News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-11-23 SK: Arabipakolaiset haluavat asua lähekkäin Yhdysvalloissa

Started by Iloveallpeople, 23.11.2009, 23:36:32

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteArabipakolaiset haluavat asua lähekkäin Yhdysvalloissa

Helmikuussa Yhdysvaltain hallitus siirsi Irakista paenneen Mazen Alsaqan asumaan Massachusettsiin. Kuukautta myöhemmin hän muutti Michiganiin osavaltioon. Alsaqa ei ole ainoa, sillä sama ilmiö toistuu arabipakolaisten keskuudessa ympäri Yhdysvaltoja.

Alsaqan mukaan Massachusettsissa ei ollut mitään vikaa, mutta hän ei silti edes harkinnut asettuvansa sinne. Hän halusi Michiganin osavaltion suurimpaan kaupunkiin Detroitiin, sillä siellä asuvat sukulaiset.
...

Kaakkois-Michiganiin on kerääntynyt Yhdysvaltain suurin pakolaisyhteisö. Detroitissa asuu noin 4,5 miljoonaa ihmistä, joista 300 000 on pelkästään Lähi-Idästä tulleita pakolaisia.
...

Koko juttu: Suomen Kuvalehti

Jutun lähde: AP
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Morsum

Ihan ymmärrettävää. Jos minä muuttaisin johonkin vieraaseen maahan niin kyllä ensimäisiä aiheeseen liittyviä juttuja olisi yrittää löytää maassa olevia suomalaisyhteisöjä ja muuttaa mahdollisimman lähelle niitä.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

hyperbeli

Ai. Minä taas olin ajatellut, että alkaisin suorastaan vellomaan paikallisessa kielikylvyssä ja yrittäisin henkeen ja vereen saada edes pieniä asioita aikaan, jotka voisi käsittää hyödylliseksi paikalliselle yhteisölle.

Voihan se olla, etten vain ymmärrä siitä todellisuudesta mitään.

Ernst

Molempi parempi.  Ulkomailla suomalaisten tuttujeni luona vierailtuani näyttää sellainen löyhä Suomi-yhteisö toimivan monissa maissa, mutta kyllä porukat opettelevat paikalliset kielet ja seurustelevat paikallsiten ja muidenkin kuin suomalaisten siirtolaisten kanssa. 
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)