News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2022-06-15 Wille Rydmanin (ex. kok, nyk. ps) ahdistelukohu ja puolueen vaihto

Started by Skeptikko, 15.06.2022, 12:19:08

Previous topic - Next topic

räsänen

Quote from: sutki on 21.06.2022, 09:04:40
Katsotaanpa lehdessäkin ollutta TET-harjoittelijan lausetta tarkemmin:

"Olen kavereiden kanssa jutellut asiasta ja varsinkin kun kokoomusnuorissa Willen ja muiden miespuolisten henkilöiden toimesta oli paljon epäasiallista käytöstä, niin lopetin sitten itsekin siinä toiminnassa mukana olemisen. En ole nykyään mukana kokoomusnuorten toiminnassa enkä ole ollut tekemisissä Willen kanssa ainakaan viimeiseen 3–4 vuoteen."

Eli jääkö tämä kohu pelkästään Rydmaniin koska "kokoomusnuorissa Willen ja muiden miespuolisten henkilöiden toimesta oli paljon epäasiallista käytöstä"?
Ketä ovat nämä muut miespuoliset kokoomusnuoret joihin lauseessa viitataan?

Suurin osa noista naisten/tyttöjen kertomuksista on lypsetty puoliväkisin eli siis heitä on johdateltu kertomaan epäasiallisista tapahtumista joita ovat kohdanneet. En sano että esim. poliisi olisi käyttäytynyt väärin mutta nuo puhuttelutilanteet ovat aika jännittäviä nuorille vaikka ne käytäisiin puhelimessa, jos vain langan toisessa päässä on poliisiviranomainen niin se jännittää. Ja on se sitten poliisi tai HS:n agressiivinen toimittaja joka odottaa että tämä tyttö kertoo jotain paljastavaa tarinaa niin kyllä sellaisella on suuri vaikutus nuorien kokemuksiin. Helposti he löytävät sellaista epäilyttäviä yksityiskohtia joita eivät olisi aikaisemmin ajatelleetkaan mutta kokevat että "nyt nämä auktoriteetit odottavat minulta sellaista". Ja poliisi-setä tai toimittaja-setä haluaa tietää lisää niin, aina vain mennään syvemmälle, aina vaan tulee epämääräisempää tarinaa jossa voisi olla jotain merkitystä.

Tuommoinen mielikuva minulle noista tarinoista tuli kun ne kävin läpi, valtaosassa on sellainen henki että " en ole itse kokenut mitään epäasiallista käytöstä mutta olen kuullut....". Ei noissa ole suurimmaksi osaksi päätä eikä häntää. Paitsi että pari-kolme tapausta ovat tosiaan ihan selviä ahdisteluja, jos ovat totta, ja niistäkin Rydmanin vastine blokkaa aika selkeästi kaksi. Jäljelle on toistaiseksi jäänyt yksi tapaus, johon Rydman ei ole ottanut juurikaan kantaa ja sen vakavuus ei ehkä ole tämän kohun arvoinen.

P

Quote from: sutki on 21.06.2022, 09:04:40
Katsotaanpa lehdessäkin ollutta TET-harjoittelijan lausetta tarkemmin:

"Olen kavereiden kanssa jutellut asiasta ja varsinkin kun kokoomusnuorissa Willen ja muiden miespuolisten henkilöiden toimesta oli paljon epäasiallista käytöstä, niin lopetin sitten itsekin siinä toiminnassa mukana olemisen. En ole nykyään mukana kokoomusnuorten toiminnassa enkä ole ollut tekemisissä Willen kanssa ainakaan viimeiseen 3–4 vuoteen."

Eli jääkö tämä kohu pelkästään Rydmaniin koska "kokoomusnuorissa Willen ja muiden miespuolisten henkilöiden toimesta oli paljon epäasiallista käytöstä"?
Ketä ovat nämä muut miespuoliset kokoomusnuoret joihin lauseessa viitataan?

Miespuolisia kokoomusnuoria. Tytöille pitää perustaa oma safe place ja pojat pihalle. Kokoomuksesta on tehtävä yhtä turvallinen kuin vihreistä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Siener

Aina sitä sanotaan, että naiset ovat varsinaisia juoruämmiä.

Nyt voivat palstan hyvät herrat katsoa, mitä tuli tehtyä? Sivukaupalla tutkittavaa materiaalia...

Huppupelikaani

Kokoomuksella pitää kiirettä. Aikanaan selviää ollaanko siellä nyt enemmän innokkaita kuin viimeisen päälle älykkäitä.

Kokoomuksen eduskuntaryhmä tänään ylimääräiseen kokoukseen Rydmanin tapauksen vuoksi

Kokoomus selvittää Wille Rydmanin asemaa Helsingin Sanomien uutisoitua väitteistä, joiden mukaan Rydman olisi käyttäytynyt ahdistavasti nuoria naisia ja tyttöjä kohtaan.

Kokoomuksen eduskuntaryhmä käsittelee Ylen tiedon mukaan tänään kansanedustaja Wille Rydmanin tapausta. Ylimääräisestä ryhmäkokouksesta päätettiin aamun eduskuntaryhmän työvaliokunnan kokouksessa.

———

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo sanoi eilen keskustelleensa asiasta kahden kesken Rydmanin kanssa. Orpon mukaan häntä järkyttää asian mahdollinen laajuus, yksityiskohtaisuus sekä vakavuus. Orpo ei vielä eilen valottanut mahdollisia jatkotoimia.

———

Rydman toisti Ylelle tiistaina, että ei anna asiaan liittyen haastatteluita.

Ylen tiedon mukaan Rydman ei osallistunut aamulla perustuslakivaliokunnan kokoukseen eikä hän ole aikeissa osallistua iltapäivällä eduskunnan täysistuntoon.

yle.fi 21.6.2022
E: Pvm

Nuiva kansalainen

Kokoomus: Rydman eroaa kokoomuksen eduskuntaryhmän jäsenyydestä toistaiseksi

Kokoomus ilmoittaa Wille Rydmanin eroavan kokoomuksen eduskuntaryhmän jäsenyydestä toistaiseksi.

– Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen ovat käyneet keskustelun kansanedustaja Wille Rydmanin kanssa. Johtopäätöksenä Rydman eroaa kokoomuksen eduskuntaryhmän jäsenyydestä toistaiseksi, puolueen tiedotteessa kerrotaan.

Kokoomuksen eduskuntaryhmä pitää ylimääräisen ryhmäkokouksen tänään kello 15.

Uutinen päivittyy.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d1c9dad3-f86e-4f49-843a-4bb111a040a0

Noh, ainakin nyt edelleen voi äänestää elvytyspaketti 2:sta vastaan.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Roope

QuoteKokoomus­valtuutettu vaatii Wille Rydmanin erottamista Helsingin luottamus­tehtävistä

HS paljasti viime viikolla kokoomuksen Wille Rydmanin käyttäytyneen epäsopivasti alaikäisiä tyttöjä kohtaan. Rydmanin puoluetoveri Helsingin kaupunginvaltuustosta on sitä mieltä, että Rydmanin asemaa tulisi harkita uudelleen.

WILLE RYDMANIN (kok) puoluetoveri, kokoomuksen Helsingin kaupunginvaltuutettu Sini Korpinen kyseenalaistaa Rydmanin aseman puolueen valtuustoryhmässä.

Kansanedustaja Rydman on Helsingin kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja sekä Helsingin Sataman hallituksen puheenjohtaja.

HS paljasti viikonloppuna kokoomuksen Wille Rydmanin käyttäytyneen epäsopivasti alaikäisiä tyttöjä kohtaan.

"Tällaisessa tilanteessa ei ole mitään kultaista keskitietä. Ainoa oikea valinta, ja se ainoa tapa osoittaa sitä kuuluisaa nollatoleranssia, on näyttää että tällaisella toiminnalla on seurauksia", Korpinen sanoo.

Korpisen mukaan puolueessa ollaan jakauduttu kahtia: osa ihmettelee, miksi tästä nyt puhutaan, kun rikosta ei ole tapahtunut eikä asiaa tutkinut keskusrikospoliisikaan löytänyt mitään.

[...]

KORPISEN mukaan Rydmanin asemaa tulisi harkita uudestaan vähintäänkin valtuustotyöhön liittyvien luottamustehtävien osalta.

"Päivän päätteeksi luottamus Wille Rydmania kohtaan on ottanut kolauksen. Jos näkyvällä paikalla on ihminen, johon ei luoteta, niin kaikki ottavat kolauksen", Korpinen sanoo.
Helsingin Sanomat 21.6.2022

Massamaahanmuuttoa ajava Sini Korpinen oli raivoissaan puheenjohtaja Orpolle, kun hän ei aikoinaan asettunut Pihan puolelle Rydmania vastaan. Nyt on toinen tilaisuus ajaa Rydman paitsioon puolueessa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

P

Quote from: Siener on 21.06.2022, 10:21:11
Aina sitä sanotaan, että naiset ovat varsinaisia juoruämmiä.

Nyt voivat palstan hyvät herrat katsoa, mitä tuli tehtyä? Sivukaupalla tutkittavaa materiaalia...

Noh, noh eipäs olla stereotypisen heteronormatiivisia. Mistäs tiedät miltä sukupuollelta meistä tänään tuntuu?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

P

Jännä tuollainen nollatoleranssi, kun mitään lakia ei olla havaittu rikotun, ja ei ole kuin juorupuheita. Silti on kiire puukotella selkään. Kokoomus vaikuttaa kyllä ihan täydeltä pellepuolueelta.

Mäyräkoira

Quote from: P on 21.06.2022, 09:38:41

Miespuolisia kokoomusnuoria. Tytöille pitää perustaa oma safe place ja pojat pihalle. Kokoomuksesta on tehtävä yhtä turvallinen kuin vihreistä.

Noh, kyllä aikuisuuden kynnyksellä olevia tyttöjäkin kutkuttaa.. nehän menisivät ulos sieltä turvallisesta tilastaan..

Mutta nyt tähän casehen. Näyttää että Rydman on toiminut moraalisesti väärin, mahdollisesti jopa laittomasti pahimmassa tapauksessa. Paha, paha.

Asiat tarkentuvat pikkuhiljaa, mutta kyllä siellä jotain olikin. Että ei aivan perättömiä puheet olleet.
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Roope

QuoteWille Rydman eroaa kokoomuksen edus­kunta­ryhmästä toistaiseksi, luopuu myös valio­kunta­paikoista

Rydman on keskustellut puolueen puheenjohtajan ja eduskuntaryhmän puheenjohtajan kanssa.

KANSANEDUSTAJA Wille Rydman (kok) eroaa kokoomuksen eduskuntaryhmän jäsenyydestä toistaiseksi, tiedottaa kokoomus.

Tiedotteen mukaan kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen ovat käyneet keskustelun Rydmanin kanssa tiistaina. Näiden keskustelujen johtopäätöksenä Rydman eroaa eduskuntaryhmästä, kokoomus kertoo.

Rydman luopuu eduskuntaryhmästä eroamisen myötä myös valiokuntapaikoistaan. Hän on ollut perustuslakivaliokunnan jäsen ja hallintovaliokunnan varajäsen.

Asiaa voidaan kokoomuksen mukaan käsitellä uudelleen, "mikäli mahdolliset jatkoselvitykset palauttavat luottamuksen". Kokoomuksen eduskuntaryhmä kokoontuu tänään tiistaina kello 15 ylimääräiseen kokoukseen käsittelemään Rydmanin tapausta.
Helsingin Sanomat 21.6.2022

Tuosta paitsiosta on äärimmäisen vaikea palata. Jos annetaan edes mahdollisuus, arvopohjalliset uhkaavat repiä puolueen julkisuudessa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Keza

IS:ssä ihan asiallinen juttu perustuen poliisin materiaaliin ja Rydmanin blogiiin ao. asiasta niiltä osin, kun ottaa kantaa joidenkin kertomuksiin. Kannatta lukea läpi kaikkien 10 naisen kertomukset, minusta ei ihme, ettei poliisi jatkanut tutkimuksia kuulemisten jälkeen. HS:llä tietysti voi olla raflaavimpiakin tapauksia tiedossa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008897385.html
QuotePuolesta ja vastaan: Näin 10 nuorta naista kertoi Wille Rydmanista poliisille
Keskusrikospoliisi puhutti kymmenen nuorta naista. IS julkaisee otteita heidän kertomuksistaan.

...

KRP:N SELVITYS sai alkunsa Nuorten Exit ry:n chattiin 19.5.2020 ilmestyneestä kirjoituksesta. Kirjoittaja kertoi olevansa puolueessa aktiivinen jäsen ja että heillä on kansanedustaja, joka olisi kymmenen vuoden ajan ahdistellut 14–17-vuotiaita.

Nimimerkillä "Vieras" esiintynyt kirjoittaja ei kertonut chatissa nimeään, mutta poliisi sai sen selville. Häneltä KRP sai tietoja muista keskusteluista, joissa puitiin Rydmanin tekemisiä.

Exit ry on järjestö, joka työskentelee seksuaalisen kaltoinkohtelun ja prostituution vähentämiseksi.

KRP puhutti esiselvityksessään puhelimitse yhteensä kymmenen nuorta naista. Heidän henkilöllisyytensä on salattu asiakirjojen julkisesta versiosta. Kertomuksista on myös salattu osia yksityisyyden suojan nimissä.

Kertomukset ovat kuitenkin suurelta osin julkisia. IS julkaisee tässä otteita niistä sellaisenaan.

...

Nainen 1
"Tiedän mistä on kyse, olen tämän henkilön entinen avopuoliso, olimme myös kihloissa ja kyseessä on Wille Rydman. Olen halukas kertomaan kaiken, minkä asiasta tiedän."

"Meilläkin oli kuitenkin ikäeroa lähes 10 vuotta".

"Kyllähän meillä suhteen aikana oli sellaista, että meillä oli eriävät käsitykset siitä, mikä on (salattu osa)."

"En ole itse kokenut varsinaista fyysistä pakotusta Willen toimesta, sillä Wille ei ainakaan (salattu osa)."

RYDMAN kertoo blogitekstissään kyseisen naisen ottaneen pariskunnan eron hyvin raskaasti ja tehneen sen jälkeen hänestä "joukon mitä mielikuvituksellisimpia rikosilmoituksia". Ilmoitukset eivät kuitenkaan johtaneet jatkotoimenpiteisiin.

Nainen 2
"Jos me nyt puhutaan samasta henkilöstä, niin se on Wille Rydman. Tästä on jo tosi monta vuotta, mutta mun pikkusiskoni, joka on syntynyt vuonna 1994, oli lukiossa tuolloin, kun hän tutustui Wille Rydmaniin. En ole siis itse kokenut mitään epäasiallista Wille Rydmanin toimesta."

"Se tuli enemmän mun siskon puolelta, että hän enemmänkin ihastui Willeen kuin että Wille olisi sopimattomasti käyttäytynyt."

"Kesällä 2011 (eli hieman vaalien jälkeen) siskoni tapasi Rydmanin pari kertaa kahden kesken. Siskoni oli tässä vaiheessa 17 ja Rydman 25 vuotta. (salattu osa) Tämän jälkeen Rydman veti pelin poikki siskoni nuoresta iästä johtuen."

"Rydman piti kuitenkin yhteyttä siskooni. Mistään sopimattomasta, suoraan rikollisesta ei ole tietoa, vähän flirttailevia on saattanut olla Willen viestit."

"Itseni tietoon ei ole missään vaiheessa tullut mitään häirinnäksi tai epäsopivaksi käytökseksi luokiteltavaa."

Nainen 3
"Ainoa kokoomuksen kansanedustaja, kenet jollain tavalla tunnen, on Wille Rydman. Olen tutustunut häneen, kun olin 14-vuotias, jolloin olin kokoomusnuorissa TET:ssä. Olin tuolloin (salattu osa). Rydman oli tuolloin kokoomusnuorten puheenjohtaja. Tapasin sen jälkeen häntä useamman vuoden lounailla ja illallisilla."

"Itse en ole kokenut varsinaisesti mitään pakottamista Willen toimesta. Kun olin alle 16-vuotias, niin kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, niin Wille pyysi minua kotiinsa käymään. Hän asui tällöin jossain siinä Kampin ja Punavuoren lähettyvillä."

"Yhtenä iltana, jolloin olin 16–17-vuotias, Wille pyysi minut kotiinsa illallisen jälkeen. (Salattu osa). En kuitenkaan joutunut työntämään Willeä, eikä hän mitenkään pakottanut. Pyysin useamman kerran häntä tilaamaan minulle taksin, mutta hän ohitti pyynnöt ja oli sitten jotenkin vaikea päästä pois sieltä hänen luotaan."

"Kun olin tuon 16 täyttänyt ja olimme hänen kotonaan illallisen jälkeen, hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleensa minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14–15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan "kuumana", mikä tuntui Willestä "kamalalta, koska olit niin nuori", mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta."

...

Ihan normaalisti lainaus näkyviin.

Titus

KRP sai kokoomukselta pyynnön tutkia Rydmanin tapausta – tutkinnanjohtaja huomauttaa, että poliisi tutkii rikoksia, ei sopimatonta käytöstä
Tutkinnanjohtajan mukaan poliisi ei ole saanut mitään sellaista uutta tietoa, jonka perusteella kansanedustaja Wille Rydmanin tapausta tulisi selvittää lisää.

QuoteTUOMAS RIMPILÄINEN
11:30

Päivitetty 11:37

Rikoskomisario Jyri Hiltunen keskusrikospoliisista kertoo, että poliisille on saapunut sähköposti, jossa kokoomuksen edustajat pyytävät tutkimaan kansanedustaja Wille Rydmaniin (kok.) kohdistuneita väitteitä nuoriin naisiin ja tyttöihin kohdistuneesta ahdistavasta käyttäytymisestä.

Poliisi on kuitenkin jo tutkinut väitteitä. Poliisi päätyi esiselvityksessään vuonna 2020 siihen, että puhutettujen naisten kertomukset eivät ylittäneet rajaa, jonka jälkeen olisi ollut syytä epäillä Rydmania rikoksesta.

Hiltusen mukaan toistaiseksi poliisi ei ole saanut tietoonsa mitään sellaista uutta tietoa, joka aiheuttaisi uusia tutkintatoimenpiteitä. Hän ei ole kuitenkaan vielä tarkemmin tutustunut kokoomuksen lähettämään viestiin.

Me selvitämme täällä rikoksia. Jos jokin käytös on epäsopivaa, niin mehän emme sellaisia täällä tutki, Hiltunen sanoo.

https://yle.fi/uutiset/3-12503618

Hyvä kommentti poliisilta.

koko juttu haisee ihan kuolleelta :silakka: :lta
that's a bingo!

Lalli IsoTalo

Quote from: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008898635.htmlWille Rydman ... luopuu myös valio­kunta­paikoista.

Se oli sitten siinä. Rydman makasi kuten petasi, tai kuten hänen väitettiin maanneen ja pedanneen. Niin tai näin, se kuitenkin kävi Suomelle kalliiksi.

Ymmärtääkseni tämä Perustuslakivaliokunnasta luopuminen on se "rauhansopimus" oli se mihin tällä "sodalla" pyrittiin, jotta Suomen miljardit voidaan syksymmällä roudata etelään, kun Rydman ei ole sitä vastustamassa.  Ottakaamme siis taas lisää velkaa tuleville sukuopolville maksettavaksi.

On tämä Suomi murheellisten laulujen maa tällä hetkellä.

EDIT: radikaalia muokkausta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Pahani Julmu

Rydmanilta Facebook päivitys.

QuoteVoimani eivät nyt oikein riittäisi mihinkään, mutta yritän kuitenkin. Iltalehti ykkösuutisenaan uutisoi, miten muka olisin toiminut 14-vuotiaan suhteen. Julkaisee uutisena ja totena sen, mitä hän on kertonut. Kuinka minä olisin lähennellyt ja hän ollut vastentahtoinen.
Tiedän, ettei totuudella ole enää mitään väliä ja leimaa en saa pois vaikka tekisin mitä, mutta näistä kuvakaappauksista ilmenee, kumpi meistä oli se, joka ahdisteli, ja kumpi se, joka yritti pitää etäisyyttä. Arvioikaa sitten, onko hänen kertomuksensa uskottava.

https://www.facebook.com/WilleRydman

Kuvat samat kuin viestissä #275

Hippo

Quote from: Lasse on 21.06.2022, 00:30:35
Amanda Blick on kertonut parisuhdeväkivallasta. En tiedä, oliko se komponetti hänen viisiosaisessa tutkintapyynnössään poliisille.

Ei ollut parisuhdeväkivalta mukana vuonna 2017 tehdyssä tutkintapyynnössä poliisille. Siinä kaikenlaista muuta, joka ei poliisin mukaan antanut aihetta tutkintaan. Parisuhdeväkivalta muistui Amandan mieleen vasta vuonna 2022.

Viimeinen suomalainen

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.06.2022, 11:47:22
QuoteWille Rydman ... luopuu myös valio­kunta­paikoista.

Se oli sitten siinä. Ymmärtääkseni tämä on "rauhansopimus" oli se mihin tällä "sodalla" pyrittiin. Kristallipalloni sanoo, että valtamediakohu laimenee, mutta some jatkanee kuplimistaan.

Jaahas...EU:n rupumaat, Afrikka ja Lähi-Itä kiittävät. Erikoisterkut myös SPR:ltä ja muilta "avustus"järjestöiltä.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Jorma M.

Feministit (naiset, homot, soijat ja teeskentelijät) ottivat vallan lopullisesti Suomen politiikassa.

Nyt olisi Rydmanin hyvä paikka vaihtaa persuihin. Luulen kuitenkin etteivät persut ota. Pelko on sielläkin liian suuri. Harkimoihin ei pääse koska Jungner on massiivinen feministi ja Kirsi Pihan fani. (Jungner kyllä keräsi aikoinaan Ylessä todellisen hautomon ympärille, eri toimituksista kävi poimimassa.)

Mitähän tuo tarkoittaa käytännössä että on "eronnut edk-ryhmästä ja valiokuntapaikoista"? Että hänet erotettiin.

"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Titus

millainen suhde jutun alkuun laittaneella toimittelijalla ja Rydmanin exällä on ? ilmeisesti joku paneskelu/seurustelusuhdekko ?

8)
that's a bingo!

duc

Quote from: Mäyräkoira on 21.06.2022, 11:36:59
- -

Mutta nyt tähän casehen. Näyttää että Rydman on toiminut moraalisesti väärin, mahdollisesti jopa laittomasti pahimmassa tapauksessa. Paha, paha.

- -

Alaikäisten vikittely eli groomaaminen on tapakulttuurissamme moitittavaa. Se on selvä. Siinä mielessä voi todeta, että väärin hän on toiminut, jos esim. Lauri Nurmen selostama tapaus pitää paikkansa, kuten se on kerrottu:

QuotePoliisin esiselvitys: Näin Rydman puhui 14-vuotiaille seksikkyydestä ja "kuumuudesta"
Poliisin tekemän esiselvityksen perusteella kokoomuksen kansanedustaja Wille Rydman on puhunut 14-vuotiaalle yläkoululaiselle tämän seksikkyydestä eduskunnan kahvilassa. Poliisi selvitti kokoomuksen kansanedusta Wille Rydmanin toimintaa.Poliisi selvitti kokoomuksen kansanedusta Wille Rydmanin toimintaa.

Lauri Nurmi
[email protected]
Tänään klo 11:09
Näin toimiessaan kokoomuslainen Wille Rydman on ollut yli 30-vuotias kansanedustaja ja perustuslakivaliokunnan jäsen.

Poliisin kuulemishetkellä, toukokuussa 2020, tyttö on ollut 17-vuotias.

Iltalehti referoi tytön poliisille kertoman tapahtumakuvauksen.

Tyttö kertoo tavanneensa Rydmanin ensimmäisen kerran ollessaan 14-vuotias. Tytöllä on ollut yläkoulussa yhteiskuntaopin tehtävä, jota varten on pitänyt haastatella jotakuta poliitikkoa.

"Tähän liittyen menin kokoomusnuorten tapahtumaan, joka oli liittokokouksen valtakirjan ideariihi, eli ideoimme aloitteita, joita vietäisiin liittokokoukseen. Kansanedustaja Wille Rydman oli tässä kokouksessa puhumassa. Minä tulin hieman myöhässä paikalle, ja Rydman kätteli minua. Hän kysyi minulta, minkä ikäinen minä olen ja missä opiskelin. Minulle jäi jotenkin sellainen olo, että Rydman vaikutti pettyneeltä, kun vastasin olevani vasta 14-vuotias ja opiskelevani vasta yläasteella", tyttö kertoo tuntemuksensa poliisille.

Pian tämän jälkeen tyttö on kysynyt, voisiko hän haastatella Rydmania koulutehtäväänsä.

"Haastattelun päätteeksi Rydman ehdotti, että tapaisimme uudelleen ja että hänellä olisi vielä minulle lisää kerrottavaa. Sovimme, että tapaamme uudelleen vielä syysloman jälkeen", tyttö sanoo poliisille.

"Muistutat seksikästä naista"
Tyttö kertoo laatineensa koulukavereidensa kanssa lisäkysymyksiä kansanedustajalle. Yläkoululaiset ideoivat sekä Rydmanin ammattiin että tämän elämään liittyviä kysymyksiä.

"Menin tapaamaan Rydmania eduskuntaan syysloman jälkeen. Odotin kyselytunnin päättymistä Rydmanin avustajan kanssa, se oli torstaipäivä. Kun Rydman tuli kyselytunnilta, menimme eduskunnan kahvilaan. Rydman sanoi minulle, että minä muistutan erästä seksikästä naista vappubrunssilta, ja alkoi kertoa minulle tarinaa tästä seksikkäästä naisesta. Sitten hän itsekin totesi, ettei 14-vuotiaalle pitäisi tällä tavalla puhua", tyttö jatkaa tapahtumakuvaustaan.

Kyselytunti loppuu eduskunnassa kello 17.

"Istuimme siellä eduskunnan kahvilassa lopulta puoli kahdeksaan asti illalla, ja sitten Rydman ehdotti, että siirtyisimme jonnekin mukavampaan paikkaan. Siinä vaiheessa minusta tuntui, ettei kyseessä ollut enää mikään haastattelu. Rydman halusi tietää minun elämästäni kaikenlaista. Kerroin, että haluan hakea Helsinkiin lukioon ja että isä ei antaisi minun varmaan muuttaa, mutta Suomalaiseen yhteiskouluun, johon halusin, oli hyvin vaikea kulkea sieltä, missä asuin", tyttö sanoo poliisille.

Rydman ottaa koululaisen kertomuksen perusteella nopeasti kantaa tämän elämään.

"Rydman oli todella kannustava ja kehotti minua sanomaan isälleni, että tämä vain hankkisi nyt sen asunnon minulle, että pääsen Helsinkiin lukioon. Hän piti Suomalaiseen yhteiskouluun hakeutumista tosi hyvänä ideana."

Eduskunnasta kansanedustaja ja 14-vuotias koululainen jatkavat Sähkötalon Roberts Coffee -kahvilaan syömään.

Painostava olo
Rydman kertoo, että hänen "kämppänsä on ihan tässä lähellä".

"Minulle tuli siitä todella painostava olo."

Kahvilassa Rydman jatkaa yksityiselämästään kertomista.

"Hän puhui minulle sielläkin paljon kaikista yksityisasioistaan, mm. siitä kuinka hän mietti perheen perustamista, kertoili minulle kaksimielisiä viestejä ja kertoili kansalaisilta saamistaan kirjeistä. Hän aloitti lauseen minulle todella moneen kertaan, että 14-vuotiaalle ei pitäisi puhua tästä... ...ja sitten jatkoi kuitenkin."

Lopulta 14-vuotias tyttö pääsee tapaamisesta kotiin.

"Sen jälkeen alkoi tämä Rydmanin tapa halailla minua usein, mistä en tykännyt. Aloin myös saada häneltä joulukortteja silloin. Olin tavallaan loukkaantunut kaikista jutuista, mitä hän oli minulle puhunut, mutta samalla myös jotenkin imarreltu, ja ehkä vähän ihastunut häneen."

Keväällä 2019 tyttö jakaa esitteitä Rydmanin eduskuntavaalikampanjassa.

"Kun katukampanjoinnit alkoivat, olimme mukana niissä ja minusta tuntui, että Rydman tuijotteli minua vähän väliä. Kaverinikin alkoivat huomautella, että minua tuijotetaan."

Vaalien jälkeen Rydman järjestää läpimenokaronkan Lauttasaaressa, mistä tytön on päästävä ajoissa rautatieasemalle ehtiäkseen junalla kotiinsa.

"Rydmanin entinen avustaja vuokrasi auton, ja pääsimme hänen kyydissään rautatieasemalle. Autossa olivat Rydmanin lisäksi minä ja kaksi muutakin kampanjatyöntekijää sekä Rydmanin entinen avustaja, joka ajoi. Wille kertoili autossa todella häröjä juttuja mm. siitä, kuinka hänen isoisänsä oli mennyt naimisiin 35-vuotiaana 16-vuotiaan kanssa ja kuinka heille oli tullut lapsia ja he olivat olleet onnellisesti aviossa."

Rautatieasemalla Rydman saattaa tytön junalle ja halaa tätä.

Treffipyyntö 16-vuotispäivien jälkeen
Kun tyttö on täyttänyt 16 vuotta, Rydman pyytää tätä Kämppiin syömään. Tyttö kertoo treffeistä kaverilleen, joka ilmeisesti kertoo niistä eteenpäin medialle.

Treffit peruuntuvat, ja Rydman ja tyttö riitelevät.

"Rydman väitti, että kyseessä eivät ole treffit. Mielestäni ne ovat treffit, jos kolmekymppinen mies vie 16-vuotiaan syömään Kämppiin. Meille tuli asiasta riita."

Poliisille tyttö kertoo keväällä 2020, että hän on pitänyt Rydmanin toimintaa ahdisteluna.

"Rydmanin minuun kohdistama ahdistelu on ollut halailua, lääppimistä ja lähentelyä. Kysyttäessä tarkennan, että lääppimisellä ja lähentelyllä tarkoitan sitä, että joskus kosketus tuntuu ahdistavalta, kuten esimerkiksi silloin, kun ollessani 14-vuotias hän heti ohjasi minua alaselästä koskemalla pöytään istumaan. Tai että hän halaili minua todella paljon. Esimerkiksi kerran kun olimme kaverini kanssa lähdössä kokoomusnuorten pikkujouluista pois, Rydman lähti kanssamme 'samaa matkaa', vaikka oli kertomansa mukaan menossa eduskuntaan hakemaan tietokonettaan. Eduskunta oli täysin eri suunnassa, kuin minne olimme menossa. Rydman onnistui halaamaan minua lyhyellä matkalla meitä saattaessaan yhteensä yhdeksän kertaa ennen kuin lähti eri suuntaan", alaikäinen tyttö kertoo poliisille kansanedustajan käytöksestä.

- -
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8772028a-d2d9-4dbe-b41e-911ffd572e1f

Lihavointi minun. Jutussa kerrotaan myös toisen tytön kertomus.

Kai tässä pitää korostaa omaa seksuaalieettistä kantaa, että tämän ikäisenä kun olen, en tahdo seurustella alle kaksikymppisten kanssa. Siksi kaikki seksuaalissävytteinen ja viritteinen puhe ja toiminta sen ikäluokan kanssa on minulle sopimatonta riippumatta muista tunteista. Wille Rydmanin moraali lienee toisenlainen, vaikka laillinen. Kiinnostavaa on, jos hän toisaalta ajattelee, että ei saisi tehdä mitä kuitenkin on tehnyt.

Kolmekymppinen mies ja neljätoistavuotias tai vaikka suojaikärajan ylittynyt kuusitoista vuotias tyttö ovat ikäeroltaan tapakulttuurissamme yleisesti ongelmallisena pidetty pari, jossa helposti tulee ajatus, että vanhempi käyttää nuorempaa hyväkseen, jos kanssakäyminen on vähääkään vikittelyä kuten ym. kertomuksessa on.

Edit. Muokkasin lainausta.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Lalli IsoTalo

Quote from: duc on 21.06.2022, 12:13:11
... väärin hän on toiminut, jos esim. Lauri Nurmen selostama tapaus pitää paikkansa, kuten se on kerrottu:
QuotePoliisin esiselvitys...

Jos tämä tämä pitää paikkansa, niin Rydmanin ura politiikassa on ohi. Ei PS:ään, ei Liike Nyttiin, ei mihinkään. Vaikka poliisin mukaan rikosta ei ole tapahtunutkaan.
— Missä N, siellä R

L. Brander

Alaikäisten vikittely eli groomaaminen on tapakulttuurissamme moitittavaa. Se on selvä. Siinä mielessä voi todeta, että väärin hän on toiminut, jos esim. Lauri Nurmen selostama tapaus pitää paikkansa, kuten se on kerrottu:

QuotePoliisin esiselvitys: Näin Rydman puhui 14-vuotiaille seksikkyydestä ja "kuumuudesta"

Tietysti groomaaminen on moitittavaa ja halveksuttavaa kulttuurissamme.

Iltalehti vetää kuitenkin niin mulkusti tuon otsikon kuin ikinä osaa. Pelkän otsikon lukeneille tai tyhmille syntyy kuva, että Rydmanin (väitetyt) puheet olisi jotenkin todettu oikeaksi ja todeksi esiselvityksessä. Esiselvityksessä on kerrottu poliisille näin tapahtuneen ja sanotun. Ei poliisi sitä ole mitenkään varmentanut todeksi.
Dystooppinen salamasota

Mäyräkoira

Quote from: Pahani Julmu on 21.06.2022, 11:48:17

QuoteVoimani eivät nyt oikein riittäisi mihinkään, mutta yritän kuitenkin. Iltalehti ykkösuutisenaan uutisoi, miten muka olisin toiminut 14-vuotiaan suhteen. Julkaisee uutisena ja totena sen, mitä hän on kertonut. Kuinka minä olisin lähennellyt ja hän ollut vastentahtoinen.
Tiedän, ettei totuudella ole enää mitään väliä ja leimaa en saa pois vaikka tekisin mitä, mutta näistä kuvakaappauksista ilmenee, kumpi meistä oli se, joka ahdisteli, ja kumpi se, joka yritti pitää etäisyyttä. Arvioikaa sitten, onko hänen kertomuksensa uskottava.

Jotenkin outoa. Omien sanojensa mukaan syytön mies ei taistele maineensa, eduskuntaryhmäpaikkansa, valiokuntapaikkojensa puolesta!!

Minähän en tiedä kuinka asiat ovat, eikä kukaan muukaan täällä. Mutta tuo pistää kieltämättä ajattelemaan kaikenmoista..
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Atte Saarela

Quote from: Mäyräkoira on 21.06.2022, 12:37:44
Quote from: Pahani Julmu on 21.06.2022, 11:48:17

Jotenkin outoa. Omien sanojensa mukaan syytön mies ei taistele maineensa, eduskuntaryhmäpaikkansa, valiokuntapaikkojensa puolesta!!

Minähän en tiedä kuinka asiat ovat, eikä kukaan muukaan täällä. Mutta tuo pistää kieltämättä ajattelemaan kaikenmoista..
No asetelmahan tässä kieltämättä on huono. Miten voi todistaa vedenpitävästi, että jotain tällaista väitettyä ei ole koskaan tapahtunut. Vaikka osaan väitteistä olisikin olemassa alibi jolla voi todistaa vääräksi syytökset lähes 10 vuotta sitten tapahtuneista asioista, ei juuri kukaan pysty dokumentoimaan elämäänsä niin tarkasti noin kauas taaksepäin, että todisteet kaikkia mahdollisia syytöksiä vastaan olisivat olemassa.

Ehkä poliitikkoja varten voisikin kehittää uuden kännyappin jolla voisi nauhoittaa elämänsä joka ikisen päivän ja ladata tietokoneelle helposti haettavassa muodossa. Voisi olla kysyntääkin.

L. Brander

Quote from: Mäyräkoira on 21.06.2022, 12:37:44

Tietysti näin, mutta onhan myllykin melkoinen. Koko suuri media, oma puolue, oma eduskunta- ja valtuustoryhmä, puoli somea ja mahdollisesti joukko sukulaisia ja ystäviä kimpussa. Syytösten mukaan vielä kaikkein alhaisimman kategorian käytöstä. Kaikki tämä ilman näyttöä. On siinä yhdelle miehelle kestämistä.
Dystooppinen salamasota

IDA

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.06.2022, 12:26:58
Jos tämä tämä pitää paikkansa, niin Rydmanin ura politiikassa on ohi. Ei PS:ään, ei Liike Nyttiin, ei mihinkään. Vaikka poliisin mukaan rikosta ei ole tapahtunutkaan.

Tuo on se sama tapaus, joka on kerrottu sekä HS:n uutisessa, että Rydmanin vastineessa. Kukaan ei väitä Rydmanin tehneen mitään sen kummallisempaa kuin halauksia ja perinteistä naisen pöytään ohjaamista. Rydman ehkä noudattaa etikettiä ja tapakulttuuria tavalla, joka ei  enää sovi Suomeen ja Kokoomukseen, kun ohjaa alaselästä pöytään istumaan yms.

Toinen silloinen kokoomusnuori kertoi twitterissä ( ketju linkitetty tähän ketjuun ) aivan toisenlaisen kuvan tytön suhteesta Rydmaniin. Myös Rydmanin vastineen viestit tälle tytölle puhuvat sen näkemyksen puolesta.
qui non est mecum adversum me est

Swen OF Sweden

Rydmannin tapaus todistaa hyvin aikaisemman vahvan näkemykseni siitä, että valtamedia koostuu omatunnonohitusleikkauksen suorittaneista aktivisteista, eikä mistään toimittajista.
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Lalli IsoTalo

Quote from: IDA on 21.06.2022, 12:47:53
Quote from: Lalli IsoTalo on 21.06.2022, 12:26:58
Kukaan ei väitä Rydmanin tehneen mitään sen kummallisempaa kuin halauksia ...

Quote"Rydman onnistui halaamaan minua lyhyellä matkalla meitä saattaessaan yhteensä yhdeksän kertaa ennen kuin lähti eri suuntaan", alaikäinen tyttö kertoo poliisille kansanedustajan käytöksestä.

Pitää tuo alaikäisen laskuri paikkansa tai ei, niin halaaminen ei ole rikos, ja alaikäinen olisi mahdollisesti päässyt tilanteesta pois kävelemällä itse eri suuntaan. Mutta kyllä tämä oletettu ankka kävelee ihan tarpeeksi ankan lailla, nykyisessä ilmapiirissä.

Tarjoan sinulle kaljat, jos Rydman jatkaa uraa politiikassa.

Tuleville sukuopolville tarjoan ankeampia näkymiä, koska oletettu ankka.
— Missä N, siellä R

duc

Iltasanomat kertoo yllä esittelemästäni tapauksesta, että
QuoteBLOGITEKSTISSÄÄN Rydman väittää naisen "valehtelevan raskaasti".

Rydman julkaisi blogissaan kuvakaappauksen viestittelystään, jota hän sanoo käyneensä nuoren naisen kanssa. Viestiketjun lopussa Rydman itse selväsanaisesti toteaa, että hänen ja nuoren naisen välillä voi olla pelkästään ystävyyttä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008897385.html

Todistustaakka on toki syytöksen esittäjällä. Kunnianloukkausoikeudenkäynti lienee ainoa, millä Rydman voi yrittää pelastua. Tuskin sekään auttaa. Ongelma on, että hän on ollut liian nuorten neitojen kanssa tekemisissä. Ihastuminen tapahtuu helposti puolin ja toisin, kun puhutaan, mitä sylki suuhun tuo. Nyt molemmat väittävät toisen toimineen ihastumiseksi helposti tulkittavalla tavalla. Tyttö on Rydmanin dokumentin perusteella ollut ihastunut. Ketä uskoa? Ihmiset uskovat helposti, mikä heille on edullisinta. Poliitikolle käy helposti, että luottamus menee, kun lokaa heitetään. Se on pelin henki.

Edit. Tämä on jotenkin traaginen puolin ja toisin. Rydman on yrittänyt turvata selustansa kuvakaappauksilla. Muutenkin hän on pyrkinyt ennakoimaan tätä, koska tästäkin Hesarin jutusta etukäteen kertoi FB:ssä. Onko hän aavistanut, että torjutut tytöt kertoisivat hänestä epäedullisesti, koska niin on tehnyt? Miksi muuten ottaa kuvakaappauksia? Minä ainakaan en dokumentoi jokaista keskusteluani, mikä tehnee minut pitkälti koulutetun kai sitten tyhmäksi. Nyt ei näytä riittävän, koska paha kello kauas kuuluu, kuten sanotaan. Parempi olisi aikuisen miehen pysyä teinitytöistä erossa.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

IDA

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.06.2022, 13:02:48
Pitää tuo alaikäisen laskuri paikkansa tai ei, niin halaaminen ei ole rikos, ja alaikäinen olisi mahdollisesti päässyt tilanteesta pois kävelemällä itse eri suuntaan. Mutta kyllä tämä oletettu ankka kävelee ihan tarpeeksi ankan lailla, nykyisessä ilmapiirissä.

Tarjoan sinulle kaljat, jos Rydman jatkaa uraa politiikassa.

Tuleville sukuopolville tarjoan ankeampia näkymiä, koska oletettu ankka.

Sitä en tiedä jatkaako politiikassa, mutta toivoisin, että päätyisi lakimiehen kanssa siihen, että syyte kunnianloukkauksesta tai vastaavasta nostetaan. Kyllä tuossa selvästi aihetta näyttäisi olevan.

Poliisin kuulemassa esimerkiksi nainen, joka väittää HS:ssä Rydmanin läpsineen häntä kasvoihin ja nimitelleen häntä toteaa:

Quote"Meidän välillämme ei ole ollut minkäänlaista suhdetta tai muuta vastaavaa, täysin ammatillisissa, politiikkaan liittyvissä asioissa olemme pitäneet yhteyttä. 2015 keväällä Wille pyysi minua avecikseen katsomaan konserttia kanssaan ja menin mukaan, mutta kohtaaminen oli mielestäni kaverillinen, Wille ei esimerkiksi pyrkinyt lähestymään minua fyysisesti."

"Kysyttäessä vastaan, että minulla ei ole ahdistavia taikka epämiellyttäviä kokemuksia Wille Rydmanista."

qui non est mecum adversum me est

Tuomas3

Orpo on kehottanut Rydmania eroamaan ek-ryhmästä toistaiseksi ja luvannut ottaa takaisin myöhemmin. Näin Kok voi esittää, että on puuttunut asiaan ja ek-ryhmän ei tarvitse riidellä Rydmanista. Maineelle haitallinen tapaus saadaan vähäksi aikaa sivuun; eikä tämä pääse haittaamaan tukipakettia pevissä; eikä uhkaa enää Orpon asemaa.

Rydman tuskin voi luottaa selkäänpuukottajan sanaan, mutta vaihtoehdot ovat vähissä. Hän on ollut puolueuskollinen eikä halua vahingottaa Kokoomusta. Voimat tuskin riittävät kunnolliseen valiokuntatyöskentelyyn, kun pitää koota kattavaa todistusaineistoa oikeuteen HS:a vastaan.

Eniten tässä harmittaa, että pravda pääsee päättämän suomalaisesta politiikasta. Toiseksi eniten korpeaa Rydmanin puolesta, kun tietää, millaisia kokoomusvosut ovat. Uskon kyllä sitaatin, jossa hän on nimittänyt kokoomusnuoria lortoiksi. Itsekin olen kokenut ahdistelua niiden toimesta jopa sen jälkeen, kun olen mennyt naimisiin ja tehnyt selväksi, ettei kiinnosta. Ongelmat alkavat heti, jos saavat tietää, että ok-näköisellä tyypillä on rahaa tai asemaa. Kun kaunis nuori nainen suutelee kännissä väkisin suulle, niin se ei jostain syystä tunnu olevan niin paha juttu kuin se, että kyseessä on Hakkarainen tms. vanhempi mies. Vanhetessaan kok naisista tulee vielä pahempia katkeroituneita Pihoja ja Pietikäisiä, jotka osaavat kontakteillaan haitata kostojen kohteitaan.