News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Orpon hallitus 2023–

Started by totuuspuheasiamies, 16.06.2023, 17:47:47

Previous topic - Next topic

Betonikostaja

Suvakkimedia grillaa ihan kiimoissaan Mari Rantasta:

QuoteÄskettäin sisäministeriksi nimetty Mari Rantanen (ps) kirjoitti itsestään ehdokasesittelyn kotisivulleen. Rantanen kirjoitti esittelyn kevään 2023 eduskuntavaaleja varten.

– Meidän ei pidä olla niin sinisilmäisiä, että pian emme ole sinisilmäisiä, Rantanen sanoo tekstissä.

Samassa yhteydessä Rantanen kirjoittaa, että Suomi ja suomalaiset tulevat hänelle kaikessa päätöksenteossa aina ensin. Rantanen kirjoittaa, ettei ole valmis käyttämään suomalaisten turvallisuutta ja verorahoja muiden eduksi, "jos omat siitä kärsivät".

Iltalehti pyysi Rantasta kommentoimaan kirjoitustaan.

Mitä tarkoitatte tuolla, että emme pian ole sinisilmäisiä?

– Tarkoitan juuri sitä, mitä siinä lukee.

Onko sinisilmäinen geeniperimä teidän mielestänne ylitse muiden?

– Niin kuin minä sanoin, siinä lukee mitä olen tarkoittanut. Siitä on ihan turha soitella ja kysellä mitään rotuoppiasioita, siitä ei ole kysymys.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6e6b3ddd-ed41-45c9-83e4-5db1d3a810a7
Näissä pitää nyt pitää pää kylmänä. Suomalaisista varsin suuri osa on samaa mieltä. Punavihertoimittajat edustavat paljon pienempää osaa kansasta, harha tulee vain äänekkyydestä ja näkyvyydestä.

Jos kohu tulee, siitä selviää yleensä nopealla anteeksipyynnöllä. Vilhelm Junnilakin hoiti tilanteen hyvin. Mari Rantanenkin voisi nyt sanoa, että oikeasti ruskeasilmäiset ovat ihan yhtä arvokkaita kuin sinisilmäiset.

Koska kysymys oli hyvin yksinkertainen, siihen riittää yksinkertainen anteeksipyyntö.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Bona

Missään nimessä ei pidä pyytää anteeksi, jos ei ole tehnyt mitään väärin. Vasemmisto yrittää tehdä PS:n koko politiikasta anteeksipyydettävän asian. Siihen ei pidä lähteä mukaan.
Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, miksi hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan? (Ps. 2:2)

Vähäinen filosofia tekee miehestä ateistin, suuri määrä käännyttää hänet uskoon. Francis Bacon.

Näkkileipä

Näyttää olevan rasistisen toimittajan henkilökohtainen tulkinta tuo "rotuoppi" Mari Rantasen kirjoituksesta, kun olettaa sinisilmäisyyden liittyvän arjalaiseen ideologiaan. Toivottavasti suomalaiset toimittajat ja Media kehittyvät ja oppivat uutisoimaan rehellisesti, ilman henkilökohtaisia olettamuksia muiden puheiden "todellisesta" sisällöstä.

Tosiasiallinen Nuiva

Tämä suvakkitoimittajien temppu on niin nähty.

Tulkitaan vanhoja sanoja niin, että vasemmisto närkästyy ja vaatii irtisanoutumista ja anteeksipyyntöjä koko perussuomalaisesta politiikasta.

Tähän tanssiin ei pidä lähteä mukaan.
Non poteris veritatem

Betonikostaja

Quote from: Bona on 22.06.2023, 19:33:08
Missään nimessä ei pidä pyytää anteeksi, jos ei ole tehnyt mitään väärin. Vasemmisto yrittää tehdä PS:n koko politiikasta anteeksipyydettävän asian. Siihen ei pidä lähteä mukaan.
Anteeksipyyntö ei merkitse nykyään enää paljoakaan. Siksi siihen kannattaa lähteä mukaan. Tietenkään mitään isompia linjauksia ei tule pyytää anteeksi, mutta jos joku typerä suvakkitoimittaja tarttuu kiimoissaan johonkin silmien värin kaltaiseen asiaan, niin kannattaa varmuuden vuoksi sanoa, että toki ruskeasilmäiset ovat yhtä arvokkaita kuin sinisilmäiset. Sen jälkeen suvakkitoimittajan vertailut rotuoppeihin alkavat näyttää tyhmiltä, eikä kohu nouse.

Pitää osata pelata median säännöillä. Monet kohujen nostamiset ovat suomalaisten mielestä turhia.

--------------

Täytän TT2 on time

--------------

Uuno Nuivanen

Anteeksipyyntö tarkoittaisi "kyllä, olen rasisti ja pyydän sitä anteeksi". Ei noin.

Näkkileipä

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.06.2023, 19:46:29
Anteeksipyyntö tarkoittaisi "kyllä, olen rasisti ja pyydän sitä anteeksi". Ei noin.
Anteeksipyyntö pitäisi tehdä oikein:
"Anteeksi, että lehden xxx toimittaja tulkitsee rasistiseksi minun puheitani.

artti

Punavihreä raivoaminen johtuu siitä, että eduskuntavaaleissa punavihreät äänestivät taktisesti sosialidemokraatteja. :roll:
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Betonikostaja

Anteeksipyyntö tarkoittaisi vain, että ruskeasilmäiset ovat ihan yhtä arvokkaita kuin sinisilmäiset. Onhan suomalaisissakin ruskeasilmäisiä. Mihinkään muuhun ei tarvitsisi vastata. Ja alkuperäinen viesti meni varmasti perille.

Sellainen Stubb-tyylinen Sori siitä on itse asiassa hyvä tapa pyytää anteeksi.

--------------

Täytän TT2 on time

--------------

Eino P. Keravalta

QuoteIltalehti pyysi Rantasta kommentoimaan kirjoitustaan.

Onko sinisilmäinen geeniperimä teidän mielestänne ylitse muiden?

Tässä toimittelijanhönö yrittää syöttää olkiukkoa ministerille.

Eihän kyse ole sitä, että isänmaallinen ihminen katsoisi, että oma kansa on parempi tai ylempi kuin muut kansat, vaan kyse on siitä, että isänmaallinen ihminen katsoo, että omakin kansa on säilyttämisen arvoinen MUIDEN KANSOJEN RINNALLA eikä se toteudu, jos maahan tuotetaan massoittain muita kansoja.

On totuus, että esimerkiksi etelä-korealaiset haluavat säilyttää itsensä ja asua etelä-korealaisten keskuudessa ja suomalaiset haluavat säilyttää itsensä ja asua suomalaisten keskuudessa - ei ketään kiinnosta julistautua maailman parhaaksi roduksi vaan kaikki haluavat ainoastaan elää rauhassa omiensa parissa. Tuollainen 'ylivaltapaska' on vain kommunistien olkiukko, jonka keinoin he haluavat tuhota kansat, sekoittaa ne, lyödä hajalle ja hallita keskusvallan kautta.

Me emme halua ylivaltaa, haluamme vallita edes omaa elämäämme, kiitos!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

Rantasella vaikuttaisi olevan munat, toisin kuin Junnilalla. Taisi olla oikea valinta sisäministeriksi kun Jussi ei siihen ryhtynyt.

VesaH

"Anteeksi että käytin sananvalintaa, joka oli epäselkeä ja jonka helposti ymmärtää väärin."  ?

Kapseli

Vasemmisto on ilmeisesti lyönyt koneiston tulille ja alkanut täikammalla etsimään olisiko jotain jutun tynkää, että tämä hallitus joutuisi pakittamaan. Yllätyin tästä yhtä paljon kuin siitä, että tänäänkin paistoi aurinko. Antaa ulista. Voi olla hyväkin Suomen kannalta imago, että hitsausfirmat on velvoitettu uuninluukkuhommiin. Vieläkö joku valmistaa Zyklon-B:tä? Kyselisin hallituksen materiaalihankintavastaavan puolesta.

Tunkki

Zyklon-B hyönteistorjunta-ainetta tehdään edelleen puolass atai tsekeissä ei toki tuolla nimellä. Shitti tunnetaan mm. nimellä preussinsini.

Lasse

Quote from: Kapseli on 22.06.2023, 20:13:03
Vieläkö joku valmistaa Zyklon-B:tä? Kyselisin hallituksen materiaalihankintavastaavan puolesta.

Tsekeissä tuotettiin aina vuoteen 2015 tuotemerkillä Uragan D2.

Jatkoin hetken kaivelua, ja löysin korvaavan tuotteen, Bluefume-D, hyväksytty EU:ssa ja muualla.

Tiedustelut: https://www.bluefume.cz/

The Australian Pesticides and Veterinary Medicines Authority (APVMA) is considering an application from Draslovka Services Pty Ltd for registration of the products Bluefume Fumigant and Bluefume-D Fumigant, each containing 976 g/kg of the new active constituent hydrogen cyanide, as a liquid vapouriser (LV) formulation. The products are intended for use as an indoor fumigant for the control of beetles, weevils, borers, moths, mites, cockroaches and rodents in empty structures.
https://news.agropages.com/News/NewsDetail---45390.htm
NOVUS ORDO HOMMARUM

Lalli IsoTalo

QuoteTässä toimittelijanhönö yrittää syöttää olkiukkoa ministerille.

Potentiaalisia ongelmia:

1. Haastateltava suostuu pelaamaan haastattelijan ehdoilla.

2. Haastateltava ei haasta haastattelijaa (tätähän ei ole "koskaan" tehty "missään")

- Haastattelijalta pitäisi kysyä, esim. näin:

"Oletko todellakin sitä mieltä, että tänne Pohjolaan pitäisi tuoda yksi turvapaikanhakija, kun samalla rahalla voisi pelastaa 100 afrikkalaista lähiseuduilla? "

Ei toimittaja ole mikään jumala, jota ei voisi haastaa hänen mielipiteidensä perusteella. Varsinkin, jos käynnissä on live-lähetys ja tv-kamerat pyörivät.

Miksi ei käytäisi dialogia, jossa kommaritoimittajan piiloagendat tulisivat julki?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Dangr

:)
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Lahti-Saloranta

QuoteIltalehti pyysi Rantasta kommentoimaan kirjoitustaan.

Onko sinisilmäinen geeniperimä teidän mielestänne ylitse muiden
?
Tuohon olisi Marin kannattanut tehdä vastakysymys:
Entä teidän mielestä, onko sinisilmäinen geeniperimä alitse muiden. Siinä jos toimittaja rupeaa urveltamaan niin kysyy uudestaan että miksi sitten kysytte noin typeriä kun varsin hyvin tiedätte että evoluutio on muokannut sitä silmän värin  geeniperimää sellaiseksi että parhaiten sopii paikallisiin olosuhteisiin.

Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Dangr

"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges

Jorma M.

Raatokärpäset ovat aloittaneet paskan tonkimisen

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009673922.html

QuoteSuomen maa­kuva muuttui nopeasti: Näin uudesta poliittisesta johdosta uutisoidaan maailmalla
Marinin viisikko ihastutti maailmalla. Nyt Suomi yhdistetään kansainvälisissä otsikoissa yhtäältä James Bondiin, toisaalta äärioikeistoon, rasismiin ja raiskausfantasioihin.

Persuilla on tuhannen taalan paikka munata itsensä ja alkaa selittelemään ja puolustelemaan.

"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Timo Rainela

Eduskunnan puhemies kommentoi ulkomaista uutisointia.

https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/pfbid02WakeumtXt6isqcw1joc1yNkMM8QR587LR65msuVcQXuBKQFaerFXTysryT93j8grl

Quote from: JHaHesarin mukaan kansainvälinen media kauhistelee perussuomalaisia.

Kun käy tutustumassa esim. jutussa mainittuihin Euronewsin tai Tages Anzeigerin artikkeleihin, voi havaita, että "tietojen" lähteenä ja asiantuntijakommentaattorina on vihreiden varavaltuutettu ja twitter-trolli Oula Silvennoinen.
Tämä ei ole uutta eikä ullattavaa, koska suomalainen äärivasemmisto toimii aina näin. Merkillepantavaa sen sijaan on, että Hesari ei mainitse väitteiden lähdettä.
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Betonikostaja

Quote from: Jorma M. on 22.06.2023, 21:00:29

QuoteSuomen maa­kuva muuttui nopeasti: Näin uudesta poliittisesta johdosta uutisoidaan maailmalla
Marinin viisikko ihastutti maailmalla. Nyt Suomi yhdistetään kansainvälisissä otsikoissa yhtäältä James Bondiin, toisaalta äärioikeistoon, rasismiin ja raiskausfantasioihin.

Persuilla on tuhannen taalan paikka munata itsensä ja alkaa selittelemään ja puolustelemaan.
Jos tuo vaikuttaa siihen, että Suomi ei houkuttele neekereitä ja muita kehareita enää, niin hyvä vain. Ne oikeat osaajat eivät tästä välitä.

--------------

Täytän TT2 on time

--------------

Augustus

Quote from: Jorma M. on 22.06.2023, 21:00:29

Vaikka tämä on ihan totta, niin pahoin pelkään että persut uppoavat tässä mediailmastossa kuitenkin  melko nopeasti Titanicin tapaan kapteenin tehdessä kunniaa ja uppoamalla laivansa mukana (ei mikään viittaus Halla-ahoon, vaan yleensä). Jos 80% ihmisistä vastustaa persuja ja valta-mediassa noin 99% niin heikot ovat ennusteet mun mielestä. Tämä hallitus voi kaatua ennen kuin se edes aloittaa.

Eino P. Keravalta

Hallitus tuo 'maitokauppoihin' 8-prosenttiset juomat.

Ihan oikea suunta sinänsä, mutta luulen, että suurimmalle osalle asiakkaista tärkeämpää olisi ollut laajentaa alkoholijuomien ajallista myynti-ikkunaa. Nyt kaupat myyvät vain 12 tuntia päivässä, vaikka monet kaupat ovat avoinna 24 tuntia vuorokaudessa.

Olisivat edes laittaneet 06-24.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Augustus

Quote from: Eino P. Keravalta on 22.06.2023, 21:23:57

Ihan oikea suunta sinänsä, mutta luulen, että suurimmalle osalle asiakkaista tärkeämpää olisi ollut laajentaa alkoholijuomien ajallista myynti-ikkunaa. Nyt kaupat myyvät vain 12 tuntia päivässä, vaikka monet kaupat ovat avoinna 24 tuntia vuorokaudessa.

Tämä onkin oikein hyvä pointti, mikä olisi ollut parempi kuin joku kosmeettinen prosenttirajan nosto 8%:n, mikä on ihan älytön mun mielestä. Olen ollut yötyössä joskus ja se mun viikonloppu alkoi sitten joskus esimerkiksi lauantaiaamuna kello 7. Toki tuohon osaa yleensä varautua, mutta on mulla käynyt silleenkin, että mä olen venttaillut työn päättymisen  jälkeen jonkun aikaa, että kaupasta saa kaljaa sitten klo 9 aamulla. Kaupan kassa oli varmaan aika rutinoitunut siihen, että janoisimmat hakevat krapulakaljaa heti aamusta ja minä sitten siellä myös. Joku mun luterilainen moraali häpesi koko tilannetta, mutta en sitten viitsinyt edes selitellä kassalle että olen tullut töistä, koska ei hän olisi kuitenkaan uskonut koko juttua. Kyseessä ei ollut lähikauppa vaan valitsin strategisesti matkan varrella bussin vaihtoon liittyvän kaupan.

Dangr

Bona

ˆIlahduttavan puhelahjainen nuorimies. Pelkkää asiaa.
Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, miksi hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan? (Ps. 2:2)

Vähäinen filosofia tekee miehestä ateistin, suuri määrä käännyttää hänet uskoon. Francis Bacon.

Lasse

Quote from: Augustus on 22.06.2023, 21:43:56
Quote from: Eino P. Keravalta on 22.06.2023, 21:23:57

Tämä onkin oikein hyvä pointti, mikä olisi ollut parempi kuin joku kosmeettinen prosenttirajan nosto 8%:n, mikä on ihan älytön mun mielestä. Olen ollut yötyössä joskus ja se mun viikonloppu alkoi sitten joskus esimerkiksi lauantaiaamuna kello 7. Toki tuohon osaa yleensä varautua, mutta on mulla käynyt silleenkin, että mä olen venttaillut työn päättymisen  jälkeen jonkun aikaa, että kaupasta saa kaljaa sitten klo 9 aamulla. Kaupan kassa oli varmaan aika rutinoitunut siihen, että janoisimmat hakevat krapulakaljaa heti aamusta ja minä sitten siellä myös. Joku mun luterilainen moraali häpesi koko tilannetta, mutta en sitten viitsinyt edes selitellä kassalle että olen tullut töistä, koska ei hän olisi kuitenkaan uskonut koko juttua.

Ei hemmetti, jotain viistoista vuotta sitten olin käyttämässä ulkomaalaisia tuttuja Nuuksiossa. Päivä meni nätisti (ja nopeasti), mutta reissun loppuvaiheessa huomasin, että kello lähestyy uhkaavasti yheksää (vai oliko se kaheksan silloin?), ja saunakaliat olivat vielä ostamati. Yritin siinä kohteliaasti hieman hoputtaa, ja sitten vauhdilla kohti lähintä kuravarastoa.

Eivät meinannet uskoa, kun kerroin kiireen syyn...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Kim Evil-666

Pidän erityisesti siitä- että Bergbom näyttää menevän suoraan tulta päin. Se on oikea- ja nöyristelemätön asenne. Bergbom antoi hieman pintakäsittelyä tulevaan peilaten. (Toivottavasti) Mitähän sieltä varastosta pärähtää- kun remontissa pureudutaan pintaa syvemmälle.

Moderni poliitikko- jonka vahvuus näyttää olevan määrätietoinen esiintyminen- ja hyvä supliikki. Mikäli asialinja on jatkossa kohdillaan- se voi olla voittava kortti tulevaisuuden pokaaleja jaettaessa.

Tulta munille!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

marjanpoimija

Törmäsin Miko Bergbomiin ensimmäisen kerran jo vuosia sitten, kun poika vinkkasi asiasta. Oli tehnyt videoita muistaakseni Youtubeen. Heti huomasin, että kyseessä on poikkeuksellisen lahjakas kaveri. Kirjoitin asiasta aikoinaan tänne foorumillekin, ylisanoja säästelemättä.

Tällaisia Mikoja ei synny ihan joka vuosi. Poikkeuksellisen lahjakas nuorimies. Siis todella lahjakas ulosanniltaan, ja järki on terävä kuin partaveitsi. Ei tarvitse mitään papereita, vaan tuosta vaan päästelee menemään. Ei jäädy livetilanteessa. Huikea jannu. Onneksi Miko on Meidän puolellamme, olisi nimittäin kusinen paikka, jos olisi väärässä jengissä.

Kannattaa kuunnella tarkkaan, mitä 24v yrittäjä sanoo. Hän ei puhu paskaa, vaan puhuu faktoihin nojaavaa asiaa. Mikon poikkeukselisen hienoa ulosantia on kehuttu mm. Twitterissä yli puoluerajojen. Useampi kommentti löytyy, joissa miestä kehutaan, vaikkei itse olekaan persuja äänestänyt. Tämä jo kertoo, ettei kyse ole mistään tuppisuusta rivikansanedustajasta.

Vielä yksi ajattelemisen arvoinen asia. Moni foorumin jäsen varmasti ajattelee pääpiirteittäin samalla tavalla, kuin Bergbom. Mutta osaisitko ja uskaltaisitko itse nousta eduskunnan puhujanpönttöön ja antaa palaa samaan malliin? Entä saisiko suvakit liveväittelyssä sulle jauhot suuhun? Niinpä.
Uusi laulumme HENKILÖNPÄIVÄKORTTI löytyy täältä: https://youtu.be/qamw44XUPHs