News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Valta kuuluu kansalle -puolueen (VKK) yleiskeskusteluketju

Started by Riukulehto, 17.06.2021, 15:38:20

Previous topic - Next topic

P

Quote from: Lalli IsoTalo on 03.02.2022, 18:30:55
Quote from: IDA on 03.02.2022, 16:27:20
Nyt on vahva puheenvuoro Anolta:

https://www.youtube.com/watch?v=MB0VwuY3K94

Energiat nollassa, puhinaa kuuluu. Joku varmaan kertoo mikä se viesti, mä en jakso tollaista huokailua ja ähkimistä katsella ja kuunnella 10 sek kauempaa. Elämä on lyhyt ja tehtävää on paljon.

Tempo oli liian hidas minullekin katsella. Peltokankaalla, jota Turtiainen selkeästi yrittää kopioida, rytmi on katsottavampi. Turtiaisella on tosiaan puuhkutusta, huokailua, mutta mitään ei tapahdu, juttu ei kulje. - Seuraava.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

justustr

Varapuheenjohtaja tekee selväksi puolueen NATO kannan. Suomi siis irti NATO yhteistyöstä. Epäilemättä lausunto Kremlin mieleen. Luultavasti lähtöisin erään dosentin kynästä  8)

Ei tietenkään mikään uutinen kenellekään mutta hyvä että se sanotaan ääneen

[tweet]1485869493318565888[/tweet]

Socrates

Itkuinen Ano on järkyttävää katseltavaa. Maastopuku ja musta pipo ei pelastanut surkeaa vaikutelmaa. Miksi ihmeessä möhlää kaiken just, kun VKK sai sentään siedettävän äänimäärän?

viisitoista

Minä luulen että Rysky on tässä oikeilla jäljillä (kun vastustaja on jossain oikeassa, niin se on myönnettävä) - en usko että VKK olisi noussut niin reippaasti kuin se teki ilman itäverkostojen apua. Uusi MV-lehtihän, kaikkine Donbass-yhteyksineen, toimi ikään kuin sen puoluelehtenä, vain yhden esimerkin mainitaksemme.

[tweet]1487724773375463425[/tweet]

[tweet]1487724780421881858[/tweet]

Lalli IsoTalo

Quote from: IDA on 03.02.2022, 19:18:24
Quote from: Lalli IsoTalo on 03.02.2022, 18:30:55
Energiat nollassa, puhinaa kuuluu. Joku varmaan kertoo mikä on se viesti, mä en jakso tollaista huokailua ja ähkimistä katsella ja kuunnella 10 sek kauempaa.

Enpä tiedä. Musta tuo oli lähes pelkkää asiaa.

@IDA , eihän tästä nyt tule yhtään mitään!

Kerro edes se yksi tärkein havainto mikä iski sinuun kuin Korkeajännitys, niin keskustellaan siitä sitten täällä keskustelualustalla. Et ole kertonut vielä mitään. Anna mulle edes jotain!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

viisitoista

Katsokaa, tässä on tyyppi vailla minkäänlaista poliittista lahjakkuutta. Jos on vain tiukat mielipiteet, niin miksei hän liity mielummin sinimustiin? Miksi valita VKK:n surkusakki?

Ja aivan lapsekkaita kuvitelmia sotilasvallankaappauksesta - ei tämän tyypin ällinlahjoista voi mitään kovin kohteliasta sanoa:

[tweet]1487321250242441216[/tweet]

IDA

Quote from: Lalli IsoTalo on 03.02.2022, 21:51:23
Kerro edes se yksi tärkein havainto mikä iski sinuun kuin Korkeajännitys, niin keskustellaan siitä sitten täällä keskustelualustalla. Et ole kertonut vielä mitään. Anna mulle edes jotain!

Ei minuun nyt mikään korkeajännityksen tapaan iskenyt. Olen samaa mieltä siitä, että nyt pitäisi rukoilla. Yleensäkin se, että muut tekevät väärin on väärä analyysi tilanteesta.
qui non est mecum adversum me est

Swen OF Sweden

Levelin  Slim kertoo oman näkemyksensä VKK:n todella sekaisesta tilanteesta.
https://www.youtube.com/watch?v=UPberLr8rOE
Slim olisi varmasti tuhat kertaa osaavampi puheenjohtaja puolueelle kuin Ano Turtiainen.

https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

koojii

Quote from: P on 03.02.2022, 20:05:22

Tempo oli liian hidas minullekin katsella. Peltokankaalla, jota Turtiainen selkeästi yrittää kopioida, rytmi on katsottavampi. Turtiaisella on tosiaan puuhkutusta, huokailua, mutta mitään ei tapahdu, juttu ei kulje. - Seuraava.

Turtiaisen puuskutus kuulostaa samanlaiselta, mitä  Jari "Bull" Mentula kuulosti pari vuotta sitten. Mentula tuli myöhemmin julkisuuteen sydämen vajaatoimintansa kanssa. Kehonrakentajilla sydämen vajaatoiminta ja vasemman kammion sairaalloinen kasvu on "ammattitauteja", jotka johtuvat "lisäravinteista".

Minä en tietenkään väitä että em. asioilla olisi mitään yhteyttä ja minulla ei ole mitään tietoa eikä edes kiinnosta Anon "lisäravinteet" jos sellaisia on käyttänyt tai käyttää. Eikä mitään tietoa minulla ole siitä, että johtuuko se Anon puuskutus terveydellisistä ongelmista vai jostakin ihan muusta.

JT

Ano yrittää nyt selvästi toimittaa jotain oman mukavuusalueensa ulkopuolelta. Siellä kulisseissa joku supattelee Anon korvaan miten pitäisi olla, mitä pitäisi sanoa ja tehdä.

Mutta se ei Anolta taitu. Pitäisi olla vaan rehellisesti oma itsensä.

Äänestäjien syyllistäminen on kardinaalimoka jopa tuossa kontekstissa. Ja tuo rukoilukehotus karkottaa loputkin.

Saapa nähdä siirtyykö Ossi Tiihonen nyt puikkoihin? Jos Ano jatkaa pomona, lienee homma jo taputeltu tällä.

Ymmärrän paniikin: vaaleihin alle 1,5 vuotta ja kannatus 0,3%. Sillä ei saada vielä ketään läpi missään.

EI NÄIN.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Swen OF Sweden

-Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Swen OF Sweden

Olen periaatteessa aivan samaa mieltä.

Murtuneen ja loppuunpalaneen miehen raivotilitys ja syytäkin rukoilla ja tässä kohtaan en halua pilkata vähimmässäkään määrin.
Raivo ja viha saa ihmisen aina ennen pitkään sokeaksi, näin on käynyt myös minulle tämän tästä ja vaikka kuinka yrittäisin olla ihminen, niin siihen lankean tämän tästä, jopa täällä homalla :(

Ano syyttää nyt toisia siitä mitä hän on tehnyt pitkään itse hyvinkin ahkerasti.
Onko niin, että Anon mielestä vain hänellä on oikeus haukkua ja arvostella muita, hallitusta, Marinia omiaan jne...?
Anon kommentti Tiina Keskimäen "upeaa" twitter viestiin oli häirintyneen ihmisen teko.
jos itse tykittelee kovasti, vaikkakin syystä, niin pitää myös itse kestää samaa, varsinkin kun itse on antanut siihen syytä. 

Minä rukoilen Anon puolesta ja teen sen vilpittömästi, koska en voi hävitä siinä mitään, mutta se voi tuottaa hyvää hedelmää 8)

-Dave Lindholm

-Swen

Pellonpekko

Quote from: justustr on 03.02.2022, 20:08:24
Varapuheenjohtaja tekee selväksi puolueen NATO kannan. Suomi siis irti NATO yhteistyöstä. Epäilemättä lausunto Kremlin mieleen. Luultavasti lähtöisin erään dosentin kynästä  8)

Ei tietenkään mikään uutinen kenellekään mutta hyvä että se sanotaan ääneen

[tweet]1485869493318565888[/tweet]

No VKK haluaa Suomen olevan täysin yksin Venäjää vastaan (Venäjän hakiessa valloituksia naapurimaistaan). Ymmärtäisin paremmin mikäli vaadittaisiin Suomen EU-eroa sen vastineeksi, että ensin mentäisiin NATOon. Mutta kokonaan yksin jääminen liittolaisten osalta ja vain Venäjän hyvään tahtoon luottaminen on yksinkertaisesti vain totaalista idiotismia ja Suomen tuhon haluamista tahtoen tai tahtomattaan/tyhmyyttään.

Pellonpekko

Quote from: viisitoista on 03.02.2022, 22:01:43
Katsokaa, tässä on tyyppi vailla minkäänlaista poliittista lahjakkuutta. Jos on vain tiukat mielipiteet, niin miksei hän liity mielummin sinimustiin? Miksi valita VKK:n surkusakki?

Ja aivan lapsekkaita kuvitelmia sotilasvallankaappauksesta - ei tämän tyypin ällinlahjoista voi mitään kovin kohteliasta sanoa:

[tweet]1487321250242441216[/tweet]

Eikö hän ensin yrittänyt perussuomalaisissa? Jotain Uuden Suomen kirjoituksia häneltä taisin nähdä. Paljon intoa ja paljon tyhmyyttä. Nuoren miehen halut olivat tietenkin pikaisia ja halusi kai nopeaa ylenemistä. Sitä ei perussuomalaisten kautta kai löytynyt niin helpolla. Helpompaa kai kokeilla VKK:ta ja eiköhän sinimustat olleet valintalistalla myös. Tuollainen pyrkyryys on jokseenkin hupsua ja typerää. Mies on tietenkin nuori, muttei hyvältä näytä.

Lalli IsoTalo

Rukoilu ei yksin riitä.

Jumalat auttavat niitä jotka auttavat itseään. Toinen vanha viisaus: ne jotka jumalat haluavat tuhota, he ensin tekevät hulluiksi. Hulluksi tämä meininki on tosiaan mennyt. Jos suomalaiset halutaan pelastaa tuholta, tärkeintä on estää hulluuden leviäminen, etenkin tuleviin sukupolviin.

Sitähän PS ja Hommaforumkin ovat omalta osaltaan yrittäneet.

Rukoilu auttaa, mutta se ei yksin riitä.

Quote from: https://fi.wikipedia.org/wiki/RukoiluVuonna 1994 tehdyn tutkimuksen mukaan 41 prosenttia suomalaisista rukoili vähintään kerran viikossa. Niitä, jotka eivät olleet viime vuosina rukoilleet lainkaan, oli 28 prosenttia.
— Missä N, siellä R

kriittinen_ajattelija

Quote from: Lalli IsoTalo on 04.02.2022, 13:37:43
Rukoilu ei yksin riitä.

Jumalat auttavat niitä jotka auttavat itseään. Toinen vanha viisaus: ne jotka jumalat haluavat tuhota, he ensin tekevät hulluiksi. Hulluksi tämä meininki on tosiaan mennyt. Jos suomalaiset halutaan pelastaa tuholta, tärkeintä on estää hulluuden leviäminen, etenkin tuleviin sukupolviin.

Quote from: https://fi.wikipedia.org/wiki/RukoiluVuonna 1994 tehdyn tutkimuksen mukaan 41 prosenttia suomalaisista rukoili vähintään kerran viikossa. Niitä, jotka eivät olleet viime vuosina rukoilleet lainkaan, oli 28 prosenttia.
Mistä jumalista oikein puhut ja miksi pitäisi rukoilla niitä?
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Lalli IsoTalo

Quote from: kriittinen_ajattelija on 04.02.2022, 13:46:47
Mistä jumalista oikein puhut ja miksi pitäisi rukoilla niitä?

Ei mennä tonne. Keskustellaan vaan Anon rukoilemisesta. Sitä varten pitäisi katsoa video josta keskustellaan.
— Missä N, siellä R

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Pellonpekko on 04.02.2022, 12:31:39

Eikö hän ensin yrittänyt perussuomalaisissa? Jotain Uuden Suomen kirjoituksia häneltä taisin nähdä. Paljon intoa ja paljon tyhmyyttä. Nuoren miehen halut olivat tietenkin pikaisia ja halusi kai nopeaa ylenemistä. Sitä ei perussuomalaisten kautta kai löytynyt niin helpolla. Helpompaa kai kokeilla VKK:ta ja eiköhän sinimustat olleet valintalistalla myös. Tuollainen pyrkyryys on jokseenkin hupsua ja typerää. Mies on tietenkin nuori, muttei hyvältä näytä.

Onkos tämä se jantteri joka perusti oodinin soltut. Oodinitkin voisi olla enemmän kuin eestaas marssiva pellelauma. Poliitikoksi tästä ei ole ja persujen pitäisi pystyä nopeammin ulkoistamaan vastaavat tapaukset.
Sääli että kansallismielinen toiminta kerää lähinnä ahkeria, mutta tyhmiä toimijoita.

IDA

Quote from: Lalli IsoTalo on 04.02.2022, 13:37:43
Rukoilu ei yksin riitä.

Tämä on vähän miten rukouksen käsittää. Itse näkisin koko liturgisen elämän rukouksena. En tarkoita sitä, että rukoillaan "anna tapahtua niin ja niin tai anna mulle tätä ja tätä" Olisi vain hyvä jos ihmiset kääntäisivät katseensa muihinkin kuin maallisiin asioihin ja antaisivat niille osan ajastaan. Sunnuntaisin pitäisi kokoontua messuun jne...

Tietenkin on osallistuttava myös maalliseen elämään. En ollenkaan väitä, että VKK olisi poliittisesti järkevä vaihtoehto. Itse en äänestäisi, enkä lähtisi pystyttämään telttaa torille. Jos Ano ja James joskus sellaista kasaisivat persujen teltan viereen niin toki auttaisimme.

Sen verran mitä nykyisiä hässäköitä olen seurannut, niin tuo Anon avautuminen oli erittäin hyvä puheenvuoro.

Swen OF Sweden

Quote from: IDA on 04.02.2022, 15:27:13
Sen verran mitä nykyisiä hässäköitä olen seurannut, niin tuo Anon avautuminen oli erittäin hyvä puheenvuoro.

Hyvää siinä oli tasan se, että jokainen näkee ja kuulee, missä henkisessä tilassa ja avun tarpeessa VKK:n puheenjohtaja nyt on.
Toivottavasti Ano osaa haketua ammattiauttajien puoleen.

-Dave Lindholm

-Swen

IDA

Ano taitaa olla siínkäkin oikeassa, että mitään Convoy Suomea ei edes ole. Muutamalla sopivalla puheenvuorolla vain pistettiin asiat sekaisin. Ensi vuonna taas Panun avoin mikki, Nokipannukahvit ja Janus Putkosen katsaus Ukrainan tilanteesta Johan Beckmanin kommenteilla.

Onhan tässä kyllä vielä ilta aikaa. Katsellaan.

Eino P. Keravalta

Olen periaatteessa aivan samaa mieltä.

Minäkin olen periaatteessa samaa mieltä sikäli, että Suomen nykytilanne on kaikkien suomalaisten kollektiivisen psyyken luoma tilanne, itse aiheutettu. Ja samoin tie ulos on vain siinä, että me tuota kollektiivista psyykeä, jokainen itse ja erikseen, käytämme niillä tavoilla, jotka Jumala on meille antanut ollaksemme vapaan tahdon kautta itse vastuussa elämästämme ja luodaksemme sen kautta ja avulla myös tulevaisuutemme sellaiseksi kuin toivomme ja niin vapaaksi ja onnelliseksi kuin haluamme.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

aged

^ Niinpä. Mutta milläpä muuttaa sen 80% vaalikarjasta mielen. Millä saada niille järkeä päähän. Ei millään.

Entäs Ano. Lista hänen erityisosaamisalueistaan:

- Painavien esineiden nostaminen

Siinäpä ne. Ei tuolla kovin pitkälle politiikassa pötkitä. Eiköhän se raja ole jo saavutettu.

Alaric

VKK:n loppuromahdus lienee aika lähellä, kun puolueen pj vittuilee julkisesti vpj:lle.

Onpa kyllä varsin erikoinen show. 

https://twitter.com/TurtiainenAno/status/1489834092975820802

[tweet]1489834092975820802[/tweet]
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Swen OF Sweden

Vaikuttaa valitettavsti siltä, että Ano ei tule sitä itse ymmärtämään, että pitäisi siirtyä vähintään sairaslomalle ja puolueen jäsenet eivät pysty siihen vaikuttamaan.

Mielenkiintoista on se, että tästä minun kovasti kritisoimasta tiedottamisen täydellisestä puuttumisesta tuli puoluejohdossa ilmiriita ja vain yhdellä henkilöllä on tunnussanat puolueen omille sivuille ja hän ei suostu luovuttamaan niitä muiden käyttöön. 8)

-Dave Lindholm

-Swen

l'uomo normale

Quote from: Swen OF Sweden on 05.02.2022, 09:47:06
Vaikuttaa valitettavsti siltä, että Ano ei tule sitä itse ymmärtämään, että pitäisi siirtyä vähintään sairaslomalle ja puolueen jäsenet eivät pysty siihen vaikuttamaan.

Mielenkiintoista on se, että tästä minun kovasti kritisoimasta tiedottamisen täydellisestä puuttumisesta tuli puoluejohdossa ilmiriita ja vain yhdellä henkilöllä on tunnussanat puolueen omille sivuille ja hän ei suostu luovuttamaan niitä muiden käyttöön. 8)

Aika tavallista sekoilua tuon tyyppisissä virityksissä. :)

Anolle taisi käydä kuten demari ja ammattiliittomies  Risto Kuismalle Remonttiryhmänsä kanssa 2000-luvun alussa ja Paavo Väyryselle puolueviritelmiensä kanssa: porukoihin tunkee kaiken maailman väkeä ja järjestäytyneemmässä järjestöympäristössä uransa tehnyt johtaja onkin ongelmissa häntä itseään eksentrisempien yhteistyökumppaneidensa kanssa.

Kaikki viritykset joihin nämä Bäckmanin porukat pääsevät sottaamaan,  ajetaan itsetuhomoodiin.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

JT

Kuten jo aiemmin sanoin, hiekka VKK:n tiimalasissa on käymässä vähiin. Näyttää siltä, ettei se pysty keräämään "kunniaa" edes Convoy Finlandin nostamasta metakasta. Vaihtoehtoja sen työkalupakkiin ei jää kovin montaa.

Julkisuutta pitäisi saada, mutta miten? Koronarajoituksetkin saattavat poistua lähiviikkoina.

Vahvasti alkaa näyttää siltä, että VKK:n kannatus ei tule enää tuosta nousemaan. VKK tarvitsisi nyt valtaisan kohun, joka nostattaisi henkeä ja vakuuttaisi sen omaa kohderyhmää.

Valtamedia näkisi VKK:n ihan mielellään hieman kokoaan suurempana, mutta toimituksetkaan eivät tällaisessa tilanteessa uskalla lobata heitä sen enempää, koska se saattaa sataa loppupeleissä persujen laariin, mikä on valtamedian suurin pelko.

Persut on lopulta ainoa taho, jonka nousua valtamedia oikeasti pelkää. Ja siihen on myös syynsä, koska persut voivat ihan oikeasti myös saada valtaa.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Mäyräkoira

Minä en pysty käsittämään, miksi Ano nyt rupesi skitsoilemaan, kun on "baana"auki. Mutta eipä se mulle kuulukaan. Tutkimattomia on herran tiet..

Jos olisi pitänyt päänsä kiinni, ja ollut vaikka huilailemassa kotonaan, mutta ei. Jätkä päätti sitten polttaa itsensä loppuun..

Noh, popparit esiin. Kuten on sanottu, viihde kuuluu kansalle.

Voi ossi, mihinkä porukkaan lähdit..
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Paawo

Quote from: Mäyräkoira on 05.02.2022, 13:16:34
Voi ossi, mihinkä porukkaan lähdit..

Kyseessä on paras mahdollinen kasvualusta Tiihoslaisuudelle. Anon valitettavasti väistyessä keulilta edessä on kasvun vuodet mutta jotain poliittista eteenpäinkin vievää agendaa pitäisi pystyä vaaleihin mennessä kehittämään laajalla rintamalla tapahtuvan foliopipoilun ja poteronkaivamisen kylkeen. Loppuu yhdeltä äijältä siinä aika kesken.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

P

Quote from: Mäyräkoira on 05.02.2022, 13:16:34
Minä en pysty käsittämään, miksi Ano nyt rupesi skitsoilemaan, kun on "baana"auki. Mutta eipä se mulle kuulukaan. Tutkimattomia on herran tiet..

Olisikohan kohahtanut "uskoon" ja löytänyt synnintunnon? Tai sitten muuten vaan petti kantti ja pelisilmä?

No kantti ja pelisilmä on kyllä pettänyt jo useasti aikaisemmin, esim. ollessaan persuissa, hän itse paskoi uransa ihan omakätisesti.  Joten veikkaan tuota kantin ja pelisilmän pettämistä nytkin?  Kiroilee ja puhuu tärkeyksiä liikaa ja on ylipäätään liian ilkeä muille ollakseen "juuri uskon löytänyt uskovainen"?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991