News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-08-12:Pohjalainen mielipide: Näin toimii suomalainen oikeusvaltio

Started by EL SID, 08.12.2009, 15:11:20

Previous topic - Next topic

EL SID

QuoteNäin toimii suomalainen oikeusvaltio

tiistai 08.12.2009

Olemme niin sanottuja laman uhreja, yrittäjiä ja palkansaajia. Lama vei keväällä yritystoimintamme, meille jäi pienet palkkatulot mm. osa-aikatyöstä.

Osa-aikatyöläinen on oikeutettu soviteltuun päivärahaan. Ennekuin tämä asia tuli voimaan, kului monta kuukautta vain tuolla vaatimattomalla osa-aikatyön korvuksella. Saman verran saavat työmarkkinatukea kotiin.

Syksyllä tuli muutoksia osa-aikatyöhön. Se olisi laskennallisesti pienentänyt puoleen aiemmin maksetun korvauksen. Enää ei voinut ajatella käymistä osa-aikatyössä, kun käteen ei olisi jäänyt työnhankintakustannusten jälkeen mitään. Niinpä irtisanouduin kyseisestä työstä.

Nyt työvoimaviranomaiset tulkitsivat työstä eroamisen olleen perusteettoman ja järjestivät minulle kolmen kuukauden karenssin vailla minkäänlaista toimeentuloa!

Olen koko aikuisikäni ollut työssä. Tähän asti maksanut veroni ja velvoitteeni.

Mikä on vähimmäistoimeentuloturva? Kenelle se kuuluu? Maahanmuuttajillekko? He kun kuulemma saavat 1300e/kk +ilmaisen asumisen.

En halua olla rasisti, mutta jotain oikeuksia pitäisi olla Suomen omilla kansalaisillakin!

Pettynyt ja petetty Isojoki

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=466733

niin, suomessahan ei tuloloukut ja muut koske kuin kanta-asukkaita.

Pohjalaisen tekstaten palstalla oli myös eräitä kommentteja lehdessä aikaisemmin olleeseen tsetseeniäidin haastatteluun:

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=466751

Tsetseeni valittaa kun tukea leikataan. Voit vapaasti lähteä takaisin Tsetseniaan, avustan matkarahoissa.

Nyt maahanmuuttajat itkevät kun tukia leikataan. Menkää muualle tai takaisin kotimaahan, jos ei kelpaa! Moni suomalainen saa vähemmän kuin te.

Onko kukaan nähnyt maahanmuuttajia leipäjonoissa? Suomalaisia on, joten maahanmuuttajat saavat vieläkin enemmän tukea.

Tuli sekin esille et pakolaiset asuu ilmaiseksi. Toimeentulotuki riittävä. Mä maksan vuokran + sähkön pienemmästä tuestani. Olen kai rasisti jos valitan!

saas nähdä koska tulee soitto, jossa lehti määrätään sensuurilinjalle. Tähän asti linja on ollut yllättävän avoin, tulee mieleen Mantilan ajat...