News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-09-07 HS PÄÄKIRJOITUS: Muutos 2011 -liike Soinille hyödyksi

Started by skrabb, 07.09.2009, 05:53:15

Previous topic - Next topic

JM-K

Lähetin alla olevan vastineen 7.9. Hesarin Janne Virkkuselle, joka on vastaava päätoimittaja. Virkkunen ei ole vastannut minulle mitään. Ei, vaikka olen jättänyt puhelimitse hänelle kaksi viestiäkin asiaa koskien. Ehkäpä Hesaria eivät koske JSN:n ohjeet.

Julkaistaan tämä nyt täällä. Meneehän se viesti tätäkin kautta perille niin Hesarin lukijoille kuin toimittajillekin. Täällähän monet heistä aikaansa viettävät.

VASTINE PÄÄKIRJOITUKSEENNE 7.9.

Helsingin Sanomat kirjoittaa pääkirjoituksessaan 7.9. virheellisesti, että Muutos 2011 –liikkeen ensisijaisena tarkoituksena olisi pyrkiä puolueeksi pelkän maahanmuuttokritiikin turvin.

Lisäksi - edelleen virheellisesti – liikkeen puuhamiehet nimetään "Jussi Halla-ahon hengenheimolaisiksi".

Lähtemättä sen enempää pohtimaan, mitä "Halla-ahon hengenheimolaisuus" mahdollisesti tarkoittaa, haluan liikkeen perustajana tuoda julki seuraavaa: Jussi Halla-aholla (Ps/sit.) ei ole mitään tekemistä Muutos 2011 -nimisen yhdistyksen kanssa. Halla-aho ei ole ollut sitä perustamassa eikä sitä ole perustettu Halla-ahon poliittisia ideologioita tai tavoitteita palvelemaan.

Nykyisen monin tavoin ongelmalliseksi osoittautuneen maahanmuuttopolitiikan kritisoimisen ja järkeistämisen lisäksi liikkeellämme on viisi muuta keskeistä teemaa tai tavoitetta: 1. suora demokratia edustuksellisen demokratian tueksi, 2. Suomen kansalaisten edun ajaminen, 3. sananvapaus koskee myös toisinajattelijoita, 4. konsensuspolitiikasta on päästävä eroon sekä 5. oikeudenmukaiset tuomiot väkivaltarikoksista.

Median halu leimata Muutos 2011 yhden asian liikkeeksi sopii meille toki mainiosti, sillä sitähän me periaatteessa olemmekin. Onhan keskeisin tavoitteemme kansalaisten todellista vaikutus- ja päätäntävaltaa lisäävän suoran demokratian saaminen edustuksellisen demokratian rinnalle. Kuten Vihreä lanka verkkoversiossaan jo ehtikin asianmukaisesti uutisoimaan, vaatii ensimmäinen julkinen kannanottomme kansanäänestyksen järjestämistä Itämeren alittavasta Nord Stream –kaasuputkesta, johon liittyy merkittäviä ympäristö- ja turvallisuusriskejä.

Helsingin Sanomat veikkailee puolueen perustamisen erääksi syyksi pettymystä Perussuomalaisten puheenjohtajaan Timo Soiniin. Helsingin Sanomien toimituksen pettymyksistä tai niiden taustoista en tiedä, mutta ainakaan minä en ole mitenkään Soiniin pettynyt. Kuten olen julkisuudessa jo moneen kertaan todennut, en ole koskaan ollut Perussuomalaisten enkä minkään muunkaan puolueen tai vastaavan ideologisen järjestön jäsen.

Helsingin Sanomat näkee Muutos 2011:n jonkinlaisena yrityksenä hajottaa perussuomalaisten rivit. En tiedä, mihin tuo harhakuvitelma perustuu. Minulla tai johtamallani liikkeellä ei ole mitään tarvetta lähteä minkäänlaisiin hyökkäyksiin ketään vastaan. Muutos 2011 tarkoituksena ei siis ole hajottaa mitään. Sen tarkoituksena ei ole myöskään maahanmuuttokriittisyyden mittarina toimiminen.

Muutos 2011:n ensisijaisena tarkoituksena on toimia nykyiseen politiikkaan kyllästyneiden veronmaksajien vaikutuskanavana monessa merkittävässä yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Ystävällisin terveisin

Muutos 2011
Juha Mäki-Ketelä
Perustajajäsen, "puuhamies"

reino

Aivan helvetin hyvä vastine.

Mistä syystä luulenkin, että Hesarilla ei riitä kantti sen julkaisemiseen.