News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-10-31 HS: Ystävykset haastavat Punavuoren nimbyt

Started by skrabb, 31.10.2009, 09:43:33

Previous topic - Next topic

RahatTiskiin

Quote from: turha jätkä on 31.10.2009, 15:28:03
Quote from: Huscarl on 31.10.2009, 15:03:05
Piru periköön taas nämä Toiseuden Ydintä palvovat vasuritolvanat. >:( Tällä nimbyllä on omistuskämppä Punavuoressa,

Empaattisena vasurina lohdutan. Ei ole ensinnäkään täysin varmaa, että siellä alkaa autot palamaan tai muu pienimuotoisempi häiriköinti. Toisekseen on aina mahdollista, että nämä vastaanottokeskukset ovat väliaikaisia. Jos politiikassa tapahtuu muutos ja hakijamäärät vähenevät, suljetaan keskuksistakin ainakin osa.

Eli ei kannata vielä tehdä alaskirjauksia asunnon hinnasta.

Onkohan btw olemassa mitään tilastollista vertailua keskusten vaikutuksesta asuntojen keskihintoihin?

Btw:n vastaus: pitäisi löytää kaksi aluetta joilla samanlaiset speksit ja hinnankehitys ennen kuin toinen rikastui. Sitten voidaan vertailla. Tutkimuksista en tiedä, epäilen ettei ole.

Mutu-tuntumalla sanosin että rikkauden lisääntyminen on hyvin korreloiva hinnan laskunn kanssa. Reilusti rikastunut alue niin hinnasta saisi mielestäni ottaa 40% pois kättelyssä.
[Mohammedanism] has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science -- the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. - Winston Churchill, 1899

RahatTiskiin

Sosiaalvaltion helmiä nämä tapaukset.

Aikuisia naisia tutkimassa tanssipaikkojen merkitystä veronmaksajien piikkiin. Ja sitten vielä tälläistä.

Sosiaalivaltiossa ei tarvitse koskaan kasvaa aikuiseksi.

Ps. Hyvinvointivaltio on käännösvirhe.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170908122346PB?OpenDocument¨
Hyvä teksti, joka olisi vielä parempi ilman viimeisen kappaleen pakollista liturgiaa.
[Mohammedanism] has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science -- the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. - Winston Churchill, 1899

Kerpo

Quote from: Nauris on 31.10.2009, 15:20:10
Quote from: hmoilanen on 31.10.2009, 10:30:22
Clubissa näytti olevan 203 jäsentä, oli sinne joitain miehiäkin pakotettu mutta ehkä ~80% naisia.

Aikomukseni oli kysäistä kuinka moni jäsenistä on naisia, mutta hyvä kun kerroit. Itse veikkasin heitä olevan yli 70%, koska selkeästi tässä on kyse naisellisesta hoivavietistä, joka biologisista syistä on paljon voimakkaampaa naisilla kuin miehillä.

Homma-naiset, onko heitä?
Helsingin yliopisto oli Järviselle kulttuurishokki.
Kuntalaiset sinnekin on ne päättäjät valinneet.
Tuntemattoman pelkoa Töölössä
Tilanne sitkeästi hallinnassa
Samalla rahalla -julistekilpailu ^^^

Ihan menee asian vierestä, mutta minua on jo pidemmän aikaa askarruttanut, miten sinä Nauris pystyt pystymetsästä lätkäisemään johonkin aiheeseen tusinan verran asiaan liittyviä linkkejä. Onko sinulla jotkin kaikenkattavat arkistot vai vain uskomaton muisti?

Niin ja itse uutiseen: hyvähän asia tuommoiset turvapaikanhakijoita ja maahanmuuttajia auttavat verkostot ovat. Paljon turhempaa on voivotella netissä "voivoivoi kun eivät ne halua sopeutua" ja sitten ihmetellä, kun turvapaikanhakijat ilman arkisia ystävyyssuhteita suomalaisten kanssa pysyvät omissa porukoissaan.

Huolestunut Kansalainen

Quote from: Kerpo on 31.10.2009, 15:48:27

Niin ja itse uutiseen: hyvähän asia tuommoiset turvapaikanhakijoita ja maahanmuuttajia auttavat verkostot ovat. Paljon turhempaa on voivotella netissä "voivoivoi kun eivät ne halua sopeutua" ja sitten ihmetellä, kun turvapaikanhakijat ilman arkisia ystävyyssuhteita suomalaisten kanssa pysyvät omissa porukoissaan.

Nimenomaan. Välillä tuntuu kuin asennepiiri olisi nimenomaan se surullinen "Suomi suomalaisille, kaikki vääränväriset ja toisinajattelijat ulos". Arjen kontaktit ja verkostoituminen nimenomaan auttavat integroitumaan paikallisväestöön enkä ymmärrä asennetta jonka mukaan kaikki maahanmuuttajien kohteleminen ihmisenä olisi jonkintasoista valtionpetosta, etenkään kun klubilaiset eivät näemmä ole hassaamassa miljoonia veroeuroja projektiinsa.

Ernst

Ihan menee asian vierestä, mutta minua on jo pidemmän aikaa askarruttanut, miten sinä Nauris pystyt pystymetsästä lätkäisemään johonkin aiheeseen tusinan verran asiaan liittyviä linkkejä. Onko sinulla jotkin kaikenkattavat arkistot vai vain uskomaton muisti?

Nauris on minusta tämän palstan ehdotonta aatelia ja sellaisena pahasti aliarvostettu.

ADMINISTRATION!

Naurikselle heti viisi tähteä ja sellainen prinssieverstin merkki päälle!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 31.10.2009, 15:54:26

Nimenomaan. Välillä tuntuu kuin asennepiiri olisi nimenomaan se surullinen "Suomi suomalaisille, kaikki vääränväriset ja toisinajattelijat ulos". Arjen kontaktit ja verkostoituminen nimenomaan auttavat integroitumaan paikallisväestöön enkä ymmärrä asennetta jonka mukaan kaikki maahanmuuttajien kohteleminen ihmisenä olisi jonkintasoista valtionpetosta, etenkään kun klubilaiset eivät näemmä ole hassaamassa miljoonia veroeuroja projektiinsa.

Kukin pitäköön yhteyksiä harkintansa mukaan. Kaiketi jokainen aikuinen tajuaa, että kun  hakijoista turvapaikkaan on oikeutettu vain aniharva, loppu on maailman joutoväkeä, anonyymiä, taustoiltaan tuntemattomia, tarkoitusperiltään mitä sattuu  ja sikäli arvaamattomia.  Jos kantiksen maailmankuva on sinisilmäinen, niin siinähän sitä todellisuutta sitten oppii kun kontaktia hakee...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Runner

Miten olisi.. ''Haluamme näyttää Nimbyille että olemme pihalaattoja ja meitä on paljon, voitte astua ylitsemme ja me nuolemme perseitänne''.
Sitten kohtaavatkin jonkin joka ei käyttäydy näin...

Miniluv

QuoteIhan menee asian vierestä, mutta minua on jo pidemmän aikaa askarruttanut, miten sinä Nauris pystyt pystymetsästä lätkäisemään johonkin aiheeseen tusinan verran asiaan liittyviä linkkejä. Onko sinulla jotkin kaikenkattavat arkistot vai vain uskomaton muisti?

Kiinnostaa kyllä minuakin :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Nikopol

Quote from: M on 31.10.2009, 15:54:57

Nauris on minusta tämän palstan ehdotonta aatelia ja sellaisena pahasti aliarvostettu.

ADMINISTRATION!

Naurikselle heti viisi tähteä ja sellainen prinssieverstin merkki päälle!

Komps, ja muutenkin missä viipyy Homman Wall of Fame: Roope, Rähmis, Nauris ja muutama muu kontribuoi enemmän kuin muut yhteensä! Ylistys!
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Huscarl

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 31.10.2009, 15:25:16
Itse en kyllä näe mitään väärää siinä että yrittää auttaa maassa jo olevia maahanmuuttajia verkostoitumaan. Rajansa tietysti kaikella hyysäykselläkin, mutta esim. harrastusmahdollisuuksien tarjoaminen tuskin on mitään silmitöntä toiseuden palvontaa.

Joo, tuli turhan impulsiivinen vuodatus. Eihän siinä olekaan mitään väärää. Ärsytti lähinnä tuo iänikuinen "ongelmamamu-on-nähtävä-mahdollisuutena" -asenne mikä näiden maailmanparantajien puheista hyökyy. Olen yksinkertaisesti huolissani sijoituksestani, koska kolmannen maailman häiriköt karkottavat kantaväestön pois kaikkialla saavuttaessaan tarpeeksi suuren osuuden asujamistosta. Mielestäni tällaisten paapojaklubien sijaan tarvittaisiin enemmän integraatiokelvottoman aineksen maahantuonnin blokkaamista kannattavia klubeja.

QuoteEt muuten välittäisi luetteloida joitakin paikallisia järjestyshäiriöitä joita mamut siellä päässä aiheuttavat? Sinulla on kuitenkin hyvä tilaisuus seurata toimintaa aitiopaikalta :) (ja ei, tähän ei nyt sitten sisältynyt väitettä häiriöttömyydestä. Haluaisin vain konkreettisesti tietää mitä harmia asuinalueelle on jo siunaantunut.)

Valitettavasti ei ole ensikäden tietoa mistään, kun itse asun aivan toisessa päässä Suomea.  Pidän tuota Hesan kämppää vuokralla, ja töistä johtuen olen missannut kaikki tämän vuoden taloyhtiökokouksetkin. En siis valitettavasti tiedä juuri mitään, mitä siellä Helsingin päässä tapahtuu. Vuokralaiset ovat toistaiseksi viihtyneet kovin, mutta saa nähdä mikä on tilanne muutaman kuukauden päästä, kun tämä rikastusrulianssi jyrähtää käyntiin.

Huolestunut Kansalainen

Quote from: M on 31.10.2009, 15:59:58
Kukin pitäköön yhteyksiä harkintansa mukaan. Kaiketi jokainen aikuinen tajuaa, että kun  hakijoista turvapaikkaan on oikeutettu vain aniharva, loppu on maailman joutoväkeä, anonyymiä, taustoiltaan tuntemattomia, tarkoitusperiltään mitä sattuu  ja sikäli arvaamattomia.  Jos kantiksen maailmankuva on sinisilmäinen, niin siinähän sitä todellisuutta sitten oppii kun kontaktia hakee...

Joutoväen määrää toki voidaan hillitä jos maahanmuuttopolitiikkaa selvästi tiukennetaan ja se onkin minun osaltani Homman ajatus. Välillä tuntuu kovin yksinäiseltä kun ei satu omaamaan ajatusmaailmaa jossa jokainen tummaihoinen on automaattisesti raiskaaja tai ainakin toistaitoinen. Tai edes jotenkin huonompi kuin minä itse. Mutta asiaan.

Juuri tuollainen kerhotoiminta todennäköisesti (toivottavasti?) houkuttelee paikalle ihmisiä jotka mahdollisesti aivan aidosti HALUAVAT kosketuspintaa yhteiskuntaan johon he ovat päätyneet erinäisistä syistä ja erinäisten mutkien kautta. Roskaväki paikallistanee nopeasti paikat joissa kannatella seiniä ja hakea sitä toisenlaista läheiskontaktia. Jokainen kaupungissa asuva terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu ihminen varmasti tietää minkälaista väkeä kannattaa välttää mikäli ei kaipaa elämäänsä ylimääräistä jännitystä.

ns. roskaväen seulominen täysin "harmittomista" tulijoista on kuitenkin sen verran hankalaa, että ainoa tapa hillitä näiden maahanpääsyä on hillitä maahanmuuttoa kokonaisuutena. Tästä olemme varmasti kaikki samaa mieltä. Tuoreiden uutisten mukaan vastaanottojärjestelmä natisee liitoksissaan ja tuskin kukaan haluaa suomeen ruotsalaistyylisiä pseudo-autonomisia ghettoja joihin edes julkisvalta ei uskaltaudu. Oleellisena tavoitteena kuitenkin tulisi pitää myös jo maassa olevien ihmisten integroimista kantaväestöön. Tämä ei tietenkään onnistu kantaväestöä demonisoimalla tai edesvastuuttomalla rahan syytämisellä jokaiseen ongelmaan. Päättäjät ovat kyvyttömiä ja/tai haluttomia hakemaan aitoja, toimivia ratkaisuja asioihin koska muuten täytyisi myöntää että ongelmia ylipäänsä on. jne jne. Kyllä te kaikki tiedätte tän. Tämähän se homman pointti oli, ei se että pidetään jokaista "vääränväristä" automaattisesti pahana ihmisenä?

Huolestunut Kansalainen

Quote from: Huscarl on 31.10.2009, 16:08:15
Itse en kyllä näe mitään väärää siinä että yrittää auttaa maassa jo olevia maahanmuuttajia verkostoitumaan. Rajansa tietysti kaikella hyysäykselläkin, mutta esim. harrastusmahdollisuuksien tarjoaminen tuskin on mitään silmitöntä toiseuden palvontaa.

Joo, tuli turhan impulsiivinen vuodatus. Eihän siinä olekaan mitään väärää. Ärsytti lähinnä tuo iänikuinen "ongelmamamu-on-nähtävä-mahdollisuutena" -asenne mikä näiden maailmanparantajien puheista hyökyy. Olen yksinkertaisesti huolissani sijoituksestani, koska kolmannen maailman häiriköt karkottavat kantaväestön pois kaikkialla saavuttaessaan tarpeeksi suuren osuuden asujamistosta. Mielestäni tällaisten paapojaklubien sijaan tarvittaisiin enemmän integraatiokelvottoman aineksen maahantuonnin blokkaamista kannattavia klubeja.

Joo no, roiskuuhan sitä kun rapataan. Ymmärrän täysin hyvin tympääntymisen viralliseen liturgiaan ja meille jatkuvasti joka tuutista pakkosyötettäviin fraaseihin rikkaudesta. Paremmalle puoliskolle on tässäkin osoitteessa tullut turhan tutuksi manailut siitä kuinka määrättyjen medioiden mokutusliturginen rumputuli kiihtyy aina alkuviikon hiljaisuuden jälkeen. :)

Iloveallpeople

Ystävykset haastavat Punavuoren nimbyt monikulttuurisen värinän hinnalla mukaan.

Punavuoren nimbyt jatkohaastavat rikastustempaukseen vihreiden ja RKP:n poliitikot ja kannattajat samalla hinnalla mukaan.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Nauris

Onko sinulla jotkin kaikenkattavat arkistot vai vain uskomaton muisti?

Ei minulla mielestäni mitenkään erityisen hyvä muisti ole, mutta hyvin paljon muistikin auttaa aiheeseen jotekin liittyvien linkkien löytämisessä. Suurimman osan linkeistä etsin vaan käyttämällä Googlea, johon sitten suurin osa viestin kirjoittamiseen käyttämästäni ajasta menee. Linkeistä myös osa on arkistoituna vanhaan maanmuuttajat blogiin ja tietenkin tänne Hommaan.

Linkkien kerääminen viesteihin on hyvin erikoinen tapa kommentoida, mutta tykkään keräillä ja etsiä lisätietoa. Parempi kuitenkin olisi, jos saataisiin perustettua Wikinews tyylinen sivusto Hommaan, jossa uutiset olisi lajiteltuna ja löytyisi helposti paljon muutakin mielenkiintoista tietoa liittyen vaikka ulkomaalaisiin opiskelijoihin, halpatyövoimaan ja mummoihin.

Lemmy

Quote from: KerpoNiin ja itse uutiseen: hyvähän asia tuommoiset turvapaikanhakijoita ja maahanmuuttajia auttavat verkostot ovat.

Mä kyllä epäilen että tää on jokun homssuisten kotiäitien toiseudenpalvontaista kliimaksinhakua.

Riippuu verkostosta anetaanko siellä kalaa vai opetetaanko kalastamaan. Mä olen yhdessä tällaisessa verkostossa mukana, mutta siellä lähinnä kun joku valittaa että on rasismi kun ei saa töitä läntätään kansanopiston kielikurssien aikataulu nenän eteen. Ihminen pärjää jos sille selvittää perusasiat, ja voihan sitä olla kaverinakin mukana ettei sitä myydä heti torilla, se on sitten ihmisestä itsestä kiinni miten asiat alkaa sujumaan.  

Quote from: KerpoPaljon turhempaa on voivotella netissä "voivoivoi kun eivät ne halua sopeutua" ja sitten ihmetellä, kun turvapaikanhakijat ilman arkisia ystävyyssuhteita suomalaisten kanssa pysyvät omissa porukoissaan.

No se on tietty porukka joka rupeaa "vaatimaan" koska "heillä on oikeus" jonka minäkin annan olla omissa oloissaan.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Paholaisen asianajaja

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 31.10.2009, 15:25:16Et muuten välittäisi luetteloida joitakin paikallisia järjestyshäiriöitä joita mamut siellä päässä aiheuttavat? Sinulla on kuitenkin hyvä tilaisuus seurata toimintaa aitiopaikalta :) (ja ei, tähän ei nyt sitten sisältynyt väitettä häiriöttömyydestä. Haluaisin vain konkreettisesti tietää mitä harmia asuinalueelle on jo siunaantunut.)

Näin punavuorelaisena voisin todeta, että ainakaan minun silmääni ei ole vielä osunut yhtään mitään. Yleisesti voisin todeta, että muutaman vuoden aikana meininki on muuttunut jonkin verran rauhattomammaksi, mutta lähinnä kantasuomalaisten ansiosta. Ns. epämääräistä porukkaa lasittunein silmin ja resuisin vaattein pyörii täällä enemmän kuin aikaisemmin, ja myös niinä iltoina jolloin ei perinteisesti biletetä. Puoliso, joka on asunut täällä pitempään kuin minä, totesi yhtenä iltana että aikaisemmin täällä ei tarvinnut pelätä mutta nyt saa katsella taakseen. Somalit ja muut uussuomalaiset taitavat kuitenkin onneksi mieluummin hengata keskustan ja Kampin onneloissa sun muissa seduloissa, eivät Punavuoren pienissä trendi- ja indiepaikoissa. Toivottavasti näin myös tulevaisuudessa.

T: Punavuorelainen nimby.

räyhävasemmistolainen viheranarkististalinisti

Octavius

Ammattilaisia ovat molemmat tytöt. Joskus sitä kyllä ihmettelee, että millä keinoin ihmiset oikein Suomessa elättävät itsensä...

Sirkku Varjonen (VTM) sirkku.varjonen at helsinki.fi

Asiantuntemusalueet: maahanmuuttajat, akkulturaatio, kulttuurien kohtaaminen, tekstiaineiston käsittely atlas.ti –ohjelmalla.

II KULTTUURINTUTKIMUKSEN PÄIVÄT - KONTEKSTI

Lauantai 10.12.2005: 10.00 Sirkku Varjonen, Helsingin yliopisto: Maahanmuuttajien elämä ja akkulturaatio Suomessa

Journalisti 10/2009: 10. syyskuu 2009 ... Sosiaalipsykologi Sirkku Varjonen pohtii maahanmuuttokysymyksiä ...

Pauliina Seppälä on akateeminen prekariaari, joka on perustanut unelma- yhteisön trooppiselle hiekkarannalle ja tekee sieltä käsin etätöitä.

Huumeongelmien ratkaisuksi on yleensä tarjolla vain joko kovia tai vieläkin kovempia otteita: huumetestejä, kansalaisvapauksien rajoituksia ja poliisivaltuuksien lisäämistä.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

KphS

Quote from: Paholaisen asianajaja on 31.10.2009, 17:08:22
Quote from: Huolestunut Kansalainen on 31.10.2009, 15:25:16Et muuten välittäisi luetteloida joitakin paikallisia järjestyshäiriöitä joita mamut siellä päässä aiheuttavat? Sinulla on kuitenkin hyvä tilaisuus seurata toimintaa aitiopaikalta :) (ja ei, tähän ei nyt sitten sisältynyt väitettä häiriöttömyydestä. Haluaisin vain konkreettisesti tietää mitä harmia asuinalueelle on jo siunaantunut.)

Näin punavuorelaisena voisin todeta, että ainakaan minun silmääni ei ole vielä osunut yhtään mitään. Yleisesti voisin todeta, että muutaman vuoden aikana meininki on muuttunut jonkin verran rauhattomammaksi, mutta lähinnä kantasuomalaisten ansiosta. Ns. epämääräistä porukkaa lasittunein silmin ja resuisin vaattein pyörii täällä enemmän kuin aikaisemmin, ja myös niinä iltoina jolloin ei perinteisesti biletetä. Puoliso, joka on asunut täällä pitempään kuin minä, totesi yhtenä iltana että aikaisemmin täällä ei tarvinnut pelätä mutta nyt saa katsella taakseen. Somalit ja muut uussuomalaiset taitavat kuitenkin onneksi mieluummin hengata keskustan ja Kampin onneloissa sun muissa seduloissa, eivät Punavuoren pienissä trendi- ja indiepaikoissa. Toivottavasti näin myös tulevaisuudessa.

T: Punavuorelainen nimby.

Arvelisin että Punavuoressa nimbyjä on kuitenkin vähemmän kuin missään muualla Suomessa. Näin ainakin suvaitsevaisuus"kirjallisuuden" mukaan (korkeakoulutettu, avarakatseinen, maailmalla matkustanut).

Tämä vastaanottokeskus on mielestäni tullut Maarianhaminan ja Westendin jälkeen parhaaseen mahdolliseen paikkaan. Nyt ainakin nähdään kuinka se teoreettisesti suvaitsevaisempi väki suhtautuu. Ja muutenkin ilolla odotan jännittäviä kulttuurien kohtaamisia noissa trendikkäissä pikkuravintoloissa, erityisesti kiinnostaa kuinka suurella ilolla uudet asukkaat integroidaan yöelämään..

;D
Asun Tanskassa eli olen itsekin maahanmuuttaja. / En edusta kantaväestöä.

turha jätkä

Quote from: Lemmy on 31.10.2009, 17:05:24
Mä kyllä epäilen että tää on jokun homssuisten kotiäitien toiseudenpalvontaista kliimaksinhakua.

Kuvan perusteella Sirkku ei ole homssuinen, eli siinä mielessä arvio ei pidä paikkaansa.

Juha J.

Quote from: hmoilanen on 31.10.2009, 10:30:22
Quote from: skrabb on 31.10.2009, 09:43:33

toinen voi antaa talvihaalarit pakolaislapselle,

Koko sitten mieluiten sellainen yli 170-senttiselle sopiva.
:D :D

Johan oli juttu. Hyvät ihmiset vauhdissa. Pauliina saisi pitää ideansa omana tietonaan
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

P

Quote from: RahatTiskiin on 31.10.2009, 15:38:02
Sosiaalvaltion helmiä nämä tapaukset.

Aikuisia naisia tutkimassa tanssipaikkojen merkitystä veronmaksajien piikkiin. Ja sitten vielä tälläistä.

Sosiaalivaltiossa ei tarvitse koskaan kasvaa aikuiseksi.

Veijo Hietala muinaisessa Turun TV-ja elokuvatieteenlaitoksessa - "eltelkussa" tutkijana kävi muistaakseni tutustumassa hampurilaisiin pornoelokuvateattereihin Suomen akatemian rahoittamana? Siis katseli ohjelmatarjontaa ja teki havaintoja katsojatyypeistä. Siinä oli kyllä enemmän munaa kuin tanssipaikkojen havainnoinnissa! Siis günthereitä onanoimassa pimeissä teattereissa ja pornoa valkokankaalta päivästä toiseen..?

Itsekin tuossa viime viikolla siivotessani vanhoja papereitani heitin pois jotkin muistiinpanot pornosta ja sen erilaisista ilmenemismuodoista, genreistä ja ominaisuuksista. Kaikkea sitä yliopistossa on tullut opiskeltua! ;D ;D  Tämä luennonpitäjä muistaakseni oli kehitellyt näppärän typologian pornokuvien luokitteluun. Siis keinon näppärästi analysoida, minne pannaan ja mitä? Sekä rakentaa typologian pohjalta helposti kvantitatiivisesti käsiteltäviä luokitteluja ja tilastoja. Oli tainnut tehdä ihan väitöskirjankin jostain anaalipornoa sivunneesta  aiheesta?   :roll: Voi tutkimuksellinen vapaus! ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

domokun

Quote from: Nikopol on 31.10.2009, 16:05:58
Komps, ja muutenkin missä viipyy Homman Wall of Fame: Roope, Rähmis, Nauris ja muutama muu kontribuoi enemmän kuin muut yhteensä! Ylistys!

Komppaan myöskin. Mielestäni ainakin Anti-Utopisti ja teidätkin arvon Bilal-fani voisi liittää listaan.

Jos hieman erikoiset ja löyhät perustelut unohdetaan sinällään vastaanottokeskusten hajasijoittamien on järkevää, myös ns paremmille paikoille että parempiosaisetkin pääsevät osallisiksi tästäkin "rikkaudesta". NIMBY taitaa olla varsin kuvaava määritelmä monesta monikulttuurisuuden puolestapuhujasta. Yleisellä tasolla maahanmuuttajien kerääntyminen tietyille alueille ja sen aiheuttama käänteinen Midaksen-kosketus slummiutumisineen tulisi estää. Se vain ei voi onnistua jos samaan aikaan pidetään rajat auki, ensin pitäisi kotouttaa jo maassa olevat mamut.

Neitien/rouvien väitöskirjojen aiheet kyllä taitavat mennä varsin syvälle sinne nolla-tutkimusten joukkoon. Toisaalta artikkelista boldatut kohdat taitavat mennä mennä myöskin surullisen kuuluisaan asiayhteydestä irroitettujen lauseiden kategoriaan ainakin jos jätetään niitten välissä ollut maininta sosiaalisesta yrittäjyydestä, sitä vain taitavat hyvin harvat mailmanhalaajat tehdä edes osittain omilla rahoillaan.

Kullervo Kalervonpoika

Otetaan pieni johdatteluketju.

Rööperi oli vielä 1970-luvulla varsin pahamaineinen työläiskaupunginosa.
Käpylä oli vielä 1970-luvulla varsin pahamaineinen työläiskaupunginosa.

Vihervasemmisto kansoitti 1990-luvulla Rööperin ja työnsi duunarit pois.
Vihervasemmisto kansoitti 1990-luvulla Käpylän ja työnsi duunarit pois.

Kaksi vihervasemmistolaista kukkahattutätiä haluaa monikulttuuria Rööperiin.
Kaksi vihervasemmistolaista kukkahattutätiä haluaa monikulttuuria Käpylään?

Monikulttuuri saapuu Rööperiin.
Monikulttuuri saapuu Käpylään.

Niin?
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Maastamuuttaja

Quote from: ike60 on 31.10.2009, 13:10:38
Quote from: Femakko on 31.10.2009, 11:01:59
Haluaisinpa ihan hirveästi tietää, asuvatko Varjonen ja Seppälä vuokralla vai omistusasunnossa. Jotenkin veikkaisin ensimmäistä, koska ei (yleensä apuraha)tutkijan tuloilla asuntoa yleensä lähdetä ostamaan, varsinkaan Punavuoresta. Eli he voivat aina muuttaa pois, jos tuleekin ikäviä yllätyksiä. Ja sitten sieltä uudesta rauhallisemmasta vuokrakämpästä käsin voidaan jatkaa maailman parantamista. Tosin nuorehkoina naisina voi olla, että juuri tuo harrastustoiminta tuo heidänkin maailmankuvaansa vähän lisää realismia..

Vaihtoehtoisia selityksiä Punavuoressa asumiselle ovat että heidän siippansa ovat hyväpalkkaisia; että asunnot on peritty; jne. Yhteistä näille vaihtoehdoille on että itse ansaittua rahaa ei ole liiemmälti kiinni asunnossa, ja siinä mielessä ne ovat sopusoinnussa sen kanssa mitä tarkoitit.

Mika H. ja Nuiseva: ajatelkaa asiaa niin, että teillä on monta tilaisuutta kertoa Hesarille, miksi se on huono lehti. Olkaa mahdollisimman eksplisiittisiä, luetelkaa ne jutut, jotka ovat viimeisimmäksi ärsyttäneet. (Voi tosin olla, että lehtimyyjät lakkaavat ennen pitkää soittelemasta.) Yleisöpalaute ja tilauskannan lasku ovat tapoja vaikuttaa lehden linjaan, itse en voi siihen vaikuttaa, kun Hesaria ei ole tullut moooooooooooneen vuoteen eikä lehtimyyjätkään ikinä soita.

Kannatan suoraa palautetta mutta sen antaminen lehtimyyjille ei ole tehokas tapa vaikuttaa. He ovat usein opiskelijoita, tilapäistyöläisiä ja ylipäätään ihmisiä joilla ei ole yhteyksiä HS:n päättäjiin - ei suoria yhteyksiä ainakaan. Parempi osoite palautteelle on Hesarin päätoimittajakunta: vastaava päätoimittaja Janne Virkkunen, päätoimittaja Reetta Meriläinen sekä toimituspäälliköt Antero Mukka, Kaius Niemi, Kimmo Pietinen ja Reetta Räty. Vaikka osa tuosta joukosta on julkimokuttajia, hekin varmasti ainakin lukevat läpi asiallisen ja mietityn palautteen; muunlainen palaute luultavasti lentää täysin ansaitusti roskikseen.

No ehkä lukevatkin, mutta so what? Siihen dialogi päättyy. Pään sisäisiin asetuksiin ei tuohon porukkaan järkiargumenteilla vaikuteta. Miten niin? No siksi, että jokainen toimittaja veivaa samaa tuubaa lehdestä toiseen esittelemättä lukijoilleen niitä todellisia haasteellisia kysymyksiä. Eli ovat uskovaisia tai sitten - ryhmäpaineesta johtuen - joutuvat esiintymään sellaisina. Aatos Erkkokaan ei hyvällä katso maahanmuuttajia tai ylipäänsä vähemmistöjä kritisoivia toimittajia. 

Tuusula

Joo no, on niitä tapauksia, että naurattaisi ellei itkettäisi.

Maanantaina se onnela sitten aukeaa....

Mielestäni asunnottomien yötä olisi pitänyt siirtää
maanantaille ja pitää valkeat punavuoressa eikä hakaniemessä.
This is my Homma.
There are many like it,
but this one is mine.

Timo Hellman

NIMBY-ilmiön yksi kantavista voimista on nimenomaan omistusasuminen. Muutaman vuoden sisällä saatetaan laatia ties missä virkamiesklikissä strategia jossa romutetaan omistusasumista koska rasismi ja koska kotoutus. Asuntolainan koroista nipsaistaan verovähennysoikeus pois ja sitä rataa.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Timo Hellman on 31.10.2009, 23:16:13
NIMBY-ilmiön yksi kantavista voimista on nimenomaan omistusasuminen. Muutaman vuoden sisällä saatetaan laatia ties missä virkamiesklikissä strategia jossa romutetaan omistusasumista koska rasismi ja koska kotoutus. Asuntolainan koroista nipsaistaan verovähennysoikeus pois ja sitä rataa.

Eipä anneta monikultturisteille vinkkejä siellä.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

ajuha

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 31.10.2009, 22:14:11

Käpylä oli vielä 1970-luvulla varsin pahamaineinen työläiskaupunginosa.

Vihervasemmisto kansoitti 1990-luvulla Rööperin ja työnsi duunarit pois.
Vihervasemmisto kansoitti 1990-luvulla Käpylän ja työnsi duunarit pois.

Kaksi vihervasemmistolaista kukkahattutätiä haluaa monikulttuuria Rööperiin.
Kaksi vihervasemmistolaista kukkahattutätiä haluaa monikulttuuria Käpylään?

Monikulttuuri saapuu Rööperiin.
Monikulttuuri saapuu Käpylään.

monikultuuri saapui kallioon, vanhempani asuivat 1960-luvun alkupuolella aleksis kiven kadulla, ja isi saattoi äidin siunattuun tilaan useita kertoja (4).

asunto on tällä hetkellä perikunnan, ja vuokralla.

Kallion asukkaat pelkäävät asuntojen hinnan laskua

Kallio-Seuran puheenjohtajan Raimo Nenosen kokemusten mukaan kaupunginosan asukkaat suhtautuvat vastaanottokeskuksen tuloon ristiriitaisesti. Osa toivottaa keskuksen tervetulleeksi ja pitää sitä pikanttina lisänä Kallion muun elämän joukossa. Toisaalta huolestuneitakin ääniä on kuulunut. Eniten pelätään vaikutuksia alueen turvallisuuteen ja asuntojen hintoihin.

http://yle.fi/.../kallion_vastaanottokeskuksen_toiminta_alkanut_ongelmitta_853361.html%20-

son rööperille ihan oikein, että saatte oman onnelan, katajanokka, eira , etutöölö, ansaitsevat ehdottomasti omansa.

MW

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 31.10.2009, 22:14:11

Rööperiin
Mä kaipaan niin
Taas uudestaan

On muuttunut Hälsingin kasvot, on.

Tänään tajunnan räjäytti Aamulehden otsikko "Maahanmuuttajat perintömaillaan". Kuva Pyhän Olavin kirkosta. Ei riittänyt terveys jutun lukemiseen, joten ei siitä enempää.

1927: 2. huhtikuuta – Helsingissä muurattiin eduskuntatalon peruskivi

nuiseva

Quote from: Huscarl on 31.10.2009, 16:08:15

QuoteEt muuten välittäisi luetteloida joitakin paikallisia järjestyshäiriöitä joita mamut siellä päässä aiheuttavat? Sinulla on kuitenkin hyvä tilaisuus seurata toimintaa aitiopaikalta :) (ja ei, tähän ei nyt sitten sisältynyt väitettä häiriöttömyydestä. Haluaisin vain konkreettisesti tietää mitä harmia asuinalueelle on jo siunaantunut.)

Valitettavasti ei ole ensikäden tietoa mistään, kun itse asun aivan toisessa päässä Suomea.  Pidän tuota Hesan kämppää vuokralla, ja töistä johtuen olen missannut kaikki tämän vuoden taloyhtiökokouksetkin. En siis valitettavasti tiedä juuri mitään, mitä siellä Helsingin päässä tapahtuu. Vuokralaiset ovat toistaiseksi viihtyneet kovin, mutta saa nähdä mikä on tilanne muutaman kuukauden päästä, kun tämä rikastusrulianssi jyrähtää käyntiin.

En usko vo-keskuksella olevan asunnon hinnan kannalta paljonkaan merkitystä. Punavuori on edelleen keskellä Hkiä, sitä ei muuta mikään. Jos haluaa asua keskustassa, hyvien liikenneyhteyksien varrella, ei sitä yksi vo-keskus paljoakaan hetkauta, löytyy rikastustusta tuolta lähiöistäkin. Itse olen vuokralla Punavuoressa ja miettinyt, että p*ska juttu, kun se tuohon tulee, mutta ei täällä tsadissa parempaa paikkaa ole asua...Olen satavrma, että sinun asunnossasi pysyy vuokralainen kuten ennenkin, eivätkä vuokrat laske. Tilanteesi säilyy varmaan ennallaan.

Sääliksi käy lähinnä niitä, jotka ovat elämäntyönsä sijoittaneet johonkin asuntoon ja heidän asuinalueensa pilataan. Lähinnä sen takia olen tehnyt vakaan päätöksen,e tten laita kaikkia munia yhteen koriin ja osta asuntoa, olen laittanut ylijäävät osakkeisiin. Nykyään kun ei voi suunnitella, että tässäpä haluan asua seuraavat kymmenen vuotta, kun viereen perustetaan päihdeongelmaista/narkkareiden hoitola tai vo-keskus ennen kuin ehtii huomatakkan.

No, ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin, uskon nuivuuden lisäntyvän tämän vo-keskuksen myötä uusiin ulolttuvuuksiin.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.