News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Pizzerian hygieniataso

Started by kertsu59, 20.10.2009, 09:19:22

Previous topic - Next topic

kertsu59

Olimme viime perjantaina poikien kanssa mökillä haapoja kaatamassa jäniksille,paluumatkalla haimme vaimon töistä ja kävimme hakemassa mamumpizzeriasta lätyt kaikille.Vanhin poika tuli silmät pyöreinä autolle oli näet pizzerian työntekijä siivoillut siinä välitöinään hieman ,luutunnut ensin keittiön lattian sitten samalla luutulla oli sipaissut pizzauunitkin muruista puhtaaksi.Ja hyvät ihmiset tämä tarina on TOSI.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Tinden

Quote from: kertsu59 on 20.10.2009, 09:19:22
pizzerian työntekijä siivoillut siinä välitöinään hieman ,luutunnut ensin keittiön lattian sitten samalla luutulla oli sipaissut pizzauunitkin muruista puhtaaksi.

Yök. Söittekö pitsat?

Mitäs jos nämä pyyhkivät sillä lattialuutulla myös sen leipomisalustan?
Voihan kuuma uuni tappaa bakteerit. Mutta nyt on pakko sanoa, että en söisi.

Miten nämä pitseriat saavat toimiluvat, jos hygieniaosaminen on nolla?

Simo Hankaniemi

Alempirotuisille suomalaisille taitaa olla kovemmat kriteerit. Täytyy olla hygieniapassi, että saa edes koskea elintarvikkeisiin. Toisaalta, pitserian matala hygieniataso ei yllätä. Asiakkaathan ovat dhimmejä, kyllä niille paskakin kelpaa.

lintumies

"Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it, and then misapplying the wrong remedies." -Groucho Marx-

Kelpo Hääppönen

Iltalehti: ...Helsingin Sanomat kertoo. Lehden mukaan huonon arvosanan saaneet ravintolat luopuivat raa´an lihan käytöstä.

Yksi lehti kertoo, että toinen lehti kertoo. Eli asian on pakko olla totta: raa'an lihan käytöstä on todella luovuttu.

Joku jossain veisteli että muhamettilaiset tapaavat pyyhkiä takapuolensa parittomalla määrällä kiviä. Seuraavassa on varmaan sitten ollut käytössä se toinen vessapaperin korvike eli vasen käsi:

http://www.viisitahtea.fi/ajankohtaista/4780-helsingin-ravintoloiden-kebabit-laadukkaita

Sen sijaan raa'asta maahantuodusta kebab-lihasta löytyi ulosteperäisiä bakteereita. Ne joutuvat yleensä elintarvikkeisiin huonon käsihygienian seurauksena.
Vittu mitä paskaa, sanoi Alexander Stubb.

P

Quote from: Tinden on 20.10.2009, 09:35:50
pizzerian työntekijä siivoillut siinä välitöinään hieman ,luutunnut ensin keittiön lattian sitten samalla luutulla oli sipaissut pizzauunitkin muruista puhtaaksi.

Yök. Söittekö pitsat?

Mitäs jos nämä pyyhkivät sillä lattialuutulla myös sen leipomisalustan?
Voihan kuuma uuni tappaa bakteerit. Mutta nyt on pakko sanoa, että en söisi.

Miten nämä pitseriat saavat toimiluvat, jos hygieniaosaminen on nolla?

Kielitaidottomuus tai muu taidottomuus ei saa olla este työnteolle! Muuten rassismi! Eikös Anni Sinnemäki tullut juuri ulos tuolla linjalla? Ja kulttuurilliset erot ovat rikkaus. Jos Anatoliassa uunin ja lattian putsaaminen samalla luutulla on OK, niin kyllä sen pitää olla OK Suomessakin. Muuten Rassismi!
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Ari-Lee

Ja sitten turhista turhin repliikki: Ei ole pakko syödä "salmonellapitsaa". Muitakin vaihtoehtoja varmasti löytyy.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

rankka

Missäs ne "tiettyjen ihmisryhmien" pitseerioiden puolustajat nyt olikaan? Entä kepakkojen syöjät?

Muistakaa silti tukea etnistä kepakkopaikkaa asiakkuudella.

pelle12

Eikös kantikset joudu esittämään jonkinlaisen hygieniakoulutustodistuksen ennen kuin saavat toimia elintarvikealalla? Korjatkaa, jos olen väärässä.

pavor nocturnus

QuoteEikös kantikset joudu esittämään jonkinlaisen hygieniakoulutustodistuksen ennen kuin saavat toimia elintarvikealalla? Korjatkaa, jos olen väärässä

Olen lyhyen elämäni aikani tehnyt tiskaajan ja keittiöapulaisen hommia
vähän pitkin poikin helsinkiä. Jos tarkastuksissa tehtäisiin työnsä, menisi
varmaan useampi tusina rafloja kiinni. Jo pelkät olot monissa keittiöissä on
työturvallisuuden osalta laittomat, hygieniasta puhumattakaan.

pelle12

Quote from: pavor nocturnus on 20.10.2009, 18:00:14
QuoteEikös kantikset joudu esittämään jonkinlaisen hygieniakoulutustodistuksen ennen kuin saavat toimia elintarvikealalla? Korjatkaa, jos olen väärässä

Olen lyhyen elämäni aikani tehnyt tiskaajan ja keittiöapulaisen hommia
vähän pitkin poikin helsinkiä. Jos tarkastuksissa tehtäisiin työnsä, menisi
varmaan useampi tusina rafloja kiinni. Jo pelkät olot monissa keittiöissä on
työturvallisuuden osalta laittomat, hygieniasta puhumattakaan.
Tuo ei yllättä. Pelkkä koulutus ei tietenkään takaa, että ihmiset noudattavat saamiaan oppeja, mutta mamuilta ei taideta vaatia edes sitä teoriatasoa, ja luulen, että jokainen tällä foorumilla tietää millainen hygieniataso maissa, joista useimmat mamut tulevat, vallitsee.

Ammadeus

Pitsastahan saattaa löytyä rintakarva juurineen ja kuminauha keltainen ;D

pavor nocturnus

QuoteTuo ei yllättä. Pelkkä koulutus ei tietenkään takaa, että ihmiset noudattavat saamiaan oppeja, mutta mamuilta ei taideta vaatia edes sitä teoriatasoa, ja luulen, että jokainen tällä foorumilla tietää millainen hygieniataso maissa, joista useimmat mamut tulevat, vallitsee.

Oletetaan että lähdetään tekemään pistotarkastus sarjaa. Jos meininki ei ole 4-5 vuoteen muuttunut, veikkaan että sanomista tulisi ja paljon. Entäs sen jälkeen? Oikeudenkäyntejä ja valituksia alkaisi varmaan satelemaan.

Ari-Lee

QuoteSitä emme halua, emme etenkään ,jos on kyse mamujen pizzerioista. Se provosoisi vain lisää stereotypiointia ja rasismia! Katselkaamme mieluummin sormiemme lävitse kunnes ensimmäinen todella vakava myrkytyskeissi paljastuu (kenties peräti tahallinen?).
Rasseli mainittu. Tahallisia ja tahattomia tapauksia on pilvin pimein mutta eihän niitä saa tuoda julkisuuteen kun on rasseli. M.O.T

Pyysin erästä ystävätärtä liittymään Hommaan koska hänellä on omakohtaisa kokemuksia entisenä islamistin vaimona.(myös pitsoista ja niiden vääntäjistä hän tietää omalla kohdalla), Ei taida hänen rohkeutensa kuitenkaan riittää kertomaan asioista edes anonyyminä koska poikansa on panttina...
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

pavor nocturnus

QuoteSitä emme halua, emme etenkään ,jos on kyse mamujen pizzerioista. Se provosoisi vain lisää stereotypiointia ja rasismia! Katselkaamme mieluummin sormiemme lävitse kunnes ensimmäinen todella vakava myrkytyskeissi paljastuu (kenties peräti tahallinen?).

Näin juuri. Taidan huomenna etsiä kallion kuppaisimman kebab mestan, ja jos en löydä ateriastani mitään moitittavaa, palaan puotiin ja vaadin rahani takaisin.

Mitenköhän kävisi, jeesaisiko suojaväri ja " on X kulttuurin perinteissä aina ruoka valmistettu (menetelmä ei-näin X)" vai purisiko suvaitsevaisto kieltänsä ja antaisi koko jutun olla?

Dude

Minua kiinnostaisi kyllä laaja selvitys ravintoloiden hygieniatasoista ja -käytännöistä, mukaan niin etniset kuin paikallisten raflat. Itselläni ei ole ollut mitään ikäviä kokemuksia, mutta olisihan se hyvä tietää millaisissa mestoissa sitä sapuskaa naamaansa mättää ja mussuttaako torakanpapanoita pippuripihvinsä päällä.

Mut herranjestas eihän sitä ny oikeesti samalla rätillä luuttuilla lattioita ja ruoankäsittelypintoja edes mun hygienian suhteen suht avomielisessä kartanossani.

pelle12

Quote from: Dude on 20.10.2009, 18:58:34
Minua kiinnostaisi kyllä laaja selvitys ravintoloiden hygieniatasoista ja -käytännöistä, mukaan niin etniset kuin paikallisten raflat. Itselläni ei ole ollut mitään ikäviä kokemuksia, mutta olisihan se hyvä tietää millaisissa mestoissa sitä sapuskaa naamaansa mättää ja mussuttaako torakanpapanoita pippuripihvinsä päällä.

Mut herranjestas eihän sitä ny oikeesti samalla rätillä luuttuilla lattioita ja ruoankäsittelypintoja edes mun hygienian suhteen suht avomielisessä kartanossani.
Brittidokkari 'Kitchens from Hell' kertoi kaiken. Enkä usko, että Suomessa tilanne on yhtään parempi, ainakaan ns. etnisten paikkojen suhteen.

Sivusta seuraaja

Itse olen jo muistakin kuin hygieniasyistä hakenut pizzani siitä eräästä kotimaisesta ketjusta, joka jostain syystä antaa myös pizzan ilmaiseksi, jos eivät muista tarjota kuittia ostoksesta.

Sivusta seuraaja

Quote from: pelle12 on 20.10.2009, 19:25:15
Quote from: Sivusta seuraaja on 20.10.2009, 19:15:25
Itse olen jo muistakin kuin hygieniasyistä hakenut pizzani siitä eräästä kotimaisesta ketjusta, joka jostain syystä antaa myös pizzan ilmaiseksi, jos eivät muista tarjota kuittia ostoksesta.

Itse syyllistyin vielä noin vuosi sitten muutaman 'kasviskebabin' (liha korvattu fetajuustolla) ostamiseen eräästä mamukebabpizzeriasta (kun oli niin halpaa, ts. kaikki sotumaksut yms. verot maksamatta), mutta kiitos hommafoorumin, olen luopunut pahasta tavastani. Kehotan muitankin samaan. Ette häviä mitään. Jos kebabia tekee mieli, valmistakaa itse!

Taitaa olla kuitenkin niin, että veroja kiertävät paikat pysyvät aikansa pystyssä Valden avulla vaikkei niistä ostaisi kukaan mitään. Ja jostain löytyy aina uudet yrittäjät, jotka jne.......

Viinankylväjä

Ja hyvät ihmiset tämä tarina on TOSI.

Epäilemättä tarinasi aitoutta täytyy sanoa, ettei kannata uskoa kaikkea mitä mamupizzerioista kerrotaan. Kuulin, että paikallisessa olisi leikattu varpaankynsiä pizzapöydällä. No, menin paikkaan niin huomasin, että pizzapöytä oli todella korkealla, ja paikassa ei ollut yhtään korkeaa tuolia. Aika akrobaatteja ne karvakädet varmaan.

kertsu59

Niin olen hakenut monta vuotta pizzani mamupaikoista syynä pizzojen runsaus verrattuna hintaan .En usko että työntekija teki tuon teon puhtaasta ilkeydesta vaan hygienian taso on lähtömaassa erilainen .Otin yhteyttä terveystarkastajaan joka aikoi käväistä teroittamassa paikan omistajalle hygieniamääräysten noudattamisen tärkeyttä. Itse aion kuitenkin välttää kyseistä pizzeriaa niin kauan kun nykyinen omistaja vaihtuu.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Blondihko Tihko

Tässä räkäleipien ja känkkyjen luvatussa kaupungissa on myös tullut vastaan hassuuksia. On löytynyt ainakin pilaantunutta lihaa, rotanhammas, kummallisia karvoja ja 6 mm mutteri. Kaksi v.m. näin itsekin. Kummassakin tapauksessa reklamaatioon vastattiin nyppäämällä häiriötä aiheuttanut objekti lautaselta paljain pesemättömin käsin. Sitten käsienlevittelyä ja äläwäbälä.  O_o´

Yhdessä paikassa mulkoilu, äyskintä ja jupina oli aina käydessäni sitä luokkaa että veikkasin tummien poikien räkivän kebabiin tjsp pientä kivaa lisätäytettä "pahalle yksinkulkevalle naikkoselle". Myöskin sen verran monta kertaa tullut nähnyt tuota ns. siivoamista että vältän nykyään kaikkia etnopaikkoja ja todella suosin suomalaista.

Veli Karimies

Älkää nyt missään nimessä hyvät ihmiset käykö noissa kebuluolissa..

Mika.H

no onneksi pizzauuni on jotain +300 astetta lämmin, joten tuosta ei taida tulla kuin henkisiä kärsimyksiä... rumasti tehty kuitenkin.

tosi on, että joissain mamupaikoissa hygienia on mitä on, mutta täytyy kyllä tasapuolisuuden vuoksi todeta, että esimerkiki eerikin pippuri-nimisessä ravintolassa hygieniataso hakkaa kirkkaasti kaikki mahdolliset kotimaiset kilpailijansa... paikka on turkkilaisten omistuksessa.

http://www.eerikinpippuri.com/?page=1

täällä maaseudulla on ainakin kolme mamupohjaista pizzeria ja kaikkia voi kyllä käyttää, erinomaista mömmöä jopa tarjolla. hemmetin yritteliästä porukkaakin noissa vielä hommissa, joten oppiakin jotain noista voisi ottaa...

ps. missäpäin olisi somalipohjainen ravintola? onko missään??

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Ammadeus

Quote from: Mika.H on 20.10.2009, 21:29:27
no onneksi pizzauuni on jotain +300 astetta lämmin, joten tuosta ei taida tulla kuin henkisiä kärsimyksiä... rumasti tehty kuitenkin.

tosi on, että joissain mamupaikoissa hygienia on mitä on, mutta täytyy kyllä tasapuolisuuden vuoksi todeta, että esimerkiki eerikin pippuri-nimisessä ravintolassa hygieniataso hakkaa kirkkaasti kaikki mahdolliset kotimaiset kilpailijansa... paikka on turkkilaisten omistuksessa.

täällä maaseudulla on ainakin kolme mamupohjaista pizzeria ja kaikkia voi kyllä käyttää, erinomaista mömmöä jopa tarjolla. hemmetin yritteliästä porukkaakin noissa vielä hommissa, joten oppiakin jotain noista voisi ottaa...

Ovat merenkävijäkansaa,ei ne pitsoja paistele ;)

Kettu2

Eerikin Pippuri tosiaan on aivan omaa luokkaansa ulospäin näyttävän hygieniansa puolesta. Pari kertaa tullut siellä käytyä, sekä Eerikinkadun ravintolassa että foorumissa sijaitsevassa. Pakkohan tuo oli käydä testaamassa kun aikanaan MoonTV:llä muistaakseni valittiin Suomen parhaaksi kebabbilaksi. Maku on nyt mielipidekysymys, mutta itse olen saanut parempaakin kebabbia, ei se huonoa silti ollut.

En oikein ymmärrä näitä kommentteja tässä ketjussa että "Älkää nyt helvetissä käykö näissä kebuluolissa". Itselläni on kaksi maahanmuuttajaomisteista kantapaikkaa, joista saa erittäin maistuvia pitsoja. Molemmissa paikoissa pariskunta painaa pitkää päivää kymmenestä kymmeneen. Paikat ovat ulkoisesti siistin oloisia, joten en usko hygienian olevan sen huonompi kuin kantisten grilleilläkään. Raaka-aineista ei tietenkään koskaan voi missään olla satavarma (ketjupikaruokaloissa kuten Hesellä tosin luotan näihinkin), mutta kuten sanoin pitsat ovat olleet maistuvia, enkä koskaan ole ruokamyrkytystä saanut. Palvelu on kyseisissä paikoissa ystävällistä ja maksan pankkikortilla, koska en muutenkaan käytä käteistä. Miksen siis käyttäisi näitä "kebuluolia"? Luultavasti se olisi sitten eräiden henkilöiden mielestä parempi että nämä yrittäjäpariskunnat päätyvät kortistoon.

Tottakai ymmärrän, että on olemassa myös näitä "rottakebabbiloita", joissa hygienia taso on jotain aivan muuta ja ruokamyrkytyksen mahdollisuus on todennäköisempi. Itseasiassa olen kahdesti saanut kebabista ruokamyrkytyksen. Kerran Turusssa ja kerran Ruotsissa. Oletan kuitenkin että järjellä varustettu ihminen osaa valita itselleen sopivan ruokailupaikan. Tämän takia mielestäni on typerää toitottaa ja yleistää huono hygienia ja muut vilpillisyydet koskemaan kaikkia etnisiä pikaruokaloita.

Huonoa hygieniaa tosiaan löytyy ihan kantisten paikoistakin. Työni puolesta olen nähnyt sellasia keittiöitä ja tapauksia, että jäisi asiakkaalta ruoka-annokset syömättä mikäli keittiön olot tietäisi.

rankka

Quote from: Jack_V on 20.10.2009, 22:09:02
En oikein ymmärrä näitä kommentteja tässä ketjussa että "Älkää nyt helvetissä käykö näissä kebuluolissa".

Jokainenhan varmaan saa kommentoida miltä tuntuu?

Käykää ihmeessä erilaisissa etnisviritteisissä pitserioissa.
Jättäkää ennakkoluulonne oven ulkopuolelle. Nauttikaa välimerellisistä herkuista.
Suosittelen lämpimästi, vaikka itse jätänkin ne väliin.
Parempi?

Kettu2

Quote from: rankka on 20.10.2009, 22:26:52
En oikein ymmärrä näitä kommentteja tässä ketjussa että "Älkää nyt helvetissä käykö näissä kebuluolissa".

Jokainenhan varmaan saa kommentoida miltä tuntuu?

Saa, joten minäkin olen oikeutettu kommentoimaan etten ymmärrä tuon tason kommentteja.

Quote from: rankka on 20.10.2009, 22:26:52
Käykää ihmeessä erilaisissa etnisviritteisissä pitserioissa.
Jättäkää ennakkoluulonne oven ulkopuolelle. Nauttikaa välimerellisistä herkuista.
Suosittelen lämpimästi, vaikka itse jätänkin ne väliin.
Parempi?

Kuten sanoin, on myös huonomman tason paikkoja, joten on parempi olla yleistämättä. Sanoin myös että älyllinen ihminen todennäköisesti osaa valita itselleen sopivan ruokailupaikan.

hoxpox

Olen saanut kyseisestä paikasta ruokamyrkytyksen, luulen että syy oli valkosipuliperunoissa.

Täytyy kyllä myöntää että senkin jälkeen on tullut käytyä, joskaan valkosipuliperunoita en ole valinnut lisukkeeksi.

Veli Karimies

Ehdotatko siis, että ihmisten pitäisi mennä kebuluolaan?