News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2021-03-24 IL: Rasismi on syvällä valkoisissa

Started by Nuivinator, 24.03.2021, 09:36:25

Previous topic - Next topic

Michael in memoriam

Quote from: Lalli IsoTalo on 25.03.2021, 07:07:29
Alamme irtaantumumaan ketjun otsikon aihepiiristä. Jatkan kuitenkin: olen monissa asioissa liberaali siten kuin "liberaali" määriteltiin viime vuosisadalla. En ole liberaali siten kuin tämä vuosikymmen tai Alex Stubb sen määrittelee.

Mielestäni ajatus siitä, että kaiken pitää olla mitattavissa ja objektiivisesti arvioitavissa jotta se olisi totta, on kriittisen ajattelun ja tieteellisen teorian jalusta. Minulla ei kuitenkaan henkilökohtaisesti ole ongelmia todeta, että asia voi olla totta, vaikka sitä ei voi mitata. En kuitenkaan väitä kaikille, että minun näkemykseni on se ainoa oikea, jos minulla ei ole mitään mitattavissa olevaa todistusaineistoa väitteeni tueksi.

Luopuminen mitattavuuden vaatimuksesta tarkoittaa enemmän tai vähemmän sitä, että luovumme tieteellisestä suhtautumisesta asioihin. Ja että luovumme kriittisestä ajattelusta.

Kun pohdimme kysymystä "kenellä on oikeus asua ja elää Suomessa", on mielestäni tarpeen määritellä ja mitata asiat tarkasti. Jos emme niin tee, lähestymme anarkiaa ja/tai diktatuuria.

Tehtäköön lähtökohtaisesti selväksi, että minä en usko Hommaforum-nimimerkin Lalli Isotalon olevan rinnastettavissa Alexandr Schtubbiin millään tavoin! Parempi vertauskuva lienee juuri se klassisen liberaaliuden perikuva kuten vaikkapa Jiri "julkaisen kuvan genitaaleistani" Keronen, joka jaksaa päivästä toiseen hehkuttaa Twitterissä sitä miten PS on vapauden ja itsensä toteuttamisen perikuva.

Arvostan myös sitä että puritte näin helposti omaksuttavaan muotoon määritelmät asioiden, no, mittaamisesta ja määrittelystä. Minusta on edelleen hieman liberaalien olkiukkoiluun alentumista lähteä käymään jotain debattia Nürnbergin lakien tyylisistä veriprosenteista, mutta voidaanhan toki sillekin linjalle lähteä jos aivan pakko on. Minusta kuitenkin on paljon informatiivisempaa huomata miten tässäkin säikeessä eräs toinen hommailija suorastaan pöyristyi isolla peellä siitä että joku rohkeni erikseen mainita thai-vaimot. Mielestäni on aika selvää että sekä minä että tuo toinen hommailija tiedostaa että thaimaalainen on vieras olento suomenmaalla, miksi muutoin hän pöyristyisi ja huutelisi rasistia?

Tämä on tärkeä opetus siitä, miten yksilönvapauksien vieminen äärimmilleen (ts. maahantuomalla ikioma thai-vaimo) rikkoo suomalaisuuden kudosta. Me voinemme olettaa, että thai-vaimon omistaja suojelee thai-vaimoaan rasisteilta, koska kukapa ei vaimoaan suojelisi? Ongelma syntyy siitä, näin isommassa skaalassa, että jos riittävällä määrällä väestöä on, yksilönvapauksien ja hedonismin nimissä, oma pieni kauko-aasialainen tai tummaihoinen vaimo ja/tai (vihreät ovat hallituspuolue...) aviomies, niin nk. kansallinen yhtenäisyys kärsii. Suomalaisuuden sijaan nämä henkilöt näkevät velvollisuudekseen tukea afrosuomalaisia, thai-suomalaisia, tai mitä tahansa muita absurdiuksia joita suvaitsevaiset ihmisryhmiksi nimittävät. Suomalaisuus ei ole avoin, vaikka Eiran rotutohtori niin sanookin. Jopa pöyristynyt hommalainenkin totesi että hänen thai-vaimonsa ei ole varsinaisesti suomalainen, ja mehän näemme että hänen lojaliteettinsa on vähintäänkin yksittäistapaukselle jos ei thai-suomalaisille ryhmänä. On suoraan juhanavartiasta todeta että "no kyllähän minun thaikkuni on työteliäs ja maksaa veronsa!", aivan kuin verojen maksu olisi kansakunnan jäsenenä olon alin rima joka ylittää. Se ei ole.

Tarkoittaako tämä että rasismi elää valkoisissa, kuten huovisveikkomaisesti Hitler elää meissä? Ehkäpä se sitten tarkoittaa sitä. Pointtihan tässä koko meta-keskustelussa on se, että Twitterissä neppailu siitä miten "vasurit ovat niitä OIKEITA rasisteja, röh höh RÖH!" ei itse asiassa auta mitään, vaan siinä laskeudutaan mutapainiin sian kanssa, ja mehän tiedämme mitä mieltä sika itse tästä touhusta on. Jos kaiken hyvän ja kauniin suojeleminen on merkitty jonkun kammionsa pölystä tummuneen dosentin toimesta "rasismiksi", niin järkevän ihmisen vastaus ei ole itkeä suihkun lattialla miten kammottavasti hän on mennyt elämänsä kulussa pieleen, vaan todeta että mitäs sitten? Jos se on rasismia sanoa että emme halua elää Putinin vallan alla, tai ettemme halua olla osa Ruotsin kuningaskuntaa, tai vielä paremmin ettemme halua olla Saksan alusmaa, niin olkoon se sitten rasismia, ei se minua haittaa.

Näin äärimmilleen vietynä tämä koko asiahan vesittää itsensä, jos aivan kaikki järkiajattelu on rasismia, niin rasismi käsitteenä menettää merkityksensä. Jopa nämä twitter-neppailijat tuntuvat jollain tasolla implisiittisesti hyväksyvän ajatuksen siitä että "suomalaisuus" on validi käsite, koska neppailuun liittyy niin paljon sanailua suomalaisuuden määritelmästä, saunovista mämmi-neekereistä ynnä muusta. Toisin sanoen, suomalaisuus on olemassa oleva käsite, vaikka se tunnutaan usein määriteltävän negaation kautta, niin hyvässä kuin pahassa. Jos joku britti tai thaimaalainen haluaa väkiste asua Suomessa, niin siitä sitten vain, mutta me näemme jo tänä päivänä millainen kaltevan pinnan ongelma tästä syntyy, kun Yleisradion (nimellisesti suomalaisen uutistoiminnan keskus!) kolumnisti kokee omaksi toteemieläimekseen ja elämänsä kompassiksi Malcolm X:n, näin kätevästi asettaen suomalaiseen kontekstiin täysin vieraan Yhdysvaltalaisen retoriikan. Joka pakottaa suomalaisen anteeksipyytelemään jotain neekeriorjuutta, mikä historian valossa on absurdiudessaan verrannollinen Neuvostoliiton pahimpiin aivoituksiin. Ja tämä kaikki liberalismin nimissä!

Ei se ole minusta kutsu diktatuuriin sanoa että Maryam tai satunnainen thai-vaimo on vieras vieraassa maassa. Onko se rasismia? Ilmeisesti tutkijain mielestä on. Ei se minua häiritse.
"Tullessaan hallituksen jäseneksi suomalainen muuttuu automaattisesti heti 50% tyhmemmäksi." - Juho Kusti Paasikivi

foobar

Quote from: Michael in memoriam on 25.03.2021, 08:54:59
Ei se ole minusta kutsu diktatuuriin sanoa että Maryam tai satunnainen thai-vaimo on vieras vieraassa maassa. Onko se rasismia? Ilmeisesti tutkijain mielestä on. Ei se minua häiritse.

Jos ainoa mittapuusi ihmiselle on mielestäsi hänen geneettinen syntyperänsä niin kyllä se rasismilta haiskahtaa aikalailla alkuperäisessä määritelmäkehyksessään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Aallokko

Valkoisten ihmisten kollektiivinen demonisointi "rasismin" leimakirvestä käyttäen on kilpalaji, jossa jokaisen uuden yrittäjän pitää yrittää ylittää aiempien radikaalit äärinäkemykset päästäkseen esille. Nyt tämä on jo hyvin haastavaa. Väitteet ovat saavuttaneet eräänlaisen perisynti-ajattelun ilmentymän: jokainen valkoinen on syntymästään asti läpikotaisin rasistinen ja hänen puhdistumisensa on äärimmäisen vaikea, melkein mahdoton prosessi, joka vaatii elinikäistä katumusta ja ehdotonta kuuliaisuutta neekeripapistolle.

Teoria valkoisten ihmisten synnynnäisestä rasismisaastumisesta on jo siis niin äärimmäinen, että on vaikea nähdä millä tapaa sitä voisi enää kärjistää. Se missä on edelleen kärjistämisen mahdollisuutta, on toimipidevaatimukset. Tällä saralla nähtäneen jatkossa yhä ufompia neekeripapiston ulostuloja.

Lopuksi ajatelleempa tämä kaikki toisin päin. Mitä jos mediassa julkaistaisiin manifestejä, joissa julistettaisiin "Vähä-älyisyys on syvällä rodussa X" tai "Pahuus on syvällä rodussa X" jne, ja selitettäisiin että tämä ominaisuus on vain ja ainoastaan rodussa X, ei meissä, ja että rodun X on tästä synnynnäisestä saastuneisuudestaan käytännössä mahdotonta vapautua.

Kaikkein sairainta on, että me itse rahoitamme, julkaisemme ja komppaamme tämän meihin kollektiivisesti rotuna suuntautuvan vainon.

Kim Evil-666

Quote from: foobar on 25.03.2021, 09:04:44
Quote from: Michael in memoriam on 25.03.2021, 08:54:59
Ei se ole minusta kutsu diktatuuriin sanoa että Maryam tai satunnainen thai-vaimo on vieras vieraassa maassa. Onko se rasismia? Ilmeisesti tutkijain mielestä on. Ei se minua häiritse.

Jos ainoa mittapuusi ihmiselle on mielestäsi hänen geneettinen syntyperänsä niin kyllä se rasismilta haiskahtaa aikalailla alkuperäisessä määritelmäkehyksessään.

Eihän hän (Mim) niin ole väittänyt. Mittapuu on suhteessa suomalaisuuteen Suomessa. Teidän vastakkaista mielipidettä omaavien mielestä jokainen kynnelle kykenevä ulkomaalainen (mitat täyttäessään->työkyvykkyys, jne.) paikka on halutessaan Suomessa. Eikä tämä ole sidoksissa ihonväriin.

Ihmisyyden mittapuu on sama jokaiselle ihmiselle. Jokaiselle ihmiselle on maailmassa paikkansa. Se paikka ei kuitenkaan ole kaikille Suomi. Suomi nimisen paikan maaperä tulee olla varattuna suomalaisille ihmisille, tai suomalaisuus lakkaa olemasta pidemmällä aikavälillä. Se ei tarkoita sitä- että ulkomaalaisille olisi täydellinen nollatoleranssi. (Se lienee mahdotonta) Kriteerit sille, keitä maahan annetaan tulla ulkopuolelta osaksi yhteiskuntaamme- tulisi kuitenkin olla kriteereiltään äärimmäisen tiukat. Niin tiukat- että tulijat soljuisivat- mahdollisine jälkeläisineen- osaksi yhteiskuntaamme pidemmän aikavälin tarkastelulla. Näinhän on osaltaan aiemmin ollutkin. Nykyinen trendi, jossa soveltuvuus tulijoiden suhteen kaikilla mittareilla on enemmän kuin löperöä- tämä maa lakkaa olemasta suomalainen Suomi hyvinkin nopealla aikavälillä- varsinkin, kun sitä peilataan Suomen historiaan.

Rasismi ei ole syvällä ainoastaan valkoisissa- se on syvällä ihan kaikissa. Kyse on valtataistelusta, joka on erottamaton osa ihmisyyttä ja eläinkuntaa. Sitä voi kutsua myös reviiritaisteluksi, jossa omat viiteryhmät taistelevat omista elinalueistaan.

Maailma on pitkälti sellainen millaisena se näyttäytyy. Yhtenäisyyden tunne on osa ihmisten laumakäyttäytymistä. Ulkoiset seikat ovat yhtenäisyyden yksi mittari. En minäkään tuntisi kuuluvani joukkoon- mikäli ympärillä vilisisi pelkkiä mustia- ja muita tunnistettavia ulkopuolisuuksia omilla konnuillani. Tuntisin itseni ulkopuoliseksi omalla maallani.

Suomalaisuus on kokonaisuus, jonka soppaan voi ujuttaa mausteita hyvin hennoin annosteluin. Mausteilla on merkitystä- ja niiden lisääminen soppaan on lopputuloksen kannalta tarkkaa- ja merkitykseltään äärimmäisen ratkaisevaa.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

viisitoista

#64
Nonniin, tässä on nyt sitten sellaista "värisokeutta" tai rasisminvastaisuutta jota vastaan on taisteltava - puolueen sisältä (eikä sitten millään tyhmillä tai tuhmilla twiiteillä tai lehterillä heilailun kaltaisilla turhilla provoilla):

[tweet]1375020267290955776[/tweet]

Dosentti Luukkasen erikoisuutena tai perusfunktiona on olla ikään kuin jonkin sortin hellyttävä, alati hymyilevä nallekarhu-setämies joka pyrkii maanittelemaan epäröiviä mainstream-äänestäjiä, vakuutellen heille kuinka harmittomia ja lutusia persut onkaan. Tuollaisella minua hieman tympäisevällä myyntimies-puuhalla on aikansa ja paikkansa, mutta se ei saa mennä liian pitkälle - persuista ei saa tulla liian harmittomia.

-PPT-

Ei näihin juttuihin pidä lähteä ollenkaan mukaan vaan ignoorata täysin. Kuvitteleeko joku pystyvänsä muuttamaan näiden rasismihokijoiden mieltä?

Pentecost

Quote from: Michael in memoriam on 25.03.2021, 08:54:59Minusta kuitenkin on paljon informatiivisempaa huomata miten tässäkin säikeessä eräs toinen hommailija suorastaan pöyristyi isolla peellä siitä että joku rohkeni erikseen mainita thai-vaimot. Mielestäni on aika selvää että sekä minä että tuo toinen hommailija tiedostaa että thaimaalainen on vieras olento suomenmaalla, miksi muutoin hän pöyristyisi ja huutelisi rasistia?

Tämä on tärkeä opetus siitä, miten yksilönvapauksien vieminen äärimmilleen (ts. maahantuomalla ikioma thai-vaimo) rikkoo suomalaisuuden kudosta. Me voinemme olettaa, että thai-vaimon omistaja suojelee thai-vaimoaan rasisteilta, koska kukapa ei vaimoaan suojelisi? Ongelma syntyy siitä, näin isommassa skaalassa, että jos riittävällä määrällä väestöä on, yksilönvapauksien ja hedonismin nimissä, oma pieni kauko-aasialainen tai tummaihoinen vaimo ja/tai (vihreät ovat hallituspuolue...) aviomies, niin nk. kansallinen yhtenäisyys kärsii. Suomalaisuuden sijaan nämä henkilöt näkevät velvollisuudekseen tukea afrosuomalaisia, thai-suomalaisia, tai mitä tahansa muita absurdiuksia joita suvaitsevaiset ihmisryhmiksi nimittävät.

Joo, aasinsiltaa ilmiselvän rasismin pönkittämiseksi tuli taas oikein urakalla. Tuo ajatus siitä, että vaimo tai puoliso rikkoo suomalaisuuden kudosta tai että kansallinen yhtenäisyys kärsii jonkun puolisovalinnasta, niin oavt kyllä aika kaukaa haettuja.

Minä en huutele rasismia kenenkään puolesta, mutta jos se sinulle ja kallonmittaajille rakas suomalaisuuden kudos - mitä sitten lieneekään - rikkoo kansallista yhtenäisyyttä (josta ohimennen ei viime aikoina ole ollut mitään merkkejä), niin täytyypä todeta sen suomalaisuuden olevan kovin heikkoa laatua, jos se ihmisten avioliitoista on kiinni.

Ajat muuttuvat ja maailmassa ihmiset muuttavat aina vaan enemmän. Jos kokee olemisensa kovin uhatuksi ja paikkaa sitä juuri sillä itsellään eli rasismilla muita etnisyyksiä kohtaan, niin se on aikalailla voi voi sitten.

Täytyy sanoa, että rasistireppanat tuntuvat olevan kovin heikkoa tekoa, kun joku thaivaimo uhkaa heidän koko maailmankuvaansa.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Michael in memoriam

Quote from: Pentecost on 25.03.2021, 13:55:15
Joo, aasinsiltaa ilmiselvän rasismin pönkittämiseksi tuli taas oikein urakalla. Tuo ajatus siitä, että vaimo tai puoliso rikkoo suomalaisuuden kudosta tai että kansallinen yhtenäisyys kärsii jonkun puolisovalinnasta, niin oavt kyllä aika kaukaa haettuja.

Minä en huutele rasismia kenenkään puolesta, mutta jos se sinulle ja kallonmittaajille rakas suomalaisuuden kudos - mitä sitten lieneekään - rikkoo kansallista yhtenäisyyttä (josta ohimennen ei viime aikoina ole ollut mitään merkkejä), niin täytyypä todeta sen suomalaisuuden olevan kovin heikkoa laatua, jos se ihmisten avioliitoista on kiinni.

Ajat muuttuvat ja maailmassa ihmiset muuttavat aina vaan enemmän. Jos kokee olemisensa kovin uhatuksi ja paikkaa sitä juuri sillä itsellään eli rasismilla muita etnisyyksiä kohtaan, niin se on aikalailla voi voi sitten.

Täytyy sanoa, että rasistireppanat tuntuvat olevan kovin heikkoa tekoa, kun joku thaivaimo uhkaa heidän koko maailmankuvaansa.

Päinvastoin, thai-vaimothan pönkittävät minun maailmankuvaani. Kuten itse toteatte, suomalainen yhtenäisyys on laskusuhdanteessa (vihjaatte jopa kenties sen olevan vitsi?), ja tätä kehitystä jos mitä vauhdittaa se että haalitaan kumppaneita ugandasta, jugoslaviasta tai thaimaasta, oli kyseessä sitten työmarkkinat tai rakkaus.

Liberaalisen maailmankatsomuksen kulmakivenä on juuri tuo esiin nostamanne "maailman muuttuminen" ja ihmisten muuttaminen. Ei ole mikään synkkä salaliittoteoria vain kylmä tosiasia että esim. pääkaupunkiseudulla tilastollisesti lapsukaisista merkittävä fraktio on jotakin aivan muuta kuin suomalaisia. Liberaalissa maailmankatsomuksessa yksittäistapaus, minun ghanalaisvaimoni, tai thai-aviomieheni, ei ole mitään keltään pois, mutta jos asiaa tarkastellaan suuremmassa mittakaavassa, tämän liberaalin näkemyksen köyhyys käy ilmeiseksi. Suomi ilman suomalaisia, tai Suomi jota asuttaa vain Afrikan sarven ja indo-kiinan ihmeet, ei ole enää Suomi. Olen pahoillani jos tämä satuttaa.

Ja toki kääntäen, miksei ugandalais-aviomiestä tai adoptiolasta kovasti hinkuava liberaali muuta maahan jossa nämä ovat enemmistönä? Meillehän on tämän rasismi-möyhyämisen muota tuotu useasti esille miten kolonialististen rakenteiden kautta valkoisella henkilöllä on voima-asema nk. kolmannessa maailmassa (vaikka toinen maailma onkin jo kadonnut...), joten eikö olisi kaikille parempi järjestely jos thai-peppua halajava vain pysyisi itse thaimaailmassa? Sen sijaan että toisi thai-maailmaa tänne. Tiedän, tiedän, thai-vaimot maksavat veroja ja ovat kunnollisia, mutta se ei tee heistä tervetulleita tänne.

Kunnon liberaalivastaus on toki se, että se on "voi voi" jos ugandalais-aviomiehet harmittavat, ja neuvottele paremmin seuraavissa YT-areenoissa, mutta ei tarvitse olla valtiotieteen maisteri hoksatakseen missä tässä ajattelussa mennään metsään. Kansakuntaa ei voi ajaa kvartaalitalouden ehdoilla, vaikka jirikeroset kovasti niin toivoisivatkin.
"Tullessaan hallituksen jäseneksi suomalainen muuttuu automaattisesti heti 50% tyhmemmäksi." - Juho Kusti Paasikivi

Mangustin

#68
Quote from: sancai on 24.03.2021, 15:30:06
KKK:n mielestä valkoiset olivat parempia, joten valkoisten tuli johtaa yhteiskuntaa ja välttää sekottuminen alempiin rotuihin. Nyky-woke-sukupolven mielestä valkoiset ovat synnynnäisesti parempia, joten valkoisten täytyy kokea huonoa omaatuntoa ja hyysätä vähemmistöjä.

Eikö luonnollisin ratkaisu valkoisten (todellisen tai kuvitellun) ylivertaisuuden aiheuttamaan epätasa-arvoon olisi se, että VHM:t jakaisivat valkoisuutta rodullistetuille naisille? Muutamassa sukupolvessa kaikki olisi tasa-arvoisesti valkoisia ja etuoikeutettuja.

Havainnollistamaan kuva alla:

Eino P. Keravalta

Mustat mielellään kertovat meille, että me olemme kaikki rasisteja, koska olemme kollektiivisesti luoneet yhteiskunnan, jossa on mustia syrjiviä rakenteita.

Tämä ei ole totta. Itseasiassa päinvastainen on totta sikäli, että yhteiskunnassamme on rakenteita, jotka syrjivät suomalaisia/valkoisia ja suosivat mustia tulijoita.

Mainitsen muutaman esimerkin:

Mustat voivat rajavalvonnasta huolimatta tulla Suomeen eikä heitä voida estää. He saavat myös jäädä tänne jos niin tahtovat, vaikka enemmistö suomalaisista ei tahdo lisää kuluttajia verorahoille. Valkoisten sanaa ei tosin kuulla, vaan mustilla on rakenteellinen etuoikeus asettautua maahamme elinikäiseksi elätiksi ja tätä rasistista etuoikeutta jotkut mustat ovatkin hanakasti käyttäneet hyväkseen, vaikka suomalaisilla ei vastaavaa etuutta ole Afrikassa.

Mustat tulijat myös sivuuttavat ikänsä veroja maksaneen suomalaisen vaikkapa asuntojonossa. Tulija saa myös erilaisia kotouttamistukia ja muita palveluita, joita valkoinen ei saa. Mustan on myös valkoista helpompi saada sosiaalietuuksia, koska valkoisilla virkailijoilla on pelko rasismisyytöksistä. Lisäksi mustien tulijoiden kielitaidottomuuden vuoksi virkailijat eivät aina resurssien puutteen vuoksi jaksa vääntää asioista, vaan hyväksyvät vaatimukset vain päästäkseen palvelemaan seuraavaa asiakasta.

Myös rektyroinneissa mustilla on rasistinen, rakenteellinen valta. Esimerkiksi Helsingin kaupunki valitsee kahdesta suunnilleen tasaveroisesta hakijasta mustan suomalaisen sijaan ja se on kaupungin virallinen, rasistinen linja.

Mustia suositaan myös mainoksissa, elokuvissa ja mediassa yleensä. Mustat usein pyritään niissä esittämään parhain päin, mutta valkoisia ihmisiä, varsinkin keski-ikäisiä miehiä on tavallista pilkata, halventaa ja syyllistää. Mustat nähdään kansakuntamme pelastajina, syntyvyyden lisääjinä, eläkkeiden pelastajina ja työvoimapulan paikkaajina kun taas valkoiset nähdään yleensä taakkana ja rasitteena, kuten eläkeläiset, työttömät ja sairaat.

Maassamme käydään myös toistuvia kampanjoita mustien imagon kohottamiseksi. Vastaavaa ei valkoisten kohdalla ole. Jopa valkoisten sananvapautta on suuresti kavennettu mustien hyväksi ja mustat saavat sanoa asoita, joita ei valkoisille sallittaisi.

Populäärikulttuuria hinataan jatkuvasti mustia suosivaan suuntaan. Levityksessä ovat mustien gänstä-elämäntapaa, rap-musiikkia, huumekulttuuria tai naisia halventavaa kuvastoa esittäviä teoksia tai mediajulkaisuja siinä, missä perinteisestä suomalaisesta kulttuurista suurimmalta osin vaietaan.

Mustien lukumäärä Suomessa kasvaa jatkuvasti samalla kun suomalaisten lukumäärä on laskussa. Tämäkin on rakenteellinen ongelma.

Jos musta solvaa valkoisia ja valkoinen mustia, valkoinen saa 500 kertaa todennäköisemmin sakot asiasta, vaikka teko on sama.

Valkoiset joutuvat pakenemaan mustia perinteisiltä asuinalueiltaan niin usein, että ongelmalle on syntynyt jo aikaa sitten nimikin: white flight. Kukaan ei puolusta valkoisia tässä asiassa, vaan tuhoisa etnograafinen ilmiö ja matalan asteen kansanmurha saa edelleen kohdistua valkoisiin.

Mustat polkevat palkkoja ja vievät valkoisten työpaikkoja.

Mustat kulkevat usein porukoissa, joten he ovat tehokkaampia ottamaan tilan valtaansa individuaaleilta valkoisilta, joita jengiytyminen ei kiinnosta. Näin valkoisille tulee no-go-zoneja Suomeenkin.

Media, poliitikot, julkinen valta, yliopistot, poliisi ja tutkijat etsivät rasismia valkoisista, ei mustista.

Mustan ihmisen moittiminen on Suomessa kulttuurillinen tabu, mutta itseinho sentään on kunnia-asia.

'Sosiaalisen sekoittamisen' nimissä tapahtuu sellainen rakenteellinen vääryys, että Kelan tuella eläviä mustia sekoitetaan itse asuntonsa maksavien suomalaisten sekaan.

Mustat saavat helpotuksia koulun kokeissa ja tenteissä.

Suomalaisten verorahoista lähetetään mustille miljardeja kehitysapuna mutta myös Suomen sisäisesti sosiaaliapuna, mutta mustat eivät maksa vastaavaa apua suomalaisille, vaikka mustia on suomalaisiin nähden monisatakertainen määrä ja heidän hallussaan olevat luonnonvarat suunnattomasti suuremmat.

Mediaan ja televisioon pääsee kiintiömustaksi, mutta ei kiintiövalkoiseksi.

Mustilla on oikeus protestoida 'kulttuurillisesta omimisesta', mutta valkoisilla ei ole samaa oikeutta, vaan mustat saavat vapaasti hyödyntää, käyttää ja esittää valkoisen kulttuurin hedelmiä, kuten teknologiaa.

Valkoiset adoptoivat mustia lapsia, mutta mustat eivät adoptoi valkoisia lapsia.

Kun puhutaan monikulttuurisuudesta, se tarkoittaa usein mustien kulttuuria, ei suomalaisten kulttuuria.

Kun marssitaan rasismia vastaan, ei marssita valkoisiin kohdistuvaa rasismia vastaan.

Mustat tekevät suhteessa enemmän rikoksia valkoisia vastaan kuin päinvastoin.

Kouluja muokataan mustia suosivaksi, esimerkkinä tuorein opetussuunnitelma vuodelta 2016. Samalla sivuutetaan suomalaisten lasten tarpeet.

Valkoisten tekemiä kirjoja, elokuvia ja taideteoksia ylipäänsä sensuroidaan, jotta mustille ei tulisi paha mieli. Vastakkaista ilmiötä ei ole, vaikka esimerkiksi rap-musiikissa hekumoidaan valkoisten tappamisella.

'Tiedostavassa' mediassa nähdään valkoiset syntyjään pahoina, mustat syntyjään viattomina ja uhreina. Näin yhä useammin myös valtamediassa.

Mustille hankitaan tulkit, jotta he ymmärtävät valkoisten puhetta. Päinvastaista ei ole.

Kun musta joutuu hankaluuksiin valkoisen kanssa, musta voi vedota rasismiin. Päinvastainen ei toimi.

Tutkimusten mukaan suomalaiset ovat erittäin vähäisessä määrin rasisteja. Silti meitä syyllistetään rasismista, vaikka mustat ovat paljon rankemmin rasisteja kuin suomalaiset.

On sosiaalisesti sallittua, että mustat pitävät yhtä - se on sitä kaivattua yhteisöllisyyttä, mutta jos suomalaiset tekevät saman, he ovat 'rasisteja'.

( Listaa saa jatkaa, tässä vain ensiksi mieleen tulleita valkoisiin kohdistuvia rakenteellisia vääryyksiä mustien hyödyksi )
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Porcius

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.03.2021, 17:34:03
Pointti on tämä: pitää olla standardit, joiden mukaan toimitaan. Jos niitä ei ole tai noudateta, niin elämme anarkiniassa. Joko Junes on suomalainen, tai ei ole!

Jos oletamme, että Junes Lokka ei ole suomalainen, ei se vielä tarkoita sitä että hänet pitäisi etnovaltiostakaan karkottaa. Lokan mahdolliset jälkeläiset olisivat 3/4 suomalaisia ja ulkonäöltään täysin suomalaisen näköisiä, eikä muutama Lokan kaltainen henkilö uhkaa suomalaisten olemassaoloa etnisenä ryhmänä tai suomalaisten enemmistöasemaa. Hänen läsnäolonsa maassa ei siis ole suomalaisten intressien vastaista. Pisara mutaista vettä ei likaa koko valtamerta.

Vastaavasti voimme todeta, että Lokkaa vastaavalla perimällä varustettu suomalaisvastainen henkilö voitaisiin karkottaa, sillä hänen läsnäolo tässä maassa ei ole suomalaisten intressien mukaista.

Täysin tarkkojen joka paikkaan soveltuvien sääntöjen tekeminen on mahdotonta, jolloin tiettyjä rajatapauksia pitää tulkita. Tätähän oikeusistuimet tekevät jatkuvasti ja pikku hiljaa rakentuu oikeuskäytäntöä, jonka perusteella sitten voidaan jatkossa ratkaista tällaiset tapaukset.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Brandis

Quote from: foobar on 25.03.2021, 09:04:44
Quote from: Michael in memoriam on 25.03.2021, 08:54:59
Ei se ole minusta kutsu diktatuuriin sanoa että Maryam tai satunnainen thai-vaimo on vieras vieraassa maassa. Onko se rasismia? Ilmeisesti tutkijain mielestä on. Ei se minua häiritse.

Jos ainoa mittapuusi ihmiselle on mielestäsi hänen geneettinen syntyperänsä niin kyllä se rasismilta haiskahtaa aikalailla alkuperäisessä määritelmäkehyksessään

Mielestäni kukaan ei puhunut tässä mistään 'ainoasta mittapuusta', päinvastoin mittapuita on varmasti monia, ja ne vaihtelevat yksilöllisen arvostuksen mukaan. En [edelleen] ymmärrä miksi tämän kysymyksen äärellä tarvitaan tällaista arvottamista.

Etnisen eturyhmämme asioita ei valvo kukaan muu kuin me itse, ja jos me lakkaamme tekemästä niin, kukaan ei tee sitä puolestamme. Suomalaisuus on sisäryhmä, joka lakkaa olemasta sillä hetkellä, kun siitä tehdään aidosti avointa (eli käsitys siitä muuttuu ihmisten mielissä ja sydämessä).

Suomalaisuus ei ole mikään 'hyvän tyypin' mittari, ja kukaan ei ole viemässä yhtäläistä ihmisarvoa sen ulkoryhmäläisiltä pois.

viisitoista

Quote from: Brandis on 26.03.2021, 08:54:57
Etnisen eturyhmämme asioita ei valvo kukaan muu kuin me itse, ja jos me lakkaamme tekemästä niin, kukaan ei tee sitä puolestamme.

Varhaisilla sionisti-pioneereilla oli slogan juuri tämän asian tiimoilta:

https://njjewishnews.timesofisrael.com/liberal-jews-overlook-hillels-adage-if-i-am-not-myself-who-will-be-for-me/

"If I am not for myself, who will be for me?"

JP73

Mielenkiintoinen ohjelma. Vanhat iskelmäsanoitukset, valkoisen miehen taakka, maksamme velkaa hamaan tappiin asti.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/03/25/miten-iskelmasanoitusten-tutkiminen-muutti-ajatteluani

QuoteMillaisia ajatuksia herää, kun kirjoittaja uppoutuu rasististen iskelmätekstien maailmaan? Iskelmän maantiede -audiosarjan tekijä Harto Hänninen kertoo tutkimustyönsä vaikutuksista.


Larva

Quote from: JP73 on 28.03.2021, 09:49:28
Mielenkiintoinen ohjelma. Vanhat iskelmäsanoitukset, valkoisen miehen taakka, maksamme velkaa hamaan tappiin asti.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/03/25/miten-iskelmasanoitusten-tutkiminen-muutti-ajatteluani

QuoteMillaisia ajatuksia herää, kun kirjoittaja uppoutuu rasististen iskelmätekstien maailmaan? Iskelmän maantiede -audiosarjan tekijä Harto Hänninen kertoo tutkimustyönsä vaikutuksista.
Arvatenkaan herra tutkija ei ottanut tutkielmaansa mukaan kaikkein kirkkaimpia rasismin tähtiä, kuten Hausmyllyn Halutaan olla neekereitä. ;D
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Aallokko

Kun ehdotin tutkielmani aiheeksi iskelmätekstien esittämää kuvaa Lähi-idästä, professori Olli Löytyn kanssa näkökulmaksi löytyi heti jälkikoloniaalinen teoria ja orientalismi.

Samaan aikaan mielessäni pyöri vuoden 2015 massiivinen muuttoliike, jolloin turvapaikanhakijoiden määrä muun muassa Irakista, Syyriasta ja Afganistanista oli ylittänyt moninkertaisesti edellisvuosien maltilliset lukemat, ja johtanut Suomessa väkivaltaisuuksiin ja rasistisiin purkauksiin.

Päätin yhdistää aiheeseeni myös afrikkalaisuuden kuvauksen iskelmissä pystyäkseni hahmottamaan muukalaisvihan ja toiseuttamisen kokonaisuutta.

Samalla ymmärsin, että aihe alkoi muuttua melko rankaksi, sillä Afrikkaan sijoittuvat laulutekstit olivat monilta osin erittäin rasistisia.


Mistään objektiivisesta tutkimuksesta ei ole puhettakaan, vaan taustalla on ajanut pöyristyminen siitä että kaikki suomalaiset eivät olleet levittämässä punaista mattoa vuoden 2015 maahantunkeutumisen aikana. Ja kyllä tosiaan on "rankka" aihe kuunnella menneiden vuosikymmenien iskelmien hellyyttävän eksoottisia kaukokaipuusanotuksia. Mikä on miehelle rankkaa, siinä taitaa kipukynnys laskea kuin lehmän häntä. Silloin kuin nuo rallatukset levytettiin, rankkuutta koettiin mm. rintamalla.

Nikolas

Quote from: Tuulenhenki on 28.03.2021, 10:09:14

Arvatenkaan herra tutkija ei ottanut tutkielmaansa mukaan kaikkein kirkkaimpia rasismin tähtiä, kuten Hausmyllyn Halutaan olla neekereitä.


Sanoisin että Kake Singers, mutta tämä on niin sivuasia että ei kai sen väliä.

Reni Eddo-Lodge puhuu "rodullistetuista ihmisistä" mutta muitta mutkitta hän puhuu kuitenkin erityisesti valkoisista ja antaa ymmärtää että erityisesti valkoiset ovat rasistisia. Toisin sanoen hän ritse rodullistaa valkoiset ja vihapuhelee väittäen että erityisesti valkoisilla olisi tällainen ongelmallinen ominaisuus taakkanaan. Näin hän osoittaa oman rasisminsa.

Meneeköhän tämä niihin lapsuuden aikaisiin viisauksiin: "Joka toista haukkuu on ite."

Luka Mokonesi

Quote from: Tuulenhenki on 28.03.2021, 10:09:14
Quote from: JP73 on 28.03.2021, 09:49:28
Mielenkiintoinen ohjelma. Vanhat iskelmäsanoitukset, valkoisen miehen taakka, maksamme velkaa hamaan tappiin asti.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/03/25/miten-iskelmasanoitusten-tutkiminen-muutti-ajatteluani

QuoteMillaisia ajatuksia herää, kun kirjoittaja uppoutuu rasististen iskelmätekstien maailmaan? Iskelmän maantiede -audiosarjan tekijä Harto Hänninen kertoo tutkimustyönsä vaikutuksista.
Arvatenkaan herra tutkija ei ottanut tutkielmaansa mukaan kaikkein kirkkaimpia rasismin tähtiä, kuten Hausmyllyn Halutaan olla neekereitä. ;D

Alkaen sivulta 110:

QuoteAineisto: levytetyt laulut

1. Afrikka

Aba-daba viidakkoromantiikkaa. Säv. Donovan Walter - Fields Arthur, san. tuntematon. Leijona T 5056, Metro-tytöt1952.
Afrikan rannalla. Säv. ja san. Usko Kemppi. Sointu 115, Reino Armio 1938.
Afrikan tähti. Säv. H. M. Majewski, san. Saukki. Scandia SEP 068, Laila Kinnunen 1958.
Afrikan valssi. Säv. Galt McDermot, san. Kari Tuomisaari. Rca fas678, Lasse Mårtenson 1962.
Bimbambulla. Säv. Karl May, san. Yrjö Haapanen. Columbus 50202, Kaarlo Kytö 1930.
Bimbambulla. Säv. Karl May, san. Hillevi. Blue master BLU 568, Marja-Riitta Kivi 1960.
Bulu bulu bulu. Säv. Harry Bergström, san. Eine Laine. His master's voice X4619, Arvi Tikkanen 1936

...

Harto Hänninen: Afrikan ja Lähi-idän kuvat suomalaisissa 1920–1960-luvun iskelmäsanoituksissa
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

zupi

Kun unohtaa kaiken sekopäisen vihavasemmistolaisen paskanjauhannan, niin todellinen tilanne on tietenkin se, että valkoiset ovat selvästi vähiten rasistinen rotu. Kaikki muut rodut näkevät itsensä selvästi muita rotuja paremmaksi. Tuo siis valkoisen ylivallan hermokeskuksesta, USAsta. Tietenkin tuon voisi kääntää niinkin, että valkoisilta puuttuu tervettä itsetuntoa.

https://www.ljzigerell.com/?p=9002

Tietenkin valkoisissakin on poikkeuksia, kuten vihavasurit.

[tweet]1375650808222658561[/tweet]

Mitäköhän kivaa muuten esim afrikkalaisista "iskelmistä" löytyisi valkoisista...

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Mika on 24.03.2021, 11:13:01
Käsittämätöntä paskapuhetta.  Onkohan kirjoittaja koskaan miettinyt sitä, miksi esim. länsimaissa asuvat japanilaiset eivät kärsi ennakkoluuloista tai "rasismista", vaan sitä kohtaavat vain kehittymättömistä kulttuureista kotoisin olevat.  Siis sellaiset primitiivimamut , joille joudutaan kädestä pitäen kertomaan, ettei esim. lapsia saa naida tai naisia saa raiskata.   
Olisikohan tämä sitä rasismia. Neekerit ja hiekkikset tajuavat ihan hyvin että noin ei saa tehdä. Ei sitä niille erikseen tarvitse kertoa.

Luka Mokonesi

HS 2021-03-28: Pandemia kiihdytti rasismia aasialaisia kohtaan, mutta populaari­kulttuuri on ruokkinut sitä jo kauan: "Suomessa aasialaiset on esitetty vähä-älyisinä seksi­työläisinä tai rahan­ahneina vaimoina"

Rasistisella Hommaforumilla aasialaiset on esitetty ahkerina maahanmuuttajina ja älykkäinä selviytyjinä.

Hassuttelu sikseen ja lainausta itse artikkelista jossa kovalla työllä rakennetaan suomalaisista taas pikkasen kovempia rasseja. Nopean vilkaisun jälkeen ajatuksiin nousi rasismi sellaisissa maissa kuin Pakistan, Intia, Kiina ja muutama muu... Mutta tämä on nyt ajan henki, pitää vain kahlata läpi (tai sitten jo aiemmin todettu; lakata seuraamasta tällaisia hörhömedioita). 3/4 sisällöstä tuntuu keskittyvän esille nostetun ilmiön esiintyvyyteen USA:ssa.

QuoteKymmenen vuotta sitten suomalaiset naureskelivat lauantai-iltaisin MTV:n viihdeohjelma Putouksen sketsihahmolle, "edulliselle thaimaalaiselle fysioterapeutille" Sui-Hingille, joka hoki: "Don't worry, happy ending".

Se tuntui tuolloin 18-vuotiaasta suomalaisthaimaalaisesta Michelle Oreniuksesta pahalta, mutta tunnetta oli vaikea sanoittaa.

Sen jälkeen taidehistoriaa ja dramaturgiaa opiskellut Orenius on opetellut löytämään sanoja epämääräiselle tunteelle ikävistä kuvauksista, representaatioista.

"Mun elinaikanani suomalaisessa viihteessä ja kulttuurissa on esitetty aasialaiset joko maagisina, halukkaina, vähä-älyisinä seksityöläisinä, tai sitten rahanahneina suomalaismiehen vaimoina."

Orenius on huomannut, että tyypillisessä televisiokäsikirjoituksessa valkoinen suomalainen lähtee myyttiseen Aasiaan, ja vahvistaa sieltä käsin itä-länsi-vastakkainasettelua.

"Madventures on yksi esimerkki tällaisesta lähestymistavasta, jossa Aasia on ikiaikainen, ehtymätön itsensä löytämisen paikka."

..

Eija Niskanen pohti kolonialistista asennetta aasialaisiin suomalaisen elokuvan kontekstissa viimeksi katsoessaan nyt jo Yle Areenasta poistetun Lost Boys -dokumentin. Siinä suomalaiset juhlivat ja käyttävät huumeita Thaimaassa paikallisten naisten kanssa.

"Se sai minut ajattelemaan dokumentin eettistä puolta. Ovatko nämä tytöt olleet tietoisia siitä, että heitä on kuvattu elokuvaan, jota nyt levitetään ympäri maailmaa?"

Niskanen on ihmetellyt, ettei Suomessa vieläkään ole nähty elokuvassa esimerkiksi vietnamilaista hahmoa, vaikka heitä on ollut täällä jo 40 vuotta.

Saman on huomannut kielitieteilijä Hai Nguyen, jonka vanhemmat ovat Vietnamista: etenkin vietnamilaisten representaatiot puuttuvat. Näkyvin piirre suomalaisessa populaarikulttuurissa on näkymättömyys, vaikka pelkästään vietnamilaisia on Suomessa arviolta 10 000.
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

hyperbeli

Quote from: Nuivinator on 24.03.2021, 09:36:25
Iltalehti ja Iltalehden Elli Harju:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d9430961-3f04-4d9b-bcc7-b17c3a66017b

QuoteRasismi on syvällä valkoisissa
Uutuuskirja paljastaa rasistisia ajatusmalleja, joita on enemmistöllä valkoisista ihmisistä. Toimintaansa voi kuitenkin muuttaa.

Kirjailija Reni Eddo-Lodge sanoo suoraan: valkoiset ovat usein rasisteja, ja monen on vaikea ymmärtää sitä. Hänen mukaansa avoimen rasistinen käytös, kuten kadulla huutelu, on vain "rasismijäävuoren huippu".

No niin. Sain kirjan loppuun: Suomi mainittu! Torille!!  ;D

Quote from: Reni Eddo-Lodge
Their archaic, regressive values were demonstrated in the success of Finland's Finns Party, who won second place in the 2015 election. According to the BBC, their 2011 manifesto suggested that young white Finnish women turn away from education to concentrate on providing the next generation of Finnish workers – thereby circumventing any need for immigrant labour. 1 In the white nationalist revolution, a woman's place is barefoot and pregnant in the kitchen.

1 'Who are the nationalist Finns Party?', Jan Sundberg, bbc.co.uk, 11 May 2015, http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-32627013

...

In chapter 4, I'd written about fear of a black planet and the inherent misogyny of white nationalism – then Finland's far right swept into power with their eyes on white women's wombs.

Vakavasti puhuen en voi oikein syyttää Reniä tuosta virheellisestä kuvasta. Jan Sundbergillä on ollut kova tarve paskantaa suomikuvaa ulkomailla.

Liechtenstein

Quote from: Luka Mokonesi on 28.03.2021, 15:57:30
Quote from: Tuulenhenki on 28.03.2021, 10:09:14
Quote from: JP73 on 28.03.2021, 09:49:28
Mielenkiintoinen ohjelma. Vanhat iskelmäsanoitukset, valkoisen miehen taakka, maksamme velkaa hamaan tappiin asti.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/03/25/miten-iskelmasanoitusten-tutkiminen-muutti-ajatteluani

QuoteMillaisia ajatuksia herää, kun kirjoittaja uppoutuu rasististen iskelmätekstien maailmaan? Iskelmän maantiede -audiosarjan tekijä Harto Hänninen kertoo tutkimustyönsä vaikutuksista.
Arvatenkaan herra tutkija ei ottanut tutkielmaansa mukaan kaikkein kirkkaimpia rasismin tähtiä, kuten Hausmyllyn Halutaan olla neekereitä. ;D

Alkaen sivulta 110:

QuoteAineisto: levytetyt laulut

1. Afrikka

Aba-daba viidakkoromantiikkaa. Säv. Donovan Walter - Fields Arthur, san. tuntematon. Leijona T 5056, Metro-tytöt1952.
Afrikan rannalla. Säv. ja san. Usko Kemppi. Sointu 115, Reino Armio 1938.
Afrikan tähti. Säv. H. M. Majewski, san. Saukki. Scandia SEP 068, Laila Kinnunen 1958.
Afrikan valssi. Säv. Galt McDermot, san. Kari Tuomisaari. Rca fas678, Lasse Mårtenson 1962.
Bimbambulla. Säv. Karl May, san. Yrjö Haapanen. Columbus 50202, Kaarlo Kytö 1930.
Bimbambulla. Säv. Karl May, san. Hillevi. Blue master BLU 568, Marja-Riitta Kivi 1960.
Bulu bulu bulu. Säv. Harry Bergström, san. Eine Laine. His master's voice X4619, Arvi Tikkanen 1936

...

Harto Hänninen: Afrikan ja Lähi-idän kuvat suomalaisissa 1920–1960-luvun iskelmäsanoituksissa
Se on Arvi Tikkala. Mitähän muita virheitä tekstissä on?  :flowerhat:  8)  :flowerhat:  :facepalm:  :silakka:  :flowerhat:

IDA

Quote from: Luka Mokonesi on 28.03.2021, 17:20:11
HS 2021-03-28: Pandemia kiihdytti rasismia aasialaisia kohtaan, mutta populaari­kulttuuri on ruokkinut sitä jo kauan: "Suomessa aasialaiset on esitetty vähä-älyisinä seksi­työläisinä tai rahan­ahneina vaimoina"
QuoteKymmenen vuotta sitten suomalaiset naureskelivat lauantai-iltaisin MTV:n viihdeohjelma Putouksen sketsihahmolle, "edulliselle thaimaalaiselle fysioterapeutille" Sui-Hingille, joka hoki: "Don't worry, happy ending".

Se tuntui tuolloin 18-vuotiaasta suomalaisthaimaalaisesta Michelle Oreniuksesta pahalta, mutta tunnetta oli vaikea sanoittaa.

Sen jälkeen taidehistoriaa ja dramaturgiaa opiskellut Orenius on opetellut löytämään sanoja epämääräiselle tunteelle ikävistä kuvauksista, representaatioista.

"Mun elinaikanani suomalaisessa viihteessä ja kulttuurissa on esitetty aasialaiset joko maagisina, halukkaina, vähä-älyisinä seksityöläisinä, tai sitten rahanahneina suomalaismiehen vaimoina."

Orenius on huomannut, että tyypillisessä televisiokäsikirjoituksessa valkoinen suomalainen lähtee myyttiseen Aasiaan, ja vahvistaa sieltä käsin itä-länsi-vastakkainasettelua.

"Madventures on yksi esimerkki tällaisesta lähestymistavasta, jossa Aasia on ikiaikainen, ehtymätön itsensä löytämisen paikka."

..

Eija Niskanen pohti kolonialistista asennetta aasialaisiin suomalaisen elokuvan kontekstissa viimeksi katsoessaan nyt jo Yle Areenasta poistetun Lost Boys -dokumentin. Siinä suomalaiset juhlivat ja käyttävät huumeita Thaimaassa paikallisten naisten kanssa.

"Se sai minut ajattelemaan dokumentin eettistä puolta. Ovatko nämä tytöt olleet tietoisia siitä, että heitä on kuvattu elokuvaan, jota nyt levitetään ympäri maailmaa?"

Niskanen on ihmetellyt, ettei Suomessa vieläkään ole nähty elokuvassa esimerkiksi vietnamilaista hahmoa, vaikka heitä on ollut täällä jo 40 vuotta.

Saman on huomannut kielitieteilijä Hai Nguyen, jonka vanhemmat ovat Vietnamista: etenkin vietnamilaisten representaatiot puuttuvat. Näkyvin piirre suomalaisessa populaarikulttuurissa on näkymättömyys, vaikka pelkästään vietnamilaisia on Suomessa arviolta 10 000.

Helsingin Sanomat jälleen kerran olettaa, että sen (punavihreä)liberaali kupla olisi Suomi ja suomalaiset. Aika vähän noille punavihreiden liberaalien tuottamille ohjelmille juurikaan naureskellaan. Ehkä lievästi huvittaa se, kuin suvaitsevaisia ja avarakatseisia he ovat niin Hesarissa kuin televisiossakin.
qui non est mecum adversum me est

-PPT-

Ei voi olla tulematta siihen tulokseen että valkoisten etnomasokismi on joko geneettinen erityispiirre tai todennäköisemmin rankan aivopesun tulosta.

Nimittäin, esim kiinalaisten, arabien, latinoiden ja kenen tahansa muiden kuin valkoisten keskuudessa ajatus omasta ylivertaisuudesta on keskiverto mielipide. Jos joku muukalainen heille alkaisi vinkumaan rasismista niin moista ei kuunneltaisi hetkeäkään.

Sen sijaan jos valkoinen on sitä mieltä että valkoiset ovat ylivertaisia niin se on äärimielipide ja olet natsi ja fasisti yms.

Tämähän on jonkinlainen tasoitusmekanismi. Koska valkoiset ovat oikeasti täysin ylivertaisia muihin maailman ihmisiin nähden ja ilman valkoisia maailma romahtaisi niin jos valkoisilla olisi vielä mentaliteetti kuten muilla roduilla että me olemme parhaita niin se tuhoaisi muiden vähäisetkin itsetunnon rippeet.

Radio

Kyllä on syvällä ja pysyy. Rasismi on ihmisessä oleva ominaisuus. Jokaisella on oma arvoasteikkonsa suhtautumisessa muihin ihmisiin. Siihen toki voidaan vaikuttaa ja vaikutetaan yhteisössä propagandalla aina aivopesuun asti väkivaltaa unohtamatta.
Kenen joukoissa seisot, määrää terveen yksilön suhtautumisen muihin. Looginen arvojärjestys: Minä itse, oma perhe, omat sukulaiset, oma yhteiskunta, maapallo. Noin karkeasti.
Kaikki järjettömät uskonnot ja ideologiat taas pyrkivät valtaan. Valitettava inhimillinen piirre sekin.

artti

Valtavirtapolitiikan virka-asemapolitiikan perusmotiivi on virat kansainvälisissä järjestöissä. Politiikka tekee politiikkaa silmä koko ajan kansainvälisten järjestöjen viroissa. Suvaitsevainen suhtautuminen haittamaahanmuuttoon on ehtona kansainvälisten järjestöjen virkoihin pääsylle. Politiikka leimaa maahanmuuttokriittisten puolueiden jäsenet rasisteiksi siksi, että politiikan pyrkimys on sulkea kansainvälisten järjestöjen virkoihin pääsy rasisteilta
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

zupi

Quote from: Luka Mokonesi on 28.03.2021, 17:20:11
HS 2021-03-28: Pandemia kiihdytti rasismia aasialaisia kohtaan, mutta populaari­kulttuuri on ruokkinut sitä jo kauan: "Suomessa aasialaiset on esitetty vähä-älyisinä seksi­työläisinä tai rahan­ahneina vaimoina"

(...)

Jutusta:

QuoteKuusi aasialaistaustaista naista kuoli maaliskuussa atlantalaisissa kylpylä- ja hierontalaitoksissa tapahtuneissa murhissa. Väkivaltaisuuksien arvellaan olevan käännekohta Black Lives Matter -liikkeen vanavedessä nousevalle kansanliikkeelle, joka pyrkii tekemään näkyväksi aasialaisiin kohdistuvaa rasismia ja sitä ruokkivia, viihteessä leviäviä stereotypioita.

Miten paljon vääristelyä ja harhaanjohtamista mahtuukaan pariin lauseeseen... Atlantan murhaajalla ei ole todettu olleen minkäänlaista rotuun / rasismiin liittyvää motiivia, ja kaksi surmatuista oli valkoisia. Kyseessä oli kiihkouskovainen, jolla oli ilmeisesti "pienehköjä" ongelmia seksuaalisuutensa kanssa, ja hän oli ollut vakkariasiakas niissä kylpylöissä, joissa ammuskeli. Omien sanojensa mukaan "yritti poistaa houkutuksia". Jos tuosta nyt jotain vihaa haluaa repiä irti, niin se on naisviha. Tapaus on kuitenkin mediassa siitä huolimatta leimattu jonkinlaiseksi rasistiseksi viharikokseksi, koska tätä kautta media pystyy viimeinkin tuomaan esille aasialaisiin kohdistuneen väkivallan kasvun, koska kyseinen tekijä oli valkoinen. Ja se väkivallan kasvuhan yleisellä tasolla oikeasti johtuu vihavasureista ja BLM-liikkeestä. Aasialaiset kun eivät tuollain niin kuin yleisesti ottaen suostu alistumaan näiden liikkeiden narratiiveille, ja sekös tuota poppoota suututtaa. Mutta tietenkin tämä käännetään taas jonkinlaiseksi äärioikeistolaisten ongelmaksi, jota vastaan BLM-liikkeen tulee nyt taistella. Siis taistella itseään vastaan...

Ja oikeistolaiset mukamas levittävät näitä stereotypioita, vaikka stereotypioiden levittämisen kieltävä Trumpin CRT-määräys oli vihavassareille sitä pahinta rassismia. Jälleen kerran, voi muumi mitä meininkiä. 

[tweet]1363605745594343428[/tweet]

[tweet]1364415158718726144[/tweet]

https://hommaforum.org/index.php/topic,131511.msg3276288.html#msg3276288

https://hommaforum.org/index.php/topic,131511.msg3279551.html#msg3279551

Toinen lainaus HS:n jutusta:

QuoteSe tuntui tuolloin 18-vuotiaasta suomalaisthaimaalaisesta Michelle Oreniuksesta pahalta, mutta tunnetta oli vaikea sanoittaa.

No, olenpa melko varma, että vihavasurit ovat sen jälkeen opettaneet Michellelle tunteen sanoittamisen. Asiaan löyhästi liittyen:

http://ihmisluonto.blogspot.com/2020/09/ja-uhriolympialaisten-voittaja-on.html

QuotePitkähköt lainaukset Nylundin analyyttisesta puheenvuorosta ovat silti paikallaan; tässä olevat lainaukset kattavat luonnollisesti vain pienen osan teoksen tärkeästä sanomasta.

Uhriutumisstrategian tuhoavuudesta Nylund kirjoittaa seuraavasti:

    ...uhriutumisen strategia ei keskity loukatun oman ihmisarvon vahvistamiseen vaan loukkaajan ihmisarvon alentamiseen. Se maksimoi pienenkin loukkauksen moraalittomuutta, loukkaajan ylivoimaista valta-asemaa ja loukatun puolustuskyvytöntä uhriutta. Pelastus yritetään löytää uhriutumisesta. Uhri voi saada kuuluisuutta, positiivista huomiota, myötätuntoa, vertaistukea ja yhteiskunnallista erityisapua.

QuoteAjattelutapaan sisältyvistä sudenkuopista varoitteli jo muun muassa Bertrand Russell esseessään Orjuutettujen hyveellisyydestä vuodelta 1951:

    Ihmiskunnan kaikkein sitkeimpiä harhaluuloja on ollut se, että eräät ihmiskunnan osat ovat moraalisessa suhteessa muita parempia. Tämä usko on pukeutunut moniin eri muotoihin, joista millään ei ole järjellistä pohjaa. On varsin luonnollista ajatella hyvää itsestään ja tämän perusteella – mikäli asianomaisen sielunliikkeet ovat riittävän yksinkertaiset – myöskin omasta sukupuolestaan, yhteiskuntaluokastaan, kansastaan ja ajastaan... Sangen merkillinen muoto tätä ihailua, joka kohdistuu ihmisryhmiin, joihin ihailija itse ei kuulu, on usko orjuutettujen – orjuutettujen kansojen, köyhien, naisten ja lasten – hyveellisyyteen.

Nylund kirjoittaa samassa hengessä:

    Moraalisen ylemmyyden rooli voi olla uhriutujalle annettu tai hänen itsensä aggressiivisesti vaatima. Se on sosiaalisesti ja poliittisesti väkevä rooli, josta käsin hänellä on muita suurempi vapaus arvostella ja tuomita toisten uskomuksia, asenteita ja käytöstä samalla, kun on itse vapautettu vastaavasta arvostelusta.

Nylundin mukaan uhriutuva loukkaantuminen, vastuuvapaus ja moraalinen ylemmyydentunto ovat siitä petollisia nautintoja, että ne melkeinpä vaativat yksilöä kuvittelemaan itselle ja esittämään muille vakuuttavaa kärsimystä. Muutoinhan hän ei enää olisi uskottava uhri. Uhriutujat ovat Nylundin mukaan myös nopeasti verkostoituvaa väkeä, ja "juuri siksi uhriutumisesta on alkanut tulla kulttuurimme keskeinen vaikuttaja":

    Uhriutumisen globalisoituminen merkitsee moraalisen mustavalkoisuuden ja itsetyytyväisyyden yleistymistä. Uhriutuja ei tarvitse armoa eikä myöskään anna armoa. Sorrettujen ja sortajien välissä on vain sota niiden välissä. Muut vaativat uhrilta vähemmän, samalla kun hän saa oikeuden vaatia muilta enemmän. Juuri sellaisia itseensä menemättömiä näennäisviattomia mutta muita ankarasti tuomitsevia moralisteja uhriutumiskulttuuri kasvattaa.

Uhriutumiskulttuuriin sisältyy myös ajatus siitä, että vähemmistö ei voi syyllistyä syrjimiseen:

    Naiset eivät voi olla seksistisiä, pakolaiset eivät voi olla rasisteja, homot eivät voi olla heterofobisia, eivätkä köyhät voi olla sortajia. Uhriutujat ovat jostain salaperäisestä syystä vapaita niistä vääryyden muodoista, joiden uhreiksi ovat joutuneet. Jos eivät täysin olisikaan niistä vapaita, vastuu siitäkin kuuluu tämän kulttuurin luoneelle enemmistölle jolta jopa uhriksi joutuneet naiset voivat omaksua misogynian, transfobian, cisseksismin jne. Uhreja ei saa syyttää mistään.

       Uhriutujat yrittävät muuttaa subjektiivisen kokemuksensa koko ympäristön moraaliseksi mittariksi. Mikä tahansa käytös tai puhe, josta uhriutuja ahdistuu tai pahoittaa mielensä, on sen perusteella myös moraalisesti tuomittavaa, todennäköisesti myös tahallista kiusaamista ja aikomuksellista vihamielisyyden lietsomista. Uhriutujan kokemuksen rinnalla mikään muu ei paina mitään. Mielipiteesi voi olla kuinka rationaalisesti perusteltu tahansa ja aikomuksesi vilpittömästi yhteisymmärrystä hakeva, mutta loppupeleissä uhriutujan ahdistuksen suuruus mittaa sinun syyllisyytesi syvyyden.

Nylund moittii tässä yhteydessä myös kulttuurisesta omimisesta loukkaantuneita, todeten esimerkiksi, että "kulttuurinen omaksuminen on kehitystä", ei siis sorrettujen alistamista. Keskivaiheilla teos ottaa kantaa intersektionaaliseen feminismiin:

    Minusta näyttää siltä, että tämä valtaan ja sortoon keskittyvä feminismin suunta on tarjonnut yksityiskohtaisempia ja monipuolisempia tapoja leimata joku syylliseksi pelkästään sen perusteella, mihin etuoikeutettuun ryhmään sattuu kuulumaan. He ovat löytäneet hienostuneita tapoja tuomita joku synneistä, joiden olemassaolosta hän ei tiennyt mitään. Intersektionaalinen feminismi on ideologia, joka keskittyy uhriaseman määrittämiseen, stereotypioiden luomiseen, demonisoimiseen ja tiettyjen ryhmien vaientamiseen enemmän kuin uhrien auttamiseen.

       Intersektionaalinen feminismi tekee saman kuin kommunismi aikanaan: määrittelee jokaisen yksilön ryhmän kautta kysymättä edes, samaistuuko yksilö ryhmään ja kokeeko sen arvot omikseen... Miksi meidän pitäisi viehättyä siitä, että feministit alkavat myötätunnon nimissä kieltää puheoikeuksia etnisen perimän ja ihonvärin mukaan? Ei rasismi muutu yhtään inhimillisemmäksi, vaikka sillä olisi myötätuntoisen feminiinisyyden kasvot.


Nylundin mukaan suurten oikeustaistelujen puutteessa opiskelijat ovat jopa alkaneet kilpailla siitä, kuka herkimmin tunnistaa luentoaiheen, josta joku vähemmistöön kuuluva voisi ahdistua.

Edit. Liitekuva.

viisitoista

Mielestäni kansallismielisten pitäisi alkaa käyttää ilmaisua "väestönvaihtodenialismi." Se olisi vaihteeksi ihan oikea esimerkki vasemmiston omien retoristen aseiden käyttämisestä sitä itseään vastaan. Väestönvaihto-denialistit yrittävät kiistää tai vähätellä erittäin todellista ja merkityksellistä ilmiötä.

Pentecost

QuoteSaman on huomannut kielitieteilijä Hai Nguyen, jonka vanhemmat ovat Vietnamista: etenkin vietnamilaisten representaatiot puuttuvat. Näkyvin piirre suomalaisessa populaarikulttuurissa on näkymättömyys, vaikka pelkästään vietnamilaisia on Suomessa arviolta 10 000.

Olisiko mahdollista, että vietnamilaiset eivät halua representoitua julkisuudessa - eivätkä ainakaan negatiivisessa kontekstissa - vaan haluavat elää elämäänsä rauhallisesti omissa oloissaan?  8)

Tässä muuten taas uutinen. Valkoisilta köyhiltä viedään köyhäinapukin. Mites olisi, jos väittäisi olevansa tumma? Eikö kaikki ihonvärit olekaan vaan konstruktiota?

QuoteOakland to give low-income residents $500 a month, no strings attached

Local people of color only
Oakland's project is significant because it is one of the largest efforts in the U.S. so far, targeting up to 600 families. And it is the first program to limit participation strictly to Black, Indigenous and people of color communities.

The reason: White households in Oakland on average make about three times as much annually than black households, according to the Oakland Equity Index. It's also a nod to the legacy of the Black Panther Party, the political movement that was founded in Oakland in the 1960s.

"Guaranteed income has been a goal of the Black Panther platform since its founding," said Jesús Gerena, CEO of Family Independence Initiative, a partner of Oakland's program. "Direct investment in the community in response to systemic injustices isn't new."

https://www.cbsnews.com/news/oakland-500-month-basic-income-residents/

Se on sitä reilumpaa hyväntekeväisyyttä, kun arvioidaan avuntarvetta ihonvärin perusteella. Ainoa lievä puolustus asialle on, että rahoitus tulee yksityiseltä puolelta. Haluaisin silti nähdä, miten media asennoituisi kun rahaa jaettaisiin ihonvärin perusteella ainoastaan valkoisille...  :roll:
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.