News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

paten kömpelöä pohdiskelua (miltä mahtaa veteraaneista tuntua?)

Started by pate ensimmäinen, 22.10.2009, 20:51:10

Previous topic - Next topic

metsämies

Taidat far angst olla vain yksinkertainen trolli, soisi silti ettet enää enempää häpäisisi sotaveteraaneja. Minä ja moni muu tuntee vielä suurta kunnioitusta heitä kohtaan.

Ari-Lee

Jännä keskustelu kun jos kaksikin on samaa mieltä keskenään tai jos joku esittää oman mielipiteensä niin tulee kolmas ja noituu kuin belsepuupi. Oikeesti.  :D

Alkaa muistuttaa suoli24:ää keskustelun taso. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.  :D

Miten tämä kansa voi suvaita muualta täysin vieraasta kulttuurista tulevia kun ei tämä suvaitse edes omiansa.  :D

Minun ryhmässä on 8 miestä ja kaikki ovat samaa mieltä ja jos eivät ole niin minä ratkaisen johtajana asian. Anna miehille demokratiaa juuri sen verran kuin sitä tarvitsee tullakseen toimeen keskenään ja selviytyäkseen tehtävistä. Uljas on suomalainen reserviläisistä koostuva demokraattinen kenttäarmeija.  8)
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

far angst

Quote from: metsämies on 23.10.2009, 20:41:07
Taidat far angst olla vain yksinkertainen trolli, soisi silti ettet enää enempää häpäisisi sotaveteraaneja. Minä ja moni muu tuntee vielä suurta kunnioitusta heitä kohtaan.

Yksinkertaisena pidän itsekin itseäni, mutta ole silti hyvä ja kerro minulle, miten olen loukannut sotaveteraaneja ja millä perusteella katsot minun olevan trolli.  Yksinkertaiselle kun on syytä perustella asiat eikä vain todeta, miten yksinkertainen tämä on.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

pate ensimmäinen

Quote from: Ari-Lee on 23.10.2009, 20:47:07
Jännä keskustelu kun jos kaksikin on samaa mieltä keskenään tai jos joku esittää oman mielipiteensä niin tulee kolmas ja noituu kuin belsepuupi. Oikeesti.  :D

Alkaa muistuttaa suoli24:ää keskustelun taso. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.  :D

Miten tämä kansa voi suvaita muualta täysin vieraasta kulttuurista tulevia kun ei tämä suvaitse edes omiansa.  :D

Minun ryhmässä on 8 miestä ja kaikki ovat samaa mieltä ja jos eivät ole niin minä ratkaisen johtajana asian. Anna miehille demokratiaa juuri sen verran kuin sitä tarvitsee tullakseen toimeen keskenään ja selviytyäkseen tehtävistä. Uljas on suomalainen reserviläisistä koostuva demokraattinen kenttäarmeija.  8)

Homma on uraauurtava foorumi suomalaisessa politiikassa. Meidän on otettava tavoitteeksi uudenlainen riitelykulttuuri, jotta homman latuja avaava perinne säilyy.

Ehdotan uudeksi riitelymetodiksi sellaista, missä kaksi henkilöä on täysin samaa mieltä asiasta ja naama punaisena huutaen sitä toisilleen todistelevat. No, aika lähellä jo ollaan. ;D

Bullet

Mahaanmuutto on rikkaus ja voimavara.

metsämies

Quote from: far angst on 23.10.2009, 20:53:41
Quote from: metsämies on 23.10.2009, 20:41:07

Yksinkertaisena pidän itsekin itseäni, mutta ole silti hyvä ja kerro minulle, miten olen loukannut sotaveteraaneja ja millä perusteella katsot minun olevan trolli.  Yksinkertaiselle kun on syytä perustella asiat eikä vain todeta, miten yksinkertainen tämä on.

Käytät sotaveteraaneja ja heidän saavutuksiaan häikäilemättömästi hyväksi oman maahanmuuttoa vastustavan agendan ajamiseksi. Vähän samantyyppistä toimintaan kun näitä neekerilapsia on lennätetty G8 maiden rouvien ruokittaviksi.

far angst

Quote from: metsämies on 23.10.2009, 21:07:40
Käytät sotaveteraaneja ja heidän saavutuksiaan häikäilemättömästi hyväksi oman maahanmuuttoa vastustavan agendan ajamiseksi. Vähän samantyyppistä toimintaan kun näitä neekerilapsia on lennätetty G8 maiden rouvien ruokittaviksi.

Kiitos vastauksesta.  Nyt kun vielä perustelet ja näytät vaikkapa vain kaksikin kohtaa, missä olen käyttänyt sotaveteraaneja ja heidän saavutuksiaan häikäilemättömästi hyväksi oman maahanmuuttoa vastustavan agendan ajamiseksi.  Ole hyvä ja anna linkki vaikkapa vain pariinkin tällaiseen kohtaan ja yksilöi sitten, mikä on hyväksikäyttöä.

Kiitos, että autat minua parantamaan tapani.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

metsämies

Quote from: far angst on 23.10.2009, 21:13:29
Quote from: metsämies on 23.10.2009, 21:07:40

Kiitos vastauksesta.  Nyt kun vielä perustelet ja näytät vaikkapa vain kaksikin kohtaa, missä olen käyttänyt sotaveteraaneja ja heidän saavutuksiaan häikäilemättömästi hyväksi oman maahanmuuttoa vastustavan agendan ajamiseksi.  Ole hyvä ja anna linkki vaikkapa vain pariinkin tällaiseen kohtaan ja yksilöi sitten, mikä on hyväksikäyttöä.

Kiitos, että autat minua parantamaan tapani.

Enkö tuota ole jo useita viestejä kirjottanut tuosta veteraanien ja halla-ahon "urotöiden" vertailemisesta? Ja sinun viestisi tihkuu antikommunismin, maahanmuuttokritiikin ja halla-aholaisuuden ylistämistä sotaveteraanien urotöiden rinnalle. On se nyt jo perkele jos aikuiselle ihmisille pitää kaikki vääntää rautalangasta.

vrv

Sanon vaan vilpittömän kiitokseni Metsämiehelle.

Ei Hommassa olisi mitään kunnon keskustelua ilman hänen laisiaan "vastarannankiiskiä".

Voin olla totaalisen väärässä mutta luennehtisin häntä näin:

"Lahtinen, tuntematon sotilas"
"Tulkoot hurttina aroiltaan, multiin mahtuvat tänne"
Uuno Kailas

far angst

Quote from: metsämies on 23.10.2009, 21:20:25
Enkö tuota ole jo useita viestejä kirjottanut tuosta veteraanien ja halla-ahon "urotöiden" vertailemisesta? Ja sinun viestisi tihkuu antikommunismin, maahanmuuttokritiikin ja halla-aholaisuuden ylistämistä sotaveteraanien urotöiden rinnalle. On se nyt jo perkele jos aikuiselle ihmisille pitää kaikki vääntää rautalangasta.

Juu, se näes on se yksinkertaisuus, kun teettää tuota.  Yksinkertaiselle kun pitää myös perustella eikä pelkästään väittää.  Ja koska et sitten pysty perustelemaan väitettäsi, jätän niiden enemmän käsittelyn.  En muuten itse asiassa odottanutkaan, että pystyisit väitteesi perustelemaan.

Antikommunismia pidänkin aika fiksuna ajatusmallina - siitä varmaan tuo perustelemattomaksi jäänyt näräsi johtuukin - ihan jo siksi, että jokainen kommunistinen maa on ollut häikäilemätön diktatuuri, ja jokainen niistä on jo konkurssiin luhistunut ja luhistumassa.  Perusteltua maahanmuuttokritiikkiä sitäkin pidän aika fiksuna juttuna, sekin kun perustuu jo havaitulle reaalitodellisuudelle.  Ja Halla-aho on ollut se kansanvalistaja, joka on monen silmät aukaissut edelleenkin reaalisiin tosiasioihin perustuvalla anayysillään ja kritiikillään.

Ja sotaveteraanien työ on ylitse muiden.  Hehän olivat hyökkäävien kommunistien ylitsekäymättömiä antikommunisteja.  Kovia miehiä kerrassaan.

Ymmärrän oikein hyvin, että olet sellaisia väitteitä esittänyt, että et niistä ensää saa rautalankamallia taivutettua.  Parempaa onnea ensi kerralla!

metsämies

Quote from: far angst on 23.10.2009, 21:36:44
Quote from: metsämies on 23.10.2009, 21:20:25

Juu, se näes on se yksinkertaisuus, kun teettää tuota.  Yksinkertaiselle kun pitää myös perustella eikä pelkästään väittää.  Ja koska et sitten pysty perustelemaan väitettäsi, jätän niiden enemmän käsittelyn.  En muuten itse asiassa odottanutkaan, että pystyisit väitteesi perustelemaan.

Antikommunismia pidänkin aika fiksuna ajatusmallina - siitä varmaan tuo perustelemattomaksi jäänyt näräsi johtuukin - ihan jo siksi, että jokainen kommunistinen maa on ollut häikäilemätön diktatuuri, ja jokainen niistä on jo konkurssiin luhistunut ja luhistumassa.  Perusteltua maahanmuuttokritiikkiä sitäkin pidän aika fiksuna juttuna, sekin kun perustuu jo havaitulle reaalitodellisuudelle.  Ja Halla-aho on ollut se kansanvalistaja, joka on monen silmät aukaissut edelleenkin reaalisiin tosiasioihin perustuvalla anayysillään ja kritiikillään.

Ja sotaveteraanien työ on ylitse muiden.  Hehän olivat hyökkäävien kommunistien ylitsekäymättömiä antikommunisteja.  Kovia miehiä kerrassaan.

Ymmärrän oikein hyvin, että olet sellaisia väitteitä esittänyt, että et niistä ensää saa rautalankamallia taivutettua.  Parempaa onnea ensi kerralla!

Minua ei millään tavalla häiritse sinun antikommunistisuus, vaan se että sinä ajat sitä politiikkaa sotaveteraanien tekojen avulla. Nähtävästi joillekkin ei edes riitä rautalankamalli vaan se pitäisi harjateräksestä vääntää.

far angst

Quote from: metsämies on 23.10.2009, 21:41:12
Minua ei millään tavalla häiritse sinun antikommunistisuus, vaan se että sinä ajat sitä politiikkaa sotaveteraanien tekojen avulla. Nähtävästi joillekkin ei edes riitä rautalankamalli vaan se pitäisi harjateräksestä vääntää.

Hjuu, ei se varmaan häiritse, ei tiettykää sitten yhtään.   Mutta esitä nyt sitten yksikin kohta, jossa ajan jotain politiikkaa sotaveteraanien avulla.  Ja ota sitten harjaterästä, kyllä minä maltan odottaa.

Itsehän muuten aloit sotaveteraaneista vaahtoamaan, ja minä otin omaan sanomisiisi yksilöidysti ja perustellen kantaa.  Tee sinä samalla tavalla.

pate ensimmäinen

Pitää muistaa että sodassa taistellaan asein, rauhan aikana muilla keinoin. Se että Halla-aho näpyttelee nyt kellarissa, ei varmaankaan poista sitä tosiasiaa, että hän varmaankin toimisi toisin, jos olisi tarvis.

Rauhanaikana ei ole edes mahdollisuutta todistaa urheuttaan taistelukentällä. Halla-aho on todistanut urheuttaan niissä olosuhteissa, missä sitä voidaan pitää urheutena.

Halla-aho on nykyajan Eino Poutiainen, joka internetmopollaan kiertää suomalaisten tietokoneita, vaikuttaen suomalaisten mieliin. Se on aika paljon tehty.

Suomalaisissa sodansankareissa oli hienoa se, että kun kutsu kävi, he jättivät auran pellolle. Kun sodat oli sodittu, käytiin taas auraan kiinni ja jatkettiin arkea. Toisin kuin amerikkalaiset sotasankarit jotka jäävät kiltoineen rypemään, jo käytyyn sotaan.

Suomalaisen miehen luonteesta johtuen veteraanit eivät nostaneet itseään, sitten järjestelmä vielä painoi heitä alaspäin, vaikka järjestelmän olisi pitänyt antaa heidän ansaitsemaa tunnustusta.

Ei ole helppoa olla sota/arjen -sankari suomessa. On typerää vertailla eriaikakausien sankareita. Erillaiset kriisit luovat aina omat sankarinsa.

turha jätkä

Quote from: Anti-Utopisti on 23.10.2009, 06:39:39
Väite, että maailmansotien sukupolvet olisivat taistelleet nykymallisen "suvaitsevaisuuden" tai jopa monikulttuurisuuden puolesta on aatehistoriallisesti täysin epäuskottava,

Aivan samaa mieltä. Tosin heti perään väitän, että tuo argumenttimalli torppaa monenlaiset väitteet. Pidän yhtä ongelmallisena sellaisia väitteitä, joissa veteraanit yhdistetään monikulttuurin vastustamiseen. Ei veteraaneja voi adoptoida myöskään tuon aatteen takuumiehiksi.

Veteraanit eivät olleet yhtenäinen massa, eivätkä he jättäneet yhtenäistä perintöä. Veteraaneja tulee kunnioittaa siitä mitä he tekivät ja kärsivät, eikä liittää heihin epämääräisiä argumentteja perinnöstä. Siinä mennään jo vahvasti politiikan puolelle, ratsastetaan veteraaneilla. Näin koen.

tarhuri

Muistan hyvin ajan jolloin veteraanien kunnioitus rinnastettiin sodan ihannointiin, varsinkin opiskelijapoliitikkojen piirissä.  Nyt nämä samat ihmiset ovat vallassa ja mokuttavat.

Evakon poikana on raskasta muistaa, että niin monet suvustani kuolivat suomalaisuuden puolesta, sen saman suomalaisuuden, jota nyt ei monikaan juuri arvosta paskan vertaa, tuskin myönnetään sen oikeus olemassaoloon.

Niin monet sodaasta hengissä selvinneet veteraanit kuolivat valtaapitävien halveksunta niskassaan tuntien häpeää tekemisistään.

Noiden vuosikymmenien vääryyksiä ei enää mitenkään voi korjata mutta älkäämme enää tehkö lisää vääryyttä.
Olen olemassa, siis ajattelen.

JM-K

"Takana kaunis isänmaa. Kaupungein ja kylin. Sinua poikas puolustaa. Maani, aarteista ylin." - Uuno Kailas

Eiköhän siinä ole olennainen.

sarvipää

Quote from: JM-K on 25.10.2009, 18:11:12
"Takana kaunis isänmaa. Kaupungein ja kylin. Sinua poikas puolustaa. Maani, aarteista ylin." - Uuno Kailas

Eiköhän siinä ole olennainen.

En tiedä miksi, mutta tuosta tulee näinä aikoina väistämättä sellainen olo, että nimenomaan TAKANA ja mennyttä on kaunis isänmaa...

Suonet(te) anteeksi, jos lainaan tähän koko runon Rajalla,kirj. Uuno Kailas.

Runo tehty vuonna 1931. Liittyy alkuperäiseen Paten postaukseen siksi, että  selvästi runo kuvaa "ennen sotaa"-ajan tuntemuksia, pelkoja, mutta myös sitä asennetta, että periksi ei anneta.. vaikka toki runohan on vain yhden runoilijan näkemys asiasta. Siltikin, hieno runo kerta kaikkiaan.

RAJALLA

Raja railona aukeaa.
    Edessä Aasia, Itä.
    Takana Länttä ja Eurooppaa;
    varjelen, vartija, sitä.

Takana kaunis isänmaa
    kaupungein ja kylin.
    Sinua poikas puolustaa,
    maani, aarteista ylin.

Öinen, ulvova tuuli tuo
    rajan takaa lunta.
    -- Isäni, äitini, Herra, suo