News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kaiken kieltämisestä

Started by Kim Lindblom, 16.10.2009, 18:19:04

Previous topic - Next topic

Kim Lindblom

Lukemalla Helsingin Sanomissa julkaistuja mielipidekirjoituksia saa suomalaisista kuvan kieltoja rakastavana kansakuntana. Yhtenä päivänä (1.10.2008) haluttiin kahdella sivulla kieltää ainakin: ampuma-aseiden kotona säilyttäminen mm. siksi, että se on Kiinassakin kielletty,
airsoft -asejäljitelmät ja väkivaltaviihde, mitä se sitten onkin. Tietääkseni on kaikessa viihteessä, Muumeista ja Pekka Töpöhännästä aina Shakespearen teoksiin asti, väkivaltaa.
Aikaisemmin kuukauden sisällä on myös haluttu kieltää nyrkkeily, tappelut jääkiekossa, kaikki leluaseet ja yli 120 kilometriä tunnissa kulkevat autot.
Olen joskus yrittänyt miettiä millainen olisi sellainen yhteiskunta ja kuka siinä haluaisi elää, jossa kaikki mielestäni normaalia, keskivertomiestä kiinnostavat asiat ja ilmiöt olisivat kiellettyjä. 
Voi olla, että ennenaikaisia kuolemia olisi jonkin verran vähemmän – mutta todennäköisesti tylsyydestä aiheutuvat itsemurhat moninkertaistuisivat. Voi myös olla niin, että suomalainen mies olisi tuollaisen henkisen kastroinnin jälkeen lopullisesti kyvytön tuottamaan jälkeläisiä.
Olen myös ihmetellyt millaisessa todellisuudessa elää ihminen, jonka mielestä kaikki pahuus maailmasta katoaa kieltämällä lasten leluaseet.
http://lindblomkimi.blogit.kauppalehti.fi/

ukdoesntwork

Jeh. Toi ei todellakaan ole terveelle miehisyydelle hyväksi. Taitaa olla hentojen miesten tai naisten tekemiä ehdotuksia  :)

Alapo

Yksi asia mikä pitäisi aika monen kukkahattutädin mielestä kieltää on moottoriurheilu. Keskelle ei mitään tehdään moottoriratoja kuten motopark pieksämäellä, pyritään kaatamaan kaikin voimin kesäasukkaiden toimesta.Kesäasukkaita tai asuntoja ei olis taas ilman moottorirataa. Ahvenisto hämeenlinnassa on toinen hauska esimerkki, se ketä moottorirata eniten häiritsee taisi olla grynderi jostain toisesta kaupungista. Just. Viidestä täyskokoisesta moottoriradasta kahdella on tiukat desibelirajat(motopark ja ahvenisto), ne autot jotka menee vuosikatsastuksesta läpi, niillä ei voi taas siellä ajaa. Eipä oo tehnytkään mieli ahvenistolle.

Kuka sitä oikein haluaisi asua yhteiskunnassa jossa kaikki on kielletty, vaikka sääntöjä pitää olla niin kyllä ihmisten pitää osata omilla aivoilla ajatella. Vaikka omistaisikin pistoolin ei sitä mennä torille ammuskelemaan ihmisiä tai ei sen kossupullon juonnin jälkeen lähdetä auton rattiin. Ne henkilöt jotka noin toimii, tekevät sen oli niitä kieltoja tai ei.

Maisterinna

Minun sukuuni tai ystäviini ei ole koskaan kuulunut ase- tai moottoriurheilusta kiinnostunutta miestä. Metsästyksestä kiinnostuneita naisia ja miehiä kylläkin. Joka perusjätkää ei siis tosiaankaan kiinnosta aseet ja formula.

En sitten tiedä, mllaisissa piireissä te liikutte.

Ano Nyymi

Mulla on se periaate että jos joku asia ei minua kohtuuttomasti haittaa, en myöskään ole sitä kieltämässä. Ja vaikka haittaisikin, pohtisin ensin olisiko jotain muuta tapaa vähentää haittoja kuin asian kieltäminen.

Varsinkin silloin jos joku harrastuspaikka on ollut ensin ja asunnot siihen viereen/lähelle rakennettu myöhemmin, on kyllä naurettavaa ryhtyä kitisemään asiasta. Se kun olisi asuntoa ostettaessa kyllä selvinnyt..

Alapo

Vaikken koskaan ole aseista innostunut, en silti ole kieltämässä aseharrastajien harrastusmahdollisuuksia, ampuratoja tai metsästystä. Miksi pitäisi, miksei voida kieltää mm.neulomista?