News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kannattajakorttitilanne tässä ketjussa

Started by JM-K, 06.11.2009, 19:45:58

Previous topic - Next topic

Jiri Keronen

:)

Ketelä taitaa saada muutaman kortin ensi viikolla useassa foliokuoressa.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Hob

Todettakoon kuitenkin, että kannattajakorttien tarkka määrä on täysin toissijainen asia. Joko niitä saadaan tarpeeksi tai sitten ei, ja mitä enemmän feissataan tässä vaiheessa sitä enemmän on sitten potentiaalisia äänestäjiä. 15,000 kortin toimittamisesta ei varmasti ole mitään haittaa, paljon karmeampi tilanne on jos jäädään kolmeentuhanteen.

PaulR

Korttien feissaaminen muuttuu helpoksi kuin heinänteko (tai lapsen lyöminen - sanoi eräs lapsena turpiinsa saanut) kevään edetessä.

Tuolta pelipaikoilta ottaa kymmeniä jahka tarkenee, eikä kyniä tarvitse lämmittää hanskassa.

Julmuri

Koska Mäki-Ketelä ei ole täällä itse kommentoimassa epäilen, että postinkantaja (vas.) on ottanut hänet panttivangiksi ja tarjoilee ainoastaan kannattajakortteja ravinnoksi poloiselle vangilleen. Kuka uskaltaa käydä Ihanallakadulla toteamassa tilanteen?

BastardoGrande

Quote from: Hob on 26.02.2010, 06:24:13
Todettakoon kuitenkin, että kannattajakorttien tarkka määrä on täysin toissijainen asia.

Jaa, no mutta miten ihmeessä, senhän pitäisi NYT olla nimenomaan ensisijainen asia?
Sitten kun niitä on 'tarpeeksi', virhemarginaali huomioiden, niin ensisijaiseksi asiaksi siirtyy puolueen ehdokasasettelu vaaleihin 2011.
Mitä pikemmin se pääsee alkamaan, niin sitä parempi on lopputulos.

Korttien kasaantumisnopeudella on myöskin psygologinen vaikutus kenttäväkeen ja siksi tässä ihmetellään 'esikunnan' hiljaiseloa.
Joku ansiokas sotaherra on todennut; 'joukkoja johdetaan edestä', nyt ei näy ketään tämä asan tiimolla.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

rekttk

Onkos Muutos2011 suunnitelmissa mennä kevään aikana jonnekin messuille keräämään kannattajakortteja?

Lemmy

Quote from: Julmuri
Kuka uskaltaa käydä Ihanallakadulla toteamassa tilanteen?

Aaamulehti: Mies löytyi hautautuneena kannattajakorttien alta.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

desperaato

Quote from: rekttk on 28.02.2010, 13:13:07
Onkos Muutos2011 suunnitelmissa mennä kevään aikana jonnekin messuille keräämään kannattajakortteja?

Muutoksen jäsenenä alokas desperaato vastaa, että on. Jos sinulla on mielessä jokin tapahtuma, niin ilmoittele siitä. Jos ja kun haluat lähteä konkareitten kanssa keräämään, ilmoittele siitäkin.
Missäpäin vaikutat?

P.S. Kevään mittaan kansan syvätrivit alkavat heräillä horroksesta ja suomalaisten etu, suora demokratia ja sananvapaus alkavat kiinnostaa kansalaisia.

JM-K

En suinkaan ole tullut antifanttien tai mokuttajien kaappaamaksi, on ollut muita kiireitä välillä.

Mutta väliaikatilanne taas vaihteeksi: kokonaissaldo on 2465 korttia eli kohta puoliväli paukkuu, perskeles vieköön!

Kortteja on nyt kerätty 18 vkoa eli keskimäärin 137 korttia viikossa. Mikäli sama tahti säilyy, kokonaissaldo pyörinee jossain 7000 kortin tuntumassa syksyllä.

Painotan kuitenkin sanaa "mikäli". Se on sama kuin jos. Ei ole siis mitään aihetta jäädä kotiin taputtelemaan itseä tyytyväisenä selkään. Paljon on vielä työtä tekemättä. Ja se tehdään!

Mitä enemmän levitätte sanaa lähipiiriin, sen vähemmän Muutos2011 kerääjäaktivisteilla on hermopainetta siitä, tuleeko ne kortit kerättyä vai ei. Fakta on se, että jos muut eivät kerää, me keräämme.

Jatketaan!

Tooheys

Quote from: desperaato on 28.02.2010, 13:21:41
Jos sinulla on mielessä jokin tapahtuma, niin ilmoittele siitä.

http://www.riihimaenmessut.fi/fi/

Ehkä kesän paras tapahtuma korttien keräämiseen.
"Olet suvaitsevainen, avarakatseinen, mut naurat tavallista ihmistä." -Jana - Pauliina

Teemu Lavikka

http://www.pasada.fi/lappeenranta2010/index.htm

Täällä myös on porukkaa kuin bordellin avajaisissa, vaikka kyllä se erämessuille jää kävijämäärissä.

Oikeastaa voin ilmoittautua ihan samalta istumalta lähtemään tuonne riksuun keräämään kortteja.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

dothefake

Quote from: Tooheys on 28.02.2010, 13:42:40
Quote from: desperaato on 28.02.2010, 13:21:41
Jos sinulla on mielessä jokin tapahtuma, niin ilmoittele siitä.

http://www.riihimaenmessut.fi/fi/

Ehkä kesän paras tapahtuma korttien keräämiseen.

Logosta päätellen kyseessä on rikas tapahtuma ;D
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mika

Quote from: JM-K on 28.02.2010, 13:36:58
Kortteja on nyt kerätty 18 vkoa eli keskimäärin 137 korttia viikossa. Mikäli sama tahti säilyy, kokonaissaldo pyörinee jossain 7000 kortin tuntumassa syksyllä.

Huonolta näyttää. Kun varmat apajat (nuivat kaverit, tuttavat & sukulaiset) on jo käyty läpi, jäljellä olevat nimet tulevat olemaan kovan työn takana. Ceteris paribus -oletuksella urakka lienee mahdoton. 
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

dothefake

Quote from: Mika on 28.02.2010, 15:24:30

Huonolta näyttää. Kun varmat apajat (nuivat kaverit, tuttavat & sukulaiset) on jo käyty läpi, jäljellä olevat nimet tulevat olemaan kovan työn takana. Ceteris paribus -oletuksella urakka lienee mahdoton. 

Puhutko nyt omasta kohtalostasi vai yleisestä,
Jos omasta, niin voin vain kehoittaa menemään ihmisten pariin ja keräämään,
se on yllättävän helppoa ja mukavaa, vaikka olikin jäätävä polte varpaissa.
Puhumattakaan lämpimimmillä keleillä, kun ei tarvitse lämmittää kynääkään kehollaan.

Jos puhut yleisestä kohtalosta, niin viittaan ylläolevaan. Korttien kasaan saamisessa ei ole mitään
vaikeutta, niin tuskastuneita ihmiset turuilla ja toreilla ovat.
-Tytti Tuppurainen

Veli Karimies

No jos MP messuilta keräilijät saivat noin 100 korttia yhdeltä päivältä ja mitä ne tunnin sielä seisoskeli? Ei tartteta kuin 5 kahden päivän keräysreissua oikeinvalitulle messulle niin kortit on kasassa.

Ammadeus

Onhan se urakka ihan helevetinmoinen,mutta mikään hyvä ei tule helposti.
Omassa keräysprojektissa painaa vielä hallis kampanja.
Valehtelematta uskottavuus kärsi pahan kolauksen episodissa.
Kyllähän kortteja on täytetty joo,mutta ilmeistä ja huokailuista on saanut lukea
viestiä"mee nyt helevettiin taas juttuines ja kortties kanssa"
Mutta yritetään kerran vielä pojat,hakkaa päällä pohjan poika.....

Veli Karimies

Itseltänihän on kaveripiiristä kortit vielä keräämättä. Varmat 30-40 tulee sieltä. Ei pitäisi, mutta olen säästellyt.

Mika

Quote from: Ammadeus on 28.02.2010, 17:29:54

Ihailtavaa sinnikkyyttä, mutta oletteko miettineet, mitä sitten kun ne 5000 korttia ovat kasassa. Jos pelkästään niiden kasaan saaminen on työn ja tuskan takana, vaaleissa tuskin tulee sellaista äänimäärää, että sillä olisi vaikutusta yhtään mihinkään. Ehdokaslistoillekaan ei taida olla mitään varsinaista tunkua vetovoimaisista ehdokkaista...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

PaulR

Ihan totta. Tuskin tuosta mitään tuleekaan tuolla aikataululla.

Miksi yritetään?

dothefake

Quote from: Mika on 28.02.2010, 18:06:16

Ihailtavaa sinnikkyyttä, mutta oletteko miettineet, mitä sitten kun ne 5000 korttia ovat kasassa. Jos pelkästään niiden kasaan saaminen on työn ja tuskan takana, vaaleissa tuskin tulee sellaista äänimäärää, että sillä olisi vaikutusta yhtään mihinkään. Ehdokaslistoillekaan ei taida olla mitään varsinaista tunkua vetovoimaisista ehdokkaista...

Minä ainakin koen voitokseni sen, että jos lapsenlapseni (tuleva) kysyy minulta:
"Vaari, miksi kukaan ei estänyt tätä", niin voin vastata, että kyllä minä ainakin yritin.
-Tytti Tuppurainen

rankka

Inanaa Mika is back.

Kyllä mä ainakin jo viimeistään nyt uskon että peli on menetetty. Löin hanskat naulaan, kuivumaan tosin.

Asiaan, tahti on ihan hyvä, ajatellen millä eväillä tätä maratonia lähettiin marssimaan.
Eikä ainakaan mun mielestä ole kovin tuskaista ollut. Silloin tällöin käy pari tuntia reippailemassa, tosin nyt mulla jo kohta pari kk kun viimeksi käyny kortteja keräämässä.

Mr.Crossfire

Mika taitaa olla trolli, muuten noissa jutuissa ei oo mitään järkeä.

Ei oo multa vähääkään pois jos kaverit haluaa harrastaa politiikkaa. Laitan neljä korttia tulemaan ensi viikolla.

Oami

Quote from: Mika on 28.02.2010, 18:06:16

Sitten varmaan osallistut vaaleihin itse jonkin toisen puolueen listalla, tai tuet sellaista toisen puolueen ehdokasta joka ajaa niitä oikeita asioita?

Tai sitten kirjoittelet nimimerkillä nettiin ja tuskailet?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

suomelle

Kuulin tästä uuden puolueen perustamishankkeesta eräältä ystävältäni hänen palattuaan 'tänne' Suomen vierailultaan. Se mitä hän kertoi sai minut kiinnostumaan, joten otin asiastanne hieman enemmän selvää ja mielestäni olette hyvinkin oikealla asialla.

Kannattajanimien kerääminen näyttää, sellaiselle joka keräsi 90 luvun alussa perustettavalle puolueelle 1500 nimeä yksin, olevan jotain mitä ei taideta osata, tai sitten sille ei oikeasti olla valmiita tekemään kaikkea mitä voidaan.

Minä keräsin tuon 1500 nimeä kortteihin ovelta ovelle muutamassa Helsingin lähiössä huomattavan lyhyellä vajaan kuukauden aikavälillä. En siis käyttänyt itsekään kaikkea vapaa-aikaani nimikeräykseen, vaan tein sitä silloin kun se ajallisesti itselle sopi. Yhdessä 5 kerroksisen kerrostalon rapussa asuu keskimäärin 20 äänestysikäistä.

Lähes jokainen oven avannut kirjoitti kortin. Kadunkulmissa ja toreilla seisoskeleminen on ajan haaskausta. Kyllä teidän porukastanne varmasti muutama 'meikäläinen' löytyy hyvinkin helposti. Kannattajakortit täytyy saada nopeasti kerättyä, jolloin tuleviin vaaleihin valmistautumiseen, tulevien ehdokkaiden preppaukseen ja markkinointiin jää mahdollisimman paljon aikaa.

JM-K

Todennäköisesti EI juuri näin. Kuten olen tässä(-kin) ketjussa jo useampaan kertaan todennut, niin:

a) merkittävä osa palautuneista korteista on niitä yhden kappaleen netistä tulostettavia versioita. Samassa kuoressa tulee yleensä 1-4 saman sukunimisiltä eli perhekunnittain. Eli niitä ei ole kukaan kerännyt "nuivilta kavereilta", vaan perheessä joku on hoksannut, että nyt on 11 hetki tehdä jotain ja sitten on alettu tekemään. Eikä vain kirjoiteltu netissä. Nettikirjoittelu kun ei johda mihinkään, korkeintaan pariin tutkintapyyntöön...

b) toinen merkittävä osa on niitä painattamiamme A5 kortteja, joita on toimitettu kerääjille. Suurin osa kerääjistä on kerännyt kortit täysin tuntemattomilta ihmisiltä toreilta ja turuilta. Ei siis edelleenkään "nuivilta kavereilta":

c) pari jantteria kerää keskitetysti nuivilta kavereiltaan, mutta heidänkin korttipinoihinsa ilmestyy päivä päivältä enemmän "uusia nimiä".

Toki voisimme - taas kerran - pohtia sellaista leikkimielistä vaihtoehtoa kuin "olemassa olevien puolueiden kautta vaikuttaminen" (lue: mene metsään ja puhu puille ja oraville, sama lopputulos), mutta koska olemme aikuisia, emme usko enää satuihin.

Niinpä jatkamme korttien keräämistä ja muuta puuhailua alkuperäisten suunnitelmien mukaisesti.

Itse olen ihan tyytyväinen korttien kerääntymisvauhtiin. Kuten todettu, olemme jopa edellä siitä vauhdista, mitä itse rohkenin alussa arvella kortteja kerääntyvän.

Enemmänkin niitä tietysti saisi tulla ja enemmän aktiivisia toimijoita voisi ilmoittautua, mutta tämmöisinä tositv:n ja salkkareiden aikakaudella tämäkin on jo hieno startti!

Eli jatketaanpa taas!

Harri Eerikäinen

Quote from: suomelle on 01.03.2010, 10:46:09
Minä keräsin tuon 1500 nimeä kortteihin ovelta ovelle muutamassa Helsingin lähiössä huomattavan lyhyellä vajaan kuukauden aikavälillä.

Lähes jokainen oven avannut kirjoitti kortin. Kadunkulmissa ja toreilla seisoskeleminen on ajan haaskausta.

Tämä kuulostaa minusta ihan harkitsemisen ja kokeilemisen arvoiselta konstilta, vaatii ehkä vaan kerääjiltä vielä enemmän kuin ulkona kerääminen, siellä kun sentään voi itse päättää keneltä kysyy. Mutta kyllä varmaan muutamilta onnistuu.

suomelle

Quote from: Harri Eerikäinen on 01.03.2010, 11:28:31
Minä keräsin tuon 1500 nimeä kortteihin ovelta ovelle muutamassa Helsingin lähiössä huomattavan lyhyellä vajaan kuukauden aikavälillä.

Lähes jokainen oven avannut kirjoitti kortin. Kadunkulmissa ja toreilla seisoskeleminen on ajan haaskausta.

Tämä kuulostaa minusta ihan harkitsemisen ja kokeilemisen arvoiselta konstilta, vaatii ehkä vaan kerääjiltä vielä enemmän kuin ulkona kerääminen, siellä kun sentään voi itse päättää keneltä kysyy. Mutta kyllä varmaan muutamilta onnistuu.

Eiköhän kyse liene vain siitä, että suomalaisen on varmasti vaikeaa asettaa itsensä tilanteeseen, joka saattaa tuntua kerjäämiseltä. Noin oli minullakin, vaan ei kauaa kun alkuun pääsin.

Useimmat ovenavaajat tuntuivat selvästi ilahtuvan siitä kun heidän ovikellonsa edes joskus soi :)

Veli Karimies

Quote from: Harri Eerikäinen on 01.03.2010, 11:28:31

Mä olen tehnyt tuota ovelta ovelle kiertoa muistaakseni yhteisvastuukeräykseen joskus vuonna kala ja kukko. Ennemminkin luulisin, että se on paljon helpompaa kuin feissaus monelle. Homma toimi silloin näin: Autolla tietylle asuinalueelle isommalla porukalla ja alue jaettiin jokaiselle kerääjälle/parille jottei tule päällekkäisiä keräysreissuja, kun alue on käyty läpi niin takaisin autolle -> odotellaan toisia kerääjiä/pareja ja sitten uudelle asuinalueelle.

Feissauksessa on se oma hyvä puolensa, että se on näkyvää ja ilmasta mainosta.

suomelle

Quote from: Veli on 01.03.2010, 12:03:50
Feissauksessa on se oma hyvä puolensa, että se on näkyvää ja ilmasta mainosta.

Mainonnan aika on vasta sitten kun tarvittava kannattajanimimäärä on kerätty.

Tuosta 'feissauksesta'(?) saattaa jopa saada negatiivistakin julkisuutta, koska ohikulkijoista useimmilta jäänee kysymättä syystä että 'ei tuo varmaan allekirjoita, kiireisen/vihaisen näköinenkin taitaa olla'. Eli jokaiselta on kysyttävä, eikä etukäteen saa tyrmätä ketään. Kuka tahansa voi osoittautua helmeksi koko toiminnalle.

Miniluv

Erotin muutaman viestin tänne:

Muutoksen kevät- ja kesäkiertueen suunnittelua

Älkää suotta kirjoittako ideoitanne tapahtumista, joihin on hyvä osallistua, hautautumaan tähän ketjuun.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/