News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-11-05 M&M Blogi "Minä uskon mainontaan"

Started by Janne, 06.11.2009, 12:58:43

Previous topic - Next topic

Janne

Lainaus Markkinointi & mainonta -lehden blogista. Ei hevillä uskoisi, että tämä on kirjoitettu vuonna 2009. Eikö tämä ollut väsynyttä jo 10 vuotta sitten? Kirjoittaja on entinen mainostoimistojohtaja, joka työskentelee nykyään Plan Suomi Säätiön markkinointijohtajana ja on Mainostajien Liiton brändityöryhmän jäsen.

Quote
Minä uskon mainontaan

Yhteinen tulevaisuutemme riippuu ideoista, tarinoista ja teoista. Pitää ajatella ja toimia toisin. Tehdä heti mitä ei ole ennen tehty. Kiitos Marko Kulmala kirjastasi Hyvä idea ei toimi!

Jatketaan tästä.

Miksi mainontaa ei arvosteta, ja miten sitä voisi arvostaa enemmän? Piirtääkö mainonta riittävää kuvaa yhteiskunnastamme? Heijastaako mainonta tämän päivän monimuotoista ja moniarvoista yhteiskuntaa? Otammeko mainoksillamme rohkeasti kantaa yhteiskunnan muutoksiin? Onko mainonnan luoma kuva yhteiskunnasta sellainen, johon ihmiset kokevat itsensä tervetulleiksi?

Helppoja esimerkkejä, mutta kysyn kuitenkin. Monessako mainoksessa olemme nähneet samaa sukupuolta olevien perheen, entäpä monessako mainoksessa esiintyy maahanmuuttaja tai näkyvästi jotain tiettyä uskontoa edustava?

Hollywood-sarjoissa on nähty ihmisten kirjoa jo niin pitkään, että siihen ei enää edes kiinnitä huomiota, mikä juuri siis tarkoitus onkin. Kuuluu elämään, on tavallista ja normaalia!

Entä jos me mainostajat olisimme rohkeita ja uskoisimme monimuotoiseen ja -arvoiseen yhteiskuntaan, ja näyttäisimme uskomme julki? Otetaanpa vaikka esimerkki suurkaupungit, joissa elää rinnan erilaisia ihmisyhteisöjä, kulttuureja, näkökulmia, taipumuksia, taitoja, joiden yhteisvaikutus auttaa pitämään yllä innovaation roihua. New York, Lontoo ja monet muut suurkaupungit ovat useiden sukupolvien ajan olleet luovuutta edistäviä keskuksia. Niihin muuttaa koko ajan uusia ihmisiä. Niissä syntyy etsimisen, löytämisen ja innovaation ketjureaktio.

Rohkeus kumpuaa tarkoituksen määrittelemisestä. Ja tarkoitukseksi ei siis riitä, että saadaan lisää huomioarvoa (tokaisu jolla on muuten pilattu moni hyvä mahdollisuus). Tarkoitukseksi taas hyvin riittää jonkin tärkeän tavoitteen edistäminen, tai merkityksen antaminen jollekin yhteiselle tärkeällä tehtävälle. Simppelisti todetaan johtamisopeissakin, että ihmiset ovat valmiita muutokseen, kunhan muutoksella on riittävä tarkoitus.

Tunnustan taas uskoni mainonnan voimaan. Ja siihen, että mainonnalla on tarkoitus, ja sillä voi rakentaa yhteiskuntaa paremmaksi paikaksi meille kaikille elää.

Benetton tule takaisin!


http://www.marmai.fi/blogit/mainostajienblogi/article344446.ece?s=r&wtm=Markkinointi_Mainonta/-05112009


Miniluv

Uutisalueella suoritetaan otsikoiden tehovalvontaa, ja puutteista äkelletään ankarasti: joten soo soo ketjun aloittajalle.

:)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

tusujusuu

"Niissä syntyy etsimisen, löytämisen ja innovaation ketjureaktio."

Mistä ihmeestä nämä ihmiset löytävät tällaisia ajatuksia? Mielensä sopukoista?

Täyttä tuubaa. Jokainen tietää mainonnan tarkoituksen, ja se ei nykytilanteessa ole lainkaan positiivinen.
No tolerance for intolerance, no apology for being free.

"En yhdy siihen mitä sanotte, mutta taistelen viimeiseen asti sen puolesta, että voitte sen sanoa."