News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hommaretki Viipuriin 2012

Started by Topi Junkkari, 15.09.2011, 18:42:58

Previous topic - Next topic

Lähtisitkö Hommaretkelle Viipuriin ja lähialueille?

Tietysti! Ilman muuta!
17 (21.8%)
Harkitsen asiaa.
42 (53.8%)
En ennen kuin Viipuri palaa muun Suomen yhteyteen.
11 (14.1%)
En todellakaan.
2 (2.6%)
Mikä on Viipuri?
6 (7.7%)

Total Members Voted: 78

P

Quote from: Reconquista on 10.12.2011, 02:58:09
Kiinnostaa jos ajankohta on sopiva. Kannattanee kuitenkin bookata  minibussi  kuskeineen  (Viipurista?) koska maaseudulla (mitä Venäjän Karjala on), on yleensä huonot julkiset yhteydet. Lyhyellä matkalla ei kannata tuhlata aikaa bussien odotteluun. Jos aikaa on ja aikataulut sopivat niin kuljen mielelläni julkisilla.

Ääni Zakaznoi (tilaus)-bussille. Ei maksa siellä ihmeitä esim. kiinalaisperäisen mikrobussin vuokra. Liikkuminen vapaata. Voisihan se hakea teidät vaikkapa Ensosta. Rajan yli pääsee kävellen. 
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Topi Junkkari on 11.12.2011, 16:23:16
Quote from: Paul Ruth on 11.12.2011, 16:19:01
Sitten kun rajavartijat kysyvät lahjuksia jonon eteen pääsemiseksi - -

Haista itte. Et ole tainnut käydä rajan tuolla puolen ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen.

Itse olen joutunut turvautumaan lahjontaan Venäjän Federaatiossa tasan kerran, ja se tapahtui vuonna 1998.

Et ole tainnut autoilla? :roll:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

Topi Junkkari

Quote from: P on 17.01.2012, 16:25:30
Itse olen joutunut turvautumaan lahjontaan Venäjän Federaatiossa tasan kerran, ja se tapahtui vuonna 1998.

En ole. Silloin, kun asuin rajan pinnassa (Suomen puolella), Venäjä ei vielä ollut liittynyt vihreän kortin sopimukseen eli siellä ei pätenyt suomalainen liikennevakuutus. Olisi pitänyt ostaa venäläinen vakuutus, jonka hinnoittelu perustui moottorin kuutiotilavuuteen. Päätin, että mokomaa vakuutusta en 3,1-litraiselleni osta.

Venäjällä olen matkustanut joko suomalaisilla tilausbusseilla tai omin päin junalla, joten ajoneuvosta on aina kantanut vastuun joku muu.

Keväällä 1999, ylittäessämme Latvian ja Viron rajaa, virolaisen tilausbussimme kuljettajalta vaadittiin Latviasta ulos pääsemiseksi jotakin lahjuksen tyyppistä. Hän tuli pyytämään minulta, matkanjohtajalta, lainaksi yhteisestä kassasta 20 latia ja lupasi maksaa Tartossa kruunuina takaisin. Kun pääsimme perille, kuski kävi ensimmäiseksi pankkiautomaatilla ja lunasti lupauksensa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

P

Quote from: Topi Junkkari on 17.01.2012, 16:33:04
Quote from: P on 17.01.2012, 16:25:30

En ole. Silloin, kun asuin rajan pinnassa (Suomen puolella), Venäjä ei vielä ollut liittynyt vihreän kortin sopimukseen eli siellä ei pätenyt suomalainen liikennevakuutus. Olisi pitänyt ostaa venäläinen vakuutus, jonka hinnoittelu perustui moottorin kuutiotilavuuteen. Päätin, että mokomaa vakuutusta en 3,1-litraiselleni osta.

Venäjällä olen matkustanut joko suomalaisilla tilausbusseilla tai omin päin junalla, joten ajoneuvosta on aina kantanut vastuun joku muu.

Keväällä 1999, ylittäessämme Latvian ja Viron rajaa, virolaisen tilausbussimme kuljettajalta vaadittiin Latviasta ulos pääsemiseksi jotakin lahjuksen tyyppistä. Hän tuli pyytämään minulta, matkanjohtajalta, lainaksi yhteisestä kassasta 20 latia ja lupasi maksaa Tartossa kruunuina takaisin. Kun pääsimme perille, kuski kävi ensimmäiseksi pankkiautomaatilla ja lunasti lupauksensa.

Semmoisia kivoja ansankaltaisia pitävät mm. kannaksella. Siis talvella suora, jossa on ohituskielto, joka on ilmaistu viivalla siellä jään alla. Rangaistus on kortti pois 4-6:deksi päiväksi.  Eräs neuvotteli väännön jälkeen 70€, vaikka pyyntö oli 300€. Venäläinen kaverini maksoi samassa paikassa samasta ilosta 100€.

Ulkomaan kilvillä pääsee aika usein myös pysäytetyksi kiinteissä DPS:n tarkastuspisteissä.

Auto voidaan myös uhkailla otettavaksi häkkiin ihmeellisillä tekosyillä, jotka eivät oikeasti kestäisi oikeudessa sielläkään. Auton hommaaminen pois häkistä vaan veisi sen verran aikaa, että pienellä vastineella kysymykseen;"miten voimimme välttää tämän ongelman" selviää nopeammin.

Paikallisilla valkea palkka on yleensä noin 15% ja harmaa 85%. Viranomaiset eivät saa työnantajalta ruskeaa kirjekuorta, vaan se kerätään.. :roll:

Esim. kaukasialaiset maksanevat noin 3000 ruplaa siitä ilosta, että välttävät siirtymisen esim. metroasemalta henkilöllisyyden tarkastukseen loppupäiväksi asemalle yms.. :roll:  Suomalaisella moista uhkaa ei ole vaaleina, ellei höpötä suomea kovaan ääneen esim. metroasemalla. Ja tuskin sittenkään, jos on passi ja imigraatiokortti mukana.

Topi Junkkari

Quote from: P on 17.01.2012, 19:17:57
Suomalaisella moista uhkaa ei ole vaaleina, ellei höpötä suomea kovaan ääneen esim. metroasemalla. Ja tuskin sittenkään, jos on passi ja imigraatiokortti mukana.

En ole koskaan höpöttänyt suomea kovaan ääneen siellä, ja paperit ovat olleet kunnossa. Sitä paitsi olen onnistunut sulautumaan slaavilaiseen maailmaan: viimeksi Pietarissa, kun ostin vesipulloa kioskilta to-del-la huonolla venäjän taidollani, myyjä luuli minua puolalaiseksi. Pakkohan se oli tunnustaa, että suomalainen olen.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

P

Miten olisi seuraava retki Pietariin?

http://www.youtube.com/watch?v=kx5qd--pHtU

Siis Pietari on oikeasti 7 miljoonan ihmisen kaupunki , jossa voidaan kuulla ja tavata ihmisiä..   Mutta tuo biisi. DDT .. Pietari musta koira..

P

Tabula Rasa

Liekkö tämän suunnittelu missä vaiheessa?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Muuta en tiedä, kuin, että saan vuosiviisumini viikon päästä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

kgb

Quote from: dothefake on 20.07.2012, 00:35:34
Muuta en tiedä, kuin, että saan vuosiviisumini viikon päästä.

Minun on ollut voimassa jo 1,5 viikkoa. Koska mennään?
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

dothefake

Aikaisintaan viikon päästä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Topi Junkkari

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 19.07.2012, 23:24:50
Liekkö tämän suunnittelu missä vaiheessa?

Jäi minulta aikanaan vaiheeseen ainakin tämän vuoden 2012 osalta, mutta kiinnostaa toki edelleen saada joskus järjestettyä. En omista tekijänoikeutta mihinkään tässä ketjussa esitettyyn ideaan, joten jos joku muu haluaa ottaa vetovastuun, niin tehköön toki sen. Tähän vuoteen on minun kohdallani mahtunut aika paljon vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Minun vuosiviisumini menee vanhaksi 31.8., mutta hankin todennäköisesti "uutta putkeen" mahdollisimman pian.