News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Omakotitontteja varanneet vastustavat vammaisten nuorten tuettua asumiskohdetta

Started by Talvetar, 04.07.2021, 00:59:20

Previous topic - Next topic

Snorlax

Nämä omakotialueen skumppahuuruiset kermapierut ovat todennäköisesti juuri niitä tyyppejä, jotka ovat äänestäneet ja äänestävät jatkossakin monikulttuurin ja EU-perseilyn puolesta. Eli vokkia, hoitolaitoista tms sinne keskelle aluetta vaan.
"The ultimate goal of a revolutionary movement today must be the total collapse of the worldwide technological system."
-Theodore Kaczynski

Rasvari

Quote from: Snorlax on 05.07.2021, 22:16:12
Nämä omakotialueen skumppahuuruiset kermapierut ovat todennäköisesti juuri niitä tyyppejä, jotka ovat äänestäneet ja äänestävät jatkossakin monikulttuurin ja EU-perseilyn puolesta. Eli vokkia, hoitolaitoista tms sinne keskelle aluetta vaan.

Okt-asuminen ei kyllä mitenkään korreloi yltiösuvaitsevaisuuden kanssa.

Itse olen asunut 80% elämästäni omakotitalossa, aina haja-asutusalueesta tiiviiseen moderniin alueeseen. Porukka maksaa itse lainansa, luonnollisesti myös mamut jotka on naapurustossa asuneet. Hillittyä, tolkullista porukkaa jotka osaavat ottaa naapurit huomioon, lisäksi moni avoimesti nuiva muttei öyhötä.

Koska monilla on kaikki rahansa kämpässä kiinni ovat luonnostaan kiinnostuneet alueen tulevaisuudesta. Ei siinä sen kummempaa intressiä tarvita.

Pkymppi

Quote from: Rasvari on 05.07.2021, 23:00:34
Quote from: Snorlax on 05.07.2021, 22:16:12

Okt-asuminen ei kyllä mitenkään korreloi yltiösuvaitsevaisuuden kanssa.

Itse olen asunut 80% elämästäni omakotitalossa, aina haja-asutusalueesta tiiviiseen moderniin alueeseen. Porukka maksaa itse lainansa, luonnollisesti myös mamut jotka on naapurustossa asuneet. Hillittyä, tolkullista porukkaa jotka osaavat ottaa naapurit huomioon, lisäksi moni avoimesti nuiva muttei öyhötä.

Koska monilla on kaikki rahansa kämpässä kiinni ovat luonnostaan kiinnostuneet alueen tulevaisuudesta. Ei siinä sen kummempaa intressiä tarvita.

Totta on ettei ok asuminen korreloi yltiösuvaitsevaisuuden kanssa, mutta sillä ei ole merkitystä.
  Merkitystä on ainoastaan sillä että äänestyskopissa ok asukkaiden ääni  menee yltiösuvaitsevaisille päättäjille.

Aimo Räkä

Quote from: VeePee on 05.07.2021, 06:13:47
Rauhallinen asuinympäristö voi olla vammaiselle paljon tärkeämpi kuin ns. normaalille.
Tyhjennetään ja kunnostetaan yksi vastaanottokeskus hyvällä paikalla. Siinä se rauhallinen asuinympäristö.
sopimaton ja väärä

Rasvari

Quote from: Pkymppi on 05.07.2021, 23:14:12
Totta on ettei ok asuminen korreloi yltiösuvaitsevaisuuden kanssa, mutta sillä ei ole merkitystä.
  Merkitystä on ainoastaan sillä että äänestyskopissa ok asukkaiden ääni  menee yltiösuvaitsevaisille päättäjille.

Varmaan äänet ovat joskus on menneet kokkareille, kuten itseltänikin meni. Kepuakin on epäilemättä äänestetty, vasemmisto ei ole tainnut olla kovin yleinen koskaan.

Mutta sen voin sanoa että ajat ovat muuttuneet, toki arvio koskee vain omaa kapeaa subjektiivista kokemustani.

Talvetar

Quote from: VeePee on 05.07.2021, 06:13:47
Quote from: Eino P. Keravalta on 04.07.2021, 12:56:15
Minulla ei ole mitään vammaisia vastaan, mutta täytyy kysyä, mikä hinku kaupungilla on sijoittaa erikoislaitoksia keskelle omakotitaloyhdyskuntaa?

Omakotitaloissa asuvat ovat keskimääräistä parempia veronmaksajia, joten heitä kannattaa houkutella. Ja heitä houkutellaan tehokkaasti sillä, että alue on rauhallinen, hiljainen ja perinteinen omakotitaloalue. Sinne ei haluta mitään erikoisuuksia, ei teollisuutta, ei hoitolaitoksia, ei mitään, mikä poikkeaa tavallisesta omakotitaloasumisesta.

Joku vammaisten tukiasuntola tietysti pitää olla, mutta paras mahdollinen paikka on jossain muualla. Ihmiset ovat valmiita maksamaan satoja tuhansia euroja siitä, että saavat asua mahdollisimman rauhassa ja hiljaisuudessa. Pienikin häiriö- tai epävarmuustekijä vähentää paitsi asumisviihtyvyyttä ja turvallisuudentunnetta, myös asuntojen arvoa.

Ehkä joku kehitysvammainenkin saattaa haluta asua viihtyisässä pientaloympäristössä? Tuntuu vähän oudolta, että pientalossa asuvat kokisivat itsensä jotenkin arvokkaammiksi kuin tukea tarvitseva vammainen. Ketkä ovat seuraavana kieltolistalla? Vanhusten palvelutalot kun mummut saattaa haitata liikennettä rollaattorikävelyillä ja ambulanssit käy välillä elvytyskeikoilla?

Jos ihmistä on synnynnäisesti kirottu jollain vakavalla kehityshäiriöllä niin kyllä hänen elämästään pitäisi pyrkiä tekemään niin mukava kuin mahdollista vaikka hän ei hyvä veronmaksaja olisikaan. Rauhallinen asuinympäristö voi olla vammaiselle paljon tärkeämpi kuin ns. normaalille.

Olen samaa mieltä, että suomalaiset kehitysvammaiset ja vanhukset tulisi hoitaa mahdollimmman hyvin.

Huolimatta siitä, onko kyseessä veronmaksaja vai ei.

Jos meillä on varaa heittää miljoona tolkulla kreikkaan yms maihin, jotta sinne saadaan lyhennetty 4 päiväinen työviikko, on meillä oltava varaa hoitaa suomalaisetkin.

Tai niin ainakin luulisi, nykyäänhän tupataan monissa hoitolaitoksissa säästämään kaikessa mahdollisessa.

Mm vanhuksille on monessa paikassa suositus, että vaippoja saisi mennä vain määrä x per vuorokausi, säästösyistä.

Samaan aikaan toki vokkibisnes kukoistaa, mutta jostakinhan nämä eu-tukipaketit ja maahantulijoiden elatus on revittävä..

Vaikka sitten suomalaisilta sairailta/vanhuksilta.