmasti enemmänkin onnistuneena showbiz-miehenä, melkosena lihasjärkäleenä sekä suorasanaisena poliitikkona, joka ei pelännyt laukaista hieman vähemmän imartelevia kommentteja eduskunnan muille olijoille ja eläjille.

Kaikki kunnia Viikingille.
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Ässä

Itse pidin aina Tony Halmeesta. Muistan vaan, kun jo pienenä natiaisena tiesin tarkalleen kuka oli Tony "Viikinki" Halme ja minusta hän oli todella "cool". Harvemmin kai häntä "fanittivat" pikku tytöt  ;D
Tonylla oli aivan loistava persoona, hänessä yhdistyi se kuuluisa Suomalainen Sisu. Valitettavaa oli toki, että hänellä oli paljon myös henkilökohtaisia ongelmia  :-\ Kunnioitettavat ovat miehen saavutukset, vaikka kansanedustajuus menikin mönkään..Ihminen ei sairastumiselleen mitään mahda.
Lepää rauhassa Viikinki, meitä on monia jotka sinun saavutuksiasi ja persoonaasi kunnioittavat ja ihailevat.

Mika

Quote from: Thor on 12.01.2010, 23:51:28
Tony joutui itselleen vieraisiin ja liian suuriin saappaisiin päästessään äänivyöryllä eduskuntaan eikä pää yksinkertaisesti kestänyt sitä, vaikka mies varmasti yritti parhaansa.

Ei ne saappaat liian suuret olleet. Ne olivat Tonylle aivan liian pienet, ja muutenkin täysin sopimattomat. Kukaan tervejärkinen individualisti ei kauaa eduskunnassa viihtyisi - on se sellainen laumasieluisten kumipäiden keskittymä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Volmari

Luin kaikki puheet, jotka Tony eduskunnassa piti. Ne oli upeita puheita, joista useimmat käsitteli sotaveteraanien huonoa kohtelua Suomessa.
Toivon, että ne kaikki on edelleen jotenkin löydettävissä netistä.
Kannattaisi lukea.