News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Feissauskokemuksia

Started by rankka, 05.11.2009, 23:54:19

Previous topic - Next topic

Veli Karimies

Ilmoittelen kyllä sitten tarkemmin johonkin ketjuun kun tiedän.

rankka

Quote from: Veli on 20.12.2009, 23:35:54
Ilmoittelen kyllä sitten tarkemmin johonkin ketjuun kun tiedän.
Tämä ketju on loistava siihen, jos ei ole varmaa päivää.

Tuon toisen ketjun aloitin vain sen takia että alkaa olemaan erilaisia Muutosporukoita pitkin maita ja mantuja, jotka sitten voisivat ilmoittaa milloin ja missä ovat paikalla kortteja keräämässä.

Ilmoittele toki. :)
Tosta motaria, kymppilitra gasoa ja reilu tunti näin talvella, niin olen paikalla, riippuen perheestä.

WINK
Sununtait ovat aika hyviä päiviä.

Jussi Tulijoki

Ymmärrän kyllä. Itseasiassa parempikin tehdä noin. Sain juuri yhden nimen listaan, kunhan saan niitä kortteja. Huomasin muuten että porukkaa pelottaa kirjoittaa nimi korttiin , kun ne epäilee sitoutuvansa johonkin. Siis kun olen alustavasti promonnut puoluetta.

rankka

Quote from: Jussi Tulijoki on 20.12.2009, 23:55:55
Ymmärrän kyllä. Itseasiassa parempikin tehdä noin. Sain juuri yhden nimen listaan, kunhan saan niitä kortteja. Huomasin muuten että porukkaa pelottaa kirjoittaa nimi korttiin , kun ne epäilee sitoutuvansa johonkin. Siis kun olen alustavasti promonnut puoluetta.
Samaa on huomattu.
Jonkinlaista leimaantumisen pelkoa on ilmassa, täysin syyttä. Eri medioiden luoma ilmapiiri on vittumainen. Vaihtoehtoja ei haluta.

Kannattajakorttien tiedot ovat ehdottoman salassapidettäviä. Ne menevät ainoastaan oikeusministeriöön, joka satunnaisotannalla tsekkaa ne läpi. Tosin Muutoksen tapauksessa varmasti joka kortti tutkitaan mikroskoopilla.

Siitäkin syystä olen saanut luvan, ja versio on hyväksytetty Tapsalla, ja muuttanut hieman korttien täyttöohjetta, jossa lukee feissaajalle sopivasti, että kerääjä todistaa henkilöllisyytensä pyydettäessä.
Mutta, nou hätä, meillä ei ole mitään salattavaa eikä pelättävää. Touhu kestää päivänvalon milloin vain.

Tähän aiheeseen voisi vaikka joku Muutoksen edustaja sanoa sanan tai pari.
Mä olen vain kuli, joka tosin tietää aika paljon asioista.

Jussi Tulijoki

Niin siis kerääjä, eli jos kerätään niin siinä tapauksessa minä. Mutta miten muuten kerätttävien äänien henkilötarkistetaan, ettei tule niitä "virtasia" mitkä sitten hylätään?

Jussi Tulijoki

Kiitoksia vastauksesta + muusta infosta.

antero

Quote from: Tapio Arjo on 21.12.2009, 00:36:36
Vaikka JMK välillä kertookin korttien tarkan lukumäärän, kenenkään ei ole syytä olettaa, että korttien sijoituspaikka on hänen kotonaan. Ne saattavat olla missä tahansa.

No eeeeen nyt kyllä ihan heti usko että "missä tahansa"...   :P
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

rankka

Kannattajakorttien tietoja emme tietenkään minnekään levittele.
Tämä muuten tulee myös selväksi liiveissä olevasta "valtuutettu kerääjä" kortista. Josta viime kädessä käsittääkseni Muutos2011 ottaa vastuun.
Sen verran vastuuta otan tässä että ainakin esimerkiksi mun kanssa porukassa keräilevät voivat olla vastuussa minulle, ja minä luonnollisesti eteenpäin.
Hoidetaan homma^^^ aina hienosti niin ei ole vastuukysymyksiä, eikä siis rankkaa oven takana. ;) 

Vaikka JMK välillä kertookin korttien tarkan lukumäärän, kenenkään ei ole syytä olettaa, että korttien sijoituspaikka on hänen kotonaan. Ne saattavat olla missä tahansa.
Aijaa jaahas, se perunanenäisten maakellarikätkö on siis totta? *luki rivien välistä*

Sen verran voinen vielä kertoa, että Hommasta tuttu legendaarinen Kissapeto huhkii täyttä päätä... 

Yllätys ...
Erittäin pätevä mies. Erittäin.
Jos hän meinaisi loikata, pistäisin käsiraudoilla kiinni palkkiin, ettei pääse.
Loistavaa jälkeä!
Terve vaa ;)

Uusia, entistä suurempia liivejä (oli pakko tilata, kun pienemmät eivät mahdu Rankalle) kooltaan XXL ja mahdollisesti XXXL on tulossa ensi viikolla lisää.
Ruoka on hyvää ja joskus oon muistanut syödä.
Kaveri näytti kerran kahvimukin missä luki: alle 90kg punnitaan neuvolassa.
Nauroin. Kovasti. Paljon.

Samoin kuin käyntikorttikokoista flyeriä, jota on kätevä "unohtaa" milloin minnekin.

Heh ... Jokunen tainnut tulla "unohdettua".
Pääasiassa kuitenkin ihan jakanut niille halukkaille jotka ovat halunneet informaatiota.

Juuh, taidetaanhan me jatkaa ....

Jussi Tulijoki

Miten me saatas sika-väkevä puhumaan massoille? Kaveri on mun mielestä sellainen joviaali tyyppi mikä puhuu kansankielellä, ja ensimmäinen sana mikä hänestä tulee mieleen on rehellisyys. Tota pitäis hyödyntää.

Mahollisimmanpaljon porukkaa kasaan että saadaan sika-kivalle kunnon suomi-tour 2011 rahat.Mä osallistun heti, kunhan pannaan kassa kokoon!

Hämeenlinnan Oraakkeli

Muutos 2011 on vanhemman väestön keskuudessa tuntematon juttu. Mielestäni pitäisi aloittaa propagandan levittäminen. Kannatuskorttien keruun ajankohta voisi olla tammikuun vika tai helmikuun eka lauantai tai molemmat. Kysyisinkin että mitä maksaa riisin painattaminen painossa. Osaako joku sanoa.
Ps Lammillekin tarvitaan väkeä.

antero

Quote from: Tapio Arjo on 21.12.2009, 09:34:27 [Expand]
Quote from: antero on 21.12.2009, 01:36:48

No eeeeen nyt kyllä ihan heti usko että "missä tahansa"...   :P

Oletko katsonut eteisen kaappiin?

Minulla ei ole eteisessä kaappia.  :P
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

BastardoGrande

QuoteIhmisiä ujostuttaa julkisesti täyttää lappua, "koska kaikki ympärillä tarkkailevat heitä"? Ja lapun antajakin on tuntematon ihminen.

Kirjekuori, jossa valmiina osoite, ja sisällä kannattajakortti, ujolle käteen, niin voi täyttää sen kotonaan rauhassa ilman että kukaan tarkkailee?

Hyvä huomio, kaikki mahdolliset allekirjoittajat eivät halua leimautua siinä kaiken kansan nähden.
Vaan miten erotellaan ne joille kannattaa antaa valmiiksi postimaksettu ja osoitettu kuori?
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

rankka

Quote from: BastardoGrande on 21.12.2009, 22:56:27
Hyvä huomio, kaikki mahdolliset allekirjoittajat eivät halua leimautua siinä kaiken kansan nähden.
Vaan miten erotellaan ne joille kannattaa antaa valmiiksi postimaksettu ja osoitettu kuori?
Tuota, leimaantua mihin?
Ei siinä oikein voi leimaantua miksikään.
No, ehkä karkeasti heitettynä, joko rakastaa isänmaataan tai sitten ei välitä vaikka se uppoaa kovaa vauhtia.
Hyvin karkeasti heitettynä siis.

Ihan hyvin ihmiset ovat kortteja täytelleet. Esittää asian vain niin kuin se on.
Valmiiksi postimaksettuja postikorttimallia olen antanut ihmisille jotka ovat jo valmiit postittamaan, mutta ei ole juuri sillä hetkellä aikaa alkaa täyttää korttia.
Ovat siis ehtineet kuunnella esitettävää asiaa siinä mutta kiireinen aikataulu mättää päälle ja ovat kyselleet että saisiko hän semmoisen kannattajakortin mukaansa täytettäväksi.

Halukkaita feissaajia kaivataan!
Uusi rypistys on suunnitteilla tällä suunnalla, luultavammin sunnuntaina 27.12 Sellon tienoilla. Hieman on vielä pari asiaa auki.
Kun asia lyödään lukkoon, paan tohon ilmoitusketjuun ajan ja paikan.

Jyri Suominen

Quote from: J. Juntunen on 21.12.2009, 23:20:56

Halukkaita feissaajia kaivataan!
Uusi rypistys on suunnitteilla tällä suunnalla, luultavammin sunnuntaina 27.12 Sellon tienoilla. Hieman on vielä pari asiaa auki.
Kun asia lyödään lukkoon, paan tohon ilmoitusketjuun ajan ja paikan.

Blääh, taas stadi painotteista :(
Varsinais-Suomen vaalipiirin Muutos 2011 ehdokkaana eduskuntaan.
PAM 2010-2014 Edustajiston varajäsen.
JSN yleisön edustaja ehdokas.

antero

Quote from: J. Juntunen on 21.12.2009, 23:20:56 [Expand]
Quote from: BastardoGrande on 21.12.2009, 22:56:27
Tuota, leimaantua mihin?
No, ehkä karkeasti heitettynä, joko rakastaa isänmaataan tai sitten ei välitä vaikka se uppoaa kovaa vauhtia.
Hyvin karkeasti heitettynä siis.

Ihan hyvin ihmiset ovat kortteja täytelleet. Esittää asian vain niin kuin se on.
Valmiiksi postimaksettuja postikorttimallia olen antanut ihmisille jotka ovat jo valmiit postittamaan, mutta ei ole juuri sillä hetkellä aikaa alkaa täyttää korttia.
Ovat siis ehtineet kuunnella esitettävää asiaa siinä mutta kiireinen aikataulu mättää päälle ja ovat kyselleet että saisiko hän semmoisen kannattajakortin mukaansa täytettäväksi.

Ikävä kyllä 90% ihmisistä luulee että 90% ihmisistä kyttää heitä kun he täyttävät lappua. Kymmeniä vuosia jatkunut mokutusrumputuli on saanut aikaiseksi moisen olemattoman "vainon". Ei kaikki ole yhtä valistuneita kuin ihmiset jotka tietävät ja ovat tutustuneet scriptan/ hommaforumin/ muutos2011 todelliseen olotilaan ihan itse. Suurin osa suomalaisista elää edelleen mokutus-rasismin uhreina, vaikka ovat sitä mieltä nyt perkele riittää.
Skitso tilanne, ja se pitää ottaa feissatessa huomioon.

Käsittääkseni postin vastauslähetyssopimus toimii siten, että vain lähetetyt kortit velotettaisiin. Joten muutoksen kannattaisi harkita vastauslähetyssopimuksen tekoa postin kanssa.

BastardoGrande

QuoteTuota, leimaantua mihin?

Tarkoitin julkista 'leimaantumista' muutosmyönteiseksi, eli ryhtymistä nykyisen hallituslinjan vastustajaksi.
Uskoisin monenkin haluavan kääntää takkinsa kotonaan [täyttää kannattajakortin] ja sitten pikkuhiljaa tulla kaapista ulos kun rohkeus antaa myöden.

Ihan sama meillä, jotka harkitsevat aktiiviseen kenttätyöhön ryhtymistä ja jäseneksi liittymistä oikein tosissaan.

Kysyisin vielä mikä on 'esikunnan' ohje feissaajille kysymyksiin;

-olettekos te samalla asialla kuin se Soinin porukka?
-jos ette, niin miten eroatte siitä?
-mikä muu on tärkeätä hallitsemattoman maahanmuuttopolitiikan lisäksi?
jne...
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

rankka

Quote from: BastardoGrande on 22.12.2009, 00:26:15
Kysyisin vielä mikä on 'esikunnan' ohje feissaajille kysymyksiin;

-olettekos te samalla asialla kuin se Soinin porukka?
-jos ette, niin miten eroatte siitä?
-mikä muu on tärkeätä hallitsemattoman maahanmuuttopolitiikan lisäksi?
jne...

En ole esikuntaa mutta voinmen sanoa tähän jotakin.

Ei olla persuja. Olemme Muutos2011 yhdistyksen asialla.
Eroamme mm. siinä että ajamme suoraa demokratiaa ja kansanäänestyksiä isoihin kysymyksiin. Kansalle pitää palauttaa valtaa.

Hallitsemattoman mamu-politiikan lisäksi tärkeää on Suomen kansalaisten etujen ajaminen.

Konsensuspolitiikasta pitää päästä eroon. Ei enää hyväveli lehmänkauppoja, ota sä toi ni mä otan ton. Tähän liittyen palkkiovirat lopetettava myös. Jyrkkä ei siis suojatyöpaikoille, palmun katveeseen lepäämiselle.

Olemme myös huolissamme sananvapauden rajoittamisesta, kohta ei saa sanoa mitään illman että täyttää parit lomakkeet. Sananvapautta ei siis saa rajoittaa.

Oikeudenmukaisia tuomioita törkeistä rikoksista. Ei ole oikein jos joku esim raiskaa väkivaltaisesti ja saa siitä 7kk ehtoollista, niin minkä signaalin se antaa tuomitulle? Aivan, siihenkin tarvitaan Muutos.

Ei toi feissaaminen mitään tiedettä ole. Alkaa menemään jo ihan selkäytimestä tässä vaiheessa.

Quote from: JSuominen on 21.12.2009, 23:56:38
Blääh, taas stadi painotteista :(
Valitettavasti näin.
Tarkoitus on tulla avittamaan Hämeenlinnaa alkuun, jos mua nyt edes kaivataan paikalla.
Tätä kun täysin vapaaehtoisesti ja omilla rahoillani teen, niin en ihan kovin helpolla lähe suhaamaan pitkin Suomenmaata. En ole mikään kroisos.
Ettekö saa pientä rinkiä kasaan?
Mikä paikkakunta?
Mietitään tilannetta. :)

PaulR

Olen joulun vietossa Hämeenlinnassa. Jos jotakin on tekeillä, laittaa viestiä.

Kalevi Soilander

Quote from: antero on 22.12.2009, 00:24:05
Käsittääkseni postin vastauslähetyssopimus toimii siten, että vain lähetetyt kortit velotettaisiin. Joten muutoksen kannattaisi harkita vastauslähetyssopimuksen tekoa postin kanssa.

Tämä on ollut työn alla, mutta se ei ole aivan niin yksinkertaista. Itellan vastaukset ovat lisäksi olleet hieman epämääräisiä.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

rankka

Quote from: PaulR on 22.12.2009, 03:09:10
Olen joulun vietossa Hämeenlinnassa. Jos jotakin on tekeillä, laittaa viestiä.
Itse en ehdi kyllä tässä joulunpäivinä pitemmille matkoille. Pääsisin tammikuun puolenvälin tienoilla paikalle, mikäli tarvitsette jotakin avun tynkää. Aikaisemmin ei vain kykene. Perheeseen liittyvät erilaiset asiat hieman häiritsee.

Sikälimikäli Hämeenlinnan aktiivit haluavat ulkoilla, niin antakaahan mennä vaa. :)

Mikäli minua apuun odotatte, niin aletaanpa sitten pohtia sopivaa aikaa ja paikkaa.
Sunnuntai jossakin kauppakeskuksen liepeillä? Keskustassa?
Osaltani päivän pitää olla sunnuntai, juuri muita rajoitteita ei ole.

Jyri Suominen

Quote from: Tapio Arjo on 22.12.2009, 11:14:16

Ollos huoleton, tammi-helmikuussa jalkaudutaan Turkuun. Pistä meiliä, ja lähde mukaan.

Tätä tässä on odotettu.
Ilmoitanko halukkuuteni suoraan Teille eli Tapsalle ja Tapio hoitaa Muutoksen feissaus organisoinnin Turun feissauksesta?
Jonkunlainen virallinen koordinointi olisi hyvä, kuten Rankka on hoidellut asioita täällä keskustelussa.

Ajankohta:
Milloin, missäs?
Varustus? liivit, kynät, kirjoutusalusta, mahdollisuus seuraavaan asiaan. Järjestetäänkö avoin kokous,yleisötilaisuus, mielenosoitus Turun torille missä joku suoja ja bänderollit asiaan liittyen.
Henkilöstön koko?

rankka

Quote from: Tapio Arjo on 22.12.2009, 11:14:16
Ollos huoleton, tammi-helmikuussa jalkaudutaan Turkuun. Pistä meiliä, ja lähde mukaan.

Quote from: JSuominen on 22.12.2009, 15:38:04
Tätä tässä on odotettu.
Ilmoitanko halukkuuteni suoraan Teille eli Tapsalle ja Tapio hoitaa Muutoksen feissaus organisoinnin Turun feissauksesta?
Jonkunlainen virallinen koordinointi olisi hyvä, kuten Rankka on hoidellut asioita täällä keskustelussa.

(en ole Tapsa, mutta pari sanaa liittyen tähän)
Ensiksi kartoitatte ketä kaikkia on halukkaita lähtemään matkaan ja sitten yksityisviesteillä/meileillä/ --> tämä ketju jäi elämään juuri tätä tarkoitusta varten.

Sitten kun saatte ajan ja paikan lukkoon niin ilmoitus ajasta ja paikasta tonne ilmo-ketjuun, jotta nekin ihmiset jotka ovat saaneet tiedon keräyksestä täältä, löytävät paikalle. :) Uskokaa tai älkää, niitäkin on jo ilmestynyt.

Varustus? liivit, kynät, kirjoutusalusta
Veikkaan että varustuksessa löytyy ;)
Kunhan itse raahautuu paikalle hyvän mielen kera.

Järjestetäänkö avoin kokous,yleisötilaisuus, mielenosoitus Turun torille missä joku suoja ja bänderollit asiaan liittyen.
Henkilöstön koko?
;D Innokkuutta vaikuttaa olevan.
Hienoa, mii laik.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Tapio Arjo on 22.12.2009, 11:01:20 [Expand]
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 21.12.2009, 13:21:49
Muutos 2011 on vanhemman väestön keskuudessa tuntematon juttu. Kannatuskorttien keruun ajankohta voisi olla tammikuun vika tai helmikuun eka lauantai tai molemmat. Kysyisinkin että mitä maksaa riisin painattaminen painossa. Osaako joku sanoa.
Ps Lammillekin tarvitaan väkeä.

Vanhemman väen kanssa tehdään töitä olan takaa. Muutos tajuaa varsin hyvin sen, ettei netissä tavoiteta kuin murto-osa kannattajakunnasta. Mitä riisiä tarkoitat?

Kaikenlaista kamaa on varastossa kiusaksi asti. Niitä saa minulta.

Lammillekin ollaan menossa ja Paimion VOKiin, kunhan saadaan pyhät ohi ja ilma hiukan leudommaksi.
riisi 500 A4 arkkia. Ihan vaan sillä kyselisin että jos homma(muutos)kerho hämeenlinna saisi rahat kokon niin pääsisimme tammikuussa linnan tapetointiin.
Täytyy tammikuussa heti kysellä paikallisesta kopiointifirmasta että mitä maksaa.

PaulR

Sukulainen on PsPr:n sodessa vapaaehtoisena. Täytyypä kehitellä tästäkin jotain.

Pitäkää niitä kortteja mukananne 24/7. Vastaan on tullut mielenkiintoa yllättäviltäkin tahoilta ja jos täyttäminen jää kiinni korttien tai kynän puutteesta, voi hieman ketuttaa.

Ammadeus

Mitkähän ovat ihmisten asenteet TTY;LLÄ?
Onko ketään talon sisältä Hommailemassa?
Kannattaako panostaa korttien keräilyyn ko paikassa?

rankka

Quote from: Tapio Arjo on 22.12.2009, 16:36:28
Mukava olisi saada Rankka jalkautumaan Turkuun, koska hän on sellainen (kenttä)päällikkö, ettei rajaa mitään.

Haaste siis heitetty.
Tartun siihen, tyhmä kun olen, sillä varauksella että saan dumbattua loppuosan perheestäni Naantaliin kaverilleen.
En tietääkseni ole Turussa ennen käynytkään.

Muutos tulee Turkuun -tapahtuma on 23.10.2010. Silloinkin voidaan feissata, mutta kaverit tietysti haluavat Muutos-tapahtumaan. Parempi päivä saattaa olla tästä viikko eteenpäin eli lauantaina 30.1.2010.

Tapahtumapäivä on siinä mielessä huono, että siinä on sitä äksönii jo melkoisesti. Paikallisten kannattaa toki olla feissaamassa tapahtuman jälkeen, mutta kauempaa tulevat alkavat jo puutumaan.
Tuo viikko sen jälkeen kuulostaa osaltani mielekkäämmältä. Tosin tuo lauantai kummittelee, koskapa muijalla saattaa olla duunia, ja se taas estää osallistumiseni. Pitää leikkiä iskää.

Tarkoitus on, että te perustatte Turkuun oman Muutos-solun, joka toimii vastaisuudessa omin päin. Keräilyä voi porukka jatkaa koska haluaa.
BINGO!

Mielenosoituksiin en innostu. Niillä ei voiteta yhtään mitään, mutta mahdollisesti hävitään paljon.
Mielenosoitukset voimme munkin puolesta jättää muiden tehtäväksi.
Niillä on varmasti oma tärkeä tehtävä, mutten itse pysty näkemään vielä niin pitkälle että Muutos järjestäisi miekkareita.

Lopuksi haluaisin muistuttaa että feissaamisessakin edustetaan, eli ollaanpas aina nätisti. Siinä myös voidaan hävitä paljon.
Tästä syystä on tärkeää se, että on luotettavia henkilöitä joilla on hallussaan sitten esimerkiksi liivit ja muu millä Muutosta edustetaan ulospäin.

Pöh, olipas huonosti kirjoitettu, mutta kaikki varmasti ymmärsivät pointin. ;)

Veli Karimies

Ja niille jotka Hämeenlinnasta huutelee, menkää sinne kadulle vaan ihan rohkeesti vaikka yksinään, ei siinä mitään ryhmää tartte. Nyt tuo tammikuun alku näyttää meikäläisen kohdalta todennäköisimmältä.

rankka

Quote from: Veli on 22.12.2009, 17:56:11
Nyt tuo tammikuun alku näyttää meikäläisen kohdalta todennäköisimmältä.

Sopiiko 10.1 tai 17.1 sunnuntai?
Koitan jommallekummalle päivälle saada sen appiukon Iittalaan niin voin tulla.
Polkastaan käyntiin teillekkin sinne omat tsembalot.
Tuon tarvittavat rojut mukanani.
Saan niitä varmasti tarvittaessa lisää. 2 settiä on mulla valmiina. (kolmas setti mököllä)

Vain nuo sunnuntait käy. Muina päivinä akka duunissa ja mä leikin koti-iskää. :)

Jyri Suominen

Quote from: Tapio Arjo on 22.12.2009, 16:36:28

Mielenosoituksiin en innostu. Niillä ei voiteta yhtään mitään, mutta mahdollisesti hävitään paljon.

Tarkoitin lähinnä sitä että muistaakseni Turussa mieltään osoittaneiden kankaat/banderolleja eivät saaneet käyttää koska poliisille ei ollut ilmoitettu "mielenosoituksesta" virallisesti.

Mikä on virallinen nimi sille että, ainakaan poliisit eivät tule keskeyttämään feissaamista, jossa olisi vaikka joku "mainos" mukana?

En siis tarkoittanut suoranaista mielenosoitusta, vaan lähinnä positiivista mainontaa asiaan liittyen :)

Lähinnä tätä
Kokoontumislaki 22.4.1999/530
1 luku 2§
Tätä lakia sovelletaan yleisiin kokouksiin ja yleisötilaisuuksiin.

Yleisellä kokouksella tarkoitetaan tässä laissa mielenosoitusta tai muuta kokoontumisvapauden käyttämiseksi järjestettyä tilaisuutta, johon muutkin kuin nimenomaisesti kutsutut voivat osallistua tai jota he voivat seurata. Yleisenä kokouksena ei kuitenkaan pidetä sellaista mielenosoitusta, joka on tarkoitettu ainoastaan yksittäisten henkilöiden mielipiteen ilmaisemista varten.

Yleisötilaisuudella tarkoitetaan tässä laissa yleisölle avoimia huvitilaisuuksia, kilpailuja, näytöksiä ja muita niihin rinnastettavia tilaisuuksia, joita ei ole pidettävä yleisinä kokouksina. Jos tilaisuuteen osallistuminen edellyttää kutsua tai määrätyn yhteisön jäsenyyttä, sovelletaan siihen tämän lain säännöksiä yleisötilaisuudesta, jollei tilaisuutta osanottajien lukumäärän, tilaisuuden laadun tai muiden erityisten syiden perusteella voida pitää luonteeltaan yksityisenä.

Tätä lakia ei sovelleta julkisyhteisöjen järjestämiin virallisiin tilaisuuksiin eikä uskonnollisten yhdyskuntien tunnusomaiseen toimintaan kuuluviin tilaisuuksiin, jotka järjestetään julkista uskonnonharjoitusta varten yhdyskunnan omissa tai niitä vastaavissa tiloissa.

Jos muutos ei kuulu julkisyhteisöön tai se ei ole Muutoksen virallinen tilaisuus, niin yleinen kokous voitaisiin tämän lain perusteella järjestää,
Jolloin 7§
Ilmoitusvelvollisuus

Järjestäjän on tehtävä ulkona yleisellä paikalla järjestettävästä yleisestä kokouksesta suullisesti tai kirjallisesti ilmoitus kokouspaikan poliisille vähintään kuusi tuntia ennen kokouksen alkamista. Myöhemminkin tehtyä ilmoitusta voidaan pitää pätevänä, jos kokouksen järjestämisestä ei aiheudu kohtuutonta haittaa yleiselle järjestykselle.

Ilmoitus voidaan tehdä myös sellaisesta ulkona yleisellä paikalla järjestettävästä mielenosoituksesta, joka on tarkoitettu ainoastaan yksittäisten henkilöiden mielipiteen ilmaisemista varten. Tällöin mielenosoitukseen sovelletaan tämän lain säännöksiä yleisestä kokouksesta 5 §:ää lukuun ottamatta.

8§ Ilmoituksen sisältö

Yleistä kokousta koskevan ilmoituksen tulee sisältää seuraavat tiedot:

1) kokouksen järjestäjä;

2) kokouksen tarkoitus;

3) kokouspaikka tai kulkueen reitti;

4) kokouksen alkamisaika ja arvioitu päättymisaika;

5) järjestäjän asettamat järjestyksenvalvojat; sekä

6) kokouksessa käytettävät rakennelmat ja muut erityisvälineet.

Kokouksen järjestäjän on lisäksi nimettävä ilmoituksessa yhteydenpitoa varten henkilö, jonka on oltava poliisin tavoitettavissa kokouksen järjestämistä koskevissa asioissa (yhteyshenkilö).

9 § Yleiset kokouspaikat

Yleisen kokouksen saa järjestää ulkona yleisellä torilla, aukiolla, katualueella tai muussa sellaisessa kokoustarkoitukseen soveltuvassa yleisessä paikassa ilman omistajan tai haltijan lupaa. Omistaja tai haltija voi rajoittaa tällaisen paikan käyttämistä kokoustarkoitukseen, jos kokouksen järjestämisestä on odotettavissa kohtuutonta haittaa omistajalle, haltijalle tai ympäristölle.

Tuolta loput
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990530

rankka

Eikai tässä nyt mitään kokouksia aleta pitelemään ...  ;D

Pari ukkoa käveleksii eestaas kertoen Muutoksesta.
Relax.