News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Persujen pitäisi tehdä välikysymys maatilojen kaannattavuuskriisistä

Started by Hämeenlinnan Oraakkeli, 19.02.2022, 16:55:49

Previous topic - Next topic

Titus

^ Mökki-ihmisille "special price just for you"-hinnoittelu ?

Mutta noin se menee kun volyymi myynnistä puuttuu ja se pitää saada plussalle kaikkien kuluerien jälkeen.

Tuttava tuskaili lampaidensa kanssa, että villa ei kelpaa kehräämöille koska hinnoittelu on liian korkea. "Liian korkea hinta" ei kata edes lampaan kerimiskulua...

Sitten itketään, että "villaa ei olisi vaikka menisi kuinka paljon".

that's a bingo!

Aimo Räkä

Quote from: Larva on 26.07.2024, 08:56:00Minä luulin, että suoraan tuottajilta saa halvemmalla, tai edes samaan hintaan kuin Prismalta.
Jos he myyvät toisilleen niin että vitosen pussi vaihtuu toiseen vitosen pussiin ja raha ei siinä liiku. Mutta jos joku haluaa rahalla ostaa, sekin käy.
sopimaton ja väärä

Aimo Räkä

Quote from: Titus on 26.07.2024, 09:07:26Tuttava tuskaili lampaidensa kanssa, että villa ei kelpaa kehräämöille koska hinnoittelu on liian korkea. "Liian korkea hinta" ei kata edes lampaan kerimiskulua...
Onko kerimiskulut jonkun muun työstä vai onko keriminen omaa työtä? Sitten pitää opetella kehräämään lankaa. Jos itse kehrätty lanka on liian kallista ja laatu vaihtelee liikaa sitten pitää kutoa sukkia, lapasia ja villatakkeja. Jos itse kudotut ei mene kaupaksi kun on korkea hinta, sitten niillä vaatetetaan oma perhe.
sopimaton ja väärä

Torspo

Näperryksissä yksikköhinnat iskevät kovaa. Kilo perunaa on kallista jos tuottaja tuo sen omalla autolla kaupunkilaisten ostettavaksi.

Toinen tila myy 10 000 kiloa yhdellä kuormalla ketjun tukkuun. Voihan edullista hintaa halajava mennä ostamaan suoraan tilalta täyden peräkärryllisen pottua/munia/villaa. Silloin luulisi hinnankin olevan alle kaupan hintojen.

ikuturso

ˆ Sitten on sekin välimuoto, että paikallinen yrittäjä myy laarillisen perunaa kyläkaupalle tukun ohi. Ostaja voi itse pussittaa ja punnita haluamansa määrän. Jää tukkuporras ja pakkauskulut pois.

Ainakin uusien perunoiden kanssa toimitaan meilläpäin niin. Ja käsittääkseni esim. Kesko sallii sen kauppiaille.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-