News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2010-01-04 Vuoden uusturkulainen (yhdistetty)

Started by mishrak, 04.01.2010, 16:33:32

Previous topic - Next topic

Betonikostaja

Paco kyllä sössi asiansa ilmiömäisesti. Irtisanoutui töistä ja keskittyi rasismiulinaan, koska luuli hyötyvänsä siitä, mutta kävikin ihan toisin. Sitten pitikin lähteä rasismia pakoon kotipuoleen.

Miten meni Paco noin niinkuin omasta mielestä? Vieläkö tekisit Afrikan tähdestä noin suuren numeron, jos saisit uuden tilaisuuden?
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Roope

Quote from: Betonikostaja on 18.01.2025, 15:55:43
Paco kyllä sössi asiansa ilmiömäisesti. Irtisanoutui töistä ja keskittyi rasismiulinaan, koska luuli hyötyvänsä siitä, mutta kävikin ihan toisin. Sitten pitikin lähteä rasismia pakoon kotipuoleen.

Tämähän on se, mitä hän haluaa uskotella tapahtuneen. En oikein usko siihen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

dothefake

En epäile hetkeäkään, etteikö hän puhuisi totta niin hyvin kuin osaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Betonikostaja

Quote from: Roope on 18.01.2025, 16:08:05
Quote from: Betonikostaja on 18.01.2025, 15:55:43

Tämähän on se, mitä hän haluaa uskotella tapahtuneen. En oikein usko siihen.

Turun kaupunki ei suvakismista huolimatta varmaan oikein tykkäisi, jos Paco valehtelisi irtisanoutumisestaan. Sen verran kielteisesti Paco on työnantajastaan puhunut, että jos ei ole itse lähtenyt, niin saa kyllä pian lähteä. Kaiken järjen mukaan luottamuksen pitäisi olla mennyttä.

Kotipuoleen meneminen onkin sitten eri juttu. Pacon Instassa on kuvia, jotka ovat Senegalista, mutta mistä sen tietää, koska ne on otettu. Tyhmät suvakit kuitenkin hurraavat kaikelle, mitä Paco tekee.

Tässä keississä on ainakin todistettu se, että Paco on epäluotettava. Sen luulisi vaikuttavan työllistymismahdollisuuksiin. Ainakaan suomalaiselta ei tuollaista perseilyä hyväksyttäisi yhtään. Afrikkalaisten kanssa kriteerit voivat olla sallivammat, mutta työnantajan arvostelua julkisuudessa on vaikea antaa heillekään anteeksi. Se on mitä pätevin irtisanomisperuste.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Kai Sorto

Kuulin hiljattain, että Pacon irtisanoutuminen ja lähtö Senegaliin ovat tulleet myös Turun vasemmistolle täytenä yllätyksenä. Nähtäväksi jää onko hän enää ehdolla alue- ja kuntavaaleissa.

Jos on, niin joku voisi tiedustella miksi hän on useammissa vaaleissa kampanjoinut tittelillä varhaiskasvatuksen opettaja, vaikka pätevyyttä ei ilmeisesti ole. Turun sivuilla hän käyttää keksimäänsä titteliä varhaiskasvatuksen esiopettaja, ja eräs salapoliisi selvitti, ettei ainakaan Turun yliopiston tiedoista löydy kuin kandi humanistisesta sekä 14 op kasvatustieteiden perusopintoja..

ikuturso

Minä olen ihan pienenä lapsena pelannut Afrikan Tähteä. Se oli hieno peli, vaikka sisareni aina sen voittikin. Hän lähti aina Tangerista, josta oli paremmat kulkuyhteydet, kuin Kairosta, josta itse lähdin, koska tykkäsin pyramideista.

Tuohon aikaan olin niin pieni, että kukaan ei ollut opettanut minulle mitään kolonialismista eikä rasismista. Pelasin peliä, jossa rosvot näyttivät lännenelokuvien cowboyilta, mikä tuntui lähinnä hassulta.

Pelissä löydettiin maasta jalokiviä jotka vietiin paikallisiin pankkeihin, jotta oli rahaa matkustaa ympäri Afrikkaa. Ostaa lento- ja laivalippuja niillä rahoilla. Minä olin pelissä joko turisti tai afrikkalainen - en sitä oikeastaan edes ajatellut. Afrikan tähti oli ruma timantti. Tykkäsin enemmän rubiinista, koska siitä sai rahaa. Sitten kun se löytyi se Afrikan tähti, niin ei sitä pitänyt viedä British Museumiin Lontooseen eikä Euroopan keskuspankkiin. Se piti viedä afrikkalaiseen kaupunkiin jossa siitä ei edes maksettu mitään, mutta sillä voitti pelin.

Aavikolle oli myös pudonnut hevosenkenkiä. Ilmeisesti niiltä rosvoilta, jotka näytti cowboylta. Ne oli melkein yhtä arvokkaita kuin timantti. Sillä Kairolainen keskuspankki viis välitti Cape Townissa löytyneestä timantista, jos joku toi niille hevosenkengän. Outo peli. Vaan missä kolonialismi?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-