News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

HOMMAKERHOT - paikallistoiminta nousuun!

Started by reino, 02.02.2009, 22:03:48

Previous topic - Next topic

M.E

Onkos täällä ketään Itä- tai Kaakkois-Aasiassa asuvia/oleskelevia nuivia (pois lukien ne, jotka ovat jo asiasta minulle kertoneet)?
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

reino

Quote from: M.E on 20.02.2009, 06:08:17
Onkos täällä ketään Itä- tai Kaakkois-Aasiassa asuvia/oleskelevia nuivia (pois lukien ne, jotka ovat jo asiasta minulle kertoneet)?

Hommakerho Aasian coctail-ilta huomenna klo 18 Singaporen aikaa. Raffles Hotel. Nähdään siinä Martinibaarin puolella. Valkoinen smokki ja hellekypärä. Tämän tapaamisen teemana luonnollisestikin Singapore Sling -drinkki.

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Singapore_Raffles_Hotel.jpg/250px-Singapore_Raffles_Hotel.jpg)

Vetinari

Onko Joensuussa ketään kanssanuivia, jotka olisivat kiinnostuneita nuivistelemaan yhdessä?

Entäs te, jotka olette jo Hommakerhoilleet ympäri kaunista Suomenmaata, miten yhteisnuivistelu on sujunut? Mitä kaikkea olette puuhastelleet ja mistä puhelleet? Olisi mukava kuulla, niin saataisiin mukava aloituspohja tänne Karjalan korpeenkin, sikäli kun osallistujia löytyy. Meikäläinen voi vaikka leipoa pullaa, jos sillä saa Homman koolle.  ;D

"Ja Mestari sanoi: minä olen läsnä kaikkialla, missä kaksikin nuivaa on koolla minun nimessäni."  ::)
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

MustaLeski

Miten on Lappeenrannan laita, kysyy hän?

Sarppi

Ehdotan Helsingin hommakerholaisille (kun omaa topiccia ei löytynyt) aktiviteettejä Miessakkien järjestämänä:
http://www.miessakit.fi/fi/vieraasta_veljeksi/kulttuurilahentamo

Kunkin alaotsikon alla kaipailtiin mukaan myös kantasuomalaisia miehiä. Sinne vaan edustamaan suomalaista yhteiskuntaa ja luomaan yhteishenkeä. Esittelyssä ei myöskään ollut ihan tolkuttomasti monikulttuurihöttöä (no OK, "ruiskuttaa uudenlaista miesvoimaa suomalaisen kulttuurin kudokseen" ???) että ei se välttämättä niin paha olisi.

Itse en voi mennä, kun en ole Helsingissä enkä mies.

mikkoellila

Quote from: JohannaS on 10.02.2009, 17:49:04
Täällä kyseltiin millaista porukkaa hommamiiteissä käy, ja että raaskiiko niihin mennä. Itse olen tähän mennessä ollut tasan yhdessä tapaamisessa, eli viime itsenäisyyspäivänä baarissa Tampereella, ja silmämääräisesti arvioiden paikallaolijat olivat jotain kolmenkympin molemmin puolin olevia miehiä. Jos joku siellä oli sisulainen niin en ole tietoinen tästä, sillä eihän sisulaisuus ulospäin näy. Miittaajat olivat ihan tavallisia ihmisiä ja jos en olisi etukäteen tiennyt että he ovat kauheita hommarasistinatseja, niin en olisi erottanut heitä muista baarissa olijoista (paikalle saapuessani päädyin ensimmäisinä sanoinani kysymään miittaajilta, että onko tämä nyt se tapaaminen mistä netissä puhuttiin). Lisäksi siellä oli ainakin kaksi henkilöä jotka tiedän kaupunginvaltuutetuiksi. En hirveästi tutustunut ihmisiin tai esitellyt henk.koht. tietojani muille, vaan lähinnä keskityin juttelemaan politiikkaa porukoiden kanssa.

Olin enemmistöä nuorempi, miitin vähemmistösukupuolta (paikalla parikymmentä miestä ja muutama nainen), olen aina ollut ujo, enkä pidä baareista. Mutta kaikista näistä tekijöistä huolimatta oloni oli kotoisa ja viihdyin tapaamisessa valtavasti. Oli kiva päästä juttelemaan ihmisten kanssa maahanmuuttoasioista, ja aion mennä myöhemminkin järjestettäviin tapaamisiin kunhan vain pääsen.

En tiedä miten muut tapaamiset järkätään, mutta siihen tsekkaamaani tapaamiseen ilmoitettiin aika/paikka etukäteen netissä, ja ihmiset tulivat ja menivät omia aikojaan sinne. Juotiin kaljaa ja juteltiin vierustoverien kanssa politiikkaa. Siellä ei tehty mitään ylhäältäpäin organisoitua toimintaa vaan pelkästään rupateltiin.

Voin vahvistaa, että Helsingin William K:n keskiviikkokerhossa on aivan samanlaista meininkiä.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mikkoellila

Quote from: Martel on 13.02.2009, 16:22:07
Tulen paikalle siirtomaaisäntä-asussa hellekypärineen, kahdeksan neekerin operoimalla kantotuolilla. Minut tunnistaa siitä, että työperäiset puhuttelevat minua termillä Massa.

(http://www.thelooniverse.com/strips/kuifje/afrika01n.jpg)
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mikkoellila

reino

Kun tänään nyt on näitä Hommatapaamisia eri puolilla Suomea, niin pistäkäähän osallistujamäärät muistiin ja nettiin (pienen Lapin lisän kera), jotta nähdään, päästäänkö kokonaismäärässä jo tällä kertaa tuhannen yli. ;)

Saul I.

Quote from: jiipik on 06.02.2009, 19:28:41
Toivon, että saisimme hommaan sellaista toimintaa, joka ei olisi riippuvaista sisulaisuudesta (tai Reinosta, sorry, man) ja olisi puhtaan puolueriippumatonta. Tämä on jo tavoitteena sanottu, miksei toteuteta sitä tapaamisena?
Paras tapa tehdä AWK:n keskiviikkokerhosta vähemmän sisulainen tai oikeistolainen tai persulainen raahata oma ei-sisulainen, ei-oikeistolainen ja ei-persulainen pyllynsä paikalle.

Kuten minäkin teen. Olisiko meitä siis jo kaksi?

TPFIN

Mikkelliinki on kyllä pakko saada tommone. Nimi vois olla Hommakerho Mannerheim.  ;D
Waiting commands.

IRONMAN

Mikkelin paikallistoimita käynnistyy. Kokouksia pyritään pitämään lauantaisin klo:14.00--> rantakylän pelimannissa.
Sama hymy jatkutkunut jo 10vuotta turuilla ja toreilla ympäri webin. Yritäppä pysäyttää se.

Dayfield

Aikaeron aiheuttamasta väsymyksestä huolimatta saavuin Hotellin aulabaariin jo muutaman minuutin ennen seitsemää. Paikalla ei näyttänyt vielä olevan muita joten päätin ottaa oluen ja odotella rauhassa.

Bud oli kylmä, raikas ja edullinen. Riittoisa se ei kuitenkaan ollut ja huomasin tuopin tyhjenneen ennen muiden saapumista. Tilasin toisen.

Aika kului ja vähitellen huomasin pettymyksen ja turhautumisen hiipivän sieluun toisenkin tuopin pinnan laskiessa, vaikka koitinkin pitää yllä positiivista ilmettä. Kello lähestyi jo puolta kahdeksaa eikä muita Hommalaisia edelleenkään näkymyt!

Lopulta minun oli pakko myöntää itselleni että kukaan muu ei ilmesty Hommakerhoon. Näinkö tässä kävi, ajattelin. Minulla olisi ollut paljon painavaa asiaa maahanmuuttopolitiikan älyttömyyksistä, median vääristyneisyydestä ja muutamia tapailevia ajatelmia myös siitä mitä asialla voisi tehdä. Harmitti että asia ei edennyt ja vielä enemmän turhautti se että muita ei ilmaantunut paikalle.

Jäin miettimään että miksi näin kävi. Eikö ihmisistä löydy maahanmuuttotiedostavuutta vai onko kyse rohkeuden puutteesta? Vai olisiko käynyt niin että tieto tapaamisesta ei tavoittanut kohderyhmää? Tarkemmin ajatellen tämä taisi olla keskeinen syy. Olin niin luottavainen yleiseen huolestuneisuuteen että oletin muiden ajattelevan automaattisesti samalla tavalla. Enkä tullut etukäteen tiedottaneeksi Hommakerho Bostonin tapaamisesta. Mieliala parani kun tajusin että siitähän tässä on kyse! Mitään ei tapahdu ellei tieto kulje!

Hommakerho Bostonin tapaaminen ei siis osaltani jäänytkään turhaksi vaikka osanotto oli niukka. Pöytäkirjaan merkittiin reilunkokoisen huutomerkin kera havainto että tiedotusta ja näkyvyyttä on lisättävä, ainoastaan niin saadaan tilanne muuttumaan.

Työ tekijäänsä opettaa, ajattelin, päätin kokouksen ja vetäydyin hotellihuoneen kliiniseen, ilmeettömään rauhaan ideoimaan Hommaviestinnän ajatuksia eteenpäin.

bebeto007

Moi, olen suurinpiirtein samalla aikavyöhykkeellä, mutta paistattelen etelämpänä lämpimässä Karibian auringossa. Kerro toki jos meinaat viettää Homma iltaa, voihan olla että innnostun muutamaksi illaksi Jenkkilään. Tai kerro jos olet matkalla NYCiin niin silloin tapaaminen on täältä helppo järjestää (Vain 3,5h lento).
War is not over until you admit it to yourself! *General Patton*

Dayfield

Hyvä idea, mutta NYC taitaa jäädä tällä kertaa näkemättä, aikataulussa ei oikein ole pelivaraa. Työkuviota on viikko täällä ja perjantaina lento takaisin kotoiseen monikulttuurin idylliin. Nythän tätä voi kuitenkin jo kutsua juhlavasti nimellä virtuaalinen hommakerho GMT+4 :) Kiitos osallistumisesta.

Täytyy koittaa kunnostautua epävirtuaalisesti Annakadulla joku keskiviikko.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Elikkä tekemisen meininkiä hommakerhoihin. Itse asun sen verta pienellä ja suvaitsevaisella paikkakunnalla että ainakaan vielä ei ole toimivaa hommakerhoa. Hommakerhojen jäsenmäärä saataisiin varmasti nousemaan feissaamalla. Jaettaisinn ihmisille lappuja joissa olisi numerotietoa pakolaiskeskusten kustannuksista. Aika monella vanhuksella ja yli neljäkymppisellä ei ole käsitystä pakolaisvastaanoton kustannuksista.
Ja olisiko mahdollista painattaa kirjapainossa halvalla esitteitä, joita voitaisiin jakaa kaupungilla ihmisille.
Tällainen toiminta saisi enemmän osallistujia hommatapaamisiin, mitä netin välityksellä tapahtuva toiminta.

Turkulaine

Jos ihmiset tulevat katsomaan millaista sakkia netsit ovat IRL, niin siinä menee kovalla työllä hankittu uskottavuus. Huiskitaan vaan netitse nimimerkin takaa. Itse luottaisin luonnolliseen kasvuun ja markkinointiin täällä. Ei juuri kukaan lähde muutenkaan mihinkään epämääräiseen "kerhoon" lapun saatuaan.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Turkulaine on 20.03.2009, 16:22:38
Jos ihmiset tulevat katsomaan millaista sakkia netsit ovat IRL, niin siinä menee kovalla työllä hankittu uskottavuus. Huiskitaan vaan netitse nimimerkin takaa. Itse luottaisin luonnolliseen kasvuun ja markkinointiin täällä. Ei juuri kukaan lähde muutenkaan mihinkään epämääräiseen "kerhoon" lapun saatuaan.
Vaan kun iäkkäämpi väki ei netissä pyöri. Ainakin vaalien alla tulisi jalkautua.
ja jäsenmäärän nostaminen muutamasta kymmennestä ylöspäin käy tehokkaasti kadulla.
Siis kaduilla jaettavilla lapuilla tulisi houkutella ensin nettin ja vasta täällä suoraan toimintaan.Kynnys käydä katsomassa osoitettamme ei ole varmastikkaan kovin suuri kenellekkään.

Vetinari

[Repomies]Ohjeita jakelee täällä mies. Toimivaltaa ei ole mutta ohjeita jakelee. Ei ole hyvä nyt tämä. Nyt huutoa katolla. Sinä kuuntelet ja minä huudan.[/Repomies]
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Echelonv8

_-= Suoraatoimintaa=-_

digit

Voisiko olla esim etusivulla tai joku lukittu topic näkyvässä kohdassa, jossa olis vain hommakerhojen tiedot kuten paikka, aika ja yhteyshenkilö? Tyyliin, "onko paikkakunnallasi jo homakerho?"

Haulla etsiessä löyty kyllä lista joo, mutta täällä käy myös paljon vierailijoita, jotka eivät välttämättä löydä tietoja hommakerhoista (esimerkkinä eräs tuttava, joka ei osunut ensimmäisellä kerralla hommakerho topikkiin).

Listaa voisi kait helpossti päivittää aina kun tulee uusi hommakerho jonnekin.
Hommakerhoilu tuskin on inside juttu?
Suomen lait voivat määrätä sen mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä, mitä ajattelen...."Kuka vei porstuasta burkat, voi sian sorkat"

Homma Admin

Quote from: digit on 25.10.2009, 13:23:29
Voisiko olla esim etusivulla tai joku lukittu topic näkyvässä kohdassa, jossa olis vain hommakerhojen tiedot kuten paikka, aika ja yhteyshenkilö?

Eli se lukittu ketju on juuri tämä ja kaikkien hommakerhojen tiedot löytyvät ensimmäisestä viestistä.

Tässä jossain vaiheessa, kun etusivun teknologia muuttuu koitetaan saada vähän parempi listaus paremmin näkyville.

Jos joku/jotkut haluavat ilmoittautua paikkakuntansa hommakerhojen yhteyshenkilöiksi (ja antaa esim. sähköpostiosoitteensa / puhelinnumeronsa tuossa listauksessa käytettäviksi) niin pistäkää privaa.

Jonkunlainen tapahtumakalenterikin voisi olla kiva, nyt kun hommakerhoja on enemmän ja niissä tapahtuu useammin. Tutkitaan.

Rautaairo

Tervehdys!

Mahtaako täältä Tukholman läänin alueelta löytyä nuivia, jotka olisivat kiinnostuneet erilaisista aktiviteeteista alkaen oluen juomisesta- sekä muiden alkoholijuomien nauttimisesta- lentopalloon..? Itse pääsen liikkumaan kauemmaksikin Ruotsissa, jos tapaamisia järjestyy ja ajankohta on sopiva. Valitettavan usein aikaa ei ole liikaa.. 

suomelle

Quote from: Rautaairo on 21.03.2010, 14:09:08

Tervehdys!

Mahtaako täältä Tukholman läänin alueelta löytyä nuivia, jotka olisivat kiinnostuneet erilaisista aktiviteeteista alkaen oluen juomisesta- sekä muiden alkoholijuomien nauttimisesta- lentopalloon..? Itse pääsen liikkumaan kauemmaksikin Ruotsissa, jos tapaamisia järjestyy ja ajankohta on sopiva. Valitettavan usein aikaa ei ole liikaa.. 

Ruottin puolelta, hienoa! Itse olen sen verran kauempana, etten kykene kyselyysi vastaamaan, mutta malta hetki, kyllä kohta joku kertoo.

Sardar

Löytyykö Savonlinnasta hommahenkisiä vai onko täällä valkoinen läiskä kartalla?

Stönö

Onko Hommakerhossa mahdollista toimia nimettömänä.
Kerho olisi juuri nyt tarpeen, mutta julkisuus ei.
Johtuu sukurasituksesta ja kyläläisistä.
Perussuomalaisuus jo asettaa ihmispolon kylähulluksi.
Miten käynnistetään paikallinen kerho?

Miniluv

Quote from: Stönö on 26.03.2015, 03:55:18
Onko Hommakerhossa mahdollista toimia nimettömänä.
Kerho olisi juuri nyt tarpeen, mutta julkisuus ei.
Johtuu sukurasituksesta ja kyläläisistä.
Perussuomalaisuus jo asettaa ihmispolon kylähulluksi.
Miten käynnistetään paikallinen kerho?

Ihmiset esittäytyvät kerhoissa nimellä ja/tai nimimerkillä oman harkintansa mukaan.

Hommakerho käynnistetään avaamalla ketju tälle osastolle ja ehdottamalla kokoontumista. Joskus on tehty niin, että sovitaan julkisesti vain aika ja sitten lähetetään kokoontumispaikka yksityisviesteillä osanottajille.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Miniluv

Menitte sitten ja valloititte eteläisen pallonpuoliskon :o
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tykkimies Pönni

QuoteOnko hommalaisia suunnalla Buenos Aires -Montevideo - Rio de Janeiro?

Mites Viiala-Toijala-Kylmäkoski suunnalla?

koli

Quote from: Puhdas sielu on 02.06.2015, 15:55:46
Onko hommalaisia suunnalla Buenos Aires -Montevideo - Rio de Janeiro?  Täältä on huomenna tulossa yksi hommalainen ja yksi hang-around-jäsen. Perustetaan kerho näihinkin kaupunkeihin. Kokemusta on. Bwana voi vahvistaa.

Missä kaksi hommalaista kokoontuu Homman nimissä, siellä on Homman henki.

Ex-hommalainen Petri Kaivanto kai asuu Buenos Airesissa.
Mörökölli