News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Turkkilaistaustainen toimittaja pilkkaa Sarah Palinia

Started by Jack, 20.11.2009, 10:36:02

Previous topic - Next topic

Jack

Youtube tarjosi tämän näköistä videota, joten päätin vilkaista.

http://www.youtube.com/watch?v=VXuBIyJsbCE

Cenk Uygur arvostelee Sarah Palinin tietämättömyyttä.

Mitä on Sarah Palinin mielipiteiden taustalla - ja mitä Cenk Uygurin?

Arvelen, että Sarah Palinin ajatus juutalaisten oikeudesta laajentaa siirtokuntiaan perustuu uskonnollisen ajatukseen siitä, että Jumala lupasi juutalaisille heidän aikoinaan asuttamansa Israelin alueen - eikä vain jotakin rajattua aluetta siitä. Jos Palestiinan valtio perustetaan, eivätkä juutalaiset saa itselleen koko historiallisen Israelin aluetta, tämä on ongelma fundamentalistikristityille, joiden mielestä Raamatun ennustukset on otettava kirjaimellisesti. Vapaammin ajattelevien kristittyjen mielestä Jumalan lupaukseen ei ole kirjoitettu juutalaisille palautuvan alueen tarkkoja rajoja, kunhan se suunnilleen on alkuperäisellä paikalla, joten palestiinalaisten valtion voi perustaa. Islamilaiset puolestaan ajattelevat mitä ajattelevat, ja tiukimpien muslimien mielestä koko Israelin valtio pitäisi ajaa Välimereen.

En tiedä, onko turkkilaistaustaisen Cenk Uygurin ideoiden taustalla myötätuntoa islaminuskoisia palestiinalaisia kohtaan vai mistä hänen mielipiteensä johtuvat.

Tuomas2

Quote from: Jack on 20.11.2009, 10:36:02
En tiedä, onko turkkilaistaustaisen Cenk Uygurin ideoiden taustalla myötätuntoa islaminuskoisia palestiinalaisia kohtaan vai mistä hänen mielipiteensä johtuvat.

En tiedä minäkää, eikä paljoa kiinnosta mutta kun kerran luin viestin niin veikkaan että toimittaja Cenk Uyguri tekee jutun (pilkkaa) Palinia koska hän on helppo kohde ja jostakin se juttu on tehtävä.

Toiset ottavat raamatun kirjaimellisesti ja toiset koraanin, ja jos sen tuo itse julkisuuteen on syytäkin sietää kritiikkiä ja vastakkaisia mielipiteitä.

Topelius

Palinin tietämättömyyttä on pilkattu aiemminkin -- ja syystä. Onko tämäkin tilanne nyt sitten jotenkin erilainen vain koska pilkkaaja on turkkilaistaustainen?

Miniluv

1. Moos.

Quote15:18 Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton, sanoen: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan saakka:
15:19 keeniläiset, kenissiläiset, kadmonilaiset,
15:20 heettiläiset, perissiläiset, refalaiset,
15:21 amorilaiset, kanaanilaiset, girgasilaiset ja jebusilaiset".

Joosua
Quote1:3 Jokaisen paikan, johon te jalkanne astutte, minä annan teille, niinkuin olen Moosekselle puhunut.
1:4 Maa erämaasta ja tuolta Libanonista aina suureen virtaan,
Eufrat-virtaan, saakka - koko heettiläisten maa - ja aina Suureen mereen asti, auringonlaskuun päin, on oleva teidän aluettanne.

Voi olla muutakin asiaan liittyvää, en tunne VT:ia niin hyvin. Ja tuolta pohjalta saadaan paljon ikävää aikaan.

Tuon juontajan tyyli oli kyllä aika sietämätön.

Ja nyt jotain aivan muuta: Al Gore puhuu läpiä päähänsä.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Nationalisti

Quote from: Jack on 20.11.2009, 10:36:02
Youtube tarjosi tämän näköistä videota, joten päätin vilkaista.

http://www.youtube.com/watch?v=VXuBIyJsbCE

Cenk Uygur arvostelee Sarah Palinin tietämättömyyttä.

Mitä on Sarah Palinin mielipiteiden taustalla - ja mitä Cenk Uygurin?

Arvelen, että Sarah Palinin ajatus juutalaisten oikeudesta laajentaa siirtokuntiaan perustuu uskonnollisen ajatukseen siitä, että Jumala lupasi juutalaisille heidän aikoinaan asuttamansa Israelin alueen - eikä vain jotakin rajattua aluetta siitä. Jos Palestiinan valtio perustetaan, eivätkä juutalaiset saa itselleen koko historiallisen Israelin aluetta, tämä on ongelma fundamentalistikristityille, joiden mielestä Raamatun ennustukset on otettava kirjaimellisesti. Vapaammin ajattelevien kristittyjen mielestä Jumalan lupaukseen ei ole kirjoitettu juutalaisille palautuvan alueen tarkkoja rajoja, kunhan se suunnilleen on alkuperäisellä paikalla, joten palestiinalaisten valtion voi perustaa. Islamilaiset puolestaan ajattelevat mitä ajattelevat, ja tiukimpien muslimien mielestä koko Israelin valtio pitäisi ajaa Välimereen.

Youngturk on liberaali demokraatti. Ei islamisti.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Aapo

Vaikka Uygurilla olisikin jotain uskonnollisia tuntemuksia islamin suuntaan, minä ainakin pelkään Sarah Palinin vakaumusta paljon enemmän kuin Uygurin.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

jmm

Quote from: Nationalisti on 20.11.2009, 13:28:45

Cenk Uygur on ateisti. Hän arvostelee radikaalia islamia ja islamilaisen maailman epäkohtia monissa videoissaan.

Minä tunnustaudun faniksi. Olen seurannut YoungTurks-kanavaa yli vuoden ajan.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Nationalisti

Quote from: jmm on 20.11.2009, 13:54:47
Quote from: Nationalisti on 20.11.2009, 13:28:45

Cenk Uygur on ateisti. Hän arvostelee radikaalia islamia ja islamilaisen maailman epäkohtia monissa videoissaan.

Minä tunnustaudun faniksi. Olen seurannut YoungTurks-kanavaa yli vuoden ajan.

Minusta äijä on vastenmielinen, niinkuin aatteeliset ateistit yleensäkin, mutta makunsa kullakin.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.