News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Etnisyys mediassa ja mainonnassa

Started by Urban Moving Systems, 28.05.2021, 18:37:11

Previous topic - Next topic

Urban Moving Systems

Boikottiketjussa oli Jackin mainio kirjoitus, josta tuli mieleen että aihe ansaitsee oman ketjunsa. Myös elokuvaketjussa on tainnut olla ajoittain vastaavansisältöisiä viestejä. Ehkä ylläpito voisi siirtää muutaman viestin tähän ketjuun alkaen Jackin viestistä?

Tähän ketjuun voisi koota esimerkkejä mainonnassa lisääntyneistä etnisistä pareista ja mainoksista johon etnot eivät oikein tunnu kuuluvan. Lisäksi voisi käsitellä markkinointialaa yleisesti, kuten sen omistussuhteita ja motiiveja.

Oma esimerkki liitteenä: Näinkin voidaan houkutella tilaamaan uutiskirje. "Make it official" tarkoittaa parisuhteen virallistamista.

Kauhea Ihmismäinen Otus

Pienetureiällinen lesbotransnainen

Lalli IsoTalo

Quote from: Kauhea Ihmismäinen Otus on 28.05.2021, 19:17:36
Tämä SAS:in mainos on kyllä kohdassa 1:30 varmaan kaikkein eeppisin
https://www.reddit.com/r/CorporateFacepalm/comments/f2z3qi/sas_what_is_truly_scandinavian/

Skandinaaviset esi-isät, viikingit, kävivät puuvillapelloilla siittämässä keenenit jo ennen Amerikan löytämistä ja orjien sinne roudaamista, mutta vasta IKEAn keksimisen jälkeen. Kysyttävää?

(Ou nou, nyt meni brändit sekaisin.)
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

akez

#3
Quote from: Kauhea Ihmismäinen Otus on 28.05.2021, 19:17:36
Tämä SAS:in mainos on kyllä kohdassa 1:30 varmaan kaikkein eeppisin
https://www.reddit.com/r/CorporateFacepalm/comments/f2z3qi/sas_what_is_truly_scandinavian/

Todella sairas mainos. Alemmuuskompleksinen, itsetuhoinen, itseään vähättelevä ja mitätöivä. Tyypillinen nykyajan kulttiuskontojen mainos. Ei tuollaista tänne. Ehkä Afrikkaan ja muslimimaihin, jotta havaitsisivat kuinka pipiä meininkiä harjoittavat. Mitään rakentavaa ei saada itse ja omin voimin aikaan. Kaikki edistys vain kiinalaisten, jatkuvien länsimaisten rahalahjoitusten ja maaperästä löytyneen öljyn ja muiden luonnonvarojen varassa.

Tsekkasin juuri Suomi tv:stä jotakin sarjaa pitkästä aikaa ja oli hämmästyttävää, kuinka lähes joka mainokseen oli tupattu neekeri. Yli kaikkien kohtuullisten äyräiden. Kun pohjoismaisen yhteiskunnan arkielämää kuvaavassa mainoksessa enemmistö on neekereitä, niin tietää, että jotakin on jo pahasti vialla. Kyse on ikivanhojen ja vinksahtaneiden ideologisten diversiteetti- ja mokuoppikirjojen reseptien noudattamisesta. Näin vaikka Suomessa lähes joka neekeri on tullut maahan asyylihumpuukilla. Tuollainen ei edes edistä neekeriasiaa - niiden jotka ovat maassa jollakin aiheellisella syyllä. Samoin tuo herättää katsojassa pelkkää vitutusta. Liialliseen neekereiden ja diversiteetin viljelyyn mainoksissaan sortuvat firmat vain kasaavat vastoinkäymisiä eteensä, sillä normaali suomalainen alkaa vierastaa näitä puljuja. Minulla ainakin alkaa olla jo jonkinlaista näppituntuman listaa firmoista, joiden tuotteita en em. syistä osta muuten, kuin jos on pakko, eikä hankintaa ei voi mitenkään lykätä.

Siten eipä ihme, miksi olen viihtynyt jo yli vuoden ajan katselemalla lähinnä pelkästään kiinalaisia sarjoja nettisovellutuksista. Siellä kaikki ovat edelleenkin kiinalaisia ja neekerit Afrikassa.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Totti

Ruotsalainen kulutusluottofirma Klarna käyttää pelkkiä neekereitä pääkuvissaan.

https://www.klarna.com/fi/

Kuvitus ei mielestäni sovi vielä varsin valkoisille Suomen markkinoille ja toisaalta se antaa negatiiviset vibat myös mustista. Korostamalla etnisyyttä, ainakin minun ensimmäinen reaktioni on, että juuri mustat nähdään Klarnan pääasiakaskuntana ja luottoa halutaan kauppaa juuri heille koska heillä ei ole omia rahoja, implikoiden taloudellista vastuuttomuutta.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

l'uomo normale

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.05.2021, 19:29:35
Quote from: Kauhea Ihmismäinen Otus on 28.05.2021, 19:17:36
Tämä SAS:in mainos on kyllä kohdassa 1:30 varmaan kaikkein eeppisin
https://www.reddit.com/r/CorporateFacepalm/comments/f2z3qi/sas_what_is_truly_scandinavian/

Skandinaaviset esi-isät, viikingit, kävivät puuvillapelloilla siittämässä keenenit jo ennen Amerikan löytämistä ja orjien sinne roudaamista, mutta vasta IKEAn keksimisen jälkeen. Kysyttävää?

(Ou nou, nyt meni brändit sekaisin.)

Oletko kirjoittamassa jatko-osaa Mormonin kirjalle?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Jorma Teräsrautela

SASIn mainoksen väitteet ovat osittain vääriä. Kyllä tuulimylly on eurooppalainen keksintö. Persialainen vesimylly on sen kaukainen vastine. Melkein samoin voisi väittää että kiinalaiset keksi lentoneen, koska leijat. Esikuvia kaukaa voi keksiä melkein joka asialle. Olisiko niin, että puhetaitokin keksittiin Afrikassa?

Olen huomannut, että neekereiden pitoisuus eri julkaisuissa ei yleensä ylitä maltillista  20 % osuutta. Poikkeuksena parin vuoden takaiset yliopistojen mainokset, joissa  innostuttiin vähän liikaa.

akez

#7
Quote from: Jorma Teräsrautela on 28.05.2021, 22:40:36
Olen huomannut, että neekereiden pitoisuus eri julkaisuissa ei yleensä ylitä maltillista  20 % osuutta. Poikkeuksena parin vuoden takaiset yliopistojen mainokset, joissa  innostuttiin vähän liikaa.

Täyskasvissyöjiä on Suomessa noin 4% väestöstä. Markkinoija on hurahtanut, jos kaikille kansalaisille suunnatussa mainonnassa aikoo syöttää näille jokaiselle heinää. Se ei voi toimia. Sen tietää jokainen markkinoinnin alkeisoppikirja. Ideologioiden ja kulttien ihmemaassa firman markkinointiyksikköön päässyt henkilö voi toki kuvitella saavuttavansa mainetta ja suuren sukkseen. Todellisuudessa kalossinkuva persuksiin tulee pikemmin kuin myöhemmin, kunhan omistajat oivaltavat, että konsepti oli todellisuudesta irtaantunut ja täysin haitarista, markkinoija ulalla ja firman tulos kusee pahasti. Mainehaitoista puhumattakaan.

On tuhoon tuomittua koittaa - markkinoinnin kohderyhmästä huolimatta - myydä kaikille neekeri. Näiden osuus väestöstä on vielä vain promilleluokkaa, maahantulon tapa varsin arveluttava ja maksukykykin lähinnä sossutukien varassa. Tuolla tavalla ei bisnestä tehdä.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Melbac

Tuntuu että noi mainokset on jotain monikult propagandaa eikä oikeita mainoksia.Eikös mainoksissa pitäisi yrittää myydä sen liikkeen tuotteita eikä esitellä jotain monikulttuuria?.En oikein pysty samaistumaan johonkin mustaan tyyppiin mainoksessa ja näkemässä ostamassa sitä tuotetta vitivalkoisena sieltä kaupasta.Ilmeisesti kouluissa opetetaan ihan erillaista mainontaa nykyään.Yleensä jos kaupassa on metelöiviä mustia tyyppejä niin jätä menemättä,sama pätee myös jos on huutavia ja juoksevia lapsiperheitä tai jos siellä on pitkät jonot.

Melbac

Quote from: Totti on 28.05.2021, 22:05:12
Ruotsalainen kulutusluottofirma Klarna käyttää pelkkiä neekereitä pääkuvissaan.

https://www.klarna.com/fi/

Kuvitus ei mielestäni sovi vielä varsin valkoisille Suomen markkinoille ja toisaalta se antaa negatiiviset vibat myös mustista. Korostamalla etnisyyttä, ainakin minun ensimmäinen reaktioni on, että juuri mustat nähdään Klarnan pääasiakaskuntana ja luottoa halutaan kauppaa juuri heille koska heillä ei ole omia rahoja, implikoiden taloudellista vastuuttomuutta.
Eikös toi anna kuvan että mustat äijät on köyhiä ja niiden pitää ostaa tuotteet osamaksulla?.Valkoisia taas mainoksissa ei näe koska ne ei kuulu asiakasryhmään jolle tuotetta yritetään myydä?.Aika rasistista imo.:D

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: Jorma Teräsrautela on 28.05.2021, 22:40:36
SASIn mainoksen väitteet ovat osittain vääriä. Kyllä tuulimylly on eurooppalainen keksintö. Persialainen vesimylly on sen kaukainen vastine. Melkein samoin voisi väittää että kiinalaiset keksi lentoneen, koska leijat. Esikuvia kaukaa voi keksiä melkein joka asialle. Olisiko niin, että puhetaitokin keksittiin Afrikassa?

Olen huomannut, että neekereiden pitoisuus eri julkaisuissa ei yleensä ylitä maltillista  20 % osuutta. Poikkeuksena parin vuoden takaiset yliopistojen mainokset, joissa  innostuttiin vähän liikaa.

Tuon mainoksen ovat tainneet tehdä jotkut englanninkieliset koska väittävät jopa jonkun aasialaisen suulla että "even the Danish isn't Danish" eli viineri ei ole tanskalainen. Jokainen skandinaavi jolla on puolikaskin aivosolu voi päätellä leivoksen yhteyden Itävaltaan kun kerran sen leivoksen nimi viittaa Wieniin (wienerbröd). Se yhteys tosin rajoittuu siihen taikinaan, joka tuli maahan itävaltalaisten maahanmuuttajaleipureiden mukana, muuten sitä kyllä yleisesti ottaen pidetään osana tanskalaista keittiötä.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

Urban Moving Systems

Kuva on Espanjan Punaisen Ristin kampanjasta. Alkuperäinen kampanjavideo on tässä: QUÉDATE CONMIGO. CRE. CAMPAÑA DE SOCIOS 2019

Urban Moving Systems

Brittiläisen Selfridges-tavaratalon isänpäivämainoksessa on kuvattu neljä isää erilaisissa rooleissa. Kiintiöneekerin rooli on langennut luonnossa liikkuvalle isälle. Tämä on hauska valinta koska olemme saanneet kuulla, kuinka retkeily, ulkoilu jne. ovat mustaihoisia syrjiviä aktiviteettejä. Mutta tämäkään ei ole oikea syy sille miksi tummaihoinen mies ei sovi isänpäivämainokseen, vaan se että mustaihoiset miehet hylkäävät perheensä, eivätkä siten ole isänpäiviä viettämässä.
QuoteThe Great Outdoors Was Made for White People

As summer beckons, let's think about how to create more inclusive outdoor spaces.

After social distancing protocols forced countless Americans into indoor isolation for the winter, many of us are eager to run into the warm embrace of Mother Nature and the outdoors with gusto. While the pandemic has exposed structural inequities in everything from health care to education to housing, less remarked upon has been the institution of the great outdoors. And like most American institutions, outdoor space—and, crucially, access to it—has been socially and physically constructed by white supremacy and settler colonialism.
...

https://www.thenation.com/article/society/great-outdoors-race-camping/

Roope

Ylen pomoilta kysyttiin eilen yksinkertainen kysymys, onko Ylelle tulossa enemmän monimuotoista etnisyyttä toimituksiin.

Voi sitä kiertelyä. "No, meillä on siis tää diversiteetti ja ja ja keskustelu ja muu on meillä todella tärkeää tänä päivänä ja ja siihen liittyvät asiat ja meillä on henkilöitä, jotka varmasti tätä toimituksissa täyttävät, nämä kriteerit ja muuta", vastasi Yleisradion toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila. Ylellä on kuulemma "toisen polven maahanmuuttaja uutistenlukijana" ja "saamen toimitus", joten kaikki on kunnossa.

Päätoimittaja Jokisen mukaan "Ylen tavoitteena on näyttää siltä miltä Suomi". Tämähän on Ylen edustaman diversiteettiajattelun kannalta väärä vastaus, sillä mokutuksessa päämääränä pitää aina olla diversiteetin lisääminen, ei pysähtyminen johonkin määrään tai osuuteen. Toinen juttu sitten se, että Ylen henkilöstö ei maahanmuuttajien osalta ole eikä ruutukasvoinakaan edusta likimainkaan sitä, millaisia maahanmuuttajia Suomessa on, vaan nimenomaan tumma ihonväri on Ylessä VIP-passi. Esimerkiksi somalien näkyvyys Ylellä on jotain aivan muuta kuin heidän osuutensa Suomessa asuvista, kun taas esimerkiksi virolaiset ovat lähes näkymättömissä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lalli IsoTalo

#14
Ketjussa Ulkomaalaisen näköiset ihmiset suomalaisille suunnatuissa mainoksissa on 484 postausta (noin pari tuhatta esimerkkiä) siitä, kuinka mainoksissa mainostettava tuote ei itse asiassa olekaan se varsinainen tuote, vaan tuote onkin se mainoksessa esiintyvä ei-suomalainen henkilö.

https://hommaforum.org/index.php/topic,132529.msg3374874.html#msg3374874

Laajan otoksen perusteella on vaikeaa olla päätymättä sellaiseen johtopäätökseen, että useimmiten näissä mainoksissa myydään suomalaiselle naiselle ei-suomalaista miestä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ämpee

Quote from: Lalli IsoTalo on 30.09.2023, 11:13:49
Ketjussa Ulkomaalaisen näköiset ihmiset suomalaisille suunnatuissa mainoksissa on 484 postausta (noin pari tuhatta esimerkkiä) siitä, kuinka mainoksissa mainostettava tuote ei itse asiassa olekaan se varsinainen tuote, vaan tuote onkin se mainoksessa esiintyvä ei-suomalainen henkilö.

Tuo on mielestäni oikea havainto, ja tuleekin olemaan mielenkiintoista seurattavaa missä vaiheessa mainosten maksajat kiusaantuvat siitä, että heidän maksamiaan mainoksia käyttää joku muukin, mutta ilmaiseksi.
Näin kuluttajana tunnen vastenmielisyyttä sellaisia tuotteita kohtaan joita ei saa ilman propagandaa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Caucasian

Katsoo miltei mitä tahansa mainosta TV:stä, niin "rodullistettu" on mainoskasvona. Hyvin harvassa enää mainoksia misdä olisi vain valkoisia, etenkään vaaleita eloveenoja. Rasismia oikeastaan, kun mainoksiin valitaan ihonvärin perusteella, jotta täyttäisi vihvasemmiston vaatimukset hyvesignaloinnista.

Nikolas

Quote from: Lalli IsoTalo on 30.09.2023, 11:13:49

Laajan otoksen perusteella on vaikeaa olla päätymättä sellaiseen johtopäätökseen, että useimmiten näissä mainoksissa myydään suomalaiselle naiselle ei-suomalaista miestä.


Sellainen myötäilee ja edistää väestönvaihtoa, joka paremmissa piireissä tiedetään salaliittoteoriaksi, mutta jota kumminkin väsymättä ja toistuvasti edistetään poliittisilla päätöksillä ja tiedotusvälineiden toiminnalla. Sitten tiedostavat sanovat: "Ei mitään väestönvaihtoa. Salaliittoteoria, hihihi."

Jaska Pankkaaja

Jos kaikki toimisivat edes tässä kuten minä: pyrin välttämään, usein onnistuenkin, tuotteen tai palvelun hankkimista jos sitä mainostetaan Neeker1n tai iSlamin naamoilla.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

artti

#19
Hyvesignaloivien harjoittama maahanmuuttokriittisten lapaan syöttely on hieno juttu. Hyvesignaloivat harjoittavat erinomaista vaalityötä valtaansa vahvistaville maahanmuuttokriittisille. Kuta värikkäämpi katukuva, ja kuta enemmän värillisiä mainoksissa ja virastojen kuvituksissa, sen vahvempi asema maahanmuuttokriittisillä. Ja kun kuvioon lisätään värillisten temperamenttinen käytös, josta on kokemuksia yhä useammalla suomalaisella, niin sen vahvemmaksi maahanmuuttokriittisten asema vahvistuu.
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Caucasian

Quote from: Jaska Pankkaaja on 30.09.2023, 15:08:30
Jos kaikki toimisivat edes tässä kuten minä: pyrin välttämään, usein onnistuenkin, tuotteen tai palvelun hankkimista jos sitä mainostetaan Neeker1n tai iSlamin naamoilla.
Olisi muuten firmoille markkinarakoa, jos EI mene tähän mamutusgenreen.

Lalli IsoTalo

Valiolla oli tässä joku mainos, missä suomalaiset äijänrehvakkeet kehuivat peltojaan sun muuta suomalaisuutta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

tommeli

Tänä vuonna julkaistu Haaga-helian ammattikorkeakoulun opinnäytetyö "Kuvapankkien ja kuvituskuvien käyttö lifestyle-toimituksissa"
Sivut 18-21 mielenkiintoista luettavaa. Toimittajat kertovat kuinka kuvapankkien kuvien tarjonta on liian stereotyyppistä ja pyrkivät valitsemaan monimuotoisempia kuvia.
Quote
Quote"Vaikka yritetään että ei olisi kaikki vaaleaihoista naista, niin monesti siellä (kuvapankeissa) on enimmäkseen sitä." (H2)
QuoteEräs haastateltava kertoi esimerkkitilanteesta, jossa juttu käsitteli väkivaltaista mustasukkaisuutta. Kuvapankin aiheeseen tarjoamat kuvat esittivät lähes yksinomaan etnisesti lähi-idästä kotoisin olevien miesten kuvia, eikä toimittaja yrityksistä huolimatta löytänyt pankintarjonnasta mitään vaihtoehtoista.
QuoteÄrsytti ihan suunnattomasti. --- Yritin etsiä kauan muuta, mutta en löytänyt. Käytin sitten niitä, mutta itseä jotenkin... Ei tavallaan haluaisi ruokkia stereotypioita tai valita niitä tukevia kuvituksia. Ja joo, ei varmastikaan lukija ajattele, mutta välillä siihen saa käyttää aikaa. Onhan ne hankalia, aina teet sen päätöksen, ainahan siinä on joku mikä häiritsee. (H4)
QuoteHaastateltavat kertoivat huomanneensa, että kuvituksen kanssa on oltava erityisen tarkkana jutun pääkuvaa valitessa. Pääkuvalla on verkkojutuissa erityisen paljon vaikutusta siihen, menestyykö juttu lukijoiden keskuudessa ja saako se lukukertoja.
QuoteVälillä mä huomaan, että jos mä valitsen etukuvaksi jonkun sellaisen, jossa on muu kuin valkoihoinen ihminen, niin mun analyysin perusteella vaikuttaa, miten juttu vetää. Jos yrittää moninaisuutta heti siihen minkä lukija ekana näkee. Sitten ei haittaa, tai vaikuta niin paljon, jos on jutun seassa. Mutta ehkä se, minkä valitsee pääkuvaksi tai etukuvaksi, siinä pitää laskelmoida, mikä on inhottavaa. Mutta se vaikuttaa lukuihin selvästi. (H4)
QuoteTuntuu että joutuu ehkä vähän tasapainoilemaan sen suhteen, että miten sitä juttua voidaan myydä mahdollisimman laajalle yleisölle. --- Kyllä mä tunnistan itsessänikin semmoisen ajattelun, että ok, pitäisikö tähän etukuvaan ottaa nyt vain joku valkoinen tyyppi, että sitten ihmiset ei ajattele että tämä on nyt vain vaikka, en mä tiedä, tummaihoisten tai aasialaistaustaisten asia. Mikä tuntuu jotenkin tosi kummalliselta ja oudolta. (H1)