News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Siirryin KD:stä Perussuomalaisiin

Started by Simon Elo, 26.09.2009, 14:01:39

Previous topic - Next topic

Simon Elo

Julkaisin hetki sitten blogissani tämän kirjoituksen:

QuoteOlen liittynyt perussuomalaisiin. Päätös oli vaikea ja raskas, mutta välttämätön. Olen Kristillisdemokraattien kanssa eri mieltä erityisesti maahanmuutto- ja kielipolitiikasta.

Keskusteltuani useiden KD:n ihmisten kanssa huomasin, että olemme täysin eri mieltä useista linjauksista.

Vastustan esimerkiksi pakkoruotsia, mutta sen asian ajaminen ei onnistu KD:ssä, jossa useat ihmiset ovat nykyisen kielilain kannalla. Perussuomalaisissa voin paremmin ajaa näitä asioita.

Päätökseni ei kuitenkaan liity yksittäisiin ihmisiin, vaan puolueen linjauksiin. On vaikeaa toimia puolueessa, jos on jatkuvasti ristiriidassa sen virallisen kannan kanssa. Toivotan kuitenkin KD:lle ja sen ihmisille kaikkea hyvää.

Taloustutkimuksen teettämän tutkimuksen mukaan Perussuomalaiset on Suomen todellinen työväenpuolue.

Työntekijöiden ja alempien toimihenkilöiden osuus on 50 prosenttia, kun kaikissa äänestäjissä se on 39 prosenttia. SDP:ssä luku on 46 ja vasemmistoliitossa 43 prosenttia. Ei liene yllätys, että Kokoomuksessa 30 ja RKP:ssä vain 28 prosenttia kannattajista on työväenluokkaa.

Perussuomalaiset on tutkimuksen mukaan myös maan todellinen keskustapuolue, johon liitetään ominaisuuksia kuten "suoruus, rehellisyys ja jämäkkyys." Nuoret, 15-24-vuotiaat, pitävät perussuomalaisten oppositiopolitiikkaa onnistuneempana kuin muut ikäryhmät.

Perussuomalaiset on siis uskottavasti tavallisen kansan ja nuorison hyvinvoinnin asialla. Tällaiseen joukkoon on ilo ja kunnia tulla mukaan.

Olen kirjoituksissani jakanut ihmisten epäilykset vaalirahoituksesta, ruotsin kielen asemasta, radikaalista Islamista ja vihervasemmistolaisesta suvaitsevaisuudesta.

Väitän että kansa kaipaa suorapuheisia vaikuttajia, joilla on puhtaat jauhot pussissa ja jalat maassa, mutta ajatukset korkealla. Yhtään Vanhasen kaltaista dementikkoa ja vaalirahavalehtelijaa suomalaiset eivät kaipaa eivätkä tarvitse.

Uskon myös että suomalaiset kaipaavat vaikuttajia, jotka ovat terveellä tavalla poliittisesti epäkorrekteja. Vaikuttajia, joilla on visio siitä millainen Suomen tulisi olla, millainen Suomi voisi olla, eivätkä he pelkää sanoa sitä ääneen.

Perussuomalaisissa jatkan määrätietoisesti valitsemallani linjalla. Kuvia kumartelematta.

Tämä on näköjään vaihdosten päivä.

Alpo

Rohkea ja mielestäni hyvin perusteltu veto. Toivottavasti et joudu pettymään.

svobo

Toivotan onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

IDA

Tämähän menee ympyriäiseksi: Yksi Perussuomalaisista Muutokseen; Yksi kristillisistä Perussuomalaisiin; Yksi Kokoomuksesta Kristillisiin...

http://www.youtube.com/watch?v=7fNx3kdt51Y

:)

Pitääkö tässä nyt liittyä Kokoomukseen ?  ???

Kalevi Soilander

Quote from: IDA on 26.09.2009, 17:56:57
Tämähän menee ympyriäiseksi: Yksi Perussuomalaisista Muutokseen; Yksi kristillisistä Perussuomalaisiin; Yksi Kokoomuksesta Kristillisiin...

Ympyrä täyttyy kun joku siirtyy Muutoksesta Kokoomukseen...
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Simon Elo

Kokoomus -1, PS +/- 0, KD +/- 0 ja Muutos +1.

Ellei sitten päivän loppuun mennessä joku hyppää sieltä. :)

Totuus on kyllä tarua ihmeellisempää.

Totuusko?

Hienoa Simon, tervetuloa. Itsellenikin oli tärkeinä kriteereinä niin kieli- kuin maahanmuuttopolitiikankin kysymykset. Perusuomalaiset vastasivat huutooni kattavimmin.

pelle12

Elämä on muutakin kuin politiikkaa. Itse olen valmis hyppäämään Muutos 2011- kelkkaan, muttei se silti estä mua nauramasta TV 1:n Ihmisten Puolue-hulluttelulle. Olis kiva tietää löytyykö foorumilta muitakin huumorintajuisia??

Ano Nyymi

Pohdin pitkään ja hartaasti että mitäs minä sitten voisin tehdä, minä kun en kuulu mihinkään puolueeseen.

Lopuksi keksin, vaihdoin itseni kanssa tuolia.
Heti tuli sellainen voittajafiilis. Mä olen aika rohkee jätkä.

JR

"Pojat pojat, ei se vaihtamalla parane......."

Perttu Ahonen

No, tervetuoloa joukkoon, ei niin tummaan.

Näkyy olevan pientä liikehdintää poliittisella kartalla... kieliiköhän se poliittisen muutoksen tarpeesta?

Suomessa on on ollut vallassa sellainen poliittinen järjestelmä, jossa valta on keskittynyt sivuilta keskelle ja keskeltä ylös. Tämä vallanpyramidi on peitetty joka vaaleissa uudella peitteellä ja siihen on hienosti kirjailtu sana demokratia .. ja vallanmedian ohjauksella kansa on hurraannut haltioituneena uuden vallanpeitteen värille. 

Nyt on kuitenkin käynyt niin, että yhä useammat ihmiset ovat alkaneet epäillä sitä, onko demokratian peitteen alla sitä, mitä siellä pitäisi olla. Onko se, että valta keskittyy sivuilta keskelle ja keskeltä ylös .. onko se mitään demokratiaa lainkaan.

Toivottavasti ihmiset seuraavissa vaaleissa ymmärtävät äänestää länsimaisen sananvapauden ja demokratian puolesta vallan pyramideja vastaan.

IDA

Quote from: Perttu Ahonen on 28.09.2009, 02:10:46
Toivottavasti ihmiset seuraavissa vaaleissa ymmärtävät äänestää länsimaisen sananvapauden ja demokratian puolesta vallan pyramideja vastaan.

Jep. Itse toivoisin vaalivoittoa nimenomaan PS:lle, KD:lle ja Muutokselle. Jonkinlainen liitto - vaikka vaaliliittoja tuskin tulee - olisi kiva ylläri. Nythän KD:llä ja PS:llä on 12 kansaedustajaa ja vaalien jälkeen selkeästi enemmän ja siihen Muutoksen tyypit päälle. Vaikka puolueiden peruslinjat eroavat selvästi, niin yhteisiäkin asioita on.

mrex

Perussuomalaiset olisivat muuten hyvä puolue, mutta heidän näkemyksensä EU:sta vain kielteisena asiana syö uskottavuutta. Myöskään heidän asennoituminen seksuaalivähemmistöjä kohtaan ei ole tervetullutta Nyky-Suomeen. Jospa noustaisiin sieltä lapiolla kaivetusta montusta tälle vuosisadalle, voisi menestys olla taattu.

IDA

Itselläni ei ole aavistustakaan mikä on PS:n asennoituminen seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Veikkaisin perussuvaitsevaa. Kriittinen suhtautuminen EU:n taas on ehdottomasti - tietyn konservatiivisuuden ohella - myös aikaansa edellä olemista. EU:lle ehdottoman myönteiset puolueet eivät ole yleisessä keskustelussa pystyneet esittämään muita yhteisiä kantoja, kuin että EU on hyvä ja kiva ja siellä on pakko olla, jotta olisi länsimaa, joten vastustajien väitteidenkään ei ole tarvinnut olla kovin teräviä.

Perttu Ahonen

EU-asioissa tuntuu keskustelu olevan kovin joko tai pohjaista.

EUn puolestapuhujat usein esittävät, että Suomi olisi negatiivisessa mielessä sitä tai tätä, jos emme ole EUn jäseniä. Mitää muita kuin hypoteesejä ei kuitenkaan juuri näy perusteluissa. 

EU-kriittiset puolestaan jakautuvat usein leireihin: ennen EUta oli paremmin tai hieman filosofisempaan: mitä hyötyä tai haittaa on EUsta; haittoja löydetään kriitikoiden mielestä enemmän.
EUsta on sekä hyötyä, että haittaa, mutta onko asiaa koskaan edes yritetty tarkistella objektiivisesti tunnepitoisen - perin mustavalkoisen argumentoinnin sijaan?   Pitäisi puntaroida jo todennettavien haittojen ja hyödyn suhdetta ja tulevaisuuden odotusarvoja, näin jotta voitaisiin tehdä kauaskantoisempia johtopäätöksiä/odotuksia EUn hyöty/haitta-arvosta Suomelle tulevaisuudessa.

Viper

Pidin erittäin paljon blogistasi (postasin siitä suositeltavat kirjoituksiin).
Erittäin hyvä valinta, onko kiinostusta Muutos 2011 kohtaan?
Optimists learn English, Pessimists learn Chinese. Realists learn to assemble for war

Mr.Business

Hieno homma! Perussuomalaiset kaipaavatkin uusia fiksuja ja nuoria,ja kriittisiä kasvoja toimintaan. Oletko muuten ehdolla HYY:n edustajistovaaleissa? Perussuomalaisten listoilla?

Ammadeus

Quote from: Ano Nyymi on 27.09.2009, 21:31:27

Pohdin pitkään ja hartaasti että mitäs minä sitten voisin tehdä, minä kun en kuulu mihinkään puolueeseen.

Lopuksi keksin, vaihdoin itseni kanssa tuolia.
Heti tuli sellainen voittajafiilis. Mä olen aika rohkee jätkä.

Tee kuin minä,vaihda Sursotarista Isktriin!

Lemmy

Vittu mä liityn RKP:hen ihan vaan tasapainottaakseni teitä  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Simon Elo

Quote from: Mr.Business on 30.09.2009, 21:45:08Oletko muuten ehdolla HYY:n edustajistovaaleissa? Perussuomalaisten listoilla?

En valitettavasti opiskele Helsingin, vaan Turun yliopistossa.

o_O

Nostan hattua poliitikoille jotka uskaltavat pitää mielensä avoimena, oppia uutta ja tarvittaessa vaihtaa mielipiteitään ja puoluettaan. Hyvä hyvä!
"Iso-temmi" Halla-Aho, niin oha Allahimme tosi?

Mr.Business

Quote from: Simon Elo on 01.10.2009, 10:23:39
Quote from: Mr.Business on 30.09.2009, 21:45:08Oletko muuten ehdolla HYY:n edustajistovaaleissa? Perussuomalaisten listoilla?

En valitettavasti opiskele Helsingin, vaan Turun yliopistossa.

Ok, selvä homma. Luulin, että kun asuinpaikkasi näytti olevan Espoossa niin olisit Helsingin yliopistolla. Mutta 1 + 1 ei tällä kertaa ollutkaan 2.  ;)

elukka

Simonin ajatukset ovat melko lähellä omiani...
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Lasikenkä 45

Täytyy myöntää kyllä: Luettuani blogejasi usarissa, pidin sinua ihmeellisen täysipäisenä ollaksesi Kdemari ;)

Kdemareiden mielipiteissä on valitettavasti usein nähtävissä enemmän kristillistä dogmia kuin kristillistä etiikkaa.

Lennä vapaana ja kuuntele omantunnon ääntä ja onnea valinnastasi.
Kaik on män't