News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

SDP ja Uusi Uljas Ilmastokommunismi

Started by Pentecost, 24.08.2020, 09:57:55

Previous topic - Next topic

Pentecost

Maanantaiaamun ratoksi kaikille työhönkulkeville tiedoksi, että olet paha ihminen jos omalla autolla liikut. Poimin tämän naamakirjan avoimesta keskusteluryhmästä. Ja linkistä pääsee suoraan lähteeseen.

Millähän tämäkin unelmahöttö rahoitetaan? Ja jos lukee tarkasti, niin odotettavissa ennen näkemättömiä veronkorotuksia...  :facepalm:

Quote
"SDP:n tavoite on, että Suomi on hiilineutraali vuonna 2035 ja hiilinegatiivinen nopeasti tämän jälkeen."

"Päästövähennyksiä jatketaan vuosina 2035-2050 siten, että tavoitteena 95-110 % päästövähennys vuoden 2005 tasosta."

"SDP:n tavoite tarkoittaa jo päätettyihin toimiin verrattuna arviolta 7,0 Mt lisäpäästövähennyksiä vuoden 2030 tasolla."

"Suomeen tarvitaan nykyistä kunnianhimoisempi ilmastolaki, joka toimii vahvana ohjauskeinona ilmastopolitiikalle."

"Keskipitkän aikavälin ilmastosuunnitelman (KAISU) yhteydessä linjattiin välitavoite, jonka mukaan liikenteen päästöt tulee puolittaa vuoteen 2030 mennessä vuoden 2005 tasosta. Parlamentaarinen liikenneverkkotyöryhmä otti väliraportissaan elokuussa 2017 kantaa liikenteen päästövähennystoimenpiteisiin. SDP tukee työryhmän esittämiä tavoitteita. Ne eivät kuitenkaan ole vielä tarpeeksi konkreettisia päästövähennysten aikaansaamiseksi."

"Vähä- ja nollapäästöisten autojen määrän lisäämiseksi tarvitaan selkeät tavoitteet. KAISU-suunnitelman 250 000 auton tavoite vuonna 2030 on riittämätön. SDP tukee Smart Energy Transition hankkeessa esitettyä 750 000 vähä- tai nollapäästöisen auton tavoitetta vuodelle 2030. Seuraavalla hallituskaudella tulee laatia aikataulu uusien polttomoottoriautojen kieltämiseksi henkilöliikenteessä ja biopolttoaineisiin siirtymiseksi raskaassa liikenteessä. Lisäksi on otettava käyttöön riittävät taloudelliset ohjauskeinot sähköautokannan kasvattamiseksi ja panostettava latausinfrastruktuurin kehittämiseen."

"Autoilun tarvetta tulee vähentää esimerkiksi liikkuminen palveluna (MaaS) -ratkaisujen ja yhteiskäyttöautojen avulla."
"Lisäksi tulee kiristää autoveron hiilidioksidipäästön mukaista progressiota tavoitteena ohjata kulutuskäyttäytyminen mahdollisimman vähäpäästöisiin tai päästöttömiin autoihin."

"Asunto-osakeyhtiölakia tulee muuttaa siten, että sähköjärjestelmään sähköautojen latausta varten tehtävät muutokset olisivat mahdollisia ilman osakkeenomistajien yksimielisyyttä."

https://drive.google.com/file/d/1jcz4HH1FYevAcERjqzU7eHxhP4uE3M2d/view
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Pentecost

Quote"Asunto-osakeyhtiölakia tulee muuttaa siten, että sähköjärjestelmään sähköautojen latausta varten tehtävät muutokset olisivat mahdollisia ilman osakkeenomistajien yksimielisyyttä."

Eli kun yksikin taloyhtiön viherituhippi vaatii, niin sähkötolpat koko parkkialueelle, oli sähköautoja tai ei?

Ollaan esittämässä yli 100% vähennyksiä...miten tämä niin noin kuin oikeasti toteutettaisiin siis, jos uskoisi sen olevan mahdollista? Negatiivinen hiilipäästö liikenteessä?
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

insinörtti

Mitäs yksimielisyyttä lataustolpan hankkiminen nyt on ennenkään vaatinut? Jokainen saa sellaisen itselleen ostaa, mikäli katsoo tarvitsevansa. Niitä myydään sähköliikkeissä. Myös sähköliittymän saa ostaa, ellei jo omista. Asia ei ole ongelma kenellekään paitsi sellaiselle, joka haluaisi käyttää jonkun toisen ostamia laitteita.

Lahti-Saloranta

Quote from: Pentecost on 24.08.2020, 10:01:36
Ollaan esittämässä yli 100% vähennyksiä...miten tämä niin noin kuin oikeasti toteutettaisiin siis, jos uskoisi sen olevan mahdollista? Negatiivinen hiilipäästö liikenteessä?
Kyllä se negatiivinen hiilipäästö liikenteessä on mahdollinen ja itseasiassa hiilineutraali on joskus jopa saavutettu. Negatiiviseen hiilipäästöön päästään siirtymällä hevoskuljetukseen, keräämällä hevosen paskat ja hautaamalla ne syvälle maan sisään. Hiilineutraalisuus saavutetaan esim höyryvetureilla joissa käytetään polttoaineena koivuhalkoja. Sama juttu häkäpönttöautoilla.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ISO

Siinä menikin sitten keskustapuolueen mahdollisuudet nostaa kannatustaan edes säälliselle tasolla.

Sossujen ohjelman on samasta muotista kuin vihreitten, ja kommunistien, hinnan toki maksaa kaikki muut kuin he itse.

Poliittisen hinnan maksaa keskusta, kannatuksen menettämisenä, ja rahallisen hinnan maksaa ne jotka muutenkin tätä maata pitää pystyssä, työssäkäyvät ahkerat pystyvät ihmiset.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

insinörtti

Quote from: Lahti-Saloranta on 24.08.2020, 10:24:05
Quote from: Pentecost on 24.08.2020, 10:01:36
Ollaan esittämässä yli 100% vähennyksiä...miten tämä niin noin kuin oikeasti toteutettaisiin siis, jos uskoisi sen olevan mahdollista? Negatiivinen hiilipäästö liikenteessä?
Kyllä se negatiivinen hiilipäästö liikenteessä on mahdollinen ja itseasiassa hiilineutraali on joskus jopa saavutettu. Negatiiviseen hiilipäästöön päästään siirtymällä hevoskuljetukseen, keräämällä hevosen paskat ja hautaamalla ne syvälle maan sisään. Hiilineutraalisuus saavutetaan esim höyryvetureilla joissa käytetään polttoaineena koivuhalkoja. Sama juttu häkäpönttöautoilla.

Joskus nuoruudessa 1800-luvulla kun aiheesta keskusteltiin niin tulimme lopputulokseen, että sekä hevosen, että orjan hiilidioksidipäästöt tehtyä työtä kohden ovat huomattavasti suuremmat kuin nykyaikaisen höyrykoneen. Lisäksi molemmat aiheuttivat päästöjä myös silloin kun eivät tehneet työtä.

Nykyaikaisilla höyrykoneilla pääsisi kyllä jo polttomoottorin hyötysuhteisiin ja niitä on aina välillä ajoneuvoihin suunniteltukin (lähinnä eri maiden armeijoiden toimesta huoltovarmuussyistä). Skodalla/VAG:lla taitaa jopa nytkin olla jotain aiheeseen liittyvää sivuprojektia vetämässä.

Pentecost

Quote from: insinörtti on 24.08.2020, 10:10:37
Mitäs yksimielisyyttä lataustolpan hankkiminen nyt on ennenkään vaatinut? Jokainen saa sellaisen itselleen ostaa, mikäli katsoo tarvitsevansa. Niitä myydään sähköliikkeissä. Myös sähköliittymän saa ostaa, ellei jo omista. Asia ei ole ongelma kenellekään paitsi sellaiselle, joka haluaisi käyttää jonkun toisen ostamia laitteita.

Niin, jos raha ei ole este tai taloyhtiön säännöt. Omaan pihaan voi kukin toki rakennella ja tilailla ihan millaisia virityksiä tahansa, mutta jos ajatellaan hieman isompaa taloyhtiötä, niin siinä saattaa mennä vaihtoon koko sähkökeskus, päälinjat, sähköliittymä ja niihin liittyvät muutostyöt tolppineen ja härpäkkeineen.

Ei puhuta tonneista vaan pikemmin kymppitonneista tai jopa kuusinumeroisista luvuista. Meinaan, kun kapasiteetti lasketaan potentiaalisen maksimikuorman mukaan eli vaikka taloyhtiön muu kulutus + 40 pikalatauksessa olevaa sähköautoa.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Lalli IsoTalo

Koska kyse ei ole luonnon säästämisestä, niin jäljelle jää yksityisautoilun vihaaminen ja lopulta lopettaminen.

Eiköhän ne ministeriaudit kuitenkin säästetä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lahti-Saloranta

Kun itse asustin kerrostalossa niin auton lämmitystolpasta joutui maksamaan kuukausittain tietyn summan. Isännöitsijän mukaan sillä katettiin tolpan asennus, ylläpito ja sähkön kulutus. Luulisi että latauspistokkeissa noudatettaisiin samaa periaatetta. Se kuukausimaksu tulisi niin suureksi että lataustolppaa ei kannattaisi varata eli lopputuloksena piha täynnä kalliita tolppia joita kukaan ei käytä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Uuno Nuivanen

Hyvesignaloinnissa ei teknisillä mahdollisuuksilla eikä varsinkaan kustannuksilla ole mitään merkitystä.

Vänkääjä

Suomea ajetaan hiilineutraaliksi, mutta kokoajan puhutaan vain liikenteen päästöistä.
En muista lukeneeni, että teollisuus tai energiatuotanto olisivat jo päästöttömiä. Sen kuitenkin muistan lukeneeni, että esim. energiatuotannon hiilidioksidipäästöt ovat 75% kaikista Suomen päästöistä.
Myöskään rekkojen tai pienempien hyötyajoneuvojen sähkökäyttö ei ihan lähivuosina tule olemaan mahdollista tai kustannustehokasta.

Kommunistista yksityisomaisuuden kieltämistä ilmastonmuutoksen estämisen kaapuun puettuna koko huijaus.

Roope

ˆˆOn paljonkin merkitystä.

Hyvesignaloinnin tehoahan vahvistavat nimenomaan tekniset haasteet ja järjettömät kustannukset (polkupyöräbaana Lappiin, tunneli Tallinnaan Berliinin yöjunan vuoksi jne.).
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tunkki

Pitää löytää lisää tilaa taloyhtiön alakerrasta jos jokaiselle autopaikalle pitäisi laittaa oma kulutusmittari. Muutenkin s-auton pikalatausvirrat on semmoisia että taloyhtiöt, onnea. Ei tule olemaan halpaa kuten useampi on jo aiemmin maininnut.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Sähköautot eivät välttämättä laske yhtään CO2 päästöjä. Kalliilla saadaan olemattomat tulokset ja kovalla rahalla ostetaan puhdasta omatuntoa. Sähköautot ovat hyvä esimerkki ilmastoaneesta.

Uuno Nuivanen

Kommunistit tuskin tähtäävät siihen että kaikilla olisi sähköauto, vaan siihen että nomenklatuuraa ja virkakoneistoa lukuunottamatta kulit kävelevät tai pyöräilevät kuten Pohjois-Koreassa.

Lalli IsoTalo

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.08.2020, 11:56:25
Kommunistit tuskin tähtäävät siihen että kaikilla olisi sähköauto, vaan siihen että nomenklatuuraa ja virkakoneistoa lukuunottamatta kulit kävelevät tai pyöräilevät kuten Pohjois-Koreassa.

Tällä tavoin on vaikeampi päästä karkuun hirmuverotusta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ikuturso

#16
Tulin juuri hetki sitten koiralenkiltä. Tietämättä mitään tästä ketjusta, katselin kunnan vuokratalojen parkkipaikalla Toyota Carina kakkosta, jossa mustat muovipuskurit olivat harmaantuneet ja koko maalipinta auringon polttama. Sitten taaempana vanhempi Fiat Stilo, josta roikkui jokainen nurkka jollain tavalla surullisesti. Yhden oven vieressä Opel Vectra pukkien päällä, josta oli pakoputket ja etukelkka purettu talon seinää vasten.

Pohdiskentelin siinä itsekseni, että millähän euroilla nuokin nuorentavat autonsa nykyaikaisiksi vähäpäästöisiksi. Tai millä ne maksavat kohta kaupunkireissunsa (120 km eestaas ja bussivuoroja harvassa). Noissakin asunnoissa asuu kaiken sortin duunareita ja eläkeläisiä ja syrjäytyneitä - potentiaalisia demarien äänestäjiä... 750 000 vähäpäästöistä tai päästötöntä autoa Suomeen my ass. Sanna Marin voisi tulla jakamaan joustoluotto piste fi -mainoksia, jotta nuokin autot muuttuvat kiiltäviksi lataushybrideiksi. Sitten sitä valtion valuuttaruuvia voisi vähän höllätä kuntien suuntaan. Totta mooses tuonnekin vähintään 20 sähköauton lataustolppaa pitää saada. Kunnan vuokrataloille. Minä vaadin. Kuntalaisena veronmaksajana olen osaomistaja.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

foobar

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.08.2020, 11:56:25
Kommunistit tuskin tähtäävät siihen että kaikilla olisi sähköauto, vaan siihen että nomenklatuuraa ja virkakoneistoa lukuunottamatta kulit kävelevät tai pyöräilevät kuten Pohjois-Koreassa.

Pyöräkin on melkoista individualismin sallimista. Liikkumisen rajaaminen mahdollisimman paljon julkisen liikenteen piiriin mahdollistaa yksilöiden kontrollin paljon tehokkaammin, ja tekee kaupunkien julkisen liikenteen päättäjistä - jotka ovat pitkälti radikaalivihervasemmiston kannattajia - immuuneja kritiikille.

En väitä että yksityisautoilu olisi "niinkuin jumala meidän tarkoitti liikkuvan" mutta sen aggressiivinen rajaaminen ja nomenklaturan erioikeudeksi saattaminen on yksi keino pyrkimyksissä rajoittaa kansalaisten toimintaa muuksi kuin koneiston eduksi...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Mangustin

Quote from: Lahti-Saloranta on 24.08.2020, 10:24:05
Quote from: Pentecost on 24.08.2020, 10:01:36
Ollaan esittämässä yli 100% vähennyksiä...miten tämä niin noin kuin oikeasti toteutettaisiin siis, jos uskoisi sen olevan mahdollista? Negatiivinen hiilipäästö liikenteessä?
Kyllä se negatiivinen hiilipäästö liikenteessä on mahdollinen ja itseasiassa hiilineutraali on joskus jopa saavutettu. Negatiiviseen hiilipäästöön päästään siirtymällä hevoskuljetukseen, keräämällä hevosen paskat ja hautaamalla ne syvälle maan sisään. Hiilineutraalisuus saavutetaan esim höyryvetureilla joissa käytetään polttoaineena koivuhalkoja. Sama juttu häkäpönttöautoilla.

Sama onnistuu pyrolyysillä, kun hiilipitoisesta jätteestä, vaikkapa edellämainitusta hevonpaskasta, tehdään biohiiltä ja pyrolyysiöljyä. Sivutuotteena tulee myös kaukolämpöä. Esim. Tamperelainen Carbofex tuottaa punikkikaupungille biopolttoaineita ja lämpöä, päätuote heillä on kuitenkin biohiili.

Biohiili sitten kynnetään peltoon maanparannusaineeksi ja vissiin ensi vuodesta alkaen böndet saa siitä hiilitasetukia. EU-säännöt on btw tehnyt hevosenlannasta ongelmajätettä, ja olisi hyvä jos tätä asutuskeskusten lähellä tuotettavaa biomassaa saisi hyödynnettyä metaaniksi tai nestemäisiksi polttoaineiksi.

akez

#19
Quote from: Pentecost on 24.08.2020, 09:57:55
"Suomeen tarvitaan nykyistä kunnianhimoisempi ilmastolaki, joka toimii vahvana ohjauskeinona ilmastopolitiikalle."

Vaikuttaapa varsin, että sosialidemokraattien ilmastohanke on muiden epätaloudellisten ja epäloogisten osaoptimoivien systeemien tavoin tuomittu epäonnistumaan, eikä sillä pystytä vaikuttamaan globaaliin tilanteeseen millään tapaa. Suomalaisille sillä kylläkin saadaan aiheutettua kohtuuttomasti vahinkoa.

Die Weltin haastattelussa saksalainen taloustieteilijä Hans-Werner Sinn valottaa myös ilmastotilanteen laajempaa asetelmaa ja logiikkaa. Samalla havaitaan helposti millä puuhailulla ei tulla saamaan mitään aikaan ei pienempien, eikä laajempien puitteiden osalta.

Quote from: akez on 24.08.2020, 13:03:12(...)
Sinn: Pääomamarkkinat allokoivat sukupolvien aikana vaivalla kootut säästöpääomat vaihtoehtoisiin keskenään kilpaileviin käyttökohteisiin siten, että yhteinen bruttokansantuote maksimoituu. Jokaisella omaisuuserällä on omistaja, joka viettää unettomia öitä ajatellessaan mahdollisuutta, että saattaisi menettää rahansa. Kapitalistisen järjestelmän tehokkuus perustuu omistajan huolellisuuteen ja tarkkaavaisuuteen. Jos pääomaa imetään pois joltakin sektorilta ja se suunnataan muualle, niin silloin ensimmäinen sektori kutistuu ja toinen kasvaa. Pääomamarkkinoiden suorittama optimaalinen allokointi on historiallisesti johtanut tuotantovoimien valtavaan kehitykseen ja tätä vastaavaan kasvuun. Jos tätä prosessia vääristetään ohjaamalla pääoma poliittisista syistä muihin kohteisiin, kuin mihin niiden omistaja olisi ne sijoittanut, niin silloin kasvun osalta syntyy vahinkoa ja tappioita.

Welt: Päteekö tämä myös vihreän agendan osalta, jolla talous pyritään säätämään ilmastoneutraaliksi?

Sinn: Itse asiassa. Jos EKP lainaa rahaa ekologisten kriteerien perusteella ja rahat päätyvät asiakkaille, joilla on samanlaisia näkemyksiä, niin tästä seuraa välittömästi kasvutappioita. Tietenkin on harjoitettava ympäristöpolitiikkaa, mutta ei tuolla tavalla, vaan Euroopan laajuisella päästöoikeuskaupalla, joka kattaa kaikki talouden sektorit mukaan lukien liikenteen ja kotitaloudet. ...
(...)

EU-liittovaltio tulee, oletko valmis?

Loppujutussa todetaan vielä seuraavaa.

- Polttoaineet Saksassa ja Euroopassa (öljy, kaasu) eivät tule jäämään tänne maan alle, vaan kaikki mitä tuotetaan poltetaan jossakin muualla. Tuottajamaat eivät luovu tulonlähteistään, koska heillä on koko maailma markkina-alueena. Öljystä kieltäytymisemme laskee sen maailmanmarkkinahintaa ja kasvattaa siten sen kysyntää jossakin muualla. Siksi päästöoikeuskaupan on katettava koko maailma. Mikään ilmastopolitiikka ei toimi, jos vain jokin maaryhmä tekee ilmastopolitiikkaa muiden ostaessa ylijääneet polttoaineet. Edes päästöoikeuskauppa ei toimi silloin.
- Weltin mukaan yhteiskunnallisessa keskustelussa syntyy sellainen vaikutelma, että Green Dealiä (etenkin uudelleenrakennusrahaston osalta) hehkutetaan kohtuuttomasti moraalisesti, ja kaikki aiheellinen ja perusteltu kritiikki tuomitaan edistys- tai EU-vihamielisenä. Onko tuollaisesta politiikasta mitään apua mihinkään?
- Sinn katsoo, että politiikka ei käytä rationaalisia argumentteja, vaan se moralisoi ja manipuloi ihmisten tunteita. Tämä on tunnusomaista myös modernille mediakentälle. Taloustieteilijältä nousevat kaikki karvat pystyy, jos tunteet ja moraali alkavat dominoida poliittista keskustelua. Moraalia tarvitaan poliittisten tavoitteiden suhteen, ja samaan aikaan ymmärrystä ja järkeä välineiden osalta. Järki taas sanoo, että kaikki ponnistelut ovat turhia, jos ei saada toteutettua maailmanlaajuista päästökauppaa.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Pentecost

#20
Quote from: foobar on 24.08.2020, 12:07:39
Pyöräkin on melkoista individualismin sallimista. Liikkumisen rajaaminen mahdollisimman paljon julkisen liikenteen piiriin mahdollistaa yksilöiden kontrollin paljon tehokkaammin...

Tässä erilaisia skenaarioita pohtineena, päätin viikonloppuna etten tule yrittämään yhtään pakollista enempää. Eli en laajenna liiketoimintaani, vaikka investointilaina on luvattu pankilta, en sijoita uuteen asuntoon vaan vuokraan kopin täältä työpaikkakunnalta, luovun jollain aikavälillä autosta ja kuljen vuokrakämpän ja työn väliä julkisen liikenteen bussilla (niitä menee onneksi oven edestä).

Eli lupaan olla yrittämättä liikaa. Mitäpä sitä sellaisessa yhteiskunnassa, missä kaikki ylimääräinen leikataan yhteiskunnalle, kukaan mitään liiketoimintaa suuremmin harrastaisi.

Ilmeisesti hallitukselle tosiaan on tavoitteena saada aikaiseksi mahdollisimman köyhä yhteiskunta, jossa työssäkäyvien ja työttömien välillä ei ole mitään tuloeroja. Ollaan vahvasti suunta kohti sosialismia ja siihen vielä näkyy olevan luottamusta joillain. Ihmettelen suuresti. 

Terveisin: Pienyrittäjä neljännessä sukupolvessa
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Lahti-Saloranta

Quote from: Mangustin on 24.08.2020, 12:07:47
EU-säännöt on btw tehnyt hevosenlannasta ongelmajätettä, ja olisi hyvä jos tätä asutuskeskusten lähellä tuotettavaa biomassaa saisi hyödynnettyä metaaniksi tai nestemäisiksi polttoaineiksi.
Vai on EU tehnyt hevosen paskasta ongelmajätettä. Muistan kun meillä oli vanha hevonen, kylän ehkä viimeinen eläkepäiviä viettämässä niin kylän akat oli kilvan pummaamassa kasvimailleen ja kukkaruukkuihin hevosen paskaa. Oli kuulema erinomainen lannoite perunamaalle ja kasvihuoneeseen, nykyisin sitten ongelmajäte.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Tunkki

^Oliko eilisissä vai tämänpäiväisissä uutissa Ruotsista että sikäläisen kokoomuksen nuorisojärjestö (MuF - Moderaternas ungdomförening) vastustaa hevosten demonisointia ja "käytännöllisesti ratsastuskoulujen kieltoa":  https://www.friatider.se/muf-regeringen-vill-nastintill-forbjuda-ridskolor

Hevosten vähentäminen on kuulemma hyväksi ilmastolle, voi *:n rpele. Älyä luonnonkierrosta ei kaikilla ole, etenkään kaupunkilaisilla.

Faidros.

Quote from: Lahti-Saloranta on 24.08.2020, 14:24:58
Quote from: Mangustin on 24.08.2020, 12:07:47
EU-säännöt on btw tehnyt hevosenlannasta ongelmajätettä, ja olisi hyvä jos tätä asutuskeskusten lähellä tuotettavaa biomassaa saisi hyödynnettyä metaaniksi tai nestemäisiksi polttoaineiksi.
Vai on EU tehnyt hevosen paskasta ongelmajätettä. Muistan kun meillä oli vanha hevonen, kylän ehkä viimeinen eläkepäiviä viettämässä niin kylän akat oli kilvan pummaamassa kasvimailleen ja kukkaruukkuihin hevosen paskaa. Oli kuulema erinomainen lannoite perunamaalle ja kasvihuoneeseen, nykyisin sitten ongelmajäte.

Voihan hevosenpaskasta tehdä biokaasua, kuten kai kaikesta biojätteestä, toisista paremmin, toisista huonommin.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Mangustin

Quote from: Lahti-Saloranta
Vai on EU tehnyt hevosen paskasta ongelmajätettä. Muistan kun meillä oli vanha hevonen, kylän ehkä viimeinen eläkepäiviä viettämässä niin kylän akat oli kilvan pummaamassa kasvimailleen ja kukkaruukkuihin hevosen paskaa. Oli kuulema erinomainen lannoite perunamaalle ja kasvihuoneeseen, nykyisin sitten ongelmajäte.

Joo elikkäs vähän oli vanhentunutta tietoa: hevonpaskaa on 2018 alkaen saanut taas polttaa. Kompostointi ja mädätys käy myös, mutta kaikissa vaihtoehdoissa on ongelmana se, ettei käsittelylaitos välttämättä vastaanota lantaa koska

1) se on yksinään liian kosteaa poltettavaksi (kuiva-ainepitoisuus 30-35%)
2)mutta liian kuivaa märkämädätykseen, eli vaatii joko hevonpaskaan erikoistuneen kuivamädätyksen tai muita lietteitä ja biojätteitä mukaan
3)se on eläinperäistä, eli ei kunnasta riippuen kelpaa muun biojätteen kanssa käsiteltäväksi

https://blogs.lut.fi/hevosenlannan-kestava-hyodyntaminen-ja-liiketoimintamahdollisuudet/2017/06/28/lannankasittelyn-tekniikat-pahkinankuoressa

https://hevostietokeskus.fi/index.php?id=1077&kieli=3

Bioenergia ja hiilitase on täkyjä joilla viherpunikit saa Kepun pysymään kelkassa. Tietysti huoltovarmuuden, ympäristön ja jopa maailmanpolitiikan kannalta (ei anneta rahaa öljy-ählämeille) uusiutuviin siirtyminen on hyvä juttu, mutta kun puikoissa on hallitus jonka enemmistölle kyse on uskonnosta, vähemmistölle aluepolitiikasta, niin tulos on helposti kannattamatonta ja veronmaksajan subventoimaa.

Yleisin kuluttajakäyttöön myytävä biopolttoaine, Nesteen NexBTL, on muuten osittain eläinperäistä, eli ei käy vegaaneille  ;D

Leostoa

Vai että työpäiviä pitäisi lyhentää, samalla kun elämisen ja autolla työssäkäynnin kustannuksia nostetaan yhä korkeammiksi. Miten ihanaksi muuttuukaan perheellisten matalapalkka-alan ihmisten elämä kun työpäivä lyhenee ja suoraan sekä välillisesti verotetut tulot pakottavat köyhän köyhäilemään vielä lisää.

Mitäs jos kuitenkin heitettäis suomalaisia ilmastopolitiikan varjolla köyhdyttävä politiikka historian roskakoriin ja lähdettäisiin siitä että verotusta on pienennettävä ja kotitalouksien varallisuutta sekä kulutusta on kasvatettava?   
Älä husuta lähimmäistäsi!

Ari-Lee

SDP lupasi pelkkää ruoskaa koko kansalle. Huutonaurattaisi ellei huutoitkettäisi.

Työpäivän lyhentämisen maksajaksi aikoisi laittaa vielä ne harvat verotuksella kuoliaaksi kidutetut. Kuolleen hevosen potkimista on tämä.

Ilmastonmuutospilaa nämä sosialistit ja kommunistit pitävät keppihevosenaan. Suomi on ollut eräs hiilineutraaleimmista koko sen teollisen olemassaolonsa aikana. Sen voi tarkistaa kuka tahansa milloin tahansa.

https://data.footprintnetwork.org/#/
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Lahti-Saloranta

Tuo 6h työpäivä on tosi järkevä ehdotus ja ratkaisee monta ongelmaa. Työvoimapulasta ja huoltosuhteen heikentymisestä kun ollaan huolissaan niin mikä olisi tehokkaampi keino sen aikaansaamiseksi kuin työajan reipas lyhennys. Edistäisi samalla kilpailukykyä ja lisäisi kotitalouksien varallisuutta. Samalla se loisi uusia työpaikkoja Ohisalon tuomille 80.000lle avaruuskidurkille.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

JoKaGO

Tuohon latausinfraan liittyen. Meillä täällä punikki-Tampereen DDR-lähiössä tehtiin, pari vuotta sitten, isolla parkkialueella lämmitystolppien muutos "älykkäiksi", syöttöverkon kapasiteetin puitteissa "kurjuutta" jaetaan kuluttajille. Tolppapaikan vuokra on 360e vuodessa + siihen tilaamasi sähkö.
Remontin teki omaan lukuunsa yhtiö, joka omistaa parkkialueen, ja rahastaa siis investoinnin käyttäjiltä. Taloyhtiö ei ole tässä mitenkään mukana. Mitään kaapelointeja ei uusittu, ainoastaan tolpat ja varmaankin sähköjakokeskus.

Sattuneesta syystä itse en ole palvelua tarvinnut, diesel-auto ja Eberspächer-lämmitin, ja yhtä sattuneesta syystä piakkoin joudun (saan?) ottaa tuon palvelun käyttööni. Ladattava hybridi tulossa "perheeseen". Ideana on ajaa päivittäiset kaupunkiajot sähköllä ja mökki- ym matkat bensalla.

Linkki latauspalvelua myyvän firman sivuille:
https://www.sahkolaitos.fi/lahisahkolataus?gclid=EAIaIQobChMI3ZvNzJG06wIVD9-yCh0gDQhAEAAYAyAAEgKCv_D_BwE

Kuten sanottu, en vielä tiedä, miten hyvin palvelu toimii, miten täyteen akusto ehtii varautua yön aikana, miten talvella jne. Yhtään ladattavaa autoa en vielä ole parkkialueella nähnyt, joten siinä mielessä mulle luulisi sähköä riittävän. Ensi keväänä olen viisaampi.

Noihin SDP:n haihatteluihin. Haihattelua ovat.


[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Totti

Quote from: Tunkki on 24.08.2020, 11:41:28
Pitää löytää lisää tilaa taloyhtiön alakerrasta jos jokaiselle autopaikalle pitäisi laittaa oma kulutusmittari.

Tämä!

Yhdelle ja parille autolle riittää latauspaikaksi lähes mikä tahansa pistoke. Jopa 1-vaihe käy kunhan ei ole kiire lataamisen kanssa. Realiteetti kuitenkin on, että jos autojen määrä samalla latausalueella (parkilla) on suurempi (hatusta vedettynä esim. yli 5), sähköinfra joudutaan kaapelointia myöten päivittämään oikeaksi standardoiduksi latauspisteeksi omalla kulutusmittarillaan, jotta järjestelmät kestävät kuormituksen ja käyttäjää voidaan laskuttaa. 

Kustannusta tästä kyllä syntyy, mutta toisaalta se voi olla järkevä sijoitus pitkän päälle koska auton käyttöhinta laskee. Ongelma lienee lähinnä kustannusten jakaminen taloyhtiöissä. Pitääkö esim. niidenkin maksaa parkin sähköistäminen joilla ei ole autoa?

Jos demarien varsin radikaali hiilidioksidivisio toteutuu, haistan tässä uuden paskalakiskandaalin. Tästä voi nimittäin syntyä tilanne, missä kiireisiin lakeihin vedoten myydään jälleen ylikalliita huonolaatuisia parkkien sähköistysprojekteja taloyhtiöille. Markkinoille tulee myös varmasti erinäisiä nettiin tukeutuvia "älykkäitä" latauspisteitä omine ongelmineen. Bisneksen haistavat firmat alkavat varmaan myös tekemään kaiken maailman huolto ja päivityssopimuksia latauspisteille, josta syntyy lisää kuluja, jotka lopulta mitätöivät sähköauton kustannusedun.

Lopuksi on sitten tämä "autosähkävero", joka ihan takuulla tullaan säätämään voimaan kun sähköautot yleistyvät. Hallitushan kerää sievoisen summan bensaveroja eikä niistä suinkaan olla luopumassa. Jatkossa bensavero siis siirtyy sähköautoihin ja viimeistään silloin on pakko päivittää virallisen latauspisteeseen mittarilla jotta verottaja voi lisätä oman siivunsa laskuun.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

ämpee

Massiivinen siirtyminen sähköautoihin aiheuttaa ketjureaktion joka alkaa kaikkien taloyhtiöiden sähköliittymien suurentamisesta ja jonka toisessa päässä on muutama uusi ydinvoimala.
Tämä taitaa olla sellainen asia jota virheät eivät osaa miettiä loppuun asti, tai sitten heille tulee jossain kohtaa melkoinen ullatus.

Tietenkin on mahdollista siirtyä takaisin 1800-luvun alkuun ja kärsiä ne nälkävuodet aluksi uudestaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Mangustin

Quote from: Leostoa on 24.08.2020, 16:50:15
Vai että työpäiviä pitäisi lyhentää, samalla kun elämisen ja autolla työssäkäynnin kustannuksia nostetaan yhä korkeammiksi. Miten ihanaksi muuttuukaan perheellisten matalapalkka-alan ihmisten elämä kun työpäivä lyhenee ja suoraan sekä välillisesti verotetut tulot pakottavat köyhän köyhäilemään vielä lisää.

Demarit eivät ole ajatelleet tätä loppuun asti, tai sitten ovat ajatelleet vain omien virkakalkkunoittensa kannalta. Yhteiskunta tuskin pysähtyisi siihen jos byrokraatti tekisi jatkossa kiusaa vain kl 10-16, mutta vuorotöissä hoitoalalla ja teollisuudessa jouduttaisiin siirtymään neljään vuoroon, mikä lisäisi tietysti yhden päivittäisen työmatkan hiilipäästöineen. Töiden sujuvuus keskeytyisi neljä kertaa vuorokaudessa vuoronvaihtopalaveriin.

Kuukausipalkkaa nauttiville kyösteille 6h työpäivä olisi varmasti tervetullut, ns. työväenpuolueen näennäisesti edustamille tuntipalkka-duunareille se tarkoittaisi entistä suurempaa riippuvuutta asumistuesta.

Kova luu

Jos fanittaa sähköautoilua, niin sitten pitäisi pitää turpa kiinni Talvivaarasta ja muista kaivoshankkeista, sillä sähköautojen akkujen tarvitsemat erikoismetallit vaativat runsaasti uusien kaivosten avaamista kaikkialla siellä, missä näitä metalleja maaperässä esiintyy. Mitään ei saada ilmaiseksi, paratiisia ei maanpäälle pystytä ihmisvoimin rakentamaan, vaikka sitä kovasti yritetään. Sähköautot eivät todellakaan ole ongelmattomia ympäristölle, maankuorta joudutaan kaivosten takia rajusti repimään, jotta noita metalleja akkuihin saadaan.

Luotsi

Jotenkin on sellainen kutina että ilmastohihhulit saavat kylmää kyytiä ensi talvena joka voipi purra jopa SDPn suosioon. Vuodet eivät ole veljeksiä keskenään.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***