News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Minareettikielto: Timo Soini vastaa

Started by Olli Immonen, 08.12.2009, 14:48:03

Previous topic - Next topic

Olli Immonen

Uusi Suomi uutisoi 8.12.2009:

Perussuomalaisten piirissä jo useampi taho on vaatinut minareettikieltoa. Eilen asian nostivat esiin Perussuomalaiset Nuoret ja samana päivänä Kotkan Perussuomalaiset teki asiasta valtuustoaloitteen.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini ei paljasta omaa tai puolueen kantaa minareettikieltoon - vielä.

- Nuoret on aina radikaaleja. Heillä on oikeus ilmaista mielipiteensä. Minä olen puolueen puheenjohtaja, ja jos minä sanon jotain, siitä tulee puolueen kanta.

Uutinen kokonaisuudessaan täällä.

etnis

Quote from: Axel Cardan on 08.12.2009, 14:57:35
Quote from: Olli Immonen on 08.12.2009, 14:48:03

Minä olen puolueen puheenjohtaja, ja jos minä sanon jotain, siitä tulee puolueen kanta.

Ja kansan pitää saada päättää, eikö niin?
On ilimoja piellyt!

Kyllä kansa tietää, MUTTA TIMO PÄÄTTÄÄ!

Ei taida populisti pitää itseään yhtään enempää vastuullisena äänestäjäkunnalleen kuin muutkaan vallan makuun päässeet...
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Ernst

Soini haluasi yleisellä tasolla tehdä kansanäänestyksistä yleisemmän käytännön. Näin häntä siteerataan.

Informaatiosisältö nolla.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Roope

QuotePerussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini ei paljasta omaa tai puolueen kantaa minareettikieltoon - vielä.

- Nuoret on aina radikaaleja. Heillä on oikeus ilmaista mielipiteensä. Minä olen puolueen puheenjohtaja, ja jos minä sanon jotain, siitä tulee puolueen kanta.

Onkohan Soinilla tarkoitus vedättää nuoret ottamaan jyrkkiä kantoja ja vetää sitten matto alta? Puoluekentän hallitsemiseksi Soinille ja puoluehallituksen enemmistölle sopisi oikein hyvin, että muutama maahanmuuttokriittinen "hajoittaja ja nimenkerääjä" pakkaisi kamansa. Toisaalta nuorten vaatimuksia vasten hän voi maalata omasta ja puolueen kuvasta suvaitsevaisempaa, joten kontrolloidulle kriittisyydelle on käyttöä.

QuoteMinareettikysymyksestä ei Soinin mielestä pitäisi järjestää neuvoa antavaa kansanäänestystä, mutta yleisellä tasolla hän haluaisi tehdä kansanäänestyksistä yleisemmän käytännön.

Samaa mieltä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Ernst

Quote from: etnis on 08.12.2009, 15:06:13

Minä olen puolueen puheenjohtaja, ja jos minä sanon jotain, siitä tulee puolueen kanta.

On ilimoja piellyt!

Kyllä kansa tietää, MUTTA TIMO PÄÄTTÄÄ!

Ei taida populisti pitää itseään yhtään enempää vastuullisena äänestäjäkunnalleen kuin muutkaan vallan makuun päässeet...

Timo Soini tuntee uuden kymenlaaksolaisen sananlaskun ja on sisäistänyt sen täysin. Se menee näin:

"Kun valtaa on vähän, on sitä käytettävä tarkkaakin tarkemmin."

Ernst

Quote from: Roope on 08.12.2009, 15:09:09

Onkohan Soinilla tarkoitus vedättää nuoret ottamaan jyrkkiä kantoja ja vetää sitten matto alta? Puoluekentän hallitsemiseksi Soinille ja puoluehallituksen enemmistölle sopisi oikein hyvin, että muutama maahanmuuttokriittinen "hajoittaja ja nimenkerääjä" pakkaisi kamansa. Toisaalta nuorten vaatimuksia vasten hän voi maalata omasta ja puolueen kuvasta suvaitsevaisempaa, joten kontrolloidulle kriittisyydelle on käyttöä.

Soini on kasvanut liian isoksi puolueelleen. Ehdoton valta turmelee, vaikka valtta olisikin vain omassa puolueessa.

Simon Elo

On ilimoja piellyt!

Minä ymmärsin Soinin kommentin sillä tavalla, että puolueen puheenjohtajan puhetta useimmiten pidetään puolueen kantana. Näinhän se mediassa ja ihmisten mielissä menee. Siksi hän ei halunnut muiden kanssa keskustelematta sanoa asiaan kantaansa. Ei aina tarvitse lukea Soinia kuin piru Raamattua.

edit: Kuten Soini plokissaan kirjoittaa, "politiikassa asia toimii niin, että kun puolueen puheenjohtaja jotakin sanoo sitä pidetään puolueen kantana".

http://www.timosoini.fi/ploki/

Ernst

Simon, minulla on jonkinlainen Soini-allergia, jolle en mahda mitään...Vaihtakaa jo puheenjohtajanne!

Simon Elo

Onkohan Soinilla tarkoitus vedättää nuoret ottamaan jyrkkiä kantoja ja vetää sitten matto alta?

Mitä tulee tähän salaliittoteoriaan, yhtenä kannanottoa laatineista pidän tällaista hölynpölynä. Tekemistä riittää jo ilman että vaikeuttaisimme sitä käymällä omien kimppuun.

Joka puolueessa ei varmasti annettaisi tällaista keskustelunavausta edes tehdä pahimman luokan moraalisäteilyn pelossa.

svobo

Quote from: Simon Elo on 08.12.2009, 15:20:18

On ilimoja piellyt!

Minä ymmärsin Soinin kommentin sillä tavalla, että puolueen puheenjohtajan puhetta useimmiten pidetään puolueen kantana. Näinhän se mediassa ja ihmisten mielissä menee. Siksi hän ei halunnut muiden kanssa keskustelematta sanoa asiaan kantaansa. Ei aina tarvitse lukea Soinia kuin piru Raamattua.

edit: Kuten Soini plokissaan kirjoittaa, "politiikassa asia toimii niin, että kun puolueen puheenjohtaja jotakin sanoo sitä pidetään puolueen kantana".

http://www.timosoini.fi/ploki/

Näin minäkin sen ymmärsin ja vähän kummastelin tämän ketjun alkupään kommentteja uutisen luettuani. Damn if you do, damn if you don't.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Topelius

Quote from: Timo Soini

Soini on itse monessa yhteydessä voivotellut sitä, että Persujen menestys on liiaksi kiinni yhdessä miehessä. EU-parlamenttikomennuksen aikana hän on useasti korostanut, että nyt muilla puolueen jäsenillä olisi tilaisuus profiloida itseään ja Persuja kotimaassauudella tavalla. Sitten hän kuitenkin aika ajoin laukoo myös ylempänä siteeratun kaltaisia lausuntoja. Minä olen yhtä kuin puolue, ja minä päätän kaikesta. Onko tässä nyt havaittavissa pientä ristiriitaa?

Lienee selvää, että Persujen kiinnittyminen yhteen mieheen on ongelma, jos puolue tavoittelee suurempaa kannatusta. Silti Soini näyttää olevan itse henkilökohtaisesti tyytyväinen tilanteeseen. Sanokaa mitä sanotte, mutta minun mielestäni tämä ristiriita voi muodostua suureksikin ongelmaksi.

Ernst

Quote from: Topelius on 08.12.2009, 15:44:51

Soini on itse monessa yhteydessä voivotellut sitä, että Persujen menestys on liiaksi kiinni yhdessä miehessä. EU-parlamenttikomennuksen aikana hän on useasti korostanut, että nyt muilla puolueen jäsenillä olisi tilaisuus profiloida itseään ja Persuja kotimaassauudella tavalla. Sitten hän kuitenkin aika ajoin laukoo myös ylempänä siteeratun kaltaisia lausuntoja. Minä olen yhtä kuin puolue, ja minä päätän kaikesta. Onko tässä nyt havaittavissa pientä ristiriitaa?

Ei, ristiriita on iso ja perustavanlaatuinen. Soini on liiaksi tottunut mukavuusalueeseensa eikä ole enää nuori ja nälkäinen - pikemminkin vanha ja janoinen. Muodostaa puolueen kasvulle esteen, koska kasvu edellyttäisi oikeaa monitoimijuutta johdossa ja julkisuudessa. Soini on tekopyhä selittäessään, että jälkikasvua ja haastajia ei ole - hänhän itse olisi voinut huolehtia johtajana tästäkin pitkän ajan johtajuusfunktiosta.

Roope

Quote from: Simon Elo on 08.12.2009, 15:36:47
Onkohan Soinilla tarkoitus vedättää nuoret ottamaan jyrkkiä kantoja ja vetää sitten matto alta?

Mitä tulee tähän salaliittoteoriaan, yhtenä kannanottoa laatineista pidän tällaista hölynpölynä. Tekemistä riittää jo ilman että vaikeuttaisimme sitä käymällä omien kimppuun.

En ehdota mitään salaliittoa, mutta kun Soini on jo ilmaissut halunsa päästä eroon muun muassa Muutos-kortin allekirjoittaneista, niin jotain tekosyytä puhdistavaan "puolueessa puolueen tavalla"-konfliktiin odottelen vielä ennen vaaleja.

En kuitenkaan usko, että tästä minareettiehdotuksesta tulee sellaista kynnyskysymystä. Toivottavasti mitään sisäistä kurinpalautusta ei tule ollenkaan, siitä olisi vain haittaa. Tekemistä riittää muutenkin, aivan kuten sanoit.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Ammadeus

Quote from: M on 08.12.2009, 15:19:18

Soini on kasvanut liian isoksi puolueelleen. Ehdoton valta turmelee, vaikka valtta olisikin vain omassa puolueessa.
Liian isoksi,kyllä.Painarit vois olla kova sana :D Noin muheva mies voi silminnähden huonosti
60kg pois niin ruumis ja mieli voi paremmin :D

SK

Mieleeni tuli Soinin kommentit Salmisten bileohjelmasta (jossa oli myös kaikkien rakastama Pensseli-setä) jossa Eppu kyseli häneltä Italian tuoreesta krusifiksikiellosta. Timbe vastasi jotenkin niin, että "sitä se teettää kun siellä istutaan jossain EU-oikeussalissa lampaankääpä päässä! Pitäisi olla italialaisten oma asia pidetäänkö krusifikseja vai ei." Joku saa tarkastaa tarkan sanamuodon jos ohjelma sattuu olemaan tallessa.

Timbe on varmaan sitä mieltä, että asia ainakin pitäisi olla Suomen omissa käsissä. Ja niin varmaan onkin, kun Timbe saa sen salkkunsa 2011. Mielenkiintoista on se, että juuri Saarakkala oli asiaa toitottamassa, joten katsotaan mikä on lopputulos. Mutta tuskin tästä kovin kauaa jaksetaan pulista...
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

IDA

Itse näen asian samoin kuin Simon. Tietenkin se mitä puolueen johdosta sanotaan edustaa puolueen virallista kantaa, eikä lehdistö voi kysellä puolueen kantaa, joltakin yksittäiseltä jäseneltä tai tehdä jostain puoluejärjestön aloitteesta puolueen kantaa.

Ei Kotkan perussuomalaisissakaan varmaan kukaan kuvittele edustavansa koko puoluetta ja vaikka yhteisiä kantoja viilattaisiinkin puolueen kantoihin nähden, niin kyllä käsittääkseni on täysi vapaus esittää myös omia kantoja.

IDA

Vapaa Umpihanki voisi tykönään miettiä miksi tuo viesti oli osoitettava juuri PS:lle? Miten se ei sovi kaikkiin puolueisiin? Pitäiskö PS:n murtaa jää ja hommata kaikille mimmit?

Uljanov

Tässä ketjussa on kyllä lainattu Soinia kuin YLE Halla-ahoa. Kannattaa jokaisen lukea se alkuperäinen uutinen kokonaisuudessaan.