News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Sanna Marinin julkisuuskuva ja mediatempaukset

Started by Nautiluseläin, 18.08.2020, 11:24:27

Previous topic - Next topic

Lahti-Saloranta

Harmi kun ei osaa editoida videoita. Sellainen idea olisi että tuohon Sannan villiin tanssivideoon lisaisi sellaisen tangon jalkojen väliin. Tulisi varmaan hyvä ja edustava video pääministerimme taidoista.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

P

Quote from: Vänkääjä on 18.08.2022, 15:15:53
Saattaa Sannalta jäädä nyt Blockfestit väliin tulevana viikonloppuna.

Eikä mitä. Sinne vaan pitkän kaavan mukaan. Jatkojen kautta kotiin. Aamulla sitten voi katsoa Instasta, mitä tuli puuhattua?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Emo

Ihme on tapahtunut!
Jauhobailaaja on parantanut minut AnnikaSaarikko-kuvotuksesta‼️‼️
Saarikko on juuri ykkösaamussa ja minä katselen ja kuuntelen Annika Saarikkoa aamiaista syödessäni eikä Saarikko vituta eikä kuvota minua yhtään. Päinvastoin, ihailen Saarikkoa!
Saarikko (38v) on Marinin ikäinen NUORI NAINEN, pienten lasten äiti ja ministeri, ja osaa käyttäytyä!!!

Li Andersson (35v) on 2 vuotta Sanna Marinia nuorempi, ministeri ja pienen tytön äiti, eikä hänkään pöllyä jauhoissa kaupungin yössä.

Maria Ohisalo on Sanna Marinin ikäinen, pienen kapsen äiti ja ministeri, ja niin sekopäitä kuin Vihreät ovatkin, ei Ohisalokaan imuta päihtyneenä kaulaansa yökerhoissa miehensä hoitaessa lasta ja kotia rouvan "rentoutuessa".

Mutta tosiaan, Saarikko vaijuttaa fiksulta naiselta, tasapainoiselta  ja tervepäiseltä. Tarvittiin Sanna Marin, jotta paranin typerästä saarikkoinhostani. Vielä kun Saarikko paranisi globalismista 👍🏻

Milloin joku taho Suomessa uskaltaa sanoa ääneen sen, mitä moni jo ajattelee, että pääministeri Sanna Marinilla on yksi tai useampi henkilökohtainen  ongelma, joihin hän tarvitsee jotain muuta apua kuin bileitä ja jauhojengiä?

Lahti-Saloranta

Quote from: S.O.Mali on 20.08.2022, 10:26:29
Quote from: ApuaHommmaan on 20.08.2022, 09:34:14
Eli virka-auto tarina osoittautui muunnelluksi totuudeksi.
Sanna puhuu niin totta kuin osaa.

Nyt olisi Perussuomalaisten aika ryhdistäytyä ja vaatia tämän tapauksen tutkimista perin pohjin.

Riikka Purra herätys!
Valehtelusta narahtaminen on toki paha juttu ja vie pohjan pois muiltakin selityksiltä. Todella paha juttu olisi jos kyyditsi jauhojengiläisiä virka-autolla eli käytti virka-autoa taksina.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Siener

Menkääpäs juutuubiin ja kirjoittakaa Sanna Marin partying. Ihan Intiaa myöden jo löytyy materiaalia. Sanna has gone viral!

Minä vain odotan sitä hetkeä, kun Sale tulee julkisuuteen ilmoittamaan, että " Sanna has gone".

S.O.Mali

Quote from: Emo on 20.08.2022, 10:35:07
Ihme on tapahtunut!
Saarikko on juuri ykkösaamussa ja minä katselen ja kuuntelen Annika Saarikkoa aamiaista syödessäni eikä Saarikko vituta eikä kuvota minua yhtään. Päinvastoin, ihailen Saarikkoa!
Saarikko (38v) on Marinin ikäinen NUORI NAINEN, pienten lasten äiti ja ministeri, ja osaa käyttäytyä!!!

Li Andersson (35v) on 2 vuotta Sanna Marinia nuorempi, ministeri ja pienen tytön äiti, eikä hänkään pöllyä jauhoissa kaupungin yössä.

Maria Ohisalo on Sanna Marinin ikäinen, pienen kapsen äiti ja ministeri, ja niin sekopäitä kuin Vihreät ovatkin, ei Ohisalokaan imuta päihtyneenä kaulaansa yökerhoissa miehensä hoitaessa lasta ja kotia rouvan "rentoutuessa".

Mutta tosiaan, Saarikko vaijuttaa fiksulta naiselta, tasapainoiselta  ja tervepäiseltä. Tarvittiin Sanna Marin, jotta paranin typerästä saarikkoinhostani. Vielä kun Saarikko paranisi globalismista 👍🏻

Milloin joku taho Suomessa uskaltaa sanoa ääneen sen, mitä moni jo ajattelee, että pääministeri Sanna Marinilla on yksi tai useampi henkilökohtainen  ongelma, joihin hän tarvitsee jotain muuta apua kuin bileitä ja jauhojengiä?
En olisi Listä niin varma:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Raju-sunnuntaikanni-Li-Andersson-ryyppasi-ja-moykkasi-helsinkilaisterassilla-katso/1134335

Kim Evil-666

Ehkä toiveajattelua, mutta olen taipuvainen uskomaan- että Marinin lähtölaskenta on alkanut. Tämä keissi ei olle vielä loppuun taputeltu- eikä kaikkia kortteja mahdollisesti vielä pöytään lyöty.

Paljon vartijana on nykypäivän "vallan vahtikoira"- "Seiska". Mikäli se jatkaa kaivelujaan- ja tuo esiin uusia aihetodisteita, kasvaa paine kasvamistaan. Marin on jo nyt niin ahtaalla, että epäilen demareiden puoluetoimistolla kynien jo sauhuavan strategisten suunnitelmien johdosta. Suomen mainehaitta ulkovaltioiden suuntaan on jo selviö. PM- uskottavuus mataa tasolla Aku Ankka- ja Zenäjällä propagandistit hieronevat käsiään. Erdoganin pyristely sai uutta vahvistusta linjalleen- ja en ihmettelisi- jos vetoaisi suomalaisen valtiojohdon epäluotettavuuteen.

Vielä kun ottaa huomioon Suomen aseman suhteessa NATOon- ei voi kuin ihmetellä pääministerin harkintakykyä "yksityiselämänsä" edesottamuksissa. Tämä kaikki on kuin jotain tragikomediaa. Suomalaisten (vaikka eivät suurelta osin sitä tunnu itse käsittävänkään) kannalta tämä kaikki on kuitenkin uramawa suoraan kulkusten seutuville. Girl power näytti todelliset kyntensä. Niitä kynsiä ei käskytä järki- vaan haaveet ja tunteet, sekä vitunmoinen toksinen voimaantuminen.

Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Emo

^ ^ Suon tuon anteeksi Li Anderssonille; hän ei ollut tuolloin v. 2018 enempää äiti kuin ministerikään.
Eikä siitä möykästä tiedetä ympäri maailmaa.

Jenkkilästä tuli perheenjäsenen kaverilta eilen kommentti, joka suomennettuna on kutakuinkin seuraava:

"On teillä mukava pääministeri.
Taustoja tuntematta sanon, ettei kyseinen henkilö ole tehtäväänsä sopiva."

pjentti

Eikös Ike joutunut eroamaan juuri muunnellun totuuden takia, kun juksasi ettei ollut vongannut Tuksulta? Iken tapaus on sikäli ymmärettävä, että kuka kehtaa tunnustaa moista.

pamaus

Quote from: S.O.Mali on 20.08.2022, 10:41:56
Quote from: Emo on 20.08.2022, 10:35:07
Ihme on tapahtunut!

En olisi Listä niin varma:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Raju-sunnuntaikanni-Li-Andersson-ryyppasi-ja-moykkasi-helsinkilaisterassilla-katso/1134335

Nyt on pakko avautua. Olen pitkänmatkan seuraaja, en niinkään tarinankertoja. Olin ja olen  se saatanan keppimies, kun annoin paikkani salissa Hilalle.  Olen nykyään 67 syntyneenä jo aikamies. Olen nähnyt pimpin ja saanut aikaiseksi tytön. Eronnutkin olen, koska niin oli parempi kaikille. Viinaa juon yhä ja kohtuudella. Vain pullo päivässä, mutta sitä ihmettä en koskaan ikinä ja milloinkaan, etttä ministeri kantaisi vastuunsa ja sanoisi Hastalavistababy! Perskeles, oliko kuitenkin joku kepuharakka?
Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

Emo

Quote from: pjentti on 20.08.2022, 10:55:12

Eikös Ike joutunut eroamaan juuri muunnellun totuuden takia, kun juksasi ettei ollut vongannut Tuksulta? Iken tapaus on sikäli ymmärettävä, että kuka kehtaa tunnustaa moista.

Kanerva sai lähtöpassit ministeripestistään nimenomaan valehtelun vuoksi, ei tekstarin.
Näin meille kerrottiin.

Tässä on se ihana asia, että jos Sanna Marin jää kiinni valehtelusta, hän joutuu eroamaan pääministerin tehtävästä. Ministeriksi ei hyväksytä valehtelijaa tässä  maassa.

Lahti-Saloranta

Pääministerin, ylimmän vallankäyttäjän arvovallan menetys ei ole mikään pikkujuttu sillä siinä meni koko Suomen arvovalta. Luulisi että demarien keskuudessa edes joku hoksaisi asin vakavuuden ja varmaan hoksaakin mutta ei tohdi sanoa sitä ääneen. Hallisuskumppadeidenkin luulisi älyävän sen ja edes kulisseissa vihjaavan asiasta että Sanna ymmärtäisi itse erota ja kantavan vastuun. Luuleeko joku ettei Sannan biletys vaikuta hänen uskottavuuteensa, itse luulen että vaikuttaa.

repo

Quote from: Siener on 20.08.2022, 10:38:06
Minä vain odotan sitä hetkeä, kun Sale tulee julkisuuteen ilmoittamaan, että " Sanna has gone".

Ehkä parempi jo lopettaa odottaminen. Sale ei tule.

Olen sanonut tätä useasti aiemmin ja sanon taas. Perustuslainmuutos jolla lähes mitätöitiin presidentin valta, koska "kansa voi äänestää väärin" ja "parempi parlamentarismi", on nyt jälleen näyttänyt surkeutensa. Suomen poliittinen järjestelmä tarvitsee kaksi eri muodoin varustettua valtiomahtia. Toisen perseillessä riittävästi, toisen on voitava sanoa, nyt riittää.

Tietysti presidentillä on vielä se valtamedian kovasti hehkuttama arvojohtajan asema. Sillä asemalla presidentillä olisi nyt tekojen paikka. Vaan jääkö sekin vain hyväksi tarinaksi hyväuskoisille valtamedian kuluttajille. Ja entä sitten, vaikka "Sale jyrähtäisi", kun jyrähdyksellä ei ole mitään muodollista valtaa. Valtamedia voi hetkessä joko mitätöidä Salen, lähteä tukemaan Salea "Sale jyrähti, Sannan olisi korkea aika vetää omat johtopäätökset" tai lähes vaieta Sale, jos Sale jotain erehtyy sanomaan. Kaikki on valtamedian käsissä. Ja se sopii valtamedialle oikein hyvin. Minulle ja pienelle suomalaisten vähemmistölle valtamedian valta ei taas käy. Pienenä vähemmistönä meillä valtamediakriittisillä ei taas ole mitään vaikutusta. Enkä usko tämän viimeisen Sannan bilekohun suuresti kasvattavan valtamediakriittisten joukkoa, joten näillä mennään.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Pöhisijä

Tämmöinen disinformaatiopommi näköjään liikkuu nyt vasemmistokuplassa. Hyvin menee näköjään läpi vaikka eihän tuossa ole totta muu kuin se, että video on vuodettu. Ja tämä on sitä porukkaa joka haluaa kieltää disinformaation levittämisen :D Mikähän näillä on aina motiivina tämmöiseen valehteluun ulkomaille?

repo

Quote from: Emo on 20.08.2022, 10:58:31
Kanerva sai lähtöpassit ministeripestistään nimenomaan valehtelun vuoksi, ei tekstarin.
Näin meille kerrottiin.

Näin minäkin tapauksen muistan ja väitän että jo tuolloin olin valtamediakriittinen siinä määrin, että ne eivät päässeet kertomaan. Oikeastaan homma ratkesi Kanervan omaan virheeseen. Hän lupasi julkisesti ettei vastaavaa tapahdu (ei ole sanatarkka, mutta tämän suuntainen viesti) ja sitten julkisuuteen vuodettiin, että vastaavaa oli jälleen tapahtunut vastoin Kanervan omia sanoja. Se oli siinä.

Tässä on se ihana asia, että jos Sanna Marin jää kiinni valehtelusta, hän joutuu eroamaan pääministerin tehtävästä. Ministeriksi ei hyväksytä valehtelijaa tässä  maassa.

Kehitys on kyllä kehittynyt eikä ministerit näytä enää lähtevän edes valehtelusta: tapaukset Haavisto ja Stubb tulevat ensimmäisenä mieleen eikä Katainenkaan ole kaukana miesmuistissa.

E: korjattu lainaukset.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Roope

Quote from: Pöhisijä on 19.08.2022, 08:03:14
Kolme asiantuntijaa jo todistanut, että sanoo jauhojengi, uusimpana MTV, heillä on jopa se audio kuunneltavissa.

Sanottiinko Marinin bilevideolla "jauho" vai "jallu" – ääniasiantuntijan yksiselitteinen tulos
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sanottiinko-marinin-bilevideolla-jauho-vai-jallu-aaniasiantuntija-perkasi-aaniraidan-ja-tama-on-yksiselitteinen-tulos/8490782

Tuosta MTV:n asiantuntijauutisesta huolimatta Maikkarin ohjelmissa on tuon jälkeenkin annettu ilmatila Marinin tukijoille (Rosa Meriläinen, Maria Pettersson), jotka syvästi loukkaantuneina kiistävät siilipuolustuksessaan kaiken kritiikin, sen mukana mahdolliset huumeviitteet ja myös tuon jauhojengi-sanan olemassaolon.

QuoteMiksi pää­ministerin yksityis­elämä on uutinen? Sen arvioinnissa yhden sanan arvo on mitätön

Olennaista kohussa on pääministeri Marinin ja Suomen turvallisuus sekä kansalaisten oikeus kyetä arvioimaan korkeimpien johtajiensa toimintaa muutenkin kuin heidän oman Instagraminsa perusteella, kirjoittaa HS:n politiikan toimituksen esihenkilö Jussi Pullinen.

KUULUUKO pääministeri Sanna Marinin (sd) juhlintaa esittävällä videolla sana "jauhojengi" vai ei?

Tähän tuntui torstaina erityisesti sosiaalisessa mediassa kiertyvän pohdinta siitä, onko pääministerin bilevideolla uutisarvoa vai ei.

Oliko media – Helsingin Sanomat muiden mukana – kiirehtinyt yhden väärinkuullun möläyksen perusteella syyttämään pääministeriä huumeiden käytöstä? Vai oliko video uusin osoitus siitä, että Marinin harkintakyky todella pettää – vaarallisesti tai jopa rikollisesti?

Perjantaina paljastui, että Marin ei juhlapäivänä edes ollut lomalla vaan töissä ilman sijaista – tilanteessa, jossa Euroopassa käydään sotaa.

Polarisoituneessa keskustelussa ratkaisevaksi todisteeksi nostettiin tämä yksi sana, jonka perusteella päätettäisiin, mitä koko asiasta pitäisi ajatella.

SANA sai alkunsa sosiaalisen median syövereissä, joita Marinin tukijat ovat kaivaneet videon julkitulon jälkeen tarmokkaasti. Sanan alkuperän sanottiin johtavan höyryiselle keskustelupalstoille tai jopa äärioikeistolaisiin piireihin.

"Jauhojengi" mainittiin aluksi myös HS:n videota kuvailevassa uutisessa. Kun juttua muokattiin uutisprosessin edetessä, sana poistui tekstistä joksikin aikaa, sillä sitä ei pidetty itse asian kannalta oleellisena. Poisto olisi pitänyt merkitä juttuun tässä vaiheessa – virhe, jonka korjasimme myöhemmin. Onneksi aktiivinen yleisö huomautti virheestä.
Helsingin Sanomat 19.8.2022

Marinin kannattajat ovat spinnanneet Hesarin (itsesensuurilta vaikuttavan) sekoilun niin, että toimitus huomasi, että videolla ei käytetä sanaa "jauhojengi" ja poisti siksi vähin äänin maininnan siitä. Näin on tulkittu myös se, että keskustelua on valtamediassa ohjattu ilmeisen tietoisesti muualle. Muun muassa Maikkarin Viiden jälkeen -ohjelmassa kerrottiin, että lehdet ovat ulkomaita myöten korjanneet uutisointiaan, kun ovat muka huomanneet, että videolla puhuttiinkin "jallusta".

Samassa narratiivissa pidetään edelleen hengissä väitettä, että poliitikot olisivat vaatineet Marinilta huumetestejä. Tiettävästi kukaan poliitikko ei ole esittänyt tällaista vaatimusta, vaikka muun muassa Long Playn toimituspäällikkö Anu Silfverberg näin väittää.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Muuttohaukka

Quote from: Emo on 20.08.2022, 10:58:31

---

Näin meille kerrottiin.

Sanna Marin ei ole syyllinen mihinkään. Niin hän itse kertoi ja siihen sanaan on pakko luottaa.
Marin on kylmä kuin ryssän helvetti. Ei minkäänlaista nöyrtymistä tämän suuruusluokan- tapauksessa.
En ole tehnyt mitään laitonta. Olen juhlinut ystävien kanssa. Olen ihminen ja olen tehnyt työtä, olen urheilut, olen, olen ja olen....
Ei tuo mihinkään ole lähdössä. Ei eroa. Hän on niin täynnä itseään. Hän uskoo olevansa jotain suurta ja mahtavaa.

Miten tuota voi ottaa vakavasti? Ei mitenkään voi.

Aukusti Jylhä

Quote from: Hohtis on 20.08.2022, 03:10:30
Quote from: käpyQaarti on 20.08.2022, 01:45:59
Näitä kohuja (?) tulee siihen tahtiin, että hitaampi hommalainen ei enää edes muista sitä hiljattaista #virkapuhelingate a. Puhumattakaan Marinin perintämaksuista, mitkä kuitattiin sinun ja minun verovaroista.

No. Onneksi on mamuja ja kehitysapua, niin ei tarvitse kiusallisesti puutttua pääministerin epäkelpoisuuteen.

Quote from: käpyQaarti on 19.08.2022, 23:52:49Kun ei ole kapasiteettiä (ÄO), niin sitä ei ole.

Ehkä minä kuulun siihen hommalaisten vastamäen puoleiseen rinteeseen normaalijakaumaa enkä ymmärrä teidän kapasiteetti ÄO -tyyppien nopeampaa synapsisalamointia. Sitä joka on niin nopeaa, että mitä pitemmälle perjantai-ilta ja lauantaiaamu etenee, sitä vaikeampaa sen nerokkuudesta on saada kiinni.

Mutta tuota minun on vaikea allekirjoittaa, ettei täällä puutttuttaisi pääministerin epäkelpoisuuteen. Näin mamuihin ja kehitysapuun keskittyvän keskustelupalstan viimeisimmistä keskusteluista äkkiä tsekattuna lähes kaikki liittyy Marinin arvosteluun.

Tiedäthän, että apua ja tukea saa kun sitä pyytää.

Tyylikkäästi on lainattu kahta eri viestiä, ja leikitään niiden jotenkin olevan samaa viestiä.

ÄO -viestissä puhun Halla-ahon ja Purran älykkyyden erosta, en hompanssien älykkyydestä. Mutta eipä moisen lainauskikkailun takaa välttämättä mitään suuria älynlahjoja löydy, joten tahallinen väärinymmäftäminen tullee siksi luonnostaan.

Toisessa viestissä kirjoitan PERSUJEN olevan kohteliaan hiljaisia pääministerin jatkuvista sekoiluista. Hommallahan nyt on sivu täynnä älämölöä, mutta kun Homma ei kauhean suoraan voi vaikuttaa pääministerin potkuihin.

Jos meillä olisi oikea oppositio, olisi Marinaadi ensi viikolla työtön.

Mistä avusta Hohtis puhuu? Ei noista alle vuoden keltanokista aina saa selvää.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

repo

Quote from: Kim Evil-666 on 20.08.2022, 10:47:40
Ehkä toiveajattelua, mutta olen taipuvainen uskomaan- että Marinin lähtölaskenta on alkanut. Tämä keissi ei olle vielä loppuun taputeltu- eikä kaikkia kortteja mahdollisesti vielä pöytään lyöty.

Täyttä spekulaatiota mutta näen mahdollisuuden toiveajattelussa. Jos Marin ei saa nyt nopeasti kootuksi itseään ja vakuuttavia näyttöjä poliittisesta johtamisesta, niin peli on selvä.

Nämä Marinin biletykset kyllä viestivät siitä ettei Sannan kasetti taida enää kestää pääministerin tehtävässä "nollauksista" ja "rentoutumisesta" huolimatta. Marinin sisäiset tuntemukset ja kyvyt, kykenee hän niitä sitten itse käsittelemään tai ei, ovat nyt ratkaisevassa asemassa. Hän on nyt tehostetussa tarkkailussa muiden kuin fani-armeijan taholta ja ellei uskottavuuden palautusta ala pian näkyä rouva pääministeriltä, niin Marinin omista ja fani-armeijan haluista huolimatta, lähtö on edessä. Joku jossakin, vaikka SDP:n puoluetoimistossa, keksii, miten homma hoidetaan ja "pääministeri vaihtuu hallitusti".

Homman vaikeusastetta tietysti lisää se, että Marinin myötä menee myös hallitus uusiksi. Mutta mitä uutta se olisi? Uusi normi: Vanhanen lähti polvivaivojen takia, Kivimäen hallitus; Katainen lähti Brysselin patojen ääreen; Stubbin hallitus; Sipilää alkoi harmittaa sote-vatulointi; toimitusministeriö.

Hohtis

Quote from: repo on 20.08.2022, 11:12:18
Olen sanonut tätä useasti aiemmin ja sanon taas. Perustuslainmuutos jolla lähes mitätöitiin presidentin valta, koska "kansa voi äänestää väärin" ja "parempi parlamentarismi", on nyt jälleen näyttänyt surkeutensa. Suomen poliittinen järjestelmä tarvitsee kaksi eri muodoin varustettua valtiomahtia. Toisen perseillessä riittävästi, toisen on voitava sanoa, nyt riittää.

Presidentillä ei tosiaan ole valtaa kenkiä päämininisteriä tai muitakaan ministereitä tehtävistään, mutta pääministeriäkin suurempaa valtaa nauttii eduskunta:

Suomen perustuslaki 11.6.1999/731

§64:

QuoteValtioneuvoston ja ministerin ero
Tasavallan presidentti myöntää pyynnöstä eron valtioneuvostolle tai ministerille. Ministerille presidentti voi myöntää eron myös pääministerin aloitteesta.

Presidentin on ilman esitettyä pyyntöäkin myönnettävä ero valtioneuvostolle tai ministerille, jos tämä ei enää nauti eduskunnan luottamusta.

Eli välikysymystä, jolla mitataan luottamus pääministeriin pystyyn vaan siellä oppositiossa. Ei tosin taida onnistua, koska "Poikkeukselliset ajat ja Suomi tarvitsee toimintakykyisen hallituksen" tjsp. Pääministerin toimintakyky taitaa rajoittua virka-aikaan...  :roll:

Eilisessä tiedotustilaisuudessa se tuli nyt viimeistään selväksi, että S Marin ei lähde tuosta tehtävästä oma-aloitteisesti vaikka mitä tapahtuisi. Täysin häpeämätön ja röyhkeä narsisti, joka ei ole omasta mielestään tehnyt mitään väärää koskaan ja hänelle nyt vaan kuuluu oikeus mennä ja tulla ihan niinkuin nenä näyttää. Sanna edustaa sitä ideologiaa, jossa on vain oikeuksia ilman mitään velvollisuuksia. Pääministerin pesti on hänelle egotrippi, jonka välinearvo on vain palvella hänen hedonismiaan ja narsismiaan. Hän ei ole vastuussa kenellekään, ei edes Suomen kansalle, koska hän on Suomen Ylin Hallitsija, Wirheetön ja Caicciwoipa.

Todellakin nykypäivän Marie Antoinette.

S.O.Mali

Quote from: S.O.Mali on 19.08.2022, 17:20:25
Vika oli taas muissa.

"klo 17:12: Jari Hanska kysyy, miksi pääministeri perui loma-aikansa ja sijaisjärjestelyt.

Marin toteaa ilmoittaneensa hyvissä ajoin, kesäkuun lopussa, palaavansa töihin elokuun 8. päivä. Inhimillisen virheen vuoksi päiviä on viety sekalaisessa järjestyksessä eteenpäin. "
Tämäkin väite olisi syynättävä tarkkaan läpi.

repo

Quote from: Hohtis on 20.08.2022, 11:40:21
Quote from: repo on 20.08.2022, 11:12:18

Presidentillä ei tosiaan ole valtaa kenkiä päämininisteriä tai muitakaan ministereitä tehtävistään, mutta pääministeriäkin suurempaa valtaa nauttii eduskunta:

Suomen perustuslaki 11.6.1999/731

Melkein touché. Avainsana tässä mittelössä on kuitenkin toimintakyky. Nyt sitä ei ole kummallakaan: presidentillä eikä eduskunnalla, vaikka oppositio tekisi kymmenen välikysymystä samasta asiasta. Ainoa todella vaikuttava ja toimintakykyinen taho on valtamedia eikä asiantila pitäisi olla näin valtamedian hyväksi.

Tavan

Mitä olen seurannut Sannan tukijoiden kommentteja niin tämä kohu tuntuu vain kohottaneen Sannaa heidän mielessään. Uusi marttyyrin viitta hänen selkäänsä ja uusi suuri taistelu naisten oikeuksien puolesta, johon hän nyt urhoollisesti käy.

Ulkomaalaisetkin vasemmistolaiset ovat raivoissaan siitä väkevästä misogyniasta, joka saa toimittajat ja oppositiopoliitikot puuttumaan nuoren naisen ruumiiseen ja seksuaalisuuteen, kuten Sannan kohdalla on julkeasti tehty. Pitäisi olla puhtaasti nuoren naisen oma asia, ei kenenkään muun, miten hän rentoutuu, ketä hän suutelee, ketä kiehnaa, keiden kanssa tanssii ja mitä aineita kehoonsa laittaa; ja tämä kohu ainoastaan osoittaa, että naisia pidetään yhä hellan ja nyrkin välissä, eikä heille sallita täysiä ihmisoikeuksia.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

S.O.Mali

Quote from: Tavan on 20.08.2022, 11:56:01
Mitä olen seurannut Sannan tukijoiden kommentteja niin tämä kohu tuntuu vain kohottaneen Sannaa heidän mielessään. Uusi marttyyrin viitta hänen selkäänsä ja uusi suuri taistelu naisten oikeuksien puolesta, johon hän nyt urhoollisesti käy.

Ulkomaalaisetkin vasemmistolaiset ovat raivoissaan siitä väkevästä misogyniasta, joka saa toimittajat ja oppositiopoliitikot puuttumaan nuoren naisen ruumiiseen ja seksuaalisuuteen, kuten Sannan kohdalla on julkeasti tehty. Pitäisi olla puhtaasti nuoren naisen oma asia, ei kenenkään muun, miten hän rentoutuu, ketä hän suutelee, ketä kiehnaa, keiden kanssa tanssii ja mitä aineita kehoonsa laittaa; ja tämä kohu ainoastaan osoittaa, että naisia pidetään yhä hellan ja nyrkin välissä, eikä heille sallita täysiä ihmisoikeuksia.
Sannan mahdollinen valehtelu on joka tapauksessa se olennainen asia ja sitä on käsittääkseni tapahtunut monissa eri asioissa.

Tähän Perussuomalaisten pitää tarttua ASAP:

Faidros.

^^Jäsen Tavan taitaa olla ainoa äärikonservatiivi, joka on niin humaltunut Sannan kauneudesta, ettei sitä pysty uhmaamaan edes hänen omat ihanteensa naisen asemasta yhteiskunnassa! ;D ;D ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

alussaolisana

^

Ei tainnut tossa Tavan kertoa omaansa, vaan Sannan hc-tukijoiden näkemystä.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

S.O.Mali

Sari Essayah perää pää­ministeri Marinilta selvitystä edus­kunnalle virka­tehtävien hoidosta

KD:n puheenjohtajan Sari Essayahin mukaan on herännyt huoli siitä, onko pääministerin virkatehtävien hoito ja päätöksentekokyky aiheuttanut kansallista turvallisuusuhkaa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009017200.html

Emo

Sari Essayah perää pää­ministeri Marinilta selvitystä edus­kunnalle virka­tehtävien hoidosta 

QuoteKRISTILLISDEMOKRAATTIEN puheenjohtaja, kansanedustaja Sari Essayah toivoo, että pääministeri Sanna Marin (sd) antaisi eduskunnalle joko pääministerin ilmoituksen tai hallituksen tiedonannon muodossa selvityksen pääministerin virkatehtävien hoidosta ja päätöksentekokyvystä.

– On hyvä, että pääministeri on oma-aloitteisesti pitänyt tiedotustilaisuuden medialle, mutta julkisuudessa olleiden tietojen perusteella on aiheellinen huoli siitä, onko pääministerin virkatehtävien hoito ja päätöksentekokyky aiheuttanut kansallista turvallisuusuhkaa tai heikentänyt pääministerin itsensä turvallisuutta.

Essayahin mielestä lisäksi pääministerin olisi syytä selvittää, onko nykyinen käytäntö, jossa pääministerin valtaoikeuksien siirto ja lomajärjestelyt päätetään valtioneuvoston yleisistunnossa syytä ulottaa myös lomien peruuttamiseen pelkän sähköposti-ilmoittelun sijaan.

Tuo viimeinen tummentamani kappale kertoo asian, mikä on monissa työpaikoissa tuttu tilanne, kun joudutaan muuttamaan ja kiristämään vanhoja toimintatapoja, jotta saadaan yksittäinen työyhteisön juokale/ pilviveikko parempaan kontrolliin, kun ei vielä haluta ihan potkuja luuserille antaa.
Toki kyseeseen tulee tässä tilanteessa myöskin ohjaus työterveyshuoltoon, jossa työntekijän päihde- ja mielenterveysongelmiin yritetään puuttua jotta työsuhde voisi jatkua.

S.O.Mali

Quote from: Emo on 20.08.2022, 12:21:54

QuoteKRISTILLISDEMOKRAATTIEN puheenjohtaja, kansanedustaja Sari Essayah toivoo, että pääministeri Sanna Marin (sd) antaisi eduskunnalle joko pääministerin ilmoituksen tai hallituksen tiedonannon muodossa selvityksen pääministerin virkatehtävien hoidosta ja päätöksentekokyvystä.

– On hyvä, että pääministeri on oma-aloitteisesti pitänyt tiedotustilaisuuden medialle, mutta julkisuudessa olleiden tietojen perusteella on aiheellinen huoli siitä, onko pääministerin virkatehtävien hoito ja päätöksentekokyky aiheuttanut kansallista turvallisuusuhkaa tai heikentänyt pääministerin itsensä turvallisuutta.

Essayahin mielestä lisäksi pääministerin olisi syytä selvittää, onko nykyinen käytäntö, jossa pääministerin valtaoikeuksien siirto ja lomajärjestelyt päätetään valtioneuvoston yleisistunnossa syytä ulottaa myös lomien peruuttamiseen pelkän sähköposti-ilmoittelun sijaan.

Tuo viimeinen tummentamani kappale kertoo asian, mikä on monissa työpaikoissa tuttu tilanne, kun joudutaan muuttamaan ja kiristämään vanhoja toimintatapoja, jotta saadaan yksittäinen työyhteisön juokale/ pilviveikko parempaan kontrolliin, kun ei vielä haluta ihan potkuja luuserille antaa.
Toki kyseeseen tulee tässä tilanteessa myöskin ohjaus työterveyshuoltoon, jossa työntekijän päihde- ja mielenterveysongelmiin yritetään puuttua jotta työsuhde voisi jatkua.
Marin ei pääse pakoon sitä faktaa että hän ryyppäsi (tms) työajallaan.

Ei päivystystöitä tekevä voi olla tuiterissa. Sanna Marin ei ollut työkunnossa.

Emo

Quote from: S.O.Mali on 20.08.2022, 12:27:34

Marin ei pääse pakoon sitä faktaa että hän ryyppäsi (tms) työajallaan.

Ei päivystystöitä tekevä voi olla tuiterissa. Sanna Marin ei ollut työkunnossa.

Jonka lisäksi hän mitä ilmeisimmin valehtelee solkenaan mm. virka-auton käytöstään kiistäen käyttäneensä kapakkakuljetuksiin, vaikka käytti.
Ihan vain jo tässä on potkuille perusteet vaikka sanaa "jauhojengi" ei olisi suomen kielessä edes olemassa.